Hvornår skal der skiftes oliefilter?
Fra : lindenskov

Dato : 09-03-07 21:13

Kort og godt.

Hvornår tit skal der skiftes oliefilter i en bil?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-03-07 21:34

"lindenskov" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> Kort og godt.
>
> Hvornår tit skal der skiftes oliefilter i en bil?

Kort og godt: Det er god skik og brug at skifte oliefilter hver gang der
skiftes olie.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : lindenskov

Dato : 09-03-07 22:06

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> Kort og godt: Det er god skik og brug at skifte oliefilter hver gang der
> skiftes olie.
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

OK.

Hvad med bezinfilter?

Fra : Klaus G.

Dato : 10-03-07 02:46

> Hvad med bezinfilter?
Når bilen ikke kan køre mere :) Ej, det er der ikke noget fast interval på.
Mens folk plejer at skifte den når der er bøvl med motoren :) Der er dog
undtagelser med aut. værksteder som skifter dem ved x-antal km.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-03-07 10:01

Klaus G. wrote:
> [...]
> interval på. Mens folk plejer at skifte den når der er bøvl med
> motoren :) Der er dog undtagelser med aut. værksteder som skifter dem

Bror havde en Golf III, der fik ødelagt benzinpumpe med kortere og kortere
interval. Da det var ved at ske igen 3. gang - symptomerne var der - reddede
han den sidste pumpe ved at skifte benzinfilter.

Da det er en pumpe til 4.000 give or take inkl. arbejdsløn, kan det godt
betale sig at holde filteret oppe på dupperne.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-03-07 10:41

lindenskov skrev:

> Hvad med bezinfilter?

Skal man komme medet korrekt svar, så kommer det an på bilens farve.
Farvens hænger sammen med hvilket fabrikat bilen har. Og det er det der
bestemmer hvornår det anbefales at skifte filter. Nogen biler anbefales
at skifte for hver 60000km. Andre hver 90000km. Oliefilter svinger
normalt mellem 10000-30000km. Med andre ord skal du nok komme med mærke
og model. Så er der sikkert nogen der kan give et mere sikkert svar.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-03-07 21:40

lindenskov skriver:

> Hvornår tit skal der skiftes oliefilter i en bil?

Tit nok!

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : TDN

Dato : 10-03-07 10:10

"lindenskov" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Kort og godt.
>
> Hvornår tit skal der skiftes oliefilter i en bil?

Jeg skifter altid oliefilter ved olieskift (10.000), det er så lille en
udgift i forhold til hvad det ellers koster at holde bil, så der gider jeg
ikke spare...

Mvh
Thomas