Problemer med visningen i IE6
Fra : hans01

Dato : 01-04-07 16:42

Jeg har nu slidt og slæbt og læst højt og lavt men kan sgu ikke
rigtigt regne det ud, mit galleri på http://www.ferieitalien.frac.dk/Umbrien_villa_galleri.htm
validerer og funger fint i Opera og FF men billederne er som smidt ind
i IE6, jeg har ikke IE7 men regner med det er det samme, er der nogen
med en god ide? Hjææælp!

Fra : hans01

Dato : 01-04-07 17:53

On 1 Apr., 17:42, "hans01" <hans.lundqv...@e-and-l.com> wrote:
> [...]
> validerer og funger fint i Opera og FF men billederne er som smidt ind
> i IE6, jeg har ikke IE7 men regner med det er det samme, er der nogen

Jeg har selv løst problemet, rodede lidt med værdierne...

Fra : Brian Joergensen

Dato : 01-04-07 18:33

hans01 wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> validerer og funger fint i Opera og FF men billederne er som smidt ind
> i IE6, jeg har ikke IE7 men regner med det er det samme, er der nogen

Umiddelbart ser det ens ud i både IE6 og FF2 - har du husket at opdatere din Opera og Firefox?

Den nye Firefox version 2 havde nemlig nogle ændringer til fortolkningen af visse HTML koder som
jeg blev nødt til at rette på mit eget site, så hvis du har konstrueret hjemmesiden efter den
gamle FF1 og derefter tjekket den i IE6 kunne dette måske være problemet?

mvh.
Brian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-04-07 19:55

Brian Joergensen skrev:

> Den nye Firefox version 2 havde nemlig nogle ændringer til fortolkningen af
> visse HTML koder som
^^^^^
Hvilke? fortæl, fortæl

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Birger Sørensen

Dato : 01-04-07 20:54

> [...]
> validerer og funger fint i Opera og FF men billederne er som smidt ind
> i IE6, jeg har ikke IE7 men regner med det er det samme, er der nogen

IE7 : Viser nu thumbs i to "søjler", og ser IMHO pænt ud, bliver hvor det er ved ændring af
browser-vindue.
Billedet ( id="mainPhoto" ) er måske blevet lidt småt.. ( bruge max-width i stedet for, så det
selv tilpasser størrelse til vinduet? )

Birger

Fra : Georg OLE Peter HART~

Dato : 02-04-07 13:43

hej, glem MSIE 6 - jo flere der gør, jo nemmere bliver det for alle!

Der er masser af haks, der kan benyttes, men hvorfor spilde tid på det, nu hvor gæsten blot kan
opdatere!
Så vidt jeg ved, kan man ikke køre MSIE 6 og 7 på samme windows instalation. Fejlene er Windows,
lad dem selv forklare, hvorfor de blæste på alle regler!
Og så opdater selv, dett er da meget værre ikke at understøtte den kurente udgave, det er den de
fleste gæster bruger!
---
> [...]
> validerer og funger fint i Opera og FF men billederne er som smidt ind
> i IE6, jeg har ikke IE7 men regner med det er det samme, er der nogen
Opdater selv og glem MSIE 6!

mvh.
Ole Hartig
http://www.anett-h.dk/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-04-07 14:56

Georg OLE Peter HARTIG skrev:
> [...]
> opdatere!
> Så vidt jeg ved, kan man ikke køre MSIE 6 og 7 på samme windows instalation. Fejlene er Windows,

Det kan man nu godt, se
http://tredosoft.com/Multiple_IE

> Opdater selv og glem MSIE 6!

Det er ikke nogen god idé at, der er
ganske mange der ikke kan opdatere,
da IE7 kun er udviklet til Windows XP
eller nyere.

Og det /er/ meningsfuldt at udvikle
websider til Firefox, tilrette med
hacks aht IE6, og se stort på IE7.
Hvor noget vises korrekt i Firefox,
vises det sandsynligvis også korrekt
i IE7, hvor de fleste af de mangelfulde
eller forkerte fortolkninger af CSS-
egenskaberne er udryddet.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : hans01

Dato : 03-04-07 10:49

On 2 Apr., 15:56, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Det kan man nu godt, sehttp://tredosoft.com/Multiple_IE

> [...]

Jeg kører eks. w2k og kan ikke opdatere til IE7..

Men tak for svarene...