MS Windows
briani 27239
NTFS i Windows Mediacenter?
Fra : MJU

Dato : 04-04-07 07:57

Jeg sad lige og tænkte på om det vil gøre skade på min bærbar, som køre
windows mediacenter. Hvis jeg lavede mine drev om til NTFS istedet for
FAT32?

Jeg kiggede i Partition Manager Professional og tænkte på om man kunne
conventer det om. Men der står at det kun er muligt for windows NT/2000 og
XP.

Er det så slet ikke muligt og køre med NTFS for mig?

--
M.v.h.

Michal

Fra : MigSelv \(6400\)

Dato : 04-04-07 08:15

Kender ikke det helt store til Windows Media Center.

Men selve disken, kan du sagtens lave om til NTFS.

Du skal bare vide, at computeren bliver en smule langsommere, men mere
sikker.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-04-07 11:06

In news:4613507c$0$4165$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
MigSelv (6400) <2662070mXXX001@stofanet.dk> typed:

> Du skal bare vide, at computeren bliver en smule langsommere,

Hvorfor bliver den mere langsom ? det dokumenterer du lige ikke ?

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : MigSelv \(6400\)

Dato : 04-04-07 11:09

Havde du læst sætningen færdig, så havde du også fået svaret .....

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-04-07 19:48

"MigSelv (6400)" <2662070mXXX001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Havde du læst sætningen færdig, så havde du også fået svaret .....

At når den bliver mere sikker, bliver den også mere langsom?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på email.

Fra : Hans

Dato : 04-04-07 09:11

> [...]
> XP.
>
> Er det så slet ikke muligt og køre med NTFS for mig?

Jo. Brug WIndows' konverteringskommando. Søg på NFTS i hjælpen, så får du
vist diverse parametre mv.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 04-04-07 10:12

> [...]
> XP.
>
> Er det så slet ikke muligt og køre med NTFS for mig?

Du kan konvertere ved at skrive: convert c: /fs:ntfs
Bc

Fra : MJU

Dato : 04-04-07 13:30

"Bjarne Chr" <bjach@SLETpc.dk> skrev i en meddelelse

> "MJU" <mickydk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan konvertere ved at skrive: convert c: /fs:ntfs
> --
> mvh
> Bc

Tak til jer alle.
Og Bjarne jeg prøvede det på mit D: drev og det virkede fint.
Jeg prøver det på mit C: drev iaften.
Så giver jeg li´ge besked her i tråden.

--
M.v.h.

Michal

Fra : Bjarne Chr

Dato : 04-04-07 17:10

> Tak til jer alle.
> Og Bjarne jeg prøvede det på mit D: drev og det virkede fint.
> [...]
Det skal nok virke, også på C drevet det tager bare lidt længere tid end på
D drevet. Windows bliver lukket ned førend C drevet bliver konverteret.
Bc

Fra : MJU

Dato : 04-04-07 17:56

> [...]
> på D drevet. Windows bliver lukket ned førend C drevet bliver konverteret.

Tak for denne oplysning. Så behøver jeg ikke og blive nervøs når den lukke.

--
M.v.h.

Michal

Fra : MJU

Dato : 05-04-07 08:20

> "Bjarne Chr" <bjach@SLETpc.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for denne oplysning. Så behøver jeg ikke og blive nervøs når den
> [...]
Så fik jeg prøvet det på mit C: drev. Og det virker jo fint
Mange tak for hjælpen.

--
M.v.h.

Michal