MS Windows
briani 27239
Brugerkonto væk ???
Fra : ttdifferent@gmail.co~

Dato : 04-04-07 13:07

Jeg startede med at have en konto (navnet var adminsitrator) på min
computer (gæstekontoen var ikke aktiveret).

Derefter oprettede jeg endnu en bruger kaldet admin. Da jeg ville
oprette den fik jeg at vide at der skulle være mindst en
administratorkonto. Derfor skulle denne nye konto admin være
adminsitrator. Det forstår jeg ikke da den oprindelige konto
adminsitrator burde have adminsitratorstatus.

Nå men jeg satte den nye admin til at være adminstrator. Derefter
oprettede jeg endnu en brugerkonto der hedder test. Derfor burde jeg
nu have 3 konto - adminsitrator, admin og test.

Men da jeg bootede kom kun to frem - admin og test.

Det betyder at de gamle dokumenter der ligger under administrator ikke
kan fås frem (nogle var gjort private).
Under brugerhåndtering fremgår den gamle adminsitratorkonto heller
ikke.

Hvad skal jeg gøre for at få adgang til den gamle konto ?

Hvis jeg browser mig igennem c drevet til mapper der tilhører
adminsitrator kan jeg ikke få adgang til dem (dem der var private).
Hvis jeg prøver at oprette en ny adminsitrator konto får jeg at vide
at navnet er optaget.

Jeg har altså bruge for at logge på den gamle administrator igen
(kontoen ligger åbenbart på harddisken endnu)

Hjælp please

Fra : Henning

Dato : 04-04-07 13:21

On 4 Apr 2007 05:07:28 -0700, "ttdifferent@gmail.com"
<ttdifferent@gmail.com> wrote:

> [...]
>adminsitrator. Det forstår jeg ikke da den oprindelige konto
>adminsitrator burde have adminsitratorstatus.
Admin og Administrator er samme konto - du har blot omdøbt
administrator.

Fra : Lone

Dato : 04-04-07 13:26

<ttdifferent@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Måske kan du komme til den hvis du går i fejlsikret tilstand (F8 tast
holdes nede under opstart og vælg 'fejlsikret tilstand' vha. piletast/enter.)
Så står den nok som en valgmulighed ved logon.

--
vh Lone

Fra : jørgen

Dato : 04-04-07 14:07

ttdifferent@gmail.com wrote:

> Men da jeg bootede kom kun to frem - admin og test.
>
> Hvad skal jeg gøre for at få adgang til den gamle konto ?

Hvis du trykker 2xctrl alt delete
så kommer den klassiske prompt frem, hvor du kan skrive navnet på den
konto du vil logge på.

forklaring på hvorfor den ikke er på velkomstskærmen:
http://www.petri.co.il/hide_a_user_from_the_welcome_screen_in_windows_xp.htm

Fra : Lone

Dato : 04-04-07 14:43

"jørgen" <na@invalid> skrev i en meddelelse news:4613a303$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvis du trykker 2xctrl alt delete
> så kommer den klassiske prompt frem, hvor du kan skrive navnet på den konto du vil logge på.

Virker nok desværre ikke hvis det er xp home.
Hvis det er home skjules den administrator systemet selv har oprettet og
kan kun tilgåes fra fjernsikret, medmindre man går ind og ændrer på det
- læs her: "How to login as adm. in Windows XP"

2 metoder til at få adm.kontoen som mulighed ved logon:
http://windowsxp.mvps.org/admins.htm

(forskel på om det er Home eller Pro!)

--
vh Lone

Fra : jørgen

Dato : 04-04-07 14:49

Lone wrote:

> Virker nok desværre ikke hvis det er xp home.

Da han indtil nu har benyttet den indbyggede administrator, så er det
nok ikke home :)

Fra : Lone

Dato : 04-04-07 15:08

"jørgen" <na@invalid> skrev i en meddelelse news:4613acbc$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Da han indtil nu har benyttet den indbyggede administrator, så er det nok ikke home :)

Nu skriver mr/ms. NN så at det er Pro, så fint nok.

Ligepræcis vedr. dette med at lokke adm.kontoen frem fra sit
skjul er pro og home bare forskellige - så det var ment som et
fif hvis ikke dit forslag virkede. Har selv været de forgæves
omveje fordi jeg har home ......og det ku' jeg da godt ha levet
foruden

--
vh Lone

Fra : ttdifferent@gmail.co~

Dato : 04-04-07 14:13

> Admin og Administrator er samme konto - du har blot omdøbt
> administrator.

Nej, jeg kan ikke få adgang til de gamel dokumenter fra den nye admin
konto

Fra : Henning

Dato : 04-04-07 17:03

On 4 Apr 2007 06:12:59 -0700, "ttdifferent@gmail.com"

>Nej, jeg kan ikke få adgang til de gamel dokumenter fra den nye admin
>konto
Omdøb admin tilbage til administrator

Fra : ttdifferent@gmail.co~

Dato : 04-04-07 14:51

Jeg glemte at skrive at det er Xp Pro.

Men det har i vist fundet ud af.

Fra : ttdifferent@gmail.co~

Dato : 05-04-07 16:02

Er det muligt at slette de to oprettede konti så det kommer tilbage
som føre.

Det vil jeg foretrække.

Tør bare ikke prøve hvis nu det hele skulle forsvinde.