Så kan de lære det, kørsel i momsfrie erhv~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-07 11:08

Så kan de lære det, kørsel i momsfrie erhvervsbiler

http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/Horsens/2007/03/08/140721.htm

citat start:

- Vi ved jo, at Dolly Parton tiltrækker mange country- og westernfolk,
som ofte kører i store firehjulstrækkere på gule plader, siger Erik
Rosenbæk, leder af skattecentret i Horsens, til Horsens Folkeblad.

Hans folk tog billeder af 167 biler på gule plader. Omkring 50 af dem
er momsfrie, billige fulderhvervsbiler, der ikke må bruges til
fritidsformål.

citat slut

Det bliver dælme en dyr koncert !!!

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-03-07 11:16

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
>
> Hans folk tog billeder af 167 biler på gule plader. Omkring 50 af dem
> er momsfrie, billige fulderhvervsbiler, der ikke må bruges til

Skadefryd er en syndig følelse. . . .

.. . . men for dælen hvor det gør godt

--
vh
Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-07 11:21

On 9 Mar., 11:15, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Skadefryd er en syndig følelse. . . .

Ikke lige så syndig som en eftrebetaling af afgift og moms på måske
100.000 kr føles

> . . . men for dælen hvor det gør godt

Nemlig, for de skal de ikke først købe en stor billig bil mod at den
kun må bruges erhvervsmæssig og så bagefter unddrage statskassen mange
penge ved at ligge og criuse privat i den.

Fra : BJ

Dato : 09-03-07 11:38

KLIP

> [...]

>kun må bruges erhvervsmæssig og så bagefter unddrage statskassen mange
>penge ved at ligge og criuse privat i den.

Så kan I fryde jer endnu mere her:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4288478/

Det er bl.a. ganske alm. mennesker, der laver den "trafik".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-07 12:03

On 9 Mar., 11:37, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> [...]
>
> Så kan I fryde jer endnu mere her:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4288478/
>
> Det er bl.a. ganske alm. mennesker, der laver den "trafik".

Kun rimeligt med den kontrol, hvorfor skal det udnyttes så groft ?

Fra : BJ

Dato : 09-03-07 12:11

KLIP

> Kun rimeligt med den kontrol, hvorfor skal det udnyttes så groft ?

Tjaee ... vi er vel alle alm. mennesker i Danmark og faktisk tror jeg ikke,
selv du, nogen kan udsige sig på et eller andet tidspunkt at have udnyttet
"systemet".

Vi kan diskutere til hudløshed om det skyldes vort enorme skattetryk eller
den enorme mænge af love (læs: forbud).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-03-07 20:00

> Vi kan diskutere til hudløshed om det skyldes vort enorme skattetryk eller
> den enorme mænge af love (læs: forbud).

Hvis hr. Møller & Co. betalte det i skat som de burde, var der ingen grund
til at "køre" så hårdt på os andre mere dødelige ;)). Jeg har sagt det før,
og i dag er det overskrifter i aviserne. Det er endda gået op for din ven
A.Fjog, man skulle tror vi nærmede os et valg ;).

Fra : BJ

Dato : 09-03-07 20:40

KLIP

> [...]
> det før, og i dag er det overskrifter i aviserne. Det er endda gået op for
> din ven A.Fjog, man skulle tror vi nærmede os et valg ;).

Hr. Møller er gået helt rabundus: http://borsen.dk/executive/nyhed/105562/

De burde sælge Dansk Supermarked og flytte deres kerneforretning ud af
Danmark.

Vi ville klare os meget bedre uden den elendige biks..;)

Efterfølgende burde vi hente hende gadetøsen på 30 år ind og styre
Christiansborg.;)

Så kunne det ellers være, der kunne komme lidt eksplosive resultater i det
"ungdomshus".;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-03-07 08:38

> Vi ville klare os meget bedre uden den elendige biks..;)

Enig, hvis han alligevel ikke betaler skat, gør det jo ingen forskel hvor hq
ligger ;). Så kan det også være vi slipper for flere obskure bygningsværker,
hvor staten, du, jeg, hænger på regningen for vedligehold, tilhørende
infrastruktur etc. :(.

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 11:50

KLIP

> [...]
> hq ligger ;). Så kan det også være vi slipper for flere obskure
> bygningsværker, hvor staten, du, jeg, hænger på regningen for vedligehold,

Jeg kan fornemme på dig, du helt seriøst ikke tror Hr. Møller betaler skat.

Du er helt ude på Lars Tyndskids mark med den viden.

Vi må håbe for dig og dine ligestillede Mærsk, Lego, B&O, Danfoss, Grundfos
osv. flytter fra Danmark.

I har ikke fortjent bedre.

Hvad det vil betyde for din velfærd, det vil du meget hurtigt opdage og du
fortjener det faktisk.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-03-07 12:06

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45f28d5b$0$2086

> Jeg kan fornemme på dig, du helt seriøst ikke tror Hr. Møller betaler
> skat.

Han og hans firma, fond, betaler den skat, han ønsker, og den er ikke =
indkomst.

> Du er helt ude på Lars Tyndskids mark med den viden.

Kan du modbevise det?, når nu A.Fjogs håndgangne mand, hr. skatteminister,
siger det forholder sig sådan.

> Vi må håbe for dig og dine ligestillede Mærsk, Lego, B&O, Danfoss,
> Grundfos osv. flytter fra Danmark.

Det samme gælder dem. De betaler den skat de selv ønsker. Og de flytter
alligevel i stor stil arb.pladser ud af DK. . De kan faktisk sammenlignes
med forkælede møg-unger; mere vil have mere :(.

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 12:21

> [...]

> indkomst.

> Kan du modbevise det?, når nu A.Fjogs håndgangne mand, hr. skatteminister,

Du skal følge dagspressen tæt. Virksomhederne er begyndt og "slå fra sig".

> Det samme gælder dem. De betaler den skat de selv ønsker. Og de flytter
> alligevel i stor stil arb.pladser ud af DK. . De kan faktisk sammenlignes
> med forkælede møg-unger; mere vil have mere :(.

Forkælet møg-unge, ja, du ved unægtelig, hvad du taler om.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-03-07 12:31

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45f294a2$0$2083

> Forkælet møg-unge, ja, du ved unægtelig, hvad du taler om.....

??, jeg har ikke samme muligheder som pgl. firmaer. Men jeg vil gerne have
det ;).

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 12:32

KLIP

> ??, jeg har ikke samme muligheder som pgl. firmaer. Men jeg vil gerne have
> det ;).

Det kan jeg dårlig tro ud fra dine udsagn......

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-03-07 12:45

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45f2971f$0$2104

> Det kan jeg dårlig tro ud fra dine udsagn......

Så har du misforstået ;).

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-03-07 22:06

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Det samme gælder dem. De betaler den skat de selv ønsker. Og de
> flytter alligevel i stor stil arb.pladser ud af DK. . De kan faktisk
> sammenlignes med forkælede møg-unger; mere vil have mere :(.

Du snakker da vist som du har forstand til. Der er kun en af de overnævnte
der flytter arbejdspladser til udlandet. De øvrige lægger arbejde ud, fordi
der ikke kan skaffes kvalifiseret arbejdskraft i DK. Faktisk vil de fleste af
fabriksarbejderne fra Lego blive ansat på andre fabrikker på grund af
mangel på arbejdskraft.

mvh
Henning

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 08:53

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev i en meddelelse

> Du snakker da vist som du har forstand til.

Det gør jeg nemlig ;).

Der er kun en af de overnævnte
> der flytter arbejdspladser til udlandet. De øvrige lægger arbejde ud,
> fordi
> der ikke kan skaffes kvalifiseret arbejdskraft i DK.

Det er da det samme, sprgs om du kalder det tomato el. tomato ;).. Og mangl.
kvalifikationer er en floskel, det meste arb. kan man hurtigt oplæres i,
ellers ville det det ikke blive udliciteret til 3'ide rangs lande.

Faktisk vil de fleste af
> fabriksarbejderne fra Lego blive ansat på andre fabrikker på grund af
> mangel på arbejdskraft.

Der forsvinder da stadig arb.pladser, 1-1=0, satusquo. istedetfor 1+1=2.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-03-07 13:36

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Og mangl. kvalifikationer er en floskel, det meste arb. kan man hurtigt
> oplæres i,
Aha. Drop din overførselsindkomst og få et job i industrien og du vil
opdage at netop dit udsagn er en floskel.

> ellers ville det det ikke blive udliciteret til 3'ide rangs lande.
Læs ikke så meget EkstraBladet. De er sku smarte ude der, du vil blive
forbløffet.

mvh
Henning

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 14:43

> Aha. Drop din overførselsindkomst og få et job i industrien og du vil
> opdage at netop dit udsagn er en floskel.

Hvor af udleder du jeg er på overførsel?. Jeg står op 5.20 hver morgen, og
tjener mine penge ærligt& redeligt på et af et af landes nedskærings-ramte
hospitaler. I modsætning til de smartass'es som forsøger at "tørre"
samfundet for de afgiftskr., jeg kan bruge i mit arb. :((. Jeg kommer fra
en stilling i forsvaret, DET er "penge ud af lommen", magen til resurse
spild :(((, luk lortet og betal Bush & Co. for at føre krig.

Fra : BJ

Dato : 11-03-07 14:59

KLIP

> Hvor af udleder du jeg er på overførsel?.

Det er du jo, hvis du arbejder for det offentlige.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 15:13

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45f40b2d$0$2104>
Det er du jo,
hvis du arbejder for det offentlige.

Gør forsvaret ikke det? I modsæt. til div. undragere og forsvaret, gør jeg
målbar gavn for mine penge. Og de ville ikke blive mindre af at blive ansat
på et privat-hospital, mere vil ha' mere ;).. Men som skrevet, vil man spare
luk forsvaret, selv om det vil koste en af Bush's bonkammerater, A.Fjog.

Fra : BJ

Dato : 11-03-07 15:17

KLIP

> Det er du jo,
> hvis du arbejder for det offentlige.
>>
> Gør forsvaret ikke det?

Jo da.

Du har blot forbandet svært ved at forstå, hvad "dine og mine penge er".

Dit udsagn går entydigt på" Dine penge er mine penge, mine penge er
fandengalemig ikke dine penge".

Få dig et job, hvor mine skatteindbetalinger ikke dækker dine lønindtægter
og dine skatteindbetalinger blot er en del af mine skatteindbetalinger, der
ryger tilbage i kassen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 15:26

> Dit udsagn går entydigt på" Dine penge er mine penge, mine penge er
> fandengalemig ikke dine penge".

Hvor af udleder du det?. Jeg vender hver femøre i mt arb., det er jeg nød
til :(, i forsvaret smed jeg raskvæk 23.000- over skulderen ifbm.
fejlfinding.

> Få dig et job, hvor mine skatteindbetalinger ikke dækker dine lønindtægter

Ansæt mig på et privathospital og bliv syg, så kommer du til lommerne. Jeg
arb. på landet mest effktive hospital, lang foran Vejle, du kan ikke
sammenligne :(.

Fra : BJ

Dato : 11-03-07 15:30

Det er nu sørgeligt, du ikke forstår de økonomiske sammenhænge, men blot
smider rundt med sure smileyer.

Det får ikke lige just mig til at se venligt på dine "krav", trods det
faktum rets så nære venner er dine chefer og jeg således udmærket kender til
hospitaler og disses drift/økonomi.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 15:37

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45f41259$0$2109

> Det er nu sørgeligt, du ikke forstår de økonomiske sammenhænge, men blot
> smider rundt med sure smileyer.

??, er det svær at forstå; Er du syg må du betale for at blive rask el.
ligge dig til at dø. Vil du have Fjog sidder og klør Bush på ryggen, betaler
du gerne?.

Fra : BJ

Dato : 11-03-07 16:21

KLIP

> ??, er det svær at forstå; Er du syg må du betale for at blive rask el.
> ligge dig til at dø. Vil du have Fjog sidder og klør Bush på ryggen,
> betaler du gerne?.

tsk...tsk..tsk....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 16:39

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45f41e6f$0$2111

> tsk...tsk..tsk....

Det er simpel prioritering som jeg foretager dagligt, for at få "enderne"
til at hænge sammen. Håber det ikke er dig som skal i scanner, dialyse, for
måske blev du ned-prioriteret ....;).

Fra : BJ

Dato : 11-03-07 16:42

KLIP

> Det er simpel prioritering som jeg foretager dagligt, for at få "enderne"
> til at hænge sammen. Håber det ikke er dig som skal i scanner, dialyse,
> for måske blev du ned-prioriteret ....;).

tsk...tsk...tsk...

Den er sku da lige til Ekstrabladet ... tsk...tsk...tsk....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 16:58

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45f42327$0$2103

> Den er sku da lige til Ekstrabladet ... tsk...tsk...tsk....

Der syntes jeg også, så kan der komme nogle sandheder om Fjogs prioritering
på " bordet". De råber og skriger om ventelister etc., men vil hverken
betale for beh., evt. i udlandet, udstyr + uddannelse, personel. Et godt
råd; bliv ikke så syg du skal i beh, el. betal for en forsik. så du ka'
blive beh. i udlandet, sygesikringen refundere en del. Der er det hele som
bekendt meget bedre.

Fra : BJ

Dato : 11-03-07 17:04

KLIP

> [...]
> forsik. så du ka' blive beh. i udlandet, sygesikringen refundere en del.
> Der er det hele som bekendt meget bedre.

tsk...tsk...tsk..., det er da godt, du kan true evt. kommende patienter på
Esbjerg Sygehus...tsk...tsk...tsk....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 17:21

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45f42878$0$2112

> tsk...tsk...tsk..., det er da godt, du kan true evt. kommende patienter på
> Esbjerg Sygehus...tsk...tsk...tsk....

Mig en fornøjelse :(, men det er vilkårene sat på spidsen. Man får hvad man
betaler for.

Fra : BJ

Dato : 11-03-07 17:38

KLIP

> Mig en fornøjelse :(, men det er vilkårene sat på spidsen. Man får hvad
> man betaler for.

Jeg har ærlig talt ikke lyst til at betale for dig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 18:04

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45f43059$0$2084

> Jeg har ærlig talt ikke lyst til at betale for dig.

Du skal også kun betale din egen, jeg betaler min. Men det hjælper dig ikke,
ventelister, udstyret, personel er det samme. Med mindre din forsik.præmie
hæves. Men så garanterer jeg min betaling også gør, mere vil ha' mere ;).

Fra : BJ

Dato : 11-03-07 18:06

KLIP

> Du skal også kun betale din egen, jeg betaler min.

Nej, principielt betaler jeg din også, da din skatteindbetaling er at
ligestille med en karrusel.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 18:16

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45f436f2$0$2094

> Nej, principielt betaler jeg din også, da din skatteindbetaling er at
> ligestille med en karrusel.

Ikke hvis du gør som jeg siger, nu du er så utilfreds, køber en forsikring..
Lad os håbe nogle flere gør det, så der bliver brug for know-how ;)).

Fra : BJ

Dato : 11-03-07 18:19

KLIP

> Ikke hvis du gør som jeg siger, nu du er så utilfreds, køber en
> forsikring.. Lad os håbe nogle flere gør det, så der bliver brug for
> know-how ;)).

Du er da ganske utrolig, har endda forstand på mekanik.

Jeg (og utrolig mange andre) er det lille tandhjul, der overfører kraften
til det større (dig og dine) som igen samles i det store tandhjul til et
hele (samfundet).

Du enten ikke fatter eller vil ikke forstå, du _er_ på en
overførselsindkomst.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 18:31

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45f43a18$0$2095

> Du enten ikke fatter eller vil ikke forstå, du _er_ på en
> overførselsindkomst.

Fat det dog!, hvis det bliver som du ønsker, bliver det DYRT. Du får hvad du
betaler for, udbud/ efterspørgsel, og der bliver ikke færre pensionister.
Alternativt send dem til Calcutta ;).

Fra : BJ

Dato : 11-03-07 18:34

KLIP

> Fat det dog!, hvis det bliver som du ønsker, bliver det DYRT. Du får hvad
> du betaler for, udbud/ efterspørgsel, og der bliver ikke færre
> pensionister. Alternativt send dem til Calcutta ;).

Du er og bliver et skvadderhoved og får du magt som agt, bremser eller
standser du helt det lille tandhjuls rotation.

Du har nok ikke evner til at forstå, hvad det betyder for det store
tandhjuls rotationshastighed.

Jeg gider rent ud sagt ikke diskutere med en ignorant.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 18:44

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45f43d83$0$2092>
Du har nok ikke evner til at forstå, hvad det betyder for det store
> tandhjuls rotationshastighed.

Sig mig lige, forstår du ikke hvad "markedsøkonomi" går ud på?, der betaler
man prisen for den vare man ønsker; biler, services, younameit. Stor
eftersprg. (mange pensionister ) høj pris ;).

Fra : Bruno

Dato : 10-03-07 00:07

BJ wrote:

> Vi kan diskutere til hudløshed om det skyldes vort enorme skattetryk eller
> den enorme mænge af love (læs: forbud).

For det første er vores skattetryk ikke så slemt som mange gør det til,
hvis man indregner hvad arbejdsgivere betaler for deres ansatte og hvor
meget man i andre lande selv skal betale af udgifter til skoler,
hospitaler, plejehjem m.m. ser vores skatteprocenter slet ikke så slemme ud.

Og hvis folk opførte sig ordentligt var det ikke nødvendigt med så mange
love, men der er jo mange som skal hjælpes.

Mvh
Bruno

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 00:25

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> meget man i andre lande selv skal betale af udgifter til skoler,
> hospitaler, plejehjem m.m. ser vores skatteprocenter slet ikke så slemme

Mig bekendt har vi vist lige overhalet Sverige eller ligger stadig efter
dem.

Så enten _har_ vi det største skattetryk eller også vi er _kun_ nummer 2.

> Og hvis folk opførte sig ordentligt var det ikke nødvendigt med så mange
> love, men der er jo mange som skal hjælpes.

Tjaee ... det er i hvert fald i statens interesse at anvende et kraftigere
og
kraftigere SRO-system.

Lov-massen er vel tredoblet, siden jeg var ung.

Jeg vil nødig være i de unges sko om 30 år...

I wonder why...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-03-07 08:39

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45f1ecf7$0$2100

> Lov-massen er vel tredoblet, siden jeg var ung.

Metusalem?.....;).

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-03-07 08:43

> Metusalem?.....;).
Så er samfundet SA..GA... også blevet mere komplekst, bare inden for de
sidste 15-20 år, den tid er forbi, hvor du klarede dig med en kølle ;).

Fra : alexbo

Dato : 10-03-07 09:31

"Jørgen M. Rasmussen" skrev i

> Metusalem?.....;).

Ja, der er sket en udvikling siden de 10 bud var det eneste nødvendige.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 11:52

KLIP

> Ja, der er sket en udvikling siden de 10 bud var det eneste nødvendige.

Egentlig en skam, de ikke er nok for jer, men tyv tror jo hver mand stjæler.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Tom

Dato : 10-03-07 09:49

> [...]
> meget man i andre lande selv skal betale af udgifter til skoler,
> hospitaler, plejehjem m.m. ser vores skatteprocenter slet ikke så slemme

Har du tal for disse påstande med de lande vi ynder at sammenligne os med?

Jeg ville unægtelig gerne se fakta der underbygger dit syn på vores skatter

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 11:54

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har du tal for disse påstande med de lande vi ynder at sammenligne os med?
>
> Jeg ville unægtelig gerne se fakta der underbygger dit syn på vores
> skatter

Det er en socialdemokrats og enhver velfærdsnyders standardudsagn Tom.

Du og jeg skal være taknemmelige for, de lader os være velfærdsslaver alle
ugens 5 dage.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-03-07 12:27

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45f28e34$0$2103

> Det er en socialdemokrats og enhver velfærdsnyders standardudsagn Tom.

Du ser spøgelser, lever med fordomme, Venstres og Socialdemoraternes
økonomiske politik er ens, de har samme interesse; bevare arb.pladser. Så
hyler Radikale, DK.Folkeparti fra fløjene. Husk på at det var under Nyrup
"skuden vendte", efter han havde overtaget Schlütters fallitbo, den pt
længst siddende statsminister. Det eneste Fjog gjorde var at samle stumperne
sammen, og trække Pia.K ind i varmen for at beholde flertallet.

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 12:29

KLIP

> Du ser spøgelser, lever med fordomme,

Det er du vel pisket til at sige som velfærdsnyder.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-03-07 12:42

> Det er du vel pisket til at sige som velfærdsnyder.

Jeg nyder den velfærd som tilkommer mig, på sammevis som dem der %'vis ikke
yder det samme som jeg. "Mere vil ha' mere", million-foretagne,
bistandsklient same shit, men jeg ved godt hvem min samvittighed byder at
hjælpe.

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 21:24

> [...]

> ikke yder det samme som jeg. "Mere vil ha' mere", million-foretagne,
> bistandsklient same shit, men jeg ved godt hvem min samvittighed byder at

Jeg forstår, du står dig selv nærmest og så må andre klare byrderne..;-(

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 08:34

> Jeg forstår, du står dig selv nærmest og så må andre klare byrderne..;-(

Hvorfor den omsorg, er du ved at lave en omvendt Karen Jespersen? ;)). Det
er da liberal tankegang at være sig selv nærmest, og lade andre klare sit.

Fra : Per O.

Dato : 11-03-07 00:34

> [...]
>
> Tjaee ... vi er vel alle alm. mennesker i Danmark og faktisk tror jeg
> ikke, selv du, nogen kan udsige sig på et eller andet tidspunkt at have

Det er ikke at udnytte systemet, det er at bryde loven. At køre i
gulpladebiler til privatkørsel er at udnytte systemet lovligt.

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 08:39

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke at udnytte systemet, det er at bryde loven. At køre i
> gulpladebiler til privatkørsel er at udnytte systemet lovligt.

Nemlig, hvis du betaler momsen, kan du køre lige så meget, og hvor, du vil.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-07 12:22

On 9 Mar., 12:10, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> [...]
> selv du, nogen kan udsige sig på et eller andet tidspunkt at have udnyttet

Ikke så groft som en afgiftsundragelse til ca. 125.000 kr eller en
proforma flytning til et andet land er.
Jeg har ikke rigtigt nogen muligheder for at udnytte systemet, og hvis
jeg havde ville jeg ikke gøre det.
De eneste penge jeg får fra systemet er de penge som ham som har
forpagtet min jord får fra EU, men der er udfyldt ca. 20 sider med
markkort etc. og gødningsregnsskaber og sprøjteplaner og
afgrødeudbytter etc. så det er simpelthen så regelbundet så man skulle
tro det var løgn.

Og selv om jeg bor på en landbrugsejendom, har heste og kan lide musik
hvor %delen af kunstnere med Stetson er relativ høj, så har jeg
hverken en 4x4, gulpladebil eller andre momsunddragede køretøjer.

> Vi kan diskutere til hudløshed om det skyldes vort enorme skattetryk eller
> den enorme mænge af love (læs: forbud).

Eller begge dele ?

Fra : BJ

Dato : 09-03-07 12:26

KLIP

> Eller begge dele ?

Ja, hvorfor egentlig ikke.?

Min erfaring med meget emsige mennesker er, de er meget emsige, så
interessen for deres egne "lyssky forretninger" fjernes, tror de.

Sagt med andre ord: "Angreb er det bedste forsvar".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-07 12:42

On 9 Mar., 12:26, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1173439304.697736.258740@s48g2000cws.googlegroups.com...
>
> KLIP

> Ja, hvorfor egentlig ikke.?
>
> Min erfaring med meget emsige mennesker er, de er meget emsige, så
> interessen for deres egne "lyssky forretninger" fjernes, tror de.

Med ejendom der skal sættes i stand, 2 små børn og heste og få alt det
til at gå op med alm. arbejde er der ikke tid til andet lyssky arbejde
end det hjemme

> Sagt med andre ord: "Angreb er det bedste forsvar".

Man skal tro det bedste om folk

Fra : BJ

Dato : 09-03-07 13:15

KLIP

> Man skal tro det bedste om folk

Det er vist ikke moderne mere..

Det er moderne med "høg over høg".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-07 13:54

On 9 Mar., 13:15, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1173440524.766212.287020@t69g2000cwt.googlegroups.com...
>
> KLIP

> Det er vist ikke moderne mere..
>
> Det er moderne med "høg over høg".

Tiderne...tiderne...men nu er det snart officielt weekend.

Fra : BJ

Dato : 09-03-07 13:57

KLIP

>Tiderne...tiderne...men nu er det snart officielt weekend.

Jep og jeg har nu weekend, når det passer ind i mit arbejde.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kong Gulerod

Dato : 09-03-07 17:47

> [...]
>
>Hans folk tog billeder af 167 biler på gule plader. Omkring 50 af dem
>er momsfrie, billige fulderhvervsbiler, der ikke må bruges til

Skattebedragere med dårlig smag,-fuck hvor har de nassere godt af at spytte
i kassen!.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-03-07 20:03

"Kong Gulerod" <avalid@(hasd)dsf.dr> skrev i en meddelelse

> Skattebedragere med dårlig smag,-fuck hvor har de nassere godt af at
> spytte
> i kassen!.

ROFL...:)).

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-07 20:24

On Fri, 9 Mar 2007 17:46:40 +0100, "Kong Gulerod"
<avalid@(hasd)dsf.dr> wrote:

>Skattebedragere med dårlig smag,-fuck hvor har de nassere godt af at spytte
>i kassen!.

Hav dog klasse nok til at køre på hvide lige som den Cayenne Turbo S
jeg beundrer omkring Hørsholm af og til (gad vide, om den så er på
"afbedrag" ved reg. myndigheden eller andet ? )
Kort og godt - istedet for alt det kompromis-fims, der præger vores
lovgivning på området pt. Gule plader er erhvervsbiler , hvide plader
til privat kørsel eller begge. Og så forresten lige en alvorlig
genmmengang af reg. afgifter generelt.! (og jeg drømmer stadig)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : spamsen

Dato : 11-03-07 23:52

Ivan Madsen wrote in message

> Hav dog klasse nok til at køre på hvide lige som den
> Cayenne Turbo S jeg beundrer omkring Hørsholm af og til
> (gad vide, om den så er på "afbedrag" ved reg.
> myndigheden eller andet ? )
hehe uanset om det er en af dem der blevet nuppet, ved lign. fester ved jeg
heller ikke.. så er det da godt gået :)
er der ikke noget med den kan bruge 67L/100km (hvis den får lov) så aktier i
hydro må vel følge med?

> [...]
> begge. Og så forresten lige en alvorlig genmmengang af
> reg. afgifter generelt.! (og jeg drømmer stadig)
hvad så med en fritidslandbrugs dims? han kan jo være nødsaget til at handle
i en brugs forening til sit erhverv..

men om alt er.. så har de vel også taxaer i midtjylland? :)

vh.
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-07 08:43

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
>
> Hans folk tog billeder af 167 biler på gule plader. Omkring 50 af dem
> er momsfrie, billige fulderhvervsbiler, der ikke må bruges til

Føj for satan, hvor er det klamt! ... og her tænker jeg ikke på
koncertgængerne

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-03-07 08:50

Kim Frederiksen skriver:

> Føj for satan, hvor er det klamt! ... og her tænker jeg ikke på
> koncertgængerne

Nej, du tænker på hende plasctickvinden der underholdte ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : alexbo

Dato : 10-03-07 09:53

"Kim Frederiksen" skrev

> Føj for satan, hvor er det klamt! ... og her tænker jeg ikke på
> koncertgængerne

Næh, dem er der ingen problemer med, det er de kørende .

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-03-07 10:04

On 11 Mar., 23:52, "spamsen" <brezne...@XXhotmail.com> wrote:

> hehe uanset om det er en af dem der blevet nuppet, ved lign. fester ved jeg
> heller ikke.. så er det da godt gået :)

Det er det måske
Men jeg ser nu også engang i mellem store hvidplade 4x4, også en hvis
Cayenne, så de er nok på vej fra Hørsholm og til Skagen

> hvad så med en fritidslandbrugs dims? han kan jo være nødsaget til at handle
> i en brugs forening til sit erhverv..

Bare fordi man har et fritidslandbrug behøver man ikke være momsreg.
Jeg bor på en landejendom med landbrugspligt, men da det kun er ca. 4
Ha mener SKAT et det er hobbybetonet og vil ikke stille sig tilfreds
med det til en momsreg. Jeg kan jo ikke bare få moms tilbage hvert år.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-03-07 10:05

On 10 Mar., 08:42, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk>
wrote:

> Føj for satan, hvor er det klamt! ... og her tænker jeg ikke på
> koncertgængerne

Nej, du tænker utvivlsomt på min holdning til det. Men min nattesøvn
ødelægges ikke (bliver måske bedre, red ? ) af at du mener sådan om
mig.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-03-07 10:06

On 10 Mar., 09:53, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "Kim Frederiksen" skrev

> Næh, dem er der ingen problemer med, det er de kørende .

Ha Ha respekt !!