MS Windows
briani 27239
Hvad kan forårsage denne opstartsfejl i XP~
Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-07 15:21

Engang imellem kan min søn ikke starte sin maskine op, Filen er
beskadiget eller mangles windows\system32\config\system.
Et eller andet må beskadige filen under nedlukningen af maskinen,
er der et hint til hvordan jeg finder synderen så vi er fri for
at skulle smide backuppet ind så tit?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : kep

Dato : 03-04-07 16:11

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Et eller andet må beskadige filen under nedlukningen af maskinen, er der
> et hint til hvordan jeg finder synderen så vi er fri for at skulle smide

Hej
Prøv at kigge her : http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19

--
MVH
kep

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-07 16:49

kep skrev:

> Hej
> Prøv at kigge her : http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19

Der står jo ikke lige hvad der kan forårsage fejlen, det er det
jeg skal have sporet.

Fra : Hans

Dato : 03-04-07 17:07

Henning Lund wrote:

> Der står jo ikke lige hvad der kan forårsage fejlen, det er det
> jeg skal have sporet.

Tjek harddisken for svage sektorer med et diagnosticsprogram fra
producenten.

Hans

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-07 17:29

Hans skrev:

> Tjek harddisken for svage sektorer med et diagnosticsprogram
> fra producenten.
>
> Hans

Kan den abekat lave nummeret, jeg har googlet rundt efter en
løsning, det nærmeste jeg kom problemet, var en der snakkede om
et eller andet unavngiven program, der ved nedlukning skulle
kunne overskrive config filen.

Fra : Hans

Dato : 03-04-07 17:50

Henning Lund wrote:

> [...]
> løsning, det nærmeste jeg kom problemet, var en der snakkede om
> et eller andet unavngiven program, der ved nedlukning skulle

Harddisken kan udmærket være årsagen til fejlen, så den ville jeg helt klart
tjekke inden andre muligheder.

Hans

Fra : N/A

Dato : 03-04-07 22:58

Fra : Nicolai L

Dato : 03-04-07 22:58

"J. E." <jn580@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv prøvet nøjagtig det samme, og det virker usandsynligt, at
> det skulle gå ud over lige præcis den samme fil hver gang hvis det var
> en fejl på disken.
> I øvrigt løste problemet sig ved en geninstallation.

Nu skriver han jo sådan set heller ikke konkret, at det er den samme fil
hver gang, man bare at "Filen" er beskadiget. Da min harddisk var årsagen,
var det en systemfil og jeg kan ikke huske om det var den samme hver gang.
Men mit problem var nøjagtig det samme som han beskriver.

Nicolai

Fra : Nicolai L

Dato : 03-04-07 20:46

> [...]
> nærmeste jeg kom problemet, var en der snakkede om et eller andet
> unavngiven program, der ved nedlukning skulle kunne overskrive config

Jeg oplevede samme problem med en harddisk, efter den var gået ned pga varme
(går ud fra den blev beskadiget her, men gad ikke tjekke den). Jævnligt kom
den med samme fejl som din, så jeg skiftede den og har ikke haft problemer
siden. Harddisken fungerer upåklageligt som lagerdisk, men systemdisk vil
den altså ikke. Og linux vil slet ikke acceptere den.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-04-07 21:02

On Tue, 3 Apr 2007 21:45:35 +0200, "Nicolai L" <news2004@mailme>
wrote:

> [...]
>siden. Harddisken fungerer upåklageligt som lagerdisk, men systemdisk vil
>den altså ikke. Og linux vil slet ikke acceptere den.

Jeg håber ikke det er familie albummet du gemmer på den disk ?!

Det lyder betænkeligt som om disken har syge sectorer - og den slags
er typisk et varsel om diskens snarlige død....

Hvorfor ikke få den testet med et værktøj fra producenten - Finder det
fejl, bør disken arkiveres lodret. Er den uden fysiske fejl kan den
formentlig gøre brugbar/bootbar med et værktøj som WipeDisk.

<mlr>

Fra : Nicolai L

Dato : 03-04-07 21:33

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg håber ikke det er familie albummet du gemmer på den disk ?!
>
> Det lyder betænkeligt som om disken har syge sectorer - og den slags
> er typisk et varsel om diskens snarlige død....

Ja, lagerdisk var måske også forkert ordvalg. Jeg bruger den som DL disk,
hvor ting efter udpakning bliver flyttet videre, så intet vigtigt på.

> Hvorfor ikke få den testet med et værktøj fra producenten - Finder det
> fejl, bør disken arkiveres lodret. Er den uden fysiske fejl kan den
> formentlig gøre brugbar/bootbar med et værktøj som WipeDisk.

Tjo, men det er en 40 gb disk, og nu hvor harddiske er så billige for >250
gb, så har jeg ikke lige haft tiden til det. :)

> <mlr>

Nicolai

Fra : Henning Lund

Dato : 04-04-07 09:22

Jeg prøver at tjekke disken her idag, nu vil jeg så gerne vide
hvordan jeg så fixer problemet hvis det er disken der er ved at
dø.
Jeg bruger programmet Drive Image til at spejle disken over på
det andet drev "D" som sidder i hans maskine. Kan jeg så bare
klappe en ny disk i som "C" og så smide backuppet ind på den, og
så kører vi derudaf igen?

Fra : MigSelv \(6400\)

Dato : 04-04-07 09:30

Hvis du har billeder fra ferie, så kan du køre dem over uden probs.

Hvis du har programmer installeret, så skal de geninstalleres, når du sætter
den nye disk i.

Husk lige at pille dit D drev fra, inden du gen-inst.
XP og div. programmer

Fra : Henning Lund

Dato : 04-04-07 10:33

Svar til "mig selv" da jeg ikke kan quote svaret pt.

Jeg tror ikke vi er enige deri, på D drevet ligger en komplet
spejling af C lavet med drive image, det burde da kunne smides
over på en ny disk uden problemer, det er da det samme der sker
når skidtet går ned, og jeg lægger spejlingen over på C drevet
igen, alt data slettes på C drevet i proceduren.

Nå men jeg har prøvet at downloade Maxtors seatools og den finder
ingen fejl når de to test køres på C drevet, Passed står der, så
disken burde umiddelbart være i orden.