MS Windows
briani 27239
Ikke finde RAM ?
Fra : Jorn

Dato : 01-04-07 08:16

Hej
Vores ene PC er en ældre 'Dame', jeg har netop sat lidt flere RAM i, det er
et MSI-bundkort med 3-slots og den er født med et stk. 512 SD-Ram single, og
der er nu isat yderligt 2 kredse med hver 128 Mb RAM, iflg. 'SYSTEM' i
kontrolpanelet, har den stadig kun 512Mb, men ihenhold til PC Wizard, er der
nu physical 768Mb RAM... Hvad er her lige sket ? Og virker alle
(768Mb)rammene slet ikke.
Jorn

Fra : hcma

Dato : 01-04-07 10:41

"Jorn" <jornhansen2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 'SYSTEM' i kontrolpanelet, har den stadig kun 512Mb, men ihenhold til PC
> Wizard, er der nu physical 768Mb RAM... Hvad er her lige sket ? Og

er det samme ram-type ?
m v h
hcma

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-04-07 13:13

Jorn skrev:

> Vores ene PC er en ældre 'Dame'

Ældre damer skal måske have nogle bestemte slots udfyldt eller
også kan de kun genkende rammene hvis de er ens. Hvis der er fire
slots, så prøv evt. at lade nr. 2 være tom - det kan være at de
to og to fungerer som en 'blok' og hver blok skal have ens
ramklodser.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 01-04-07 21:03

Jorn skrev blandt andet:

> [...]
> ihenhold til PC Wizard, er der nu physical 768Mb RAM... Hvad er her
> lige sket ? Og virker alle (768Mb)rammene slet ikke.

Det kan jo være at den ældre dames nedre dele (bundkort) slet ikke kan
håndtere så mange RAM...?

--
vh
Ole C.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-04-07 21:12

On Sun, 1 Apr 2007 09:16:17 +0200, "Jorn" <jornhansen2@gmail.com>
wrote:

> [...]
>kontrolpanelet, har den stadig kun 512Mb, men ihenhold til PC Wizard, er der
>nu physical 768Mb RAM... Hvad er her lige sket ? Og virker alle

'System' er nok ikke det rette sted at checke RAM'en - Jeg gætter på
du kigger på en statisk streng der blev dannet i forbindelse med
installationen af operativ systemet - og dengang havde du kun 512 MB
på boardet...

Mon ikke PC Wizard er lidt klogere - Ellers vil jeg nok anbefale du
kigger på Windows JobListen under fanebladet 'Ydeevne'. Der ser du den
'Fysiske Hukommelse' som Windows anvender...

<mlr>

Fra : jorn

Dato : 03-04-07 00:25

Michael skrev bla.....

> [...]
> kigger på Windows JobListen under fanebladet 'Ydeevne'. Der ser du den
> 'Fysiske Hukommelse' som Windows anvender...

Nu er antallet af RAM blevet ændret af sig selv, men selvfølelig Michael er
det under ydeevne i 'Joblisten', der skulle kiggeds istedet...
Takker de deltagende for indslagene.... Jorn & Jane