Opsætning af gprs/3g på en windows mobile ~
Fra : Oleander

Dato : 31-03-07 19:36

Hej gruppe

Jeg har vist trukket en nitte.
Jeg har fået til opgave at opsætte en Fujitsu-Siemens PocketLoox WM5
dims til datatrafik på et 3 simkort.

Naiv som jeg var startede jeg hos 3, bare for at få at vide at den
pågældende "mobil" ikke var understøttet.

Godt så! Med en HTC TyTN, en Qtek 9100 og den nævnte FS PocketLoox
under armen begav jeg mig til 3's butik lige nede ad gaden.

"Jo, dem (HTC og Qtek) sælger vi godt nok, men jeg kender ikke
opsætningen og de kommer prækonfigurerede".

Altså ikke nogen hjælp at hente.
Min kære chef vil ikke skifte til TDC da der ikke er dækning (3G) der
hvor han skal bruge det.

Hvad så?
Der må da være nogle herinde, der kender de hemmelige håndbesværgelser
der skal til for at kunne opsætte en WM5 enhed til 3?

Ole
- nu med 10% mere spamblok -

Fra : Claus E Beyer

Dato : 31-03-07 19:42

"Oleander" <oleander@phreaker_skridsaa_.net> skrev i

> Hvad så?
> Der må da være nogle herinde, der kender de hemmelige håndbesværgelser
> der skal til for at kunne opsætte en WM5 enhed til 3?

Jeg mener at huske at APN = "data.tre.se" (uden gåseøjne), men om det er
nok, véd jeg ikke.

Claus

Fra : Oleander

Dato : 31-03-07 19:58

Den 31 Mar 2007 skrev Claus E Beyer:

>Jeg mener at huske at APN = "data.tre.se" (uden gåseøjne), men om det er
>nok, véd jeg ikke.

Jeg har allerede prøvet at indsætte data.tre.dk og www.tre.dk ind i
det oplagte felt men ligemeget hjælper det - jeg vil prøve om det gør
en forskel at prøve svensk på mandag.

Ole
- nu med 10% mere spamblok -

Fra : J.K.Arning

Dato : 31-03-07 21:10

On Sat, 31 Mar 2007 20:57:46 +0200, Oleander wrote:

> Jeg har allerede prøvet at indsætte data.tre.dk og www.tre.dk ind i
> det oplagte felt men ligemeget hjælper det - jeg vil prøve om det gør
> en forskel at prøve svensk på mandag.

Det hænger sikkert sammen med at 3 i danmark bbruger domænet 3.dk og ikke
tre.dk

--
:: J.K.Arning :: 31-03-2007 22:08:48 :: http://arning.dk ::

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-03-07 19:48

"Oleander" <oleander@phreaker_skridsaa_.net> wrote in message

> "Jo, dem (HTC og Qtek) sælger vi godt nok, men jeg kender ikke
> opsætningen og de kommer prækonfigurerede".

jeg mener man kan gå til butikken på Strøget, og få telefonen
Brandet/instillet

Fra : Oleander

Dato : 31-03-07 20:07

Den 31 Mar 2007 skrev Bjarke Hansen:

>jeg mener man kan gå til butikken på Strøget, og få telefonen
>Brandet/instillet

Ja, jeg læste på nettet at en 3-butik i nærheden af Illums skulle yde
den service og hvis de supporterer (sælger) Qtek 9100 har vi en ledig
jeg kan prøve (ja, jeg ved godt hvordan man får firmwaren af igen,
inden nogen advarer mig).

Det er unægteligt bare mere bøvlet end at gøre som Telia, TDC og
Sonofon (og dermed alle dem der får stillet services til rådighed fra
dem), nemlig at stille vejledningen til rådighed på nettet.

Ole
- nu med 10% mere spamblok -

Fra : Kenneth K

Dato : 01-04-07 15:05

> [...]
> den service og hvis de supporterer (sælger) Qtek 9100 har vi en ledig
> jeg kan prøve (ja, jeg ved godt hvordan man får firmwaren af igen,

Altså Qtek 9100 er altså ikke en 3G telefon, det er TyTn (Qtek 9600) der er
det.