/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Gammel trehjulet bil?
Fra : Ukendt


Dato : 11-03-07 18:35

Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne huske.

Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele fronten var
sidehængslet og kunne dermed lukkes op.

Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej



 
 
Per (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 11-03-07 18:40

Mon ikke det er en bmw issetta du tænker på:

http://www.goggomobiler.dk/BMV%20Isetta.html

mvh Per

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
news:45f43dc3$0$47032$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne huske.
>
> Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele fronten var
> sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>
> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.
>
> --
> Michael
>
> Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
> Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej
>



Ukendt (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-03-07 18:47

Per wrote:
> Mon ikke det er en bmw issetta du tænker på:
>
> http://www.goggomobiler.dk/BMV%20Isetta.html
>
> mvh Per




Bingo! Det var den....

Tak.

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej



Ukendt (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-03-07 18:53

Per wrote:
> Mon ikke det er en bmw issetta du tænker på:
>
> http://www.goggomobiler.dk/BMV%20Isetta.html




Min far kan så også huske en med et dobbelt baghjul der sad midt under
bagenden. Kender du også den?

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej



Jørgen M. Rasmussen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-03-07 19:07


"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse news:45f441e7$0$46968

> Min far kan så også huske en med et dobbelt baghjul der sad midt under
> bagenden. Kender du også den?
>
BMW'en havde dobb. hjul. Min forældre rejste rundt i Europa i sån'en, sæt
det lige i relief til nutidens campister, der er sket meget siden ;).



Martin Bak (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 11-03-07 19:17


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:45f4451c$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse news:45f441e7$0$46968
>
>> Min far kan så også huske en med et dobbelt baghjul der sad midt under
>> bagenden. Kender du også den?
>>
> BMW'en havde dobb. hjul.

Ikke den vi havde.

Martin



Jørgen M. Rasmussen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-03-07 19:48


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:et1h25$21m9$

> Ikke den vi havde.
>
Der var flere modeller, årgange.



Leif Langgaard (12-03-2007)
Kommentar
Fra : Leif Langgaard


Dato : 12-03-07 17:47

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:et1h25$21m9$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> Ikke den vi havde.
>

Jeg mener det var om den måtte køres med bil, eller motorcykelkørekort,
henholdsvis to eller et baghjul!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"
(L. Langgaard 2006)
Skandinaviens største fotoarkiv www.fotomedia.se



Kent Nielsen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 11-03-07 19:09


"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
news:45f441e7$0$46968$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Min far kan så også huske en med et dobbelt baghjul der sad midt under
> bagenden. Kender du også den?

Det er en Heinkel
http://www.heinkel.dk/kabiner/tegning_forbag.gif


--
Mvh
Kent Nielsen



Kent Nielsen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 11-03-07 18:45


"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
news:45f43dc3$0$47032$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne huske.
>
> Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele fronten var
> sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>
> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.

http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_Isetta

--
Mvh
Kent Nielsen



Lars Frandsen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 11-03-07 18:45

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
news:45f43dc3$0$47032$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne huske.
>
> Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele fronten var
> sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>
> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.
>

Jeg kan huske BMW Isettaen:
http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_Isetta
http://www.isetta-online.de/
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://nordholm-frandsen.dk



Martin Bak (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 11-03-07 19:16


"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
news:45f43dc3$0$47032$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne huske.
>
> Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele fronten var
> sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>
> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.
>
>
BMW Isetta, som du jo har fået at vide. Min far havde sådan en. Vi kunne
være i den allesammen, ham og alle 5 børn.

Jeg sidder her med papirerne på den. Der står:

BMW Isetta 300, aargang 1962. lukket kabine med soltag. Købesum (brugt i
1967) kr. 2000,-
Den kostede kr. 96,- at forsikre incl. brand og kasko det første år, 71,- de
efterfølgende.

Det er faktisk ikke en bil, men en kabinescooter. Derfor skal man have
motorcykelkørekort for at køre den.
Den med de dobbelte baghjul kan jeg også huske. Kan dog ikke lige huske
fabrikatet. Messerschmitt lavede også en, den var lidt mere fancy at se på.

Martin



Jesper Hedegaard (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 11-03-07 20:37


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:et1h0g$21m2$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> news:45f43dc3$0$47032$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne
>> huske.
>>
>> Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele fronten
>> var sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>>
>> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.
>>
>>
> BMW Isetta, som du jo har fået at vide. Min far havde sådan en. Vi kunne
> være i den allesammen, ham og alle 5 børn.
>
> Jeg sidder her med papirerne på den. Der står:
>
> BMW Isetta 300, aargang 1962. lukket kabine med soltag. Købesum (brugt i
> 1967) kr. 2000,-
> Den kostede kr. 96,- at forsikre incl. brand og kasko det første år, 71,-
> de efterfølgende.
>
> Det er faktisk ikke en bil, men en kabinescooter. Derfor skal man have
> motorcykelkørekort for at køre den.
> Den med de dobbelte baghjul kan jeg også huske. Kan dog ikke lige huske
> fabrikatet. Messerschmitt lavede også en, den var lidt mere fancy at se
> på.
>
> Martin

Svigerfar fortalte at hans ene bror havde købt en Isetta, svjh.
Alle fortalte ham at han ikke måtte køre i den, da han kun havd mc-kort.
Og så en dag var der sandelig en venlig betjent der gav ham papir på at han
ikke måtte.
Der var nemlig for stor afstand mellen baghjulene - og så var det en bil

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder



Tom (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 11-03-07 20:59


"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse
news:45f45a60$0$45108$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:et1h0g$21m2$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
>> "Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
>> news:45f43dc3$0$47032$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne
>>> huske.
>>>
>>> Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele fronten
>>> var sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>>>
>>> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.
>>>
>>>
>> BMW Isetta, som du jo har fået at vide. Min far havde sådan en. Vi kunne
>> være i den allesammen, ham og alle 5 børn.
>>
>> Jeg sidder her med papirerne på den. Der står:
>>
>> BMW Isetta 300, aargang 1962. lukket kabine med soltag. Købesum (brugt i
>> 1967) kr. 2000,-
>> Den kostede kr. 96,- at forsikre incl. brand og kasko det første år, 71,-
>> de efterfølgende.
>>
>> Det er faktisk ikke en bil, men en kabinescooter. Derfor skal man have
>> motorcykelkørekort for at køre den.
>> Den med de dobbelte baghjul kan jeg også huske. Kan dog ikke lige huske
>> fabrikatet. Messerschmitt lavede også en, den var lidt mere fancy at se
>> på.
>>
>> Martin
>
> Svigerfar fortalte at hans ene bror havde købt en Isetta, svjh.
> Alle fortalte ham at han ikke måtte køre i den, da han kun havd mc-kort.
> Og så en dag var der sandelig en venlig betjent der gav ham papir på at
> han ikke måtte.
> Der var nemlig for stor afstand mellen baghjulene - og så var det en bil
>

æhh, en Isetta har da kun et baghjul og 2 forhjul

--
Tom



Martin Bak (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 11-03-07 21:06


"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse
news:45f45a60$0$45108$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:et1h0g$21m2$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
>> "Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
>> news:45f43dc3$0$47032$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> Det er faktisk ikke en bil, men en kabinescooter. Derfor skal man have
>> motorcykelkørekort for at køre den.
>> Den med de dobbelte baghjul kan jeg også huske. Kan dog ikke lige huske
>> fabrikatet. Messerschmitt lavede også en, den var lidt mere fancy at se
>> på.
>>
>
> Svigerfar fortalte at hans ene bror havde købt en Isetta, svjh.
> Alle fortalte ham at han ikke måtte køre i den, da han kun havd mc-kort.
> Og så en dag var der sandelig en venlig betjent der gav ham papir på at
> han ikke måtte.
> Der var nemlig for stor afstand mellen baghjulene - og så var det en bil
>
>
>
Min fars Isetta havde kun eet baghjul. Og jeg sidder her med
registreringsattasten. Der står blandt andet: BMW Isetta 300, 3 hj. Art:
Personmotorcykel. Og vedr. hjulene er anført: Fordæk: Luft/2 Bagdæk: -
(altså intet anført. Men den havde dog et (-; )
Desuden naturligvis registreringsnummeret, det legendariske JA 10 085.
Egenvægt 350kg Totalvægt 550 kg

Martin



Tom (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 11-03-07 21:19


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:et1nf8$288f$1@newsbin.cybercity.dk...


> Min fars Isetta havde kun eet baghjul. Og jeg sidder her med
> registreringsattasten. Der står blandt andet: BMW Isetta 300, 3 hj. Art:
> Personmotorcykel. Og vedr. hjulene er anført: Fordæk: Luft/2 Bagdæk: -
> (altså intet anført. Men den havde dog et (-; )
> Desuden naturligvis registreringsnummeret, det legendariske JA 10 085.
> Egenvægt 350kg Totalvægt 550 kg

Jep, det er den fedeste bmw der nogensinde er lavet
Enhver direktør burde have sådan en som direktionsvogn

Husker et par stykker fra min barndom.

--
Tom



Ib Jakobsen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 11-03-07 21:59

Jesper Hedegaard skrev:

> Svigerfar fortalte at hans ene bror havde købt en Isetta, svjh.
> Alle fortalte ham at han ikke måtte køre i den, da han kun havd mc-kort.
> Og så en dag var der sandelig en venlig betjent der gav ham papir på at han
> ikke måtte.
> Der var nemlig for stor afstand mellen baghjulene - og så var det en bil

De kunne vist fåes i flere udførelser. Så vidt jeg husker så hed det sig
egenvægt under 400 kg, og afstand mellem baghjul mindre end 30 cm, så
var det en mc.



--
MVH

Ib Jakobsen

Preben Riis Sørensen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 11-03-07 22:09


Hvad er det så for en Mr.Bean altid skal have til at vælte i hans film?

Den ligner noget der kunne have med Goggomobil at gøre, eller?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Andreas M. Hansen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 11-03-07 22:19


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
news:45f46fee$0$7708$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Hvad er det så for en Mr.Bean altid skal have til at vælte i hans film?
>

Det er en Reliant Robin:

http://cgi.ebay.co.uk/1976-RELIANT-ROBIN-VAN_W0QQitemZ130087169923QQihZ003QQcategoryZ43115QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

mvh

Andreas M. Hansen



Preben Riis Sørensen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 11-03-07 22:43


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev
> > Hvad er det så for en Mr.Bean altid skal have til at vælte i hans film?
> >
>
> Det er en Reliant Robin:
>
>
http://cgi.ebay.co.uk/1976-RELIANT-ROBIN-VAN_W0QQitemZ130087169923QQihZ003QQ
categoryZ43115QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Jo, tak, den skal ned at ligge, sådan en....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Martin Bak (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 11-03-07 23:21


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:45f46fee$0$7708$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Hvad er det så for en Mr.Bean altid skal have til at vælte i hans film?
>
> Den ligner noget der kunne have med Goggomobil at gøre, eller?
>
>
Det kunne lyde som Messerschmitten:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ab/Messerschmitt_Kabinenroller.jpg/250px-Messerschmitt_Kabinenroller.jpg

Martin



Preben Riis Sørensen (12-03-2007)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 12-03-07 00:17


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev
> Det kunne lyde som Messerschmitten:
>
>
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ab/Messerschmitt_Kabin
enroller.jpg/250px-Messerschmitt_Kabinenroller.jpg

Nej det er Andreas ovenfor der har den rigtige.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Allan J (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan J


Dato : 11-03-07 19:33

Trekroner frembragte:
> Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne huske.
>
> Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele fronten var
> sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>
> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.

Hvis andre biler måtte have interese, så er her lidt fra dengang selv
Folmer var en lille knægt, og ikke tænkte på lastbiler.
http://www.microcarmuseum.com/



Folmer Rasmussen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 11-03-07 20:12

On Sun, 11 Mar 2007 19:33:19 +0100, Allan J <nospam@mail.dk> wrote:

>Trekroner frembragte:
>> Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne huske.
>>
>> Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele fronten var
>> sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>>
>> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.
>
>Hvis andre biler måtte have interese, så er her lidt fra dengang selv
>Folmer var en lille knægt, og ikke tænkte på lastbiler.
>http://www.microcarmuseum.com/

>--

Må jeg være her?

Jeg har altid tænkt på biler, også lastbiler.

Den første jeg kørte var mælkemandens Opel. Jeg var fandme ikke ret
gammel da jeg fik lov til at køre lidt inde på gårdspladsen.

Den så sådan her ud, dog uden kapel.

http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Opel_blitz_pritsche_1_sst.jpg

Der kom også en gut med sodavand en gang om ugen. Han kørte Ford. En
kassevogn i lighed med VW's rugbrød. Den har jeg ikke kunnet finde et
billede af. Men den kunne man også godt få lov til at køre lidt med.


Min første lastbil, som jeg tjente penge ved at køre, var sådan én som
den her, bare med kølekasse på:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Mercedes_1418.jpg

Den model kan jeg snakke om i timevis.

--

Venlig hilsen
Folmer

Allan J (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan J


Dato : 11-03-07 20:47

Folmer Rasmussen forklarede den 11-03-2007:
> On Sun, 11 Mar 2007 19:33:19 +0100, Allan J <nospam@mail.dk> wrote:
>
>> Trekroner frembragte:
>>> Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne huske.
>>>
>>> Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele fronten var
>>> sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>>>
>>> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.
>>
>> Hvis andre biler måtte have interese, så er her lidt fra dengang selv
>> Folmer var en lille knægt, og ikke tænkte på lastbiler.
>> http://www.microcarmuseum.com/
>
>> --
>
> Må jeg være her?
>
> Jeg har altid tænkt på biler, også lastbiler.
>
> Den første jeg kørte var mælkemandens Opel. Jeg var fandme ikke ret
> gammel da jeg fik lov til at køre lidt inde på gårdspladsen.
>
> Den så sådan her ud, dog uden kapel.
>
> http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Opel_blitz_pritsche_1_sst.jpg
>
> Der kom også en gut med sodavand en gang om ugen. Han kørte Ford. En
> kassevogn i lighed med VW's rugbrød. Den har jeg ikke kunnet finde et
> billede af. Men den kunne man også godt få lov til at køre lidt med.
>
>
> Min første lastbil, som jeg tjente penge ved at køre, var sådan én som
> den her, bare med kølekasse på:
>
> http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Mercedes_1418.jpg
>
> Den model kan jeg snakke om i timevis.

Ja ok, med fare for at du gør det denne gang også, så glædes jeg da
over de andre af af dine oplevelser beskrevet i dette medie.
Du var nu ikke ene om at tyvstarte, jeg kørte også med den lokale
fiskers bilpå havnen, og lidt i mors goggomobil, lidt traktor og andre
finurlige køretøjer, og når det blv betjenten for meget, så ringede han
bare hjem til Far, og så var der en pause i et stykke tid.. :/
Ak ja, tiderne har ændret sig, men ikke glæden ved en bil, Vel :D



Folmer Rasmussen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 11-03-07 21:14

On Sun, 11 Mar 2007 20:46:39 +0100, Allan J <nospam@mail.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen forklarede den 11-03-2007:
>> On Sun, 11 Mar 2007 19:33:19 +0100, Allan J <nospam@mail.dk> wrote:
>>
>>> Trekroner frembragte:
>>>> Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne huske.
>>>>
>>>> Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele fronten var
>>>> sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>>>>
>>>> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.
>>>
>>> Hvis andre biler måtte have interese, så er her lidt fra dengang selv
>>> Folmer var en lille knægt, og ikke tænkte på lastbiler.
>>> http://www.microcarmuseum.com/
>>
>>> --
>>
>> Må jeg være her?
>>
>> Jeg har altid tænkt på biler, også lastbiler.
>>
>> Den første jeg kørte var mælkemandens Opel. Jeg var fandme ikke ret
>> gammel da jeg fik lov til at køre lidt inde på gårdspladsen.
>>
>> Den så sådan her ud, dog uden kapel.
>>
>> http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Opel_blitz_pritsche_1_sst.jpg
>>
>> Der kom også en gut med sodavand en gang om ugen. Han kørte Ford. En
>> kassevogn i lighed med VW's rugbrød. Den har jeg ikke kunnet finde et
>> billede af. Men den kunne man også godt få lov til at køre lidt med.
>>
>>
>> Min første lastbil, som jeg tjente penge ved at køre, var sådan én som
>> den her, bare med kølekasse på:
>>
>> http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Mercedes_1418.jpg
>>
>> Den model kan jeg snakke om i timevis.
>
>Ja ok, med fare for at du gør det denne gang også, så glædes jeg da
>over de andre af af dine oplevelser beskrevet i dette medie.
>Du var nu ikke ene om at tyvstarte, jeg kørte også med den lokale
>fiskers bilpå havnen, og lidt i mors goggomobil, lidt traktor og andre
>finurlige køretøjer, og når det blv betjenten for meget, så ringede han
>bare hjem til Far, og så var der en pause i et stykke tid.. :/
>Ak ja, tiderne har ændret sig, men ikke glæden ved en bil, Vel :D

>--

Ja, det var tider.

Min bedste oplevelse er stadig en fra Italien, for en del år siden.

Når man kommer fra Verona, og er på vej hjem, skal man jo op ad
"bakken" for at komme op til Brenner.

Når man så er udstyret med en Scania 142 med 6 tommer afgangsrør, og
stort set ingenting inden i lydpotten, og det er forår, og vinduet er
rullet ned, og belæsningen er til 40-45 km/t., og pigerne er ude og
lufte forårskollektionen osv. osv.

Du må fandme ikke sige det til nogen, men det er lige før man ikke
behøver at få løn sådan en morgen.

Jeg er ellers ikke Scania-fan, men når sådan en svensk V8'er tænder
rigtigt på alle cylindre, så spiller det s'gu.

Nå, nu om dage får man gigt alle vegne, hvis vinduet er åbent, og
klimaanlægget kører heller ikke optimalt, og fanden og hans pumpestok.
Man kan bare konstatere, at det var dengang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ib Jakobsen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 11-03-07 22:09

Folmer Rasmussen skrev:

> Når man så er udstyret med en Scania 142 med 6 tommer afgangsrør, og
> stort set ingenting inden i lydpotten, og det er forår, og vinduet er
> rullet ned, og belæsningen er til 40-45 km/t., og pigerne er ude og
> lufte forårskollektionen osv. osv.

Min kammerat kørte en sådan 141, dog med lidt mere modificeret
udstødning. Der var en lang tragt på og så en række guitarstrege over
åbningen for lige at få det sidste med. En dag i Norge mødte han en
kollega med voldsomt overlæs. Da de nåede til en bakke hvor politiet
altid skulle veje måtte han agere overlæs. Ham med overlæsset havde kom
luskende, mens den anden måtte geare ned næsten til laveste gear med en
masse larm til følge. Den anden gled lige forbi vægten, og min kammerat
blev vinket ind. Politiet lurede en smule.








--
MVH

Ib Jakobsen

Ib Jakobsen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 11-03-07 22:11

Folmer Rasmussen skrev:

>
> Der kom også en gut med sodavand en gang om ugen. Han kørte Ford. En
> kassevogn i lighed med VW's rugbrød. Den har jeg ikke kunnet finde et
> billede af. Men den kunne man også godt få lov til at køre lidt med.
>

Sikkert en Ford Thames. Hvis det kan hjælpe på vej.




--
MVH

Ib Jakobsen

Folmer Rasmussen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 11-03-07 22:15

On Sun, 11 Mar 2007 22:10:32 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>
>>
>> Der kom også en gut med sodavand en gang om ugen. Han kørte Ford. En
>> kassevogn i lighed med VW's rugbrød. Den har jeg ikke kunnet finde et
>> billede af. Men den kunne man også godt få lov til at køre lidt med.
>>
>
>Sikkert en Ford Thames. Hvis det kan hjælpe på vej.

>--

Nej, det var en kassevogn på størrelse med et folkevognsrugbrød.

Den har jo sikkert haft en modelbetegnelse, men så hut jeg visker stod
der kun Ford på den.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ib Jakobsen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 11-03-07 22:52

Folmer Rasmussen skrev:

> Nej, det var en kassevogn på størrelse med et folkevognsrugbrød.
>
> Den har jo sikkert haft en modelbetegnelse, men så hut jeg visker stod
> der kun Ford på den.

Ikke en sådan?.

http://www.mayswoodgarage.co.uk/ford_thames_van_1.jpg






--
MVH

Ib Jakobsen

Folmer Rasmussen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 11-03-07 23:14

On Sun, 11 Mar 2007 22:51:34 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>
>> Nej, det var en kassevogn på størrelse med et folkevognsrugbrød.
>>
>> Den har jo sikkert haft en modelbetegnelse, men så hut jeg visker stod
>> der kun Ford på den.
>
>Ikke en sådan?.
>
>http://www.mayswoodgarage.co.uk/ford_thames_van_1.jpg

>--

Nej, den jeg taler om, er meget rundere i formerne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ib Jakobsen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 11-03-07 23:25

Folmer Rasmussen skrev:

>
> Nej, den jeg taler om, er meget rundere i formerne.

Den Ford thames jeg husker er også mere rund end den på billedet. Kan
huske en kunde der havde en sådan. Det er denne også.


http://www.farzadsf1gallery.com/image_upload/MB_transporter-1.jpg

Næsten lige så køn som VW-lastbilen fra forleden.



--
MVH

Ib Jakobsen

Henning Mikkelsen (12-03-2007)
Kommentar
Fra : Henning Mikkelsen


Dato : 12-03-07 16:45


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:fnj8v2hmo5aep812h1s6h929d10pt6pbuc@4ax.com...
> On Sun, 11 Mar 2007 19:33:19 +0100, Allan J <nospam@mail.dk> wrote:

>
> Der kom også en gut med sodavand en gang om ugen. Han kørte Ford. En
> kassevogn i lighed med VW's rugbrød. Den har jeg ikke kunnet finde et
> billede af. Men den kunne man også godt få lov til at køre lidt med.
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Mon ikke det har været en Ford Taunus Transit, min far kørte med rugbrød i
sådan en tilbage i midten af 1950.
http://www.taunusmclub.nl/galerie/TRANS_FK/index.htm

Mvh
Henning



Folmer Rasmussen (12-03-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 12-03-07 17:16

On Mon, 12 Mar 2007 16:44:56 +0100, "Henning Mikkelsen"
<mikmik@mail.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:fnj8v2hmo5aep812h1s6h929d10pt6pbuc@4ax.com...
>> On Sun, 11 Mar 2007 19:33:19 +0100, Allan J <nospam@mail.dk> wrote:
>
>>
>> Der kom også en gut med sodavand en gang om ugen. Han kørte Ford. En
>> kassevogn i lighed med VW's rugbrød. Den har jeg ikke kunnet finde et
>> billede af. Men den kunne man også godt få lov til at køre lidt med.
>>
>> Venlig hilsen
>> Folmer
>
>Mon ikke det har været en Ford Taunus Transit, min far kørte med rugbrød i
>sådan en tilbage i midten af 1950.
>http://www.taunusmclub.nl/galerie/TRANS_FK/index.htm

>--

Der var den s'gu.

Jeg var bare ikke klar over at Ford brugte både Taunus og Transit, så
langt tilbage i tiden.

Men tak for ulejligheden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Peter Dalgaard (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 11-03-07 21:42

Allan J <nospam@mail.dk> writes:

> Trekroner frembragte:
>> Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne huske.
>>
>> Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele
>> fronten var sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>>
>> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.
>
> Hvis andre biler måtte have interese, så er her lidt fra dengang selv
> Folmer var en lille knægt, og ikke tænkte på lastbiler.
> http://www.microcarmuseum.com/

Den var jeg også lige ved at finde frem. Advarsel: Linket er en
tidsrøver af de helt store.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Allan J (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan J


Dato : 11-03-07 21:51

Peter Dalgaard frembragte:
> Allan J <nospam@mail.dk> writes:
>
>> Trekroner frembragte:
>>> Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne huske.
>>>
>>> Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele
>>> fronten var sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>>>
>>> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.
>>
>> Hvis andre biler måtte have interese, så er her lidt fra dengang selv
>> Folmer var en lille knægt, og ikke tænkte på lastbiler.
>> http://www.microcarmuseum.com/
>
> Den var jeg også lige ved at finde frem. Advarsel: Linket er en
> tidsrøver af de helt store.

Ja - det kan du have ret i, - men hvorledes vil du ellers fortælle om
alle de 3 hjulede modeller der var dengang??



Peter Dalgaard (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 11-03-07 22:13

Allan J <nospam@mail.dk> writes:

> Peter Dalgaard frembragte:
>> Allan J <nospam@mail.dk> writes:
>>
>>> Trekroner frembragte:
>>>> Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne huske.
>>>> Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele
>>>> fronten var sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>>>> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.
>>> Hvis andre biler måtte have interese, så er her lidt fra dengang
>>> selv
>>> Folmer var en lille knægt, og ikke tænkte på lastbiler.
>>> http://www.microcarmuseum.com/
>>
>> Den var jeg også lige ved at finde frem. Advarsel: Linket er en
>> tidsrøver af de helt store.
>
> Ja - det kan du have ret i, - men hvorledes vil du ellers fortælle om
> alle de 3 hjulede modeller der var dengang??

Det var ikke ment som kritik. Bare: Pas på, inden du ved af det, er
klokken langt over din sengetid....

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Allan J (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan J


Dato : 11-03-07 22:18

Peter Dalgaard kom med denne ide:
> Allan J <nospam@mail.dk> writes:
>
>> Peter Dalgaard frembragte:
>>> Allan J <nospam@mail.dk> writes:
>>>
>>>> Trekroner frembragte:
>>>>> Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne
>>>>> huske. Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele
>>>>> fronten var sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>>>>> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.
>>>> Hvis andre biler måtte have interese, så er her lidt fra dengang
>>>> selv
>>>> Folmer var en lille knægt, og ikke tænkte på lastbiler.
>>>> http://www.microcarmuseum.com/
>>>
>>> Den var jeg også lige ved at finde frem. Advarsel: Linket er en
>>> tidsrøver af de helt store.
>>
>> Ja - det kan du have ret i, - men hvorledes vil du ellers fortælle om
>> alle de 3 hjulede modeller der var dengang??
>
> Det var ikke ment som kritik. Bare: Pas på, inden du ved af det, er
> klokken langt over din sengetid....

Nej - det tror jeg ikke - oplevelsen ved at kigge billederne, er ikke
så overvældende som at have været der selv, - det mættede noget mere i
hukommelsen



Kell Petersen (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Kell Petersen


Dato : 15-03-07 11:43

Kendte en som Hed Erling han havde 2-3 stykker af BMW og et par
Messersmith,, staves vist ikke rigtigt , men lignede også BMW ,, havde også
en hvor man gik ud af siden ,
men ellers smart med lige at smide rattet væk og kravle ud foran ,,,




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste