Commodore 64 bånd til pc
Fra : steen

Dato : 22-03-07 12:16

Hej,

jeg har en del bånd med spil til min ældre computer.

Der skulle findes et program som kan konvertere et bånd til et
bånd-image.

Det må det vel hedde når det hedder disc-image til disketter.

Jeg har også nogle bånd som kræver abc-turbo eller super turbo.

Er det også muligt at konvertere dem, eller er de spil jeg har til det
kun til at bruge med bånd-stationen?

Håber nogen kan hjælpe.

Jeg vil så gerne lægge de færdige filer på en cd og bruge pc, som bånd-
og diskette-station bagefter.

Jeg kunne evt. også godt tænke mig at komme i kontakt med en, som kan
lægge flere spil, ind på et cartridge.

Hilsen

Steen

Fra : Smirge

Dato : 23-03-07 02:06

On 22 Mar 2007 11:15:57 GMT, "steen" <steengod@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og diskette-station bagefter.
>
>Jeg kunne evt. også godt tænke mig at komme i kontakt med en, som kan

Øhh hvorfor ikke "bare" få fat på en C64 emulator og hente de spil du
vil have på ftp://arnold.c64.org/pub/games ?

det var da en del lettere ??

Smirge

Fra : steen

Dato : 23-03-07 12:04

Smirge wrote:

> Øhh hvorfor ikke "bare" få fat på en C64 emulator og hente de spil du
> vil have på ftp://arnold.c64.org/pub/games ?
>
> det var da en del lettere ??
>
> Smirge

Jeg synes det er sjovere at spille det på den rigtige Commodore 64 på
fjernsynet, også fordi det er nemmere at være 2 spillere der, end på
pc'en keyboard.

Jeg kunne selvfølgelig også bare downloade dem, der er også bare
kopiere dem der mangler over selv.

Der mangler spillet Johnny reb 2, som jeg synes er godt.

Hilsen

Steen

Fra : KillerAdmin

Dato : 24-03-07 00:09

"steen" <steengod@hotmail.com> wrote in message
> Hej,
>
> jeg har en del bånd med spil til min ældre computer.
>
> Der skulle findes et program som kan konvertere et bånd til et
> bånd-image.

Nu har jeg selv overført disketter over på PC´en med programmet
Star Commander:
http://sta.c64.org/sc.html

Jeg tror dog at det kan håndtere båndstationer.
Hvis det er muligt for dig at ligge båndene over på diskette
så burde der dog ikke være nogle problemer. Det kræver dog
et specielt kabel som du evt. kan få lavet/selv lave.

Alt info skulle være på ovenstående side.

Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : KillerAdmin

Dato : 24-03-07 16:57

"KillerAdmin" <hemmelig@email.virker.ikke.dk> wrote in message
> Jeg tror dog at det kan håndtere båndstationer.

*tror dog ikke* skulle der have stået.

Fra : Brian Lund

Dato : 24-03-07 05:41

> [...]
> og diskette-station bagefter.
>
> Jeg kunne evt. også godt tænke mig at komme i kontakt med en, som kan

Jeg fandt engang et program som kunne lave ".T64" om til en wav-fil som man
så kunne spille ud på lydkortet, ind i en båndoptatger og så endte man med
at have programmet på bånd! Så det burde også være muligt den anden vej
(husker ej om samme program kunne dette).

Jeg googlede på 'T64 tape' og første link fandt faktisk hvad du søger tror
jeg:
http://wav-prg.sourceforge.net/screenshots.html

Det virkede dog ikke helt fejlfrit, jeg tror det virker bedst hvis du har en
"stand alone" båndoptager, jeg prøvede med et billigt anlæg, men det ændrede
så meget på lyden at det kun virkede ved enkelte T64'ere.

Ang. cartridge så kan du ikke sådan lige uden videre tage et alm. D64 eller
T64 og lægge på cartridge, det skal være decideret cartridge image, ellers
bliver det meget besværligt.

Du kan dog bygge sådan en her:
http://jderogee.tripod.com/project1541.htm
Den spiser SD eller MMC kort, den kan du lægge D64 ud på og læse dem som lå
de på en almindelig diskette!
Du kan også købe en færdigsamlet en, men han sælger ikke flere lige nu da
han er bagud med de ordrer hana allerede har, så det kræver du har
tålmodighed til at vente...

Brian

Fra : Steen

Dato : 27-03-07 06:40

Brian Lund wrote:

> [...]
>
> Ang. cartridge så kan du ikke sådan lige uden videre tage et alm. D64
> eller T64 og lægge på cartridge, det skal være decideret cartridge image,

ok, det var ævreligt.

Kan du lægge cartridge images på cartridge?

> [...]
> Du kan også købe en færdigsamlet en, men han sælger ikke flere lige nu da
> han er bagud med de ordrer hana allerede har, så det kræver du har

tak, for hjælpen.

Jeg er så heldig at jeg har en stand-alone båndoptager.

Hilsen

Steen

Fra : Brian Lund

Dato : 27-03-07 07:33

> Kan du lægge cartridge images på cartridge?

Jeg har endnu ikke prøvet men det bør være forholdsvist nemt at gøre det
hvis cartridgen er lavet uden alt for mange sjove spisfindigheder! Desværre
er der ingen standard for hvordan de er lavet, men de fleste består bare af
en EPROM og en latch.

Brian