Expanding Menu
Fra : Kenny

Dato : 03-04-07 17:54

Hej,

Jeg er igang med en ny hjemmeside, hvor jeg gerne vil lave Menuen som
expanding.

Jeg har hentet en færdig version på nettet der dog ikke fungerer
optimalt. Jeg bruger <li> og <ol> til organiseringen. Men jeg kan ikke
lave mere end 1 sub-punkt.

Jeg har dog en seperat .js fil som jeg godt kan poste hvis nogen gerne
vil hjælpe.

Mvh

Kenneth Felber

Her er lige et udsnit af den kode:

<ul id="menu">

<li>Soccer
<ol>
<li>
       </li>

<ol>
       </ol>
</ol>
</li>
</ul>

Fra : Martin Ploug

Dato : 03-04-07 19:06

Kenny skrev:
> [...]
> lave mere end 1 sub-punkt.
>
> Jeg har dog en seperat .js fil som jeg godt kan poste hvis nogen gerne

Hej Kenneth

Tag evt. et kig på
http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/

måske der er noget du kan bruge.

Hilsen Martin

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 03-04-07 19:22

I princippet kan det laves helt uden javascripts - men det er kun i
princippet, da det vist kun går i IE7, Firefox og Opera af de browsere, jeg
kender til.

Jeg har selv lavet én, der virker i disse 3 browsere ved hjælp af kode
herfra:
http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks12a.html

For at tage højde for browsere, der ikke kan klare dette (f.eks. ie6) har
jeg dog lavet det sådan, at et klik på selve hovedmenupunktet fører én frem
til en side, hvor dropdown-delen af menuen står som selvstændige menupunkter
ude i siden.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-04-07 22:01

Philip Nunnegaard skrev:
> [...]
> jeg kender til.
>
> Jeg har selv lavet én, der virker i disse 3 browsere ved hjælp af kode

Og det er et eksempel, jeg har lavet, og som fungerer
helt fint også i IE5 og IE6, blot man sørger for at indlæse
behavior-filen csshovet.htc.

Jørgen Farum Jensen
..