MS Windows
briani 27239
Geninstall af XP - kan ikke køre updates
Fra : iSteen

Dato : 02-04-07 12:40

Davs

Jeg har formateret min HD og installeret XP igen.
Første problem - Windows ville ikke godtage min product key, så jeg
var nødt til at ringe til Microsoft. Det automatiske generation af en
ny nøgle virkede heller ikke, så jeg endte med at få en nøgle manuelt
via telefonen.
Så var xp registreret.

Så var der en hulens masse opdateringer (73) som skulle fyldes på den
oprindelige Windows XP installation. En Windows Update startede som
den skulle, men efter en opdatering kunne maskinen kun starte i
fejlsikret tilstand, og eneste måde jeg kunne få den til at køre
normalt på, var ved at lave en systemgendannelse til tidspunktet FØR
jeg kørte Windows Uddate.

Hm...det gjorde jeg så, og forsøgte endnu en gang med update - blandt
andet for at får IE 7, og diverse sikkerhedsopdateringer.

Samme problem - maskinen kan kun starte i fejlsikret tilstand, når
Windows har kørt en update. Nu kører maskinen så okay med en xp der
mangler flere års opdateringer.

Hvad gør man ved det?

Fra : hcma

Dato : 02-04-07 13:34

"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

1. allerførst downloader du SP2 (og venter med at installere)
2. sluk alle internetforbindelser.
3. scan for vira
4. scan for spyware
5. installer sp2
6. forbindelse til internet
7. prøv at downloade de ca. 90 updates som er kommet efter sp2 (fravælg IE7)
8. download og installer IE7

(der ligger en komplet lister over alle updates her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10

m v h
hcma/-

Fra : Jack

Dato : 02-04-07 13:04

[...]

Prøv at køre en rep. instalation af xp, og hvis ikke den er med sp2 så
download den og læg den ind manuelt, før du går på nettet og updaterer
resten.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

Fra : iSteen

Dato : 03-04-07 23:47

On Apr 2, 2:34 pm, "hcma" <h...@hcma.dk> wrote:

> 1. allerførst downloader du SP2 (og venter med at installere)
> 2. sluk alle internetforbindelser.
> 5. installer sp2
> 6. forbindelse til internet

Jepper

Gjorde som ovenstående, og installerede derefter kun de updates
Windows selv hentede automatisk - og det kører.