Hvilken en skal jeg vælge?
Fra : Fam. Olsen

Dato : 11-03-07 12:01

Hej folks.
Ja nu har jeg brug for jer igen. Det er blevet tid til udskiftning af min
dejlige Alfa. jeg har hele tiden sagt at den næste skulle være en 156'er.
Spekulationerne gik så på om det skulle være diesel eller benzin. Imidlertid
fik konen mig slæbt med rundt og kigge på biler her på øen. (Bornholm for
dem der ikke ved det). Vi har så opdaget at vi kan få en spritny Citroen
Xsara picasso eller en spritny Peugeot 307 st.car til ca. det samme som vi
skal give for en 156'er med acceptabel årgang og km-tal.

Jeg er noget i vildrede. Hjertet siger Alfa. Lysten gør det nok også. Men
fornuften siger "ny bil". Så slipper jeg også for at drage land og rige
rundt for at finde Alfaen.

Men hvad kan i sige om hhv. Citroenen og Peugeoten? Altså udover at det er
"brandbiler". Det generer mig ikke da naboen er brandmand

På forhånd tak.

MVH Niels
der hører stemmer. (Fra den hvide med vinger og harpe, og fra den røde med
horn i panden og gaffel)

Fra : Anja S. Christensen

Dato : 11-03-07 13:11

Hej Niels

Tjaa populær blandt PSA ejerne bliver jeg aldrig, og øv øv det må jeg lære
og leve med.

Det er lidt sørgeligt at læse du er ved at overgive det der sådan set er
mandens sidste bastion, nemlig valget af familiens køretøj til fruen i
huset.
Du har formentlig ikke en skid at skulle have sagt vedr. valg af møbler,
hårde hvidevarer og andet inventar der forefindes indenfor huset 4 vægge.
Den den metalkasse der skal holde i din garage fremover, må og skal være
mandens solide ret til at bestemme over. Vi er vel stadig MÆND
Og rigtige MÆND kører sguda ikke Citroen eller for den sags skyld Papagøje.
Gud bevares, de er da billige i indkøb, og man får mange diller daller
funktioner, men så er der vist også lukket rigeligt op for godteposen for
disse alpehue "biler" som jeg ikke har det der ligner en halv dårlig bøvs
tilovers for.

Kære Niels... Du skal jo kunne se dig selv i spejlet,- også de næste mange
år.
Derfor skal du købe en bil efter hjertet. Alfaén er sguda en fed bil med sin
egen sjæl.
Det er iøvrigt også de nye BMW´er 3 og 5 serie. Uhmmm Klasse.....

Mvh
Morten

** Min kone snerrer når jeg vil tage hendes mobiltelefon. En dag sneg jeg
mig ud for at se hvem der hentede min kone hver Torsdag aften. Jeg gemte mig
mig bag min BMW, og til min rædsel opdagede jeg en olieplet. Kære brevkasse.
Er det normalt en BMW lækker olie efter kun 70000 km?? **

Fra : Leonard

Dato : 11-03-07 13:28

"Anja S. Christensen" <frisk_nospam@pc.dk> wrote:

>Vi er vel stadig MÆND

Kan man nu også være sikker på det, når Anja underskriver sig med
Morten?

--
Leonard

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 11-03-07 13:26

Anja S. Christensen skrev:
> mandens solide ret til at bestemme over. Vi er vel stadig MÆND
> Og rigtige MÆND kører sguda ikke Citroen eller for den sags skyld Papagøje.

Skægt at der står Anja i din signatur.
Har du fået lov til at låne konens computer lol
Kai

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 11-03-07 14:16

Anja S. Christensen wrote:
> Og rigtige MÆND kører sguda ikke Citroen eller for den sags skyld Papagøje.

Kære Anja-panja-kaffekanja-brevkasse

Nu er jeg den lykkelige ejer af 4 stk. Citroën'er. En hverdagsbil, to
legebiler i vinterhi og rep., og en skal skrottes når der ikke er flere
gode dele på. Alle tre kørbare biler har turbo, to af dem er
turbo-benz'er og er pænt skægge at køre i, men diesel'en kører da også ok.
Til dagligt gør jeg en masse mande-ting: Reparerer selv hus og biler,
arbejder med computere, kører downhill på min mountainbike, avler
drengebørn, bestemmer hvor skabet skal stå når jeg har samlet det osv.
Men hvis jeg forstår dig ret, så er alt dette skønne spildte kræfter,
alene fordi mine biler har det forkerte mærke? Og så kan jeg ikke kalde
mig en rigtig mand. Skal jeg skille mig af med mine biler, og købe en
Fård Eskrot eller Åbel Astma eller Flokkevogn Gårlff i stedet? Eller er
det for sent?

Mvh. Den Usikre

Fra : Tom

Dato : 11-03-07 14:20

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eskrot eller Åbel Astma eller Flokkevogn Gårlff i stedet? Eller er det for

Du SKAL selvfølgelig smide alt det skrammel ud du allerede har og derefter
skynde dig hent til Fård og købe en Mondeo, hvis du da vil være et rigtig
mandfolk og 'in'

hmm og så lige købe div. rustbehandlingsprodukter hos thansen på hjemvejen
--
Tom

Fra : Brian

Dato : 11-03-07 19:20

Fam. Olsen wrote:

> [...]
>
> Men hvad kan i sige om hhv. Citroenen og Peugeoten? Altså udover at
> det er "brandbiler". Det generer mig ikke da naboen er brandmand

Sjovt nok har ingen af Alfisterne været inde at kommentere. Normalvis plejer
der at komme en kommentar om, at hvis du overvejer en Citroen eller Peugeot
som alternativ til en Alfa, er Alfa ikke noget for dig. Det er så også de
samme folk der ikke vil indse, at Alfa henvender sig til et bredere publikum
nu, end for 20 år siden

Af de 3 du nævner, ville jeg hoppe på en spritny 307. Man kommer ikke udenom
at det er en dejlig bil, såfremt man kan holde alle de små trælse fejl fra
dørene - og de må da efterhånden være rettet, hvis man går efter en lige fra
fabrikken.

Hvis du reelt har brug for den ekstra bagageplads, er Alfa da helt i skoven.
På den anden side, findes de ikke meget smukkere end 156'eren. Desværre har
de jo også de samme tendenser til små trælse fejl, som 307'erne har - men
det er du vel vant til fra den nuværende

/Brian

Fra : Fam. Olsen

Dato : 11-03-07 20:23

> Sjovt nok har ingen af Alfisterne været inde at kommentere. Normalvis
> plejer der at komme en kommentar om, at hvis du overvejer en Citroen eller
> Peugeot som alternativ til en Alfa, er Alfa ikke noget for dig.

Nå ja jeg har jo en Alfa nu og vil da stadigvæk mene at det er en bil for
mig.

Det er så også de
> samme folk der ikke vil indse, at Alfa henvender sig til et bredere
> publikum nu, end for 20 år siden

Det ved jeg så ikke noget om da jeg kun var 17 for 20 år siden og derfor
ikke kender så meget til Alfaer af den årgang.

> [...]
> fejl fra dørene - og de må da efterhånden være rettet, hvis man går efter

Peugeoten har nok også et lille forspring hos mig. Den vil være fabriksny og
er imho. pænere end Citroen'en. Små fejl er der på alle bilmærker. Nogle har
så flere end andre, men det skræmmer mig ikke. Slet ikke på en fabriksny bil
med garanti. Alfa'en vil være brugt og allerede en "halvgammel" bil.

> [...]
> Desværre har de jo også de samme tendenser til små trælse fejl, som
> 307'erne har - men det er du vel vant til fra den nuværende

Baggagepladsens størrelse er ikke noget krav for at det skal være en SW. Det
er bare mere praktisk at der åbnes ind til kabinen når bagklappen åbnes. Det
gør det lidt lettere art håndtere mine fiskestænger. Mht. 156'eren syntes
jeg også den er kønnere som SW fremfor sedan.

Den Alfa jeg har, har været trofast for mig. Og pånær mine problemer med
motorgangen, som nu er løst, har der ikke været mange problemer. Kun alm.
vedligeholdelse.

MVH Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-07 21:17

"Fam. Olsen" skriver:

> Peugeoten har nok også et lille forspring hos mig. Den vil være fabriksny og
> er imho. pænere end Citroen'en.

Xasra Picasso (eller "forlæns og baglæns" som den hedder i min
omgangskreds) er jo også en død sild. Hvad med en C4 i stedet (Picasso
eller ej), den paser da lige så godt ind.

> Baggagepladsens størrelse er ikke noget krav for at det skal være en SW. Det
> er bare mere praktisk at der åbnes ind til kabinen når bagklappen åbnes. Det
> gør det lidt lettere art håndtere mine fiskestænger.

Sådan gør min Golf også

> Den Alfa jeg har, har været trofast for mig. Og pånær mine problemer med
> motorgangen, som nu er løst, har der ikke været mange problemer. Kun alm.
> vedligeholdelse.

Hvorfor så ikke beholde den og spare penge op til en ny ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Fam. Olsen

Dato : 12-03-07 19:51

> Xasra Picasso (eller "forlæns og baglæns" som den hedder i min
> omgangskreds) er jo også en død sild. Hvad med en C4 i stedet (Picasso
> eller ej), den paser da lige så godt ind.

Forlæns og baglæns LOL.

C4 koster noget mere end de andre 2. Xsara'en matcher peugeotens pris pga.
en kampagnerabat på 55000. Men hvor meget mere den så koster pr. mdr. har
jeg ikke regnet på, men det ville da også være en mulighed.

> Hvorfor så ikke beholde den og spare penge op til en ny ?

Ja det var nok det smarteste at gøre rent økonomisk. Men jeg kender også mig
selv godt nok til at vide at jeg i opsparingstiden pludselig får andre
mærkelige ideer og "låner" lidt af kassen og derfor alligevel aldrig får
sparet nok sammen.

Og så trækker det der med ny bil nok også lidt allerede nu.

MVH Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-03-07 21:21

"Fam. Olsen" skriver:

> C4 koster noget mere end de andre 2.

Også som "almindelig bil" ?

> Xsara'en matcher peugeotens pris pga.
> en kampagnerabat på 55000. Men hvor meget mere den så koster pr. mdr. har
> jeg ikke regnet på, men det ville da også være en mulighed.

Xsara'en er også en "bedaget" model....

> [...]
> selv godt nok til at vide at jeg i opsparingstiden pludselig får andre
> mærkelige ideer og "låner" lidt af kassen og derfor alligevel aldrig får

Det kan jeg ordne for dig. mail, så får du mit kontonummer, så finder
vui hurtigt ud afa t få flyttet dine penge der "brænder i lommen" ud af
dit synsfelt.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 13-03-07 21:46

> Også som "almindelig bil" ?

Skal jeg ikke kunne sige, men den der stod i udstillingen gjorde.

> Det kan jeg ordne for dig. mail, så får du mit kontonummer, så finder
> vui hurtigt ud afa t få flyttet dine penge der "brænder i lommen" ud af
> dit synsfelt.

Mail afsendt.

Troede du............

Næ du, jeg er ikke så klog at jeg kan finde den...

MVH Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-03-07 22:36

"Fam. Olsen" skriver:

> Mail afsendt.
>
> Troede du............
>
> Næ du, jeg er ikke så klog at jeg kan finde den...

Åbenbart ikke.......

Fra : Brian

Dato : 11-03-07 21:18

Fam. Olsen wrote:

> Nå ja jeg har jo en Alfa nu og vil da stadigvæk mene at det er en bil
> for mig.

Det er netop det jeg mener - Alfa er en bil for alle idag.

> Det ved jeg så ikke noget om da jeg kun var 17 for 20 år siden og
> derfor ikke kender så meget til Alfaer af den årgang.

Jeg var 5 for 20 år siden

Men jeg ved da at boxer motoren var mere brugt, der var baghjulstræk, og man
lagde gerne gearkassen på en lidt spidsfindig måde, for at få det optimale
vægtforhold.

Alfa'erne kører stadig fantastisk, men de er IMO ikke henvendt mod et
snævert publikum længere - "alle" kører 156.

> [...]
> bilmærker. Nogle har så flere end andre, men det skræmmer mig ikke.
> Slet ikke på en fabriksny bil med garanti. Alfa'en vil være brugt og

Jeps, og hvis du finder bilen hos en forhandler på den anden side af vandet,
vil evt. reklamationer blive noget hø.

Picasso'en er absolut ikke min kop te, der er sgu for meget forlæns-baglæns
over den. Man står jo bare og venter på, at der kommer en gut flyvende i en
pære, og lander ved siden af den.

> Den Alfa jeg har, har været trofast for mig. Og pånær mine problemer
> med motorgangen, som nu er løst, har der ikke været mange problemer.
> Kun alm. vedligeholdelse.

Hvad endte det ud med at være galt på den gamle ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-07 21:20

Brian skriver:

> Picasso'en er absolut ikke min kop te, der er sgu for meget forlæns-baglæns
> over den. Man står jo bare og venter på, at der kommer en gut flyvende i en
> pære, og lander ved siden af den.

ROFL...

Fra : Fam. Olsen

Dato : 12-03-07 19:41

> Det er netop det jeg mener - Alfa er en bil for alle idag.

Med mit kendskab til dem i dag, kan jeg ikke være uenig med dig. Alt det
negative der nævnes om mærket, af mange, gælder faktisk også for mange andre
mærker. Ja faktisk har alle mærker et eller andet de har problemer med. Den
perfekte bil eksisterer ikke og kommer aldrig til det. En bil er nemlig
bygget af kompromiser.

> Men jeg ved da at boxer motoren var mere brugt, der var baghjulstræk, og
> man lagde gerne gearkassen på en lidt spidsfindig måde, for at få det
> optimale vægtforhold.

Ja det ved jeg også. Men jeg har ingen erfaring med de gamle modeller. Jeg
har kun "2.-3.håndsviden".

> Alfa'erne kører stadig fantastisk, men de er IMO ikke henvendt mod et
> snævert publikum længere - "alle" kører 156.

Ja.

> Jeps, og hvis du finder bilen hos en forhandler på den anden side af
> vandet, vil evt. reklamationer blive noget hø.

Det kan det hurtigt blive hvis forhandleren ikke er til at snakke med.

> Picasso'en er absolut ikke min kop te, der er sgu for meget
> forlæns-baglæns over den. Man står jo bare og venter på, at der kommer en
> gut flyvende i en pære, og lander ved siden af den.

LOL

> Hvad endte det ud med at være galt på den gamle ?

Toppakningen var sprunget og kølevandet havde taget død på min "nye"
lambdasonde.

MVH Niels

Fra : Brian

Dato : 12-03-07 20:13

Fam. Olsen wrote:

> Med mit kendskab til dem i dag, kan jeg ikke være uenig med dig.

Lad os ikke håbe at nogen fra Alfaklubben læser med - så får du sgu sparket

> [...]
> problemer med. Den perfekte bil eksisterer ikke og kommer aldrig til
> det. En bil er nemlig bygget af kompromiser.

Meennn... nogen er alligevel tættere på perfektion end andre. Under alle
omstændigheder, kunne jeg aldrig finde på at købe 1. generation af en ny
model.

> Toppakningen var sprunget og kølevandet havde taget død på min "nye"
> lambdasonde.

Ahh... det kan jeg egentlig godt huske at du har nævnt.

/Brian

Fra : Fam. Olsen

Dato : 13-03-07 21:50

> Lad os ikke håbe at nogen fra Alfaklubben læser med - så får du sgu
> sparket

Det ville jo så være deres tab

> Meennn... nogen er alligevel tættere på perfektion end andre. Under alle
> omstændigheder, kunne jeg aldrig finde på at købe 1. generation af en ny
> model.

Det kan der jo være noget om.

> Ahh... det kan jeg egentlig godt huske at du har nævnt.

Rart er det i alle fald at det hjalp.

MVH Niels

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 13-03-07 10:49

On 11 Mar., 20:23, "Fam. Olsen" <d...@newmail.dk> wrote:

> [...]
> så flere end andre, men det skræmmer mig ikke. Slet ikke på en fabriksny bil
> med garanti. Alfa'en vil være brugt og allerede en "halvgammel" bil.

Hej

Jeg er ikke Citroen mand, men de skal dog have lidt ros for jeg har
hørt at Citroen arbejder med deres biler børne sygdomme og det kan man
vist ikke sige at VW gør (ifølge FDM).

Det der med "brandbil". Var det ikke importøren der lavede noget
forkert?

Alfa det turde jeg ikke købe. Selv havde jeg en Alfasud i læretiden.
Jag havde den i et halvt år. Den krævede alle mine surt tjente penge.
En af mine venner havde også Alfa (6 år gammel 156 mener jeg), dvs
mekanikeren havde en alfa og min ven havde et hul i tegnedrengen. Tror
at gearkassen blev skiftet/renoveret 3 gange i løbet af et år. Han
solgte den inden den rustede væk.

Benny

Fra : Fam. Olsen

Dato : 13-03-07 21:59

<Hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Jeg er ikke Citroen mand, men de skal dog have lidt ros for jeg har
>hørt at Citroen arbejder med deres biler børne sygdomme og det kan man
>vist ikke sige at VW gør (ifølge FDM).

Det er man da også nød til at gøre hvia man vil være seriøs bilfabrikant.

>Det der med "brandbil". Var det ikke importøren der lavede noget
>forkert?

Fisk.

>Alfa det turde jeg ikke købe. Selv havde jeg en Alfasud i læretiden.
>Jag havde den i et halvt år. Den krævede alle mine surt tjente penge.

Den kan heller ikke sammenlignes med vore dages Alfa'er.

> [...]
>mekanikeren havde en alfa og min ven havde et hul i tegnedrengen. Tror
>at gearkassen blev skiftet/renoveret 3 gange i løbet af et år. Han

Kedelig historie. I mange af lignende tilfælde vil jeg påstå at det skyldes
at bilen ikke passes ordentligt og at den får mange tæsk.

MVH Niels

Fra : Brian

Dato : 13-03-07 22:11

Hojvaelde@gmail.com wrote:

> Det der med "brandbil". Var det ikke importøren der lavede noget
> forkert?

Nej, det var på C5:
http://www.aldautomotive.dk/News/Latest%20News/NewsViewer.aspx?id=%7BF80DD338-33A8-4023-AC8C-067F293F6A51%7D

/Brian