Er det "farligt" at ringe op til et ukendt~
Fra : Anders

Dato : 19-03-07 16:11

Hej

Jeg har på en time modtaget 23 (TREOGTYVE) tomme sms-beskeder fra et
mobilnummer jeg ikke i forvejen keder og ikke kan slå op på dgs.dk eller
krak.dk.

Jeg tænkte på at ringe op til nummeret for at høre hvad der sker, men jeg
ved ikke om det kan være "farligt" på nogen måde.

Vil der kunne komme virus på min mobil?
Kan jeg risikere at det er et "fake"-nummer og hvis jeg ringer op vil blive
takseret efter den takst det koster at ringe til f.eks. Fijiøerne?

Mvh
Anders

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 20-03-07 16:22

Hvad er nummeret ?

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-03-07 16:29

Anders skrev den 19-03-2007 16:10:
> [...]
> Kan jeg risikere at det er et "fake"-nummer og hvis jeg ringer op vil
> blive takseret efter den takst det koster at ringe til f.eks. Fijiøerne?

En svoger har et nummer hos Debitel. Af uvisse årsager, så har det
nummer det med at sende +20-30 sms'er.
Mon nummeret hører til Debitel.

Hvad er nummeret, så kan jeg undersøge det for dig.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Anders

Dato : 19-03-07 16:44

"Carsten Riis" skrev:

> En svoger har et nummer hos Debitel. Af uvisse årsager, så har det nummer
> det med at sende +20-30 sms'er.
> Mon nummeret hører til Debitel.
>

> Hvad er nummeret, så kan jeg undersøge det for dig.

22442470

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 20-03-07 16:49

Det er enten en person, der bruger taletid, eller ikke vil have sit nummer
oplyst...

Prøv at ringe det op.

Fra : Anders

Dato : 19-03-07 17:08

"Anders skrev:

> Det er enten en person, der bruger taletid, eller ikke vil have sit nummer
> oplyst...
>
> Prøv at ringe det op.

Det er jo jeg er i tvivl om... kan det på nogen måde skade min mobil eller
min mobilregning?
mvh
anders

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 20-03-07 17:13

Der skal meget til, før du får en virus på mobilen.
Jeg tror det er et taletids nummer, da det er oplyst nogen steder, og det er
de normalt ikke.

Du kan jo prøve at sende en SMS til nummeret først, og se hvad der sker.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-03-07 17:25

> Det er jo jeg er i tvivl om... kan det på nogen måde skade min mobil
> eller min mobilregning?

Nej

--
Michael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-03-07 18:19

Michael Kjærsgård skrev:

> Nej

Det er vældig så skråsikker du er. Der er mange mennesker der er
blevet bøffet med store telefonregninger fordi det nummer de
ringer op, stiller videre til dyre betalingsnumre.

Ganske vist er man ikke forpligtet til at betale hvis man ikke
får besked i forvejen og aktivt accepterer taksten, men så står
man med slagsmålet bagefter.

--
Bertel

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-03-07 19:33

> Det er vældig så skråsikker du er.

Ja

> Der er mange mennesker der er
> blevet bøffet med store telefonregninger fordi det nummer de
> ringer op, stiller videre til dyre betalingsnumre.

Hvis du ringer til et dansk mobilnummer kan du aldrig blive bonnet andet
end dansk mobiltakst, om så nummeret viderestiller til Uzbekistan eller
plejehjemmet i Vejle

--
Michael

Fra : Mikael Schøler

Dato : 19-03-07 18:06

Anders wrote:

> 22442470

sonofon abn.

Fra : Christen Fihl

Dato : 19-03-07 21:03

>sonofon abn.

Og jeg har et 224448xx nummer, men hos telia nu (men korrekt var det
oprindeligt hos sonofon, nu porteret til telia)

Det er nok ikke så let at sige hvor et bestemt nummer hører hjemme, blot
udfra nummerserie listerne.

Christen

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-03-07 07:30

Christen Fihl wrote:

> [...]
> oprindeligt hos sonofon, nu porteret til telia)
>
> Det er nok ikke så let at sige hvor et bestemt nummer hører hjemme, blot

tja et opslag på nummeret giver sonofon, så det er rimelig let at sige :)

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-03-07 22:18

Anders skrev den 19-03-2007 16:44:

> 22442470

hmmm, lige netop nummer 22442470 fremgår ikke af den liste jeg kender.
Næsten alle de numre som jeg kan se i 224424xx-serien tilhører TDC. En
enkelt Telia og en ved 3.

Fra : Carina Hansen

Dato : 21-03-07 21:40

"Carsten Riis"
> hmmm, lige netop nummer 22442470 fremgår ikke af den liste jeg kender.
> Næsten alle de numre som jeg kan se i 224424xx-serien tilhører TDC. En
> enkelt Telia og en ved 3.

Hvor kigger du?

22-serien har aldrig tilhørt TDC.

VH