Limning
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 12-03-07 17:21

Jeg skal have limet en plastikoverflade mod en træoverflade.

Hvilken type lim er bedst at bruge?

Sekundlim, kontaktlim, 2-komponent lim?

Nogen der har en generelt "hvilken type lim skal jeg bruge, hvis...."
guide?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-03-07 17:58

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg skal have limet en plastikoverflade mod en træoverflade.

Plast er noget §#¤!crap at lime på :(.

Sekundlim, kontaktlim, 2-komponent lim?

Kontaktlim el blande lidt silikone i epoxy, så hærder det ikke helt op.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-07 18:12

[...]

Det kommer da helt an på hvilken bil og ikke mindst hvilken slags motor du
kører med.
Generelt tror jeg dog ikke at der er nogle biler der er glade for at køre på
lim, men prøv at snuse lidt til limen, så kan du sikkert forestille dig at
køre.........

/HB

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 12-03-07 18:14

[...]

Jeg har i flere tilfælde brugt TEC7. Du kan læse mere om det her:
http://www.tec7.dk
Hilsen Matthias

Fra : Tom

Dato : 12-03-07 18:20

Du kan bruge siliconelim som bevarer sin elasticitet og klæber på alt. Køb
en 200g tube i byggemarkedet til limpistolen.

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 12-03-07 23:04

mbk112@hotmail.com skrev:
> Jeg skal have limet en plastikoverflade mod en træoverflade.
>
> Hvilken type lim er bedst at bruge?

Kommer bl.a. an på hvilket miljø det skal være i og hvilken slags træ,
træets ruhed og hvor meget det skal holde.

Kontaktlim er et ok bud. Epoxy er mere bøvlet, men duer også. Sekundlim
holder ikke så meget og kræver lav ru-hed.

Neopren-baseret montage-lim er også godt, men virker ikke på PE og PP,
så der skal du kende din plastictype.

Mvh Rune

Fra : Henrik

Dato : 13-03-07 19:49

Som Jørgen skriver, så kan plast (afhængig af type) være noget rigtig skidt
at lime på ..

Hvis det er større flader, ville jeg overveje at lægge en plastprimer først
.... og måske istedet bruge en 2-komp polyesterspartel ...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-03-07 22:48

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg skal have limet en plastikoverflade mod en træoverflade.

Hvilken type lim er bedst at bruge?

Der er 100 slags plast og noget af det kan ikke limes. Hvis overfladerne er
til det, kunne dobbeltklæbertape være en god løsning.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen