Telia online SMS?
Fra : Ivan

Dato : 21-03-07 08:54

Hejsa

Har Telia den mulighed at at man kan logge sig ind på deres hjemmeside (Hvis
man har et abonnement) og så skrive SMS beskeder online?

Ivan

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 21-03-07 08:55

Ikke mig bekendt.

Er selv Telia kunde. Du kan jo vælge Express, så er det gratis !

Fra : Ivan

Dato : 21-03-07 09:28

> Ikke mig bekendt.
>
> Er selv Telia kunde. Du kan jo vælge Express, så er det gratis !

Det var nu mere for at kunne skrive SMS´er på mit alm. keyboard, da jeg er
ved at få flip af at skrive på telefonen. At det koster lidt gør så
ikke noget. Ville jo bare være rart at det var mit eget telefonnummer der
stod som afsender. TDC havde det engang.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 21-03-07 09:36

> At det koster lidt gør så
> ikke noget. Ville jo bare være rart at det var mit eget telefonnummer der
> stod som afsender.

http://coolsms.dk og http://jth.net må kunne løse dit problem, du kan
selv undersøge hvad der er billigst til dit behov

--
Michael

Fra : Hauge

Dato : 21-03-07 09:35

Hejsa
Ivan wrote:
> [...]
> lidt gør så ikke noget. Ville jo bare være rart at det var mit eget
> telefonnummer der stod som afsender. TDC havde det engang.

Så brug coolsms.dk der kan du sende sms'er med eget nummer som afsender.
Bruger det selv, da jeg hader tastaturet på mobilen.

Mvh Hauge

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 21-03-07 09:37

Kan sagtens følge din pointe ...

Sender selv mange SMS'er, og kunne da også godt tænke mig sådan et system.

Så skal du over i noget Messenger, men det kræver, at begge personer er
online.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-03-07 10:01

Ivan skrev:

> Hejsa
>
> Har Telia den mulighed at at man kan logge sig ind på deres
> hjemmeside (Hvis man har et abonnement) og så skrive SMS beskeder
> online?

Hos UnoTel kan du.

Ellers brug et program a la MyPhoneExplorer (hvis du har SE).
Hans

Fra : Mads

Dato : 21-03-07 10:17

On Wed, 21 Mar 2007 08:54:06 +0100, "Ivan" <min@egen.com> wrote:

>Hejsa
>
>Har Telia den mulighed at at man kan logge sig ind på deres hjemmeside (Hvis
>man har et abonnement) og så skrive SMS beskeder online?
>
>Ivan

Hvis du bruger Outlook til mail, så kan du hos Telia hente programmet
SMS Executive ganske gratis.
Med det kan du skrive og sende SMS'er inde fra Outlook
http://telia.dk/erhverv/produkter/mobil/services/smsexecutive/

Jeg har selv brugt programmet i flere år og det virker fint.
Desværre tror jeg ikke det kan fås til andre mail programmer.

mvh Mads

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 21-03-07 10:35

Det virker ikke for godt....

Fra : Mads

Dato : 21-03-07 12:37

On Wed, 21 Mar 2007 10:34:56 +0100, "Anders \(6400\)"
<spamfighter@ernogetlort.dk> wrote:

>Det virker ikke for godt....

Kan du uddybe det lidt?
For her har det da virket fint i ca 3 år
og jeg har brugt programmet dagligt.

mvh Mads

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 21-03-07 12:58

Det vil ikke køre her hos mig.

Har alle opdateringer fra Microsoft installeret.

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-03-07 10:40

Ivan skrev den 21-03-2007 08:54:
> Hejsa
>
> Har Telia den mulighed at at man kan logge sig ind på deres hjemmeside (Hvis
> man har et abonnement) og så skrive SMS beskeder online?

Til Microsoft Outlook kan du få en ekstra program (SMS sender hedder
det vist).
SÅ hvis du kan koble din mobiltelefon på computeren, så kan du sagtens.

Et alternativ:

Du kan fra din mail sende en sms til et telia-mobilnummer
mailadressen til mobilnummeret er:

<tlf.nr>@gsm1800.telia.dk

NB: 3 huskeregler: skriv kun i Subject/Emne-feltet; undlad æøå'er og
hold teksten på ca. 140 tegn.

Modtager kan så svare tilbage til mailadressen man sender fra.

I den SMS man modtager er der til sidst to bogstaver (en såkaldt kvikkode).

Når man svarer tilbage til en mailadresse, så starter man teksten med de
omtalte to bogstaver. skriver teksten.
hele sms'en sender man så til 1010.

Et andet alternativ (hvis du har en nokia)

Så vidt jeg husker har Nokias PC Suite-program en mulighed for at
gemme SMS-beskeder samt sende nogen.

Men jeg husker svagt, at der findes et uofficielt program på nettet til
Sony Ericsson, så man kan sende sine SMS'er fra computeren også.
Nogen der kan huske mere end jeg?

Et tredje alternativ (kun hvis du er erhvervskunde)
Man kan hente SMS Executive, hvorfra du kan sende SMS'er som de var
emails. Prisen pr. sms er så 32 øre ekskl. moms pr. SMS
Se mere på: http://telia.dk/erhverv/produkter/mobil/services/smsexecutive

Et fjerde alternativ (lidt af et vildskud)
Jeg ved, at der findes Bluetooth tastaturer fra Logitech. Mon ikke man
kan koble en bluetooth telefon til et bluetooth tastatur? Bare en ide?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ivan

Dato : 21-03-07 12:07

> Et alternativ:

Tak for de mange løsningsmodeller.

Fra : Mads

Dato : 21-03-07 12:42

On Wed, 21 Mar 2007 10:39:30 +0100, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

> [...]
>Man kan hente SMS Executive, hvorfra du kan sende SMS'er som de var
>emails. Prisen pr. sms er så 32 øre ekskl. moms pr. SMS

Det er altså ikke korrekt at det kun gælder erhvervskunder.
ALLE Telia kunder kan bruge programmet sammen med Outlook.
Det er korrekt at det koster 32 øre pr. SMS

mvh Mads

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-03-07 14:21

Mads skrev den 21-03-2007 12:42:

> Det er altså ikke korrekt at det kun gælder erhvervskunder.
> ALLE Telia kunder kan bruge programmet sammen med Outlook.
> Det er korrekt at det koster 32 øre pr. SMS

Ok, jeg kender også mest til erhverv.

Sidst jeg forhørte om SMS executive så var det kun til erhverv. Det
er da bare dejligt, hvis flere kan bruge det.

Fra : Mads

Dato : 21-03-07 12:44

> [...]

>mailadressen til mobilnummeret er:
>
><tlf.nr>@gsm1800.telia.dk
>
>NB: 3 huskeregler: skriv kun i Subject/Emne-feltet; undlad æøå'er og

Ser ikke ud til at fungere. Har sendt et par beskeder på den
måde for en time siden, endda til 2 forskellige Telia mobiler
og ingen af dem er nået frem endnu.

mvh Mads

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-03-07 14:17

Mads skrev den 21-03-2007 12:44:

> Ser ikke ud til at fungere.
Det fungerer fint for mig.
har netop prøvet til/fra min egen mobiltelefon og mailadresse.

> Har sendt et par beskeder på den
> måde for en time siden, endda til 2 forskellige Telia mobiler
> og ingen af dem er nået frem endnu.

Jeg kan godt se, at min beskrivelse er lidt snørklet.

Prøv her: http://www.mobilsiden.dk/?aId=1521

husk nummeret du sms-mailer til er uden <>-tegnene
dvs. 12345678@gsm1800.telia.dk

Fra : Mads

Dato : 21-03-07 15:18

On Wed, 21 Mar 2007 14:17:24 +0100, Carsten Riis
> [...]

>Prøv her: http://www.mobilsiden.dk/?aId=1521
>
>husk nummeret du sms-mailer til er uden <>-tegnene

Hej

OK, beskederne kom endelig igennem, men det tog ca
halvanden time før de dukkede op og desuden kom de
frem som chat beskeder istedet for almindelige SMS'er.
Mystisk.

mvh Mads

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-03-07 17:15

Mads skrev den 21-03-2007 15:18:

> [...]
> halvanden time før de dukkede op og desuden kom de
> frem som chat beskeder istedet for almindelige SMS'er.

chatbeskeder?

Fra : Mads

Dato : 21-03-07 22:55

On Wed, 21 Mar 2007 17:15:14 +0100, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>chatbeskeder?

Ja, det var også min reaktion for jeg har aldrig brugt min mobil,
en Motorola V500 til chat før.

Åbenbart en feature der minder lidt om Messenger på PC'en,
hvor du connecter til en anden mobil og så skriver direkte
til denne uden at skulle angive modtager for hver besked.

mvh Mads