Target "blank" problem i ie7
Fra : mikkel

Dato : 02-04-07 10:06

Hej jeg synes ikke at functionen Target "blank" virker i ie7, er
der nogle der har en løsning på hvordan jeg får løst det problem,
vil jo helst gerne have at det nye link bliver åbnet i et andet
vindue.

Mvh.

Mikkel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 02-04-07 10:24

mikkel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> der nogle der har en løsning på hvordan jeg får løst det problem,
> vil jo helst gerne have at det nye link bliver åbnet i et andet

target="_blank" virker fint i ie7...

Birger

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-04-07 12:32

mikkel skrev:

> vil jo helst gerne have at det nye link bliver åbnet i et
> andet vindue.

Hvorfor?

Se også http://html-faq.dk/1017.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : mikkel

Dato : 02-04-07 18:36

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvorfor?
>
> Se også http://html-faq.dk/1017.asp
>
> --
> Allan Vebel
> http://html-faq.dk
>
> Hov ja det virker da fint :) , det må være fordi jeg testet det
i en sandalone version af ie7 !!
Men tak for hjælpen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 03-04-07 19:44

> Hvorfor?
>
> Se også http://html-faq.dk/1017.asp

Offtopic
Som slutbruger foretrækker jeg netop, at eksterne links skal åbne i et nyt
vindue, så jeg ikke mister navigationen fra det oprindelige site.
Faktisk hader jeg, når eksterne links åbnes i samme vindue.

Heldigvis er det ikke fuldt så stort et problem med Firefox, fordi man bare
klikker på linket med scrollhjulet for at åbne det i et nyt faneblad, og det
samme gælder i øvrigt også for ie7. Men desværre ikke for ie6.
Personligt kunne jeg dog godt tænke mig, at ie7 tolkede target="_blank" på
samme måde som FF: nemlig ved at åbne i nyt faneblad i stedet for helt nyt
vindue.

Fra : Leonard

Dato : 03-04-07 19:52

On Tue, 3 Apr 2007 20:43:54 +0200, Philip Nunnegaard wrote:

> Som slutbruger foretrækker jeg netop, at eksterne links skal åbne i et nyt
> vindue, så jeg ikke mister navigationen fra det oprindelige site.
> Faktisk hader jeg, når eksterne links åbnes i samme vindue.

Som slutbruger hader jeg når en hjemmeside vil bestemme over hvordan jeg
vil åbne links, uanset om de er eksterne eller interne.
Nogengange vil jeg gerne have links til at åbne i nye faneblade, andre
gange vil jeg helst have dem i samme faneblad. Hvis hjemmesiden undlader
at tvinge mig, kan jeg selv vælge, hvis den tvinger mig er jeg
tilbøjelig til at bruge andre hjemmesider til at finde de samme
oplysninger.
Og oftest er der hjemmesider nok, så det er bare med at finde de sider,
hvor jeg føler mig velkommen, hvilket ikke har været svært indtil
videre.

Og når FF opfører sig som du gerne vil have det, forstår jeg ikke at du
ønsker at IE7 skal kunne det samme, hvorfor ikke bare holde dig til FF?
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-04-07 21:24

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev :

>Personligt kunne jeg dog godt tænke mig, at ie7 tolkede target="_blank" på
>samme måde som FF: nemlig ved at åbne i nyt faneblad i stedet for helt nyt
>vindue.

Så indstil IE 7, Internetindstillinger => Skift, hvordan websider
vises på faner.

Desværre brugers udtrykket popup-vinduer.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : mc´eren

Dato : 04-04-07 20:23

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Så indstil IE 7, Internetindstillinger => Skift, hvordan websider
> vises på faner.
>
> Desværre brugers udtrykket popup-vinduer.
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)
ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : Erik Nielsen

Dato : 04-04-07 21:20

"mc´eren" <rlr@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stukket
> en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :

Hej "mc´eren",

Nu tror jeg nok at de fleste af os forholdsvis få brugere af denne
gruppe har set dit budskab.

Jeg er muligvis ikke helt principielt uenig, men du behøver
efter min mening ikke blive ved med at gentage det.
Vi har hørt din mening.

--
Venligst Erik N.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-04-07 22:06

mc´eren wrote:

> ja ja ja millioner tror på ....

Nu har du skiftet mail-adresse for at snige dig udenom killfilteret, men du
kan da smides i igen.

Plonk.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk