Anden radio i Skoda Fabia
Fra : Christian Madsen

Dato : 11-03-07 19:27

Jeg overvejer for tiden at købe en ny Skoda Fabia, men jeg synes at
det medfølgende stereoanlæg er ret tamt.

Er der nogen her, der ved om det er muligt at sætte et andet, lidt
mere sexet i selv? Eller evt. selv har gjort det?

På forhånd tak.
Christian

Fra : Kent Glerup

Dato : 11-03-07 21:19

On 11 Mar 2007 11:27:10 -0700, "Christian Madsen"
<doktormadsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen her, der ved om det er muligt at sætte et andet, lidt
>mere sexet i selv? Eller evt. selv har gjort det?

En Fabia har en almindelig standard radio i DIN-format, så udskiftning
er en ren ud/ind operation.
Eneste faldgruppe er at der muligvis skal bruges et adapterstik til
antennen.

/Kent Glerup

Fra : Elmer Fjort

Dato : 11-03-07 22:19

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> En Fabia har en almindelig standard radio i DIN-format, så udskiftning
> er en ren ud/ind operation.
> Eneste faldgruppe er at der muligvis skal bruges et adapterstik til
> antennen.

Vi købte en Octavia, og ville ikke have den der billige Blaupunkt
båndkværner siddende.
Fik fat i en original Stream radio. Det kna være at du skal have et
adapter stik fra radioen til bilen,
men antenne stikket er helt normalt.

skal du bruge et adapterkabel, så kan du kigge her og se om der skulle
være et du kan bruge
http://stores.ebay.de/master-connect-de-Shop

Elmer

Fra : Kent

Dato : 12-03-07 15:56

"Christian Madsen" <doktormadsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
>Er der nogen her, der ved om det er muligt at sætte et andet, lidt
>mere sexet i selv? Eller evt. selv har gjort det?

Jeg tænker lidt på at gøre det samme i vores Fabia 1,9 TDI Combi,
som vi fik for godt et halvt års tid siden. Det skal helst være noget, der
matcher interiøret i bilen.

Nogle der kan foreslå noget konkret - gerne med link?

Christian, du må meget gerne maile mig, hvis du finder noget interessant.
Jeg skal nok gøre det samme.

Kent.

Fra : Christian Madsen

Dato : 12-03-07 18:29

On 12 Mar., 15:56, "Kent" <Sunsh...@NOSPAMpc.dk> wrote:

> [...]
>
> Nogle der kan foreslå noget konkret - gerne med link?
>
> Christian, du må meget gerne maile mig, hvis du finder noget interessant.

Tak for svarene, allesammen. Efter lidt googling, kan jeg se at
antenneforstærker og ISO adapter er nødvendig, men mon ikke at Skoda
forhandleren kan overtales til at give det med som tak for salget...

Kent, jeg holder dig informeret, når det er blevet installeret.

Christian

Fra : Kent

Dato : 12-03-07 22:15

> [...]
>forhandleren kan overtales til at give det med som tak for salget...
>
>Kent, jeg holder dig informeret, når det er blevet installeret.

Det lyder godt .

Hvad har du fundet?????

Kent.

Fra : Anders Majland

Dato : 13-03-07 01:14

> Tak for svarene, allesammen. Efter lidt googling, kan jeg se at
> antenneforstærker og ISO adapter er nødvendig, men mon ikke at Skoda
> forhandleren kan overtales til at give det med som tak for salget...

Antenneforstærkeren ligger der som standard - den genbruges med den nye H.U.

Jeg har sat en "gammel" ca 2000-2002 sony cd spille i vores fabia 2004.

Der er ikke meget plads når antenneforstærkeren skal med ind, så det er
klare nemmest at afmontere handskerummet for at kommer til bagfra/fra siden.
Samtidig lagde jeg en lille sony effektforstærker ind bag handskerummet da
min sony headunit ikke magter så meget alene . Forstærker og HU havde jeg
fra den forrige bil.

Men der er ikke trukket kabler til bagerste højttalere i en kombi hvis der
ikke er monteret højttalere fra fabrikken.... Jeg købte nogle 4x6" til 129
kr på tilbud i thansen og de giver da lyd til bagsæde passagerne... De er
sikkert på højde med std. monterede ......

Så basalt set er det ligetil som i de fleste biler (der ikke har fancy rat
betjening eller "sjove" displayes der kræver specielle radioer)

/A

Fra : Christian Madsen

Dato : 14-03-07 21:44

On 12 Mar., 22:15, "Kent" <Sunsh...@NOSPAMpc.dk> wrote:

> Det lyder godt .
>
> Hvad har du fundet?????
>
> Kent.

Google: "fabia head unit fitting" og "fabia ice fitting" giver nogen
gode links. Bla. det, Anders skriver om nedenfor.

/CM