MS Windows
briani 27239
Skift mellem styresystem
Fra : SonofonoS

Dato : 04-04-07 18:10

Hej

Jeg har pt. 2 harddiske i maskinen - på den ene er installeret win xp
og på den anden er vista installeret. Skiftet mellem de to foregår
lidt besværligt ved at skifte de to harddiske fra master til slave og
omvendt. Findes der en lidt nemmere metode. Evt. noget software der
giver mig mulighed for at vælge hvilken harddisk jeg vil boote fra?

SonofonoS

Fra : Villy Jensen

Dato : 04-04-07 18:32

[...]

... det har jeg osse .. Men jeg skifter ikke rudndt på kablerne..:

Typisk kan man vælge en midlertidig boot-kilde ved at trykke
<F[et-eller-andet]> i POST.

På mit Intel-board trykker jeg <F10>, og på Dell er det vistnok <F11> eller
<F12> eller <F2>

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-04-07 20:51

SonofonoS skrev:

> Evt. noget software der giver mig mulighed for at vælge hvilken
> harddisk jeg vil boote fra?

Har du prøvet Vista Boot Pro?
<http://www.pro-networks.org/vistabootpro/intro.php>

Det har jeg brugt til at få en bootmenu frem på min, hvor Vista er
installeret på C og WinXP MCE på D. WinXP MCE blev installeret sidst,
og det fjernede Vista bootloaderen, men det kunne Vista Boot Pro
rette op på.

--
Hilsen
Madsen

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 09-04-07 10:11

"SonofonoS" <henrik@wendelbo-hansen.dk> skrev i en meddelelse
[...]

hej
du kan holde f8 nede under opstart vælge boot fra hd.så poppoer der en
valgliste op med dine hd.så er det bare at vælge.