Ågerkarlen Danmark
Fra : Lyrik

Dato : 28-03-07 10:13

Den danske regering virker fuldstændig blind når det drejer sig om
retningslinier for profit således som vores kultur udstikker dem:

Princippet omkring ublu fortjeneste er fuldstændig gennemhullet til skade
for alle danskere.
180% "afgift" på et køretøj er simpelt hen utilstædeligt! Det er
ugudeligt! Det er umoralsk! Det er ågerkarleri af første klasse! Ingen
afgift eller skat burde kunne overstige 50%.IMHO.

"Falske vægtlodder er HERREN en gru!" Er et andet brudt kulturelt princip!
Den samme vare sælges til forskellige priser til forskellige kunder.
Styresystemet Windows er et godt eksempel på et firma der bryder dette
princip.

20 års forældelsesfrist på gæld er hårrejsende umoralsk. 5 år var det før
i tiden. Det fordrer jo at man gemmer alle kvitteringer i 20 år!

Skal vi ikke presse politikerne til at indføre anstændighed i
lovgivningen? De har det åbenbart ikke i dem selv. Men så burde de lære
det.

Hilsen
Jens

--
Sendt med iso-8859-1.

Fra : Dahl

Dato : 28-03-07 12:09

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev
> [...]

> ugudeligt! Det er umoralsk! Det er ågerkarleri af første klasse! Ingen
> afgift eller skat burde kunne overstige 50%.IMHO.

Vrøvl så længe bilister kører i kortege efter tomme busser. Så længe de
kører dobbelt ture, hvor bussen kunne have været anvendt. Så længe at folk
kører op til 10 km for bare at få en pakke cigaretter. Så længe at unge
mennesker der end ikke har forladt skolen kører rundt dyre biler, hvor
cyklen med fordel kunne anvendes! Så længe er afgiften på biler alt alt for
lav.
Det er trods alt friviligt om man vil eje bil og forære statskassen 180%.

Mvh RD

Fra : E.M.

Dato : 28-03-07 15:30

> [...]
> lav.
> Det er trods alt friviligt om man vil eje bil og forære statskassen 180%.

Det er så ikke helt korrekt, der er mange steder i landet hvor offentlig
transport ikke er anvendelig, eller slet og ret ikke er til stede.

E.M.

Fra : @

Dato : 28-03-07 15:45

On Wed, 28 Mar 2007 16:29:42 +0200, "E.M." <em@dbmail.dk> wrote:

>Det er så ikke helt korrekt, der er mange steder i landet hvor offentlig
>transport ikke er anvendelig, eller slet og ret ikke er til stede.

arealmæssigt er det faktisk størstedelen af Danmark

/Albert Camus/

Fra : Allan Riise

Dato : 28-03-07 15:48

@ wrote:

> arealmæssigt er det faktisk størstedelen af Danmark

Og jo flere der bruger den kollektive trafik hvor den er god, jo flere
midler kan der afsættes til rand-områderne.

--
Allan Riise

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-03-07 15:54

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> writes:

> Og jo flere der bruger den kollektive trafik hvor den er god, jo
> flere midler kan der afsættes til rand-områderne.

Hvis man nu forsøgte at udtænke en lidt mere fleksibel form for
kollektiv trafikl end den model der har været kendt i de sidste 200
år, dvs tog (evt på hjul), ville det hjælpe en del.

En hybridløsning som f. eks. en RUF, hvor man kan nå helt ud i
afkrogene uden urimelig ventetid, og samtidig have fordelene af at
transportere mange sammen, der hvor de er ville være mere gavnligt end
de fortsatte forsøg på at få en transportform der er velegnet til
tætbefolkede områder spredt ud over det ganske land.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Dahl

Dato : 28-03-07 16:21

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og jo flere der bruger den kollektive trafik hvor den er god, jo flere
> midler kan der afsættes til rand-områderne.
> Allan Riise

Det er nemlig rigtig Allan. Staten kunne snildt lægge 100% mere på
privatbiler og bruge pengene på en ny og effektiv transport-struktur, helt
ud i de fjerneste afkroge. - Den privatbilisme vi har idag er groft rovdrift
på energiresourser og miljø.
Mvh RD

Fra : @

Dato : 28-03-07 16:36

On Wed, 28 Mar 2007 17:21:14 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

> [...]
>ud i de fjerneste afkroge. - Den privatbilisme vi har idag er groft rovdrift

du må helt bestemt ikke være rigtig klog

en 14 tons bus til at hente 1 eller 2 personer plus løn til en
chauffør

det er da energifråds der vil noget

/Albert Camus/

Fra : Dahl

Dato : 28-03-07 17:06

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

"Dahl" wrote:

> du må helt bestemt ikke være rigtig klog>
> en 14 tons bus til at hente 1 eller 2 personer plus løn til en
> chauffør
> det er da energifråds der vil noget

Det er før sket i historien at folk som ikke er blevet regnet for rigtig
kloge viste sig at være de klogeste, så det tager jeg med et smil.
Fråds! Ja det ville det være forudsat den forudsætning holder, men det gør
den ikke. - (Busser fåes i øvrigt i mange vægtklasser.) Det er kun et
spørgsmål om vilje og inovation at gøre den nye transportstruktur så
fintmasket og felfungerende at det ikke er et problem med dem ude i
afkrogene. - Du skal tænke på at stort set alle dem der idag kører efter
hinanden idag skal have deres røv flyttet over i offentlig transportmidler.

Mvh RD

Fra : N_B_DK

Dato : 28-03-07 17:13

In news:460a9248$0$8704$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:

> Det er før sket i historien at folk som ikke er blevet regnet for
> rigtig kloge viste sig at være de klogeste, så det tager jeg med et
> smil.

Det har sandelig også vist sig at folk der blev betragtet som idioter,
faktisk var idioter.

> [...]
> problem med dem ude i afkrogene. - Du skal tænke på at stort set alle
> dem der idag kører efter hinanden idag skal have deres røv flyttet

Lyder ikke til du selv benytter de offenlige transportmidler, ellers ville
du da have et noget andet syn på hvor velfungerende det er (ikke er)

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-03-07 17:23

N_B_DK wrote:
> [...]
>
> Lyder ikke til du selv benytter de offenlige transportmidler, ellers
> ville du da have et noget andet syn på hvor velfungerende det er

Mange er yderst velfungerende, dog ikke alle.
Men for at få en forbedring *skal* der flere passagerer ind der hvor det er
veludbygget, primært i de største byer.
Det kunne man gøre med bompenge, lige nr. plader på lige dage, ulige nr.
plader på ulige dage etc. meromsætningen skal så afsættes til at indkøbe nye
busser der hvor kommunerne selv vil eje busserne, eller ved at udlicitere
til private selskaber og resten af meromsætningen skal så bruges til at
holde priserne så langt nede at det ikke kan betale sig andet end at køre
kollektivt.

Her ved mig, der kører der f.eks. en Telebus når det gælder nærområdet, dog
lidt for sent om morgenen, men det er jo en politisk styret vedtagelse som
kan omgøres.
Derudover så er der 2 forsk. busser til de nærmeste større byer (Dvs. 1 hver
½ time) og tog til nærmeste største by (Næstved) og til Køge/Roskilde 1 gang
i timen uden for peaktime, 2 gange i timen inden for peaktime, og til Kbh.
direkte 6 gange i døgnet.

Det er da ikke så ringe endda når man tænker på at kommunen før
sammenlægningen var på ca. 7.500 indbyggere og med et rimelig stort opland.

--
Allan Riise

Fra : N_B_DK

Dato : 28-03-07 17:45

In news:460a966c$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:

> Mange er yderst velfungerende, dog ikke alle.
> Men for at få en forbedring *skal* der flere passagerer ind der hvor
> det er veludbygget, primært i de største byer.

Og sålænge det kører så elendigt som det ofte gør, så får man ikke folk med
børn der skal hentes til at satse på om toget nu også kører,osv.

Og ja jeg har pendlet mere end rigeligt, og har tilbragt gud ved hvor mange
timer holdende på nogle skinner midt i ingenting pga, nedfaldne
køreledninger, defekt materiel, og 117 andre bortforklaringer.

> [...]
> skal så bruges til at holde priserne så langt nede at det ikke kan
> betale sig andet end at køre kollektivt.

Det ændrer bare ikke på at det offenlige ikke fungerer ret godt, når man
skal længere end bussens rute, skal man videre derfra, og med tog, eller
anden bus er der næsten altid ventetid, og så fedt er ventetid ikke i min
verden.

> [...]
> Derudover så er der 2 forsk. busser til de nærmeste større byer (Dvs.
> 1 hver ½ time) og tog til nærmeste største by (Næstved)

Prøv du og bo i dysted, og sig du skal med bussen, du bliver klogere! alene
turen varer jo 1.5 time, og kan gøres i bil på 8-12 min. (da man jo netop
ikke behøver at køre over Sørup osv.) for at komme til Næsved.

Og ja jeg kender skam godt til det område du bor i, har tidligere boet der i
ca 18 år, og alt er IKKE så lyserødt som du gør det til.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-03-07 17:56

N_B_DK wrote:
> [...]
> Og ja jeg kender skam godt til det område du bor i, har tidligere
> boet der i ca 18 år, og alt er IKKE så lyserødt som du gør det til.

Har selv boet i Sørup, så det...

Og selv der kommer telebussen og kører dig til enten Holme-Olstrup eller
Fensmark.

--
Allan Riise

Fra : N_B_DK

Dato : 28-03-07 18:16

In news:460a9e2a$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:

> Har selv boet i Sørup, så det...

Ja og det er nogen nemmere at gå ned til landevejen og tage 76´ren

> Og selv der kommer telebussen og kører dig til enten Holme-Olstrup
> eller Fensmark.

Ja og hvor længe er det lige den tur tager ?

Fra : Allan Riise

Dato : 28-03-07 18:20

N_B_DK wrote:
> In news:460a9e2a$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:

> Ja og det er nogen nemmere at gå ned til landevejen og tage 76´ren

Nej, ikke der hvor jeg boede (Kunstakademiets kollegielejr), har prøvet at
gå frem og tilbage til Rønnede med konen og barnevogn, det gjorde jeg kun 1
gang.

> Ja og hvor længe er det lige den tur tager ?

10 min til Holme-Olstrup maks 20 min til Fensmark.

Min tidligere svigerfar bor der stadig og bruger Telebussen 2-4 gange om
ugen.

--
Allan Riise

Fra : N_B_DK

Dato : 28-03-07 18:36

In news:460aa3c7$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:

> Nej, ikke der hvor jeg boede (Kunstakademiets kollegielejr), har
> prøvet at gå frem og tilbage til Rønnede med konen og barnevogn, det
> gjorde jeg kun 1 gang.

Det forstår jeg dælme godt, jeg gjorde det ikke en eneste gang

> 10 min til Holme-Olstrup maks 20 min til Fensmark.

Kalby 07:07
Nr. Tvede 07:11
Dysted 07:17
Sparresholm 07:21
Sørup 07:27
Boserup 07:31
Toksværd by 07:35
Kalby 07:41
Holme Olstrup skole 07:45
Holmegaardsskolen 07:53
Fensmark brf. 07:55

Turen fra Nr.tvede til Toksværd varer ca 3 min i bil, med bussen 24 min. jeg
forstår udemærket hvorfor folk hellere vil køre i bil.
> Min tidligere svigerfar bor der stadig og bruger Telebussen 2-4 gange
> om ugen.

Arme din svigerfar.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-03-07 18:48

N_B_DK wrote:
> [...]
>
> Turen fra Nr.tvede til Toksværd varer ca 3 min i bil, med bussen 24
> min. jeg forstår udemærket hvorfor folk hellere vil køre i bil.

Nej, der køres kun hele ruten hvis folk bestiller bussen, eller hvis der er
faste kunder, er der f.eks. ikke nogen på Sparresholm, så køres der ikke den
vej rundt.
Desuden så drejer det sig jo ikke kun om tid, men om omtanke og pris også.

Så kan jeg også se at du har fat i den første bus, de kører jo forskelligt
alt efter hvilket tidspunkt på dagen det er.
Og tiden er også det jeg er mest ked af her, jeg kan jo ikke nå at komme til
et evt. arbejde når jeg først er i Fensmark ca. 7:55 og det *skal* jeg, der
er jo noget med nogen unger der skal afsted.

> Arme din svigerfar.

Det siger jeg også, men ikke fordi han kører med Telebussen.

--
Allan Riise

Fra : N_B_DK

Dato : 28-03-07 19:02

In news:460aaa4a$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:
> Nej, der køres kun hele ruten hvis folk bestiller bussen, eller hvis
> der er faste kunder, er der f.eks. ikke nogen på Sparresholm, så
> køres der ikke den vej rundt.

ifølge køreplanen er det en fast tur, og det regner jeg så med det er.

> Så kan jeg også se at du har fat i den første bus, de kører jo
> forskelligt alt efter hvilket tidspunkt på dagen det er.

Ja og folk der arbejder i KBH, og skal møde kl 8, har virkelig et problem,
de vil heller ikke kunne nå det til 9.30

> Og tiden er også det jeg er mest ked af her, jeg kan jo ikke nå at
> komme til et evt. arbejde når jeg først er i Fensmark ca. 7:55 og det
> *skal* jeg, der er jo noget med nogen unger der skal afsted.

Se det er slet ikke så godt som du gerne vil gøre det til.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-03-07 19:05

N_B_DK wrote:
> [...]
> problem, de vil heller ikke kunne nå det til 9.30

> Se det er slet ikke så godt som du gerne vil gøre det til.

Men ikke så ringe endda.
Og det var hvad jeg skrev, ikke?

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 29-03-07 11:19

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:f694d08e03ca3786367518acd35a7cfd@spamme-dyndns.dk...

> Prøv du og bo i dysted, og sig du skal med bussen, du bliver klogere! alene
> turen varer jo 1.5 time, og kan gøres i bil på 8-12 min. (da man jo netop
> ikke behøver at køre over Sørup osv.) for at komme til Næsved.

Det er jo desværre således, at dem der skriger op om offentlig befordrings lyksaligheder, sjældent kommer udenfor bygrænsen.
Deres forslag kan sikker være gode set med det udsyn, Valby bakke begrænser.
Skulle der etableres et forsvarligt landsdækkende offentligt befordringsvæsen, ville det mindst forudsætte, at man sparede samtlige de offentligt ansatte projektmagere væk.
Og endda skulle der såmænd nok skaffes yderligere midler.
Men meget af vort lov og regelværk bærer jo desværre præg af at være udtænkt og gennemført af storbytosser med snæver horisont.

MVH
Egon

Fra : Dahl

Dato : 29-03-07 12:24

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev
> [...]
Men meget af vort lov og regelværk bærer jo desværre præg af at være udtænkt
og gennemført af storbytosser med snæver horisont.

Det ville nok ikke være nogen skade til at få fjernet og udskiftet de fleste
offentlige projektmagere med nogen der har fast jord under støvlerne. -
Midlerne de er der; de bliver idag bare lagt i privatbilismen og en helt
unødvendig alfalteren af danmark.

Mvh RD

Fra : @

Dato : 29-03-07 12:45

On Thu, 29 Mar 2007 13:24:02 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

>Midlerne de er der; de bliver idag bare lagt i privatbilismen og en helt
>unødvendig aslfalteren af danmark.

uden asfalterede veje

hvor mener du så alle busserne skal køre?

tunge køretøjer(heriblandt busser) slider p.g.a. det større akseltryk
væsentligt mere på vejene end personbiler

/Albert Camus/

Fra : Dahl

Dato : 28-03-07 17:46

> [...]
>meromsætningen skal så bruges til at
> holde priserne så langt nede at det ikke kan betale sig andet end at køre

Det er nemlig slet ikke så ringe endda. Jeg gætter på at de fleste bilister
ikke aner en pind om, hvordan offentlig transport funerer. De har aldrig
eller kun en enkelt gang for måske længe siden af nød løst en billet. Det
kører hellere lige bag efter bussen. Nogen af dem betaler sikkert også med
glæde en 100% ekstra beskatning for at blive ved med at køre efter bussen.

Mvh RD

Fra : N_B_DK

Dato : 28-03-07 18:01

In news:460a9be8$0$57877$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:

> Nogen af dem
> betaler sikkert også med glæde en 100% ekstra beskatning for at blive
> ved med at køre efter bussen.

Ja og nogen skal ret sikkert også meget længere end bussen kører...

Fra : Allan Riise

Dato : 28-03-07 18:03

N_B_DK wrote:
> In news:460a9be8$0$57877$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:

> Ja og nogen skal ret sikkert også meget længere end bussen kører...

Ja, jeg tager til Hawaii i påskeferien.

--
Allan Riise

Fra : N_B_DK

Dato : 28-03-07 18:19

In news:460a9fd7$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:

> Ja, jeg tager til Hawaii i påskeferien.

Hvad har det med offenlige transport midler at gøre ? (og god tur ;) )

Fra : Allan Riise

Dato : 28-03-07 18:28

N_B_DK wrote:
> In news:460a9fd7$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:

> Hvad har det med offenlige transport midler at gøre ? (og god tur ;) )

At man kan skifte transportmidler.... Og takker.

--
Allan Riise

Fra : N_B_DK

Dato : 28-03-07 18:41

In news:460aa5a2$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:

> At man kan skifte transportmidler.... Og takker.

Ja, men vil gerne se dig tage de offenlige transport midler hvis I skal
flyve fra Kastrup om natten, eller tidlig morgen (I kommer da så i særdeles
god tid)

Fra : Allan Riise

Dato : 28-03-07 18:52

N_B_DK wrote:
> [...]
>
> Ja, men vil gerne se dig tage de offenlige transport midler hvis I
> skal flyve fra Kastrup om natten, eller tidlig morgen (I kommer da så

Næ, med det sidste tog imod Køge, så vil jeg være i Lufthavnen ca.1:30, men
ellers kan jeg jo bare sove hos min gamle mor på Amager.

Og vi skal ikke afsted om natten eller tidlig morgen, men sen aften.

--
Allan Riise

Fra : N_B_DK

Dato : 28-03-07 19:03

In news:460aab1c$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:

> Næ, med det sidste tog imod Køge, så vil jeg være i Lufthavnen
> ca.1:30, men ellers kan jeg jo bare sove hos min gamle mor på Amager.

Og det vil jeg så også kunne hvis jeg en dag står og skal med et fly om
morgenen ?

> Og vi skal ikke afsted om natten eller tidlig morgen, men sen aften.

Det er jo så blot jeres held ;)

Fra : E.M.

Dato : 28-03-07 18:43

> [...]
> glæde en 100% ekstra beskatning for at blive ved med at køre efter bussen.

Helt korrekt hvis jeg skal tage bussen på arbejde (06:00 - 14:30) kan
jeg være der ca. kl. 09:00 og så kan jeg først komme hjem igen fredag,
sidste bus afgår nemlig kl. 14:00, så jo, det er yderst velfungerende

E.M.

Fra : @

Dato : 28-03-07 19:25

On Wed, 28 Mar 2007 18:46:29 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

>Det er nemlig slet ikke så ringe endda. Jeg gætter på at de fleste bilister
>ikke aner en pind om, hvordan offentlig transport funerer.

så gæt du endelig videre

måske gætter du rigtigt næste gang

det er helt tydeligt at du ikke ved noget som helst om hvordan
kollektiv trafik fungerer uden for byerne

/Albert Camus/

Fra : Dahl

Dato : 28-03-07 17:35

> [...]
>
> Lyder ikke til du selv benytter de offenlige transportmidler, ellers ville
> du da have et noget andet syn på hvor velfungerende det er (ikke er)

Jo! Jeg benytter selv offentlige transportmidler. Med fornøjelse.- Det er
forkert at dømme ud fra den transportstruktur vi har idag, for flytter vi
bilisterne over i kollektive transportmidler. Bliver der et helt andet
underlag og helt andre midler at gøre godt med. Som du antyder er der plads
til enorme forbedringer, skønt det slet ikke er så ringe endda idag.

Mvh RD

Fra : N_B_DK

Dato : 28-03-07 17:52

In news:460a99e3$0$7231$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:

> Jo! Jeg benytter selv offentlige transportmidler. Med fornøjelse.-

Så er der ingen tvivl, du er fuld af løgn, INGEN der tager emd det offenlige
over længere afstande gør det med fornøjelse, så hvis det virkelig passer
det du skriver, tager du ikke længere væk med det offenlige end du kan gøre
det med samme bus.

> Det er forkert at dømme ud fra den transportstruktur vi har idag, for
> flytter vi bilisterne over i kollektive transportmidler. Bliver der
> et helt andet underlag og helt andre midler at gøre godt med.

Det er bare ikke et godt salgs argument overfor billister, hvis i tager
vores elendige service nu, kan det være vi kan få råd til at forbedre det
med tiden.

> Som du
> antyder er der plads til enorme forbedringer, skønt det slet ikke er
> så ringe endda idag.

Nå, det er der da delte meninger om, jeg kender mange der pendler hver dag,
og der er godt nok ingen af dem der synes det er en fornøjelse.

Jeg har til gengældt oplevet horder af folk der har været meget parate på at
klynge DBS op i nærmeste køre ledninger pga deres konstante aflysninger, og
forsinkelser.

Det meste af sidste år da jeg pendlede, var der forsinkelser på 30-90 min
HVER dag, hvis du synes det er en fornøjelse, jamen så god tur da.

Fra : @

Dato : 28-03-07 19:20

On Wed, 28 Mar 2007 18:34:38 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

> [...]
>bilisterne over i kollektive transportmidler. Bliver der et helt andet
>underlag og helt andre midler at gøre godt med

og du er altså slet ikke klar over at der findes mange områder i
danmark hvor der netop ikke er kundegrundlag for rentabel busdrift

og bilisme udgør altsså kun 17% af vores samlede forbrug af fossilt
brændstof

/Albert Camus/

Fra : Dahl

Dato : 28-03-07 21:14

"@" <1[at]invalid.net> skrev> On Wed, 28 Mar 2007 18:34:38 +0200,

Jo! Jeg nyder hver gang jeg sidder i bussen, dels kan jeg slappe af og dels
ved jeg at afgiften på øserne jeg kan se ud af ruderne bidrager til at jeg
kan købe min billet en del billigere.
Glem alt om, hvordan off. transport fungerer idag. Fremtiden rummer mulighed
for en udvikling som en skønne dag vil få folk til ryste på hovedet af man
engang gad sidde i bilkører én person i hver øse

> og du er altså slet ikke klar over at der findes mange områder i
> danmark hvor der netop ikke er kundegrundlag for rentabel busdrift.

Overordnet er der intet urentabelt i at få flyttet privatbilismen over. Som
helhed er der kun gevinst både for enkelt borgere og samfundsmæssigt.

> og bilisme udgør altsså kun 17% af vores samlede forbrug af fossilt
> brændstof

Det er da også frås og overforbrug ud over alle grænser. Det er simpelthen
noget svineri at bruge så mange resourser på at enkelt-individer kan få
deres røv flyttet fra punkt A til B.
Mvh RD

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-07 20:20

"Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk> wrote in message

> Det er da også frås og overforbrug ud over alle grænser. Det er simpelthen
> noget svineri at bruge så mange resourser på at enkelt-individer kan få
> deres røv flyttet fra punkt A til B.

Hånden på hjertet, uanset hvor stort eller hvor lille bilisternes andel af
Co2 udslippet er, ville du så ikke mene det var for meget?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : @

Dato : 29-03-07 21:07

On Thu, 29 Mar 2007 21:20:24 +0200, "Kim Frederiksen" <kim at
the-coffeeshop.dk> wrote:

>"Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk> wrote in message

>Hånden på hjertet, uanset hvor stort eller hvor lille bilisternes andel af
>Co2 udslippet er, ville du så ikke mene det var for meget?

og i al sin selvfede gloriepudsende egocentrisme glemmer han helt at
uden den helt horrible beskatning på biler benzin og forsikringer
ville hans udgift til at køre i bus sikkert skulle øges med en faktor
4

/Albert Camus/

Fra : Dahl

Dato : 29-03-07 21:27

"@" <1[at]invalid.net> skrev

> [...]
> uden den helt horrible beskatning på biler benzin og forsikringer
> ville hans udgift til at køre i bus sikkert skulle øges med en faktor

Det er sådan en betragtning der gør at man virkelig nyder at have en næsten
tom moderne bus til rådighed, kunne side og læse eller bare slappe af, mens
alle de dumme bilister kører bagved og foran i deres dyrt betalte potter. -
Jeg har ikke ondt af fjolserne der frivilligt smider flere hundred tusind i
skattefars kasse. De har selv valgt.

Fra : Dahl

Dato : 29-03-07 21:10

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev

> Hånden på hjertet, uanset hvor stort eller hvor lille bilisternes andel af
> Co2 udslippet er, ville du så ikke mene det var for meget?
> Kim Frederiksen

Jo! Du har ret. Lad os få udviklet nogle køretøjer som får kraften fra sol,
vind og ikke mindst rugbrødsmotoren. Mange af de magelige billister ville
have særdeles godt af den motion det ville kunne give dem, selv at levere
noget af kraften til fremdriften.

Mvh RD

Fra : N_B_DK

Dato : 29-03-07 21:14

In news:460c1d00$0$6746$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> [...]

> billister ville have særdeles godt af den motion det ville kunne give
> dem, selv at levere noget af kraften til fremdriften.

Prøv og vær lidt realitisk, ovenstående ville virke i en perfekt verden, det
er den verden vi lever i bare ikke, så komud af din lille bobble, og se
hvordan verdenen faktisk fungere, men pas på, du risikerer at få et stort
chok.

Fra : Dahl

Dato : 29-03-07 21:36

> [...]
> er den verden vi lever i bare ikke, så komud af din lille bobble, og se
> hvordan verdenen faktisk fungere, men pas på, du risikerer at få et stort

Forandringer møder modstand. Det er der ikke noget nyt i. - De mest
inkarnerede modstandere dør på et tidspunkt og dermed modstanden. I
fremtiden vil verden se anderledes ud en den gør idag. Ting der ikke
fungerer idag, vil fungere i morgendagen.

Mvh RD

Fra : @

Dato : 29-03-07 21:39

On Thu, 29 Mar 2007 22:36:13 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

> [...]
>fremtiden vil verden se anderledes ud en den gør idag. Ting der ikke
>fungerer idag, vil fungere i morgendagen.

hvorfor har du egentlig så meget mod privatbiler?

løgnene om at menneskenes udledning af CO2 skulle være med til at øge
klodens overfladetemperatur er du vel ikke hoppet på?

/Albert Camus/

Fra : Dahl

Dato : 29-03-07 22:25

"@" <1[at]invalid.net> skrev i

> hvorfor har du egentlig så meget mod privatbiler?
De er ved at ødelægge vort samfund på rigtig mange måder, CO2 er bare én af
faktorerne. Snart er der så mange at der ikke vil være parkeringspladser nok
og de vil komme til at holde mere i kø end at køre. Det er allerede begyndt
nogen steder. Hvad er der så ved at have privatbiler?

Mvh RD

Fra : N_B_DK

Dato : 29-03-07 22:42

In news:460c2ed7$0$5721$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:

> De er ved at ødelægge vort samfund på rigtig mange måder, CO2 er bare
> én af faktorerne. Snart er der så mange at der ikke vil være
> parkeringspladser nok

Nej det hjælper jo ikke ligefrem at nedlægge flere og flere p pladser.

Fra : Dahl

Dato : 29-03-07 22:52

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev
> Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:

> Nej det hjælper jo ikke ligefrem at nedlægge flere og flere p pladser.

Jo! For så tvinger man bilisterne til at bruge andre transportmidler. Jeg er
overbevist om at de stakkels sod og støjplagede mennesker i byerne synes det
er en stor hjælp at få fordrevet bilernes støj.
Mvh RD

Fra : N_B_DK

Dato : 29-03-07 23:04

In news:460c34f9$0$7239$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> [...]

> Jeg er overbevist om at de stakkels sod og støjplagede mennesker i
> byerne synes det er en stor hjælp at få fordrevet bilernes støj.
¨
Ja og 230.000 tog kørte ikke til tiden sidste år, det er helt sikkert på den
måde man for folk til at tage toget.

Fra : @

Dato : 30-03-07 05:42

On Thu, 29 Mar 2007 23:52:17 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

> [...]
>overbevist om at de stakkels sod og støjplagede mennesker i byerne synes det
>er en stor hjælp at få fordrevet bilernes støj.

folk vælger helt frivilligt at klumpe sig sammen i byer

så det de beskriver som plager er selvforskyldt

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 30-03-07 05:36

On Thu, 29 Mar 2007 23:41:31 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:460c2ed7$0$5721$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
>Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:

>Nej det hjælper jo ikke ligefrem at nedlægge flere og flere p pladser.

for få parkeringspladser er da en 100% selvskabt plage som byboerne
har påført sig selv

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 29-03-07 21:32

On Thu, 29 Mar 2007 22:10:03 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

>"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev
>simpelthen

>Jo! Du har ret. Lad os få udviklet nogle køretøjer

har du overhovedet sat dig ind i hvor meget flytrafikken sviner?
(flybrændstof er afgiftsfri)

har du overhovedet begreb om hvor meget metan et kreatur lukker ud for
at du kan få din mælke eller bøf?

hvis vi virkelig skulle gøre noget effektivt ved CO2 udslippet skulle
vi omlægge landbrugsarealer til dyrkning af raps til brug i
dieselmotorer

men det vil selvfølgelig gå ud over eksporten og dermed DIN
levestandard,
er DU med på den?

eller er du kun med når du kan pege på hvor andre kan rammes?

/Albert Camus/

Fra : Dahl

Dato : 29-03-07 22:47

> [...]
>
> hvis vi virkelig skulle gøre noget effektivt ved CO2 udslippet skulle
> vi omlægge landbrugsarealer til dyrkning af raps til brug i

Ja! Selvfølgelig skal den offentlige transport foregå med de mest
miljørigtige drivmidler.

> eller er du kun med når du kan pege på hvor andre kan rammes?

Hvem taler om at nogen skal rammes? Jeg taler om at forbedre samfundet,
skabe fremskridt. Det er da det modsatte af at ramme nogen. Hver eneste
privatbil der kommer på gaden ført af en person som oftest ikke har noget
fornuftigt og nødvendigt behov for den kørsel der foregår er et stort
tilbageskridt. - Lad os få brændstoffet sat op i 30 kr. literen i et hug.
Det vil fjerne alt overflødig kørsel.
Mvh RD

Fra : N_B_DK

Dato : 29-03-07 23:05

In news:460c34ce$0$7709$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:
>Lad os få
> brændstoffet sat op i 30 kr. literen i et hug. Det vil fjerne alt
> overflødig kørsel.

Ja og en helvedes masse der ikke vil kunne komme på arbejde, det er jo en
genial ide du kommer med der.

Fra : Dahl

Dato : 29-03-07 23:34

> [...]
> Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:
>
> Ja og en helvedes masse der ikke vil kunne komme på arbejde, det er jo en

Jeg er udemærket over det ikke er noget populært forslag. Men det skal de
såmænd nok finde ud af. - Det er muligt at nogen vil komme til at bruge mere
tid på den transport i starten, men selvom de skal bruge op til 3 timer
dagligt går det nok.
Det kan da godt være der vil blive en lille bitte restgruppe som kan bevise
de umuligt kan komme til arbejdet på alternativ vis. Det kan selvfølgelig
løses på anden vis.

Fra : @

Dato : 30-03-07 05:48

On Fri, 30 Mar 2007 00:05:19 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:460c34ce$0$7709$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
>Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:
>
>Ja og en helvedes masse der ikke vil kunne komme på arbejde, det er jo en
>genial ide du kommer med der.

at lægge hindringer i vejen for mobiliteten og flexibiliteten er vist
ikke lige vejen frem

næ et sted hvor der kan spares energi uden det går ud over nogen
er på belysning af gader og veje, sluk den, den er helt unødvendig

folk på landet klarer sig fint uden, så dette fråds i byerne bør
stoppes

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 30-03-07 05:41

On Thu, 29 Mar 2007 23:47:15 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

>Hvem taler om at nogen skal rammes?

det gør du

du peger temmelig ensidigt på at private biler efter din mening er
skyld i alt lige fra den samlede forurening manglende plads og
nedgroede negle

>Jeg taler om at forbedre samfundet,

nej du peger på hvordan Du helt subjektivt vil genere bilisterne mest
muligt for selv at gå fri af ubehageligheder

hvor har du selv tænk dig at mindske DIT CO2 udslip?

den egoistiske øvelse med altid at pege på hvad andre skal gøre er sgu
da bare en ynkelig smiden aben bort fra sig selv

/Albert Camus/

Fra : Dahl

Dato : 30-03-07 11:15

"@" <1[at]invalid.net> skrev
> On Thu, 29 Mar 2007 23:47:15 +0200, "Dahl"

> det gør du

Nej! Hvis du føler dig ramt så udspringer det fra dig selv. Det står helt
for din egen regning, hvis du tror du ikke kan leve uden din potte.

> du peger temmelig ensidigt på at private biler efter din mening er
> skyld i alt lige fra den samlede forurening manglende plads og
> nedgroede negle.

Jeg peger på et problem som vokser stærkt.
Der vil komme en dag, hvor bilisterne hverken kan komme frem og tilbage for
bare biler. Det er så smådt begyndt.

> nej du peger på hvordan Du helt subjektivt vil genere bilisterne mest

Hvad så med dem der ikke har bil, så skulle de være generet af ikke at have
en bil.

> hvor har du selv tænk dig at mindske DIT CO2 udslip?

Jeg går konstant i spidsen. Hvis andre fulgte min linie så kunne man kunne
registere mindst en halvering på landsplan i det samlede forbrug i løbet at
det næste år.

Mvh RD

Fra : @

Dato : 30-03-07 11:32

On Fri, 30 Mar 2007 12:15:29 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev

>Nej!

jo ganske tydeligt

og det har jeg påvist en gang

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 30-03-07 11:34

wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev

>Jeg går konstant i spidsen.

gratis udenomssnak

Fra : Dahl

Dato : 30-03-07 13:52

> On Fri, 30 Mar 2007 12:15:29 +0200, "Dahl" >

> gratis udenomssnak
>
> hvor har du selv tænk dig at mindske DIT CO2 udslip?

Alle de steder, hvor det overhovedet er muligt, det er der nemlig en
personlig gevinst ved. Så på den måde er det gratis for jeg tjener faktisk
på det. Tjener besparelsen. En sparet krone er bedre end en tjent for den
bliver ikke kilde-beskattet. Måske kan jeg være heldig at få et fedt afkast
af disse penge med min investering i grøn energi.
Jeg har lige fået varmepenge retur, skønt naboen der bor i en bolig præcis
magen til havde brugt dobbelt så meget, hvilket forekommer mig at vær fråds
for jeg har nemlig ikke frosset eller manglet varmt vand.
Ellers har jeg tænkt mig fortsat at gå eller cykle, hvor jeg kan. Bare der
er en god cykelsti så jeg ikke bliver kørt ned så vil jeg nyde hver gang jeg
ser et fjols som har betalt 180% i afgift plus alle de løbende afgifter på
potten. Lad bare de dumme betale, de gør det jo frivilligt.
Jeg går konstant i spidsen, hvis alle forkælede danskere skulle rationeres
ned til mit forbrugsniveau så ville de få et omstillings chok. Det er helt
sikkert.

Mvh RD

Fra : @

Dato : 30-03-07 14:43

On Fri, 30 Mar 2007 14:52:18 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

>Jeg går konstant i spidsen, hvis alle forkælede danskere skulle rationeres
>ned til mit forbrugsniveau så ville de få et omstillings chok. Det er helt
>sikkert.

ja du ville f.eks. skulle gå fra at nasse på det vejnet bilisterne
lige nu betaler til selv at skulle betale din del

/Albert Camus/

Fra : Dahl

Dato : 30-03-07 16:02

"@" <1[at]invalid.net> skrev

> ja du ville f.eks. skulle gå fra at nasse på det vejnet bilisterne
> lige nu betaler til selv at skulle betale din del

Det står enhver frit for skille sig af med deres transport-kuvøse og drage
fordel af det ligesom jeg.
Når jeg så har cyklet langt kan jeg tilmed tillade mig at spise et ekstra
stykke lækkert højt belagt smørrebrød eller en rigtig fed napolenonskage,
med god samvittighed uden at blive fed og dermed at belaste sundhedsvæsenet
af mangel på motion. - Behøver heller ikke øsle mine penge bort i
fitnes-centeret. Fordelene er skam mange ved at leve sit liv uden uden en
bil.
Mvh RD

Fra : @

Dato : 30-03-07 16:20

On Fri, 30 Mar 2007 17:02:10 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

> [...]
>af mangel på motion. - Behøver heller ikke øsle mine penge bort i
>fitnes-centeret. Fordelene er skam mange ved at leve sit liv uden uden en

og når du så er færdig med alle dine kulinariske udfoldelser kunne du
måske komme med et bud på hvor du lunne tænke dig at hente alle de
milliarder bilisterne lige nu betaler, den dag bilerne er væk?

kunne det tænkes at man indførte brugerbetaling på cykelstierne
f.eks.?

/Albert Camus/

Fra : E.M.

Dato : 30-03-07 16:31

> [...]
> milliarder bilisterne lige nu betaler, den dag bilerne er væk?
>
> kunne det tænkes at man indførte brugerbetaling på cykelstierne

Eller hvad med at lægge 3000% afgift på cykler? et eller andet sted skal
pengene jo komme fra.

E.M.

Fra : Dahl

Dato : 30-03-07 17:05

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Eller hvad med at lægge 3000% afgift på cykler? et eller andet sted skal
> pengene jo komme fra.
> E.M.

Hvis man skal undgå at verden drukner i biler og alt den skade de medfører,
så ville det være hensigtsmæssig at fremme cyklismen ved at fjerne alt skat
og moms på cykler. Måske tilmed belønne cyklister yderligere med et
skattefradrag pr. kørt km. - Bare rolig, jeg ved godt det er gime toner i
kuvøse ejeres øre, men det kommer. Det er jeg 100% sikker på. Det er kun et
spørgsmål om tid.

Mvh RD

Fra : Bruno Christensen

Dato : 30-03-07 19:52

On Fri, 30 Mar 2007 18:04:32 +0200, Dahl wrote:

> [...]
> kuvøse ejeres øre, men det kommer. Det er jeg 100% sikker på. Det er kun et

Tjah, Finland vil forbyde salg af øl før kl. 9.00, så din fantasi skal
sgu også nok blive til virkelighed (Det ville dog være en grimMe
virkelighed at vågne til)

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : @

Dato : 30-03-07 22:11

On Fri, 30 Mar 2007 18:04:32 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

>Hvis man skal undgå at verden drukner i biler og alt den skade de medfører,

biler gør meget mere gavn end skade

ellers vill folk da skille sig af med em øjeblikkeligt

/Albert Camus/

Fra : Dahl

Dato : 30-03-07 22:59

"@" <1[at]invalid.net> skrev
> On Fri, 30 Mar 2007 18:04:32 +0200, "Dahl" <

medfører, biler gør meget mere gavn end skade

> ellers vill folk da skille sig af med em øjeblikkeligt

Alene i Europa dræbes så vidt jeg husker omkring 40.000 mennesker årligt i
trafikken. Endnu flere kommer til skade. - Bilkørsel kan egentlig
sammenlignes med en slags russisk roulette. Du skiller dig jo ikke af med
bilen alligevel. Ingen regner med at tælle med i den næste dødestatistik;
vel? Det er altid de andre der forulykker og bliver dræbt, tror man, ikke
sandt?

Mvh RD

Fra : N_B_DK

Dato : 30-03-07 23:05

In news:460d88cb$0$8192$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> [...]

> jo ikke af med bilen alligevel. Ingen regner med at tælle med i den
> næste dødestatistik; vel? Det er altid de andre der forulykker og

Det kunne være sjovt at se hvor mange der tilsvarende dør i badekars ulykker
om året, eller fald ned af trapper osv.

Fra : @

Dato : 31-03-07 10:52

On Sat, 31 Mar 2007 00:04:46 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:460d88cb$0$8192$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
>Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:

>Det kunne være sjovt at se hvor mange der tilsvarende dør i badekars ulykker
>om året, eller fald ned af trapper osv.

eller fejlbehandlinger på hospitelerne

/Albert Camus/

Fra : Dahl

Dato : 31-03-07 12:02

"@" <1[at]invalid.net> skrev

> eller fejlbehandlinger på hospitelerne

Det kan du jo bare undersøge. Det bliver dem der mister livet i trafikken jo
ikke genoplivet af; vel?
Mvh RD

Fra : N_B_DK

Dato : 31-03-07 17:27

In news:460e400c$0$8694$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:

> Det kan du jo bare undersøge. Det bliver dem der mister livet i
> trafikken jo ikke genoplivet af; vel?

Næ men gør de der dør på hospitalerne da det ? (altså genoplivet)

Fra : @

Dato : 31-03-07 10:21

On Fri, 30 Mar 2007 23:58:56 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev

>medfører, biler gør meget mere gavn end skade

>Alene i Europa dræbes så vidt jeg husker omkring 40.000 mennesker årligt i
>trafikken

og?

der laves sikkert millionvis af stavefejl i Europa hver eneste dag
skal vi af den grund forbyde tastaturer?

/Albert Camus/

Fra : Dahl

Dato : 30-03-07 16:57

"@" <1[at]invalid.net> skrev i
> [...]

> måske komme med et bud på hvor du lunne tænke dig at hente alle de
> milliarder bilisterne lige nu betaler, den dag bilerne er væk?

Det er da fuldstændig ligegyldig med de milliarder man henter ind. Det man
skal se på er bundlinien; her skal man tænke på alle de kolosale enorme
udgifter som biler medfører. Det skulle såmænd ikke undre mig om der ville
være et overskud, hvis vel at mærke alle omkostninger bilerne påfører
samfundet bliver regnet med i det regnestykke. Altså skal eksempelvis
udgifterne til hr. Hansen´s astma-lidelse, som er forårsaget af bil os,
medregnes.

> kunne det tænkes at man indførte brugerbetaling på cykelstierne f.eks.?

Meget kan tænkes, det kommer vel an på, hvordan politikerne vil opkræve de
nødvendige skatter. Det vil næppe være en hensigtsmæssig, hvis samfundet
skal have en uproblematisk og let anvendelig transport struktur.

Mvh RD

Fra : Alucard

Dato : 30-03-07 13:39

wrote:

> [...]
>registere mindst en halvering på landsplan i det samlede forbrug i løbet at

Det er da utroligt som du kan snakke udenom.....

Mener du virkelig at jeg skal bruge 1 itime 20 min på at følge mine
børn i skole (det tager 5 min i bil)....???

Det bliver endnu værre når de skal hentes, for så kan jeg ikke nå hjem
med den første før den næste skal hentes og det samme med den tredie
(igen tager det 5 min i bil)....

Jeg skal måske også bruge 30 min i transport hjem fra supermarkedet,
for den bus der kører fra supermarkedet ud til mig, skal lige en tur
rundt i byen først (det tager 3 min i bil)....???

Fra : Dahl

Dato : 30-03-07 14:05

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for den bus der kører fra supermarkedet ud til mig, skal lige en tur
> rundt i byen først (det tager 3 min i bil)....???

Der er ingen snakken udenom. Jeg må fastslå igen og igen. Lad være at hænge
jer fast i den offentlige transportstruktur, som vi har idag. Den er yt og
dyb forældet. Den burde allerede have en del af museums historien. Jeg taler
om morgendagens moderne, effektive og komfortable transport-logistik. Den
ligner næppe den vi har i dag ret meget. Desværre er jeg bange for at
trægheden og uviljen mod forandring at det vil tage rigtig lang tid inden
den kommer. Måske først den dag privatbilismens skader har udviklet sig til
en katastrofe, så der ikke er nogen vej udenom.

Mvh RD

Fra : Alucard

Dato : 30-03-07 18:56

On Fri, 30 Mar 2007 15:05:04 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

> [...]
>den kommer. Måske først den dag privatbilismens skader har udviklet sig til
>en katastrofe, så der ikke er nogen vej udenom.

Jeg kom til at tænke på dig, da jeg lige før så et program på DR2 om
de Pol Pot's socialistiske diktatur.... "Alle skal bare tilbage til
stenalderen, uanset om de vil eller ej"....

Fra : Dahl

Dato : 30-03-07 19:32

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev > On Fri, 30 Mar 2007 15:05:04
+0200, "Dahl"

> Jeg kom til at tænke på dig, da jeg lige før så et program på DR2 om
> de Pol Pot's socialistiske diktatur.... "Alle skal bare tilbage til
> stenalderen, uanset om de vil eller ej"....

Helt ærligt Allucard, du vil da ikke bilde mig ind at du ikke kan se
forskellen mellem fremskridt og tilbageskridt. Stenalderen er der vi ender
helt automatisk, hvis vi bliver ved med at fylde vort land op med store
firehjulstrækkere, hvor der sidder én dovn oftest fed mand eller kvinde bag
rattet, sidder i kø på seks sporede mortor veje som landet bliver plastret
til med. - Lad os fortsætte tråden om 50 år, hvis vi da ikke er omkommet i
trafikken eller af trafikken inden da på grund af konservative mennesker som
er imod fremskridtet.

Mvh RD.

Fra : Alucard

Dato : 30-03-07 21:14

On Fri, 30 Mar 2007 20:31:42 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

>Helt ærligt Allucard, du vil da ikke bilde mig ind at du ikke kan se
>forskellen mellem fremskridt og tilbageskridt.

Sammenligningen er skam god nok..... Du har en fiks ide (lige som Pol
Pot) og ved hjælp af tvang tvinge din idé igennem, uanset at alle
andre kan se det bindegale i ideen (lige som Pol Pot).....

> [...]
>rattet, sidder i kø på seks sporede mortor veje som landet bliver plastret

Du lyder temmelig misundelig....

>Lad os fortsætte tråden om 50 år,

Til den tid er jeg sgu nok død (eller 96 år gammel)....

>hvis vi da ikke er omkommet i
>trafikken eller af trafikken inden da på grund af konservative mennesker som
>er imod fremskridtet.

Hvorfor tror du DIN idé er et fremskridt...???

Hvorfor ikke gå tilbage til heste-trukne vogne....??? Så vil
forureningen da virkelig gå ned.....

Fra : Dahl

Dato : 30-03-07 23:26

"Alucard" skrev

> [...]
> Pot) og ved hjælp af tvang tvinge din idé igennem, uanset at alle
> andre kan se det bindegale i ideen (lige som Pol Pot).....

Den der har et frit valg behøver ikke at være misundelig. Jeg siger lad bare
de dumme betale 180% i afgifter plus alle de løbende afgifter der følger
med. Hørte lige i nyhederne at en række borgmestre havde planer om at
indføre bompenge. Der er åbenlyst andre end mig der kan se at bilerne er ved
at blive et problem.

> Til den tid er jeg sgu nok død (eller 96 år gammel)....
Ja til den tid skal vi to nok ikke regne med at kunne begå os i trafikken,
hvis udviklingen i privatbilismen fortsætter, hvis vi er så heldige at kunne
få styrekortet fornyet.

> Hvorfor ikke gå tilbage til heste-trukne vogne....??? Så vil
> forureningen da virkelig gå ned.....

Der bliver forhåbentlig god plads til nostalgiske ture i hestevogne, hvor
man kan nyde naturen i fulde drag, og mindes gamle dage. Det vil sikkert
være et plus for turistindustrien.

Mvh RD

Fra : Alucard

Dato : 31-03-07 08:43

On Sat, 31 Mar 2007 00:25:45 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

> [...]
>de dumme betale 180% i afgifter plus alle de løbende afgifter der følger

Hvorfor kalder du dem du ikke er enige med, for dumme...???

>Hørte lige i nyhederne at en række borgmestre havde planer om at
>indføre bompenge. Der er åbenlyst andre end mig der kan se at bilerne er ved
>at blive et problem.

Det er vel bare socialister der vil stjæle mine penge....

>Ja til den tid skal vi to nok ikke regne med at kunne begå os i trafikken,

Korrekt.... Jeg kan sgu nok ikke køre bil når jeg bliver 96 år...

> [...]
>man kan nyde naturen i fulde drag, og mindes gamle dage. Det vil sikkert

Landet kan da ikke leve af en flok turister, der render rundt og siger
"Næh, hvor er der pænt"....

Fra : N_B_DK

Dato : 31-03-07 08:59

In news:p04s035r7vcgeork84anissih58gi4093u@4ax.com,
Alucard <alucard44@hotmail.com> typed:
> Landet kan da ikke leve af en flok turister, der render rundt og siger
> "Næh, hvor er der pænt"....

Lad dem bare blive i troen, stod det til dem, så skulle huse vel også rives
ned, og vi boede i naturlige huler eller telte, mage til teknologisk tilbage
gang skal man lede længe efter.

Fra : Dahl

Dato : 31-03-07 12:16

"N_B_DK"
> [...]
rives
> ned, og vi boede i naturlige huler eller telte, mage til teknologisk

Der er ingen der taler om at i skal bo i jordhuler. Jeg taler om ægte
fremskridt, hvor det bedste af det bedste fungere sidde om side med det
beste i nu- og fortid, som er ved at gå tabt. - Det store problem er at alt
for mange tager mange af de dyrbare goder for en selvfølge. De opdager måske
først, hvor stor betydning de har når de er ved at miste dem. Jeg ved ikke
om i har bemærket at forskerne allerede snakker om vi burde have tre
jordkloder til rådighed med det globale forbrugsfråds vi er stærkt på vej
imod.

Mvh RD

Fra : @

Dato : 31-03-07 13:44

On Sat, 31 Mar 2007 13:16:04 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

>"N_B_DK"

>rives
>tilbage
>
>Der er ingen der taler om at i skal bo i jordhuler.

men du tager så alligevel fat på bilerne som om alle verdens problemer
løses ved at fjerne bilerne

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 31-03-07 17:28

In news:460e42ed$0$72753$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> [...]

> allerede snakker om vi burde have tre jordkloder til rådighed med det
> globale forbrugsfråds vi er stærkt på vej imod.

Mange forskere taler for mange mærkelige ting, som kun de selv kan se
logikken i, lidt ligesom flere af dine indlæg.

Fra : @

Dato : 31-03-07 18:23

On Sat, 31 Mar 2007 18:28:16 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:460e42ed$0$72753$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
>Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:

>Mange forskere taler for mange mærkelige ting, som kun de selv kan se
>logikken i, lidt ligesom flere af dine indlæg.

de fejl som itrafikken slår folk ihjel bliver blæst op af pressen

lægernes fejl bliver blot begravet i stilhed

/Albert Camus/

Fra : Dahl

Dato : 01-04-07 10:48

"@" <1[at]invalid.net> skrev

> de fejl som itrafikken slår folk ihjel bliver blæst op af pressen
>
> lægernes fejl bliver blot begravet i stilhed

Jeg forstår at du er fløjtende ligeglad med at andre mister livet, andre
mister deres kære og endnu flere bliver invalideret i trafikken bare du kan
få lov til at blive siddende i din øse og drive rovdrift, altså frådse med
verdens resurser. - Mht. lægernes fejl er det en helt anden sag og dog. Det
kunne jo være at færre ofre i trafikken kunne frigøre en masse kapacitet i
hospitalsvæsenet, således at trætte og stressede læger fik mere tid til at
udføre deres arbejde med færre fejl til følge. - E´n ting er 100% sikkert!
De vil ikke kunne begå fejl i forbindelse med sparede trafikofre.

Mvh RD

Fra : @

Dato : 01-04-07 11:09

On Sun, 1 Apr 2007 11:47:34 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev
>

>Jeg forstår at du er fløjtende ligeglad med at andre mister livet,

så forstår du helt fejl

jeg har været med til at begrave lidt rigeligt af MC-kammerater

>andre
>mister deres kære

indtil nu har dødsraten mellem mennesker været på 100%

nogle dør tidligt andre sent

der er folk som drukner ved badning både i hav fjord og svømmehal

der er folk som døraf at falde fra højder

vil du agf den grund forbyde "bjerge" over 1,5 meter

og vand dybere en 30 centimeter

> og endnu flere bliver invalideret i trafikken

der er endnu ikke en bil som af egen fri vilje har dræbt nogen

>bare du kan
>få lov til at blive siddende i din øse og drive rovdrift,

denne "rovdrift" er altså med til at du kan få friske sydfrugter
grønsager og frisk mælk på bordet hver dag, da alle disse ting ville
være uopnåelige uden biler

du er da et miljøsvin af rang sådan at drive rovdrift

/Albert Camus/

Fra : Dahl

Dato : 01-04-07 12:23

> [...]
> være uopnåelige uden biler
>
> du er da et miljøsvin af rang sådan at drive rovdrift

Har forstået du vil ikke have din dovne luksus-røv ud af blik-kuvøsen.
Derfor vil du som tusindvis af andre ikke se kendsgerningerne i øjnene.
Medicinen mod det er. I skal bare betale ved skatte-kasse 1. Op med
afgifterne så alle i almindelige fattigrøve finder ud af i ikke har råd. Det
kan ikke gå hurtigt nok - Kun de allerrigeste 5-10% af borgerne skal have
muligheden for egoist transport, hvis de mener de vil betale den høje pris.
Det er jo naturligvis frivilligt om de hellere vil benytte den offentlige
transport og spare disse afgifter.

Mvh RD

Fra : N_B_DK

Dato : 01-04-07 12:42

In news:4p0v035ppjph5hppjd73nbksj1d6c48a3o@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> der er endnu ikke en bil som af egen fri vilje har dræbt nogen

Er du sikker ? tænk f.eks på Herbie på syre ? sikke et trip den kunne få
*GG*

Fra : N_B_DK

Dato : 01-04-07 13:10

In news:460f95f7$0$73217$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> [...]

> de vil betale den høje pris. Det er jo naturligvis frivilligt om de
> hellere vil benytte den offentlige transport og spare disse afgifter.

Du er ikke rask.

Fra : Alucard

Dato : 01-04-07 13:29

On Sun, 1 Apr 2007 14:09:46 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Du er ikke rask.

Han er vel bare en rigtig socialist, med det velkendte motto: "Hvis
andre ikke gør som vi siger, så stjæler vi bare så mange af deres
penge så de ikke har råd til andet"...

Fra : N_B_DK

Dato : 01-04-07 13:43

In news:399v03dlnsmcd46crceet52uivig64scnt@4ax.com,
Alucard <alucard44@hotmail.com> typed:

> Han er vel bare en rigtig socialist, med det velkendte motto: "Hvis
> andre ikke gør som vi siger, så stjæler vi bare så mange af deres
> penge så de ikke har råd til andet"...

Om jeg begriber den slags tyveri er tilladt, det burde give 25 års fængsel
at ytre den slags sindsyge holdninger offenligt, desværre kan man ikke i de
tilfælde standse tankerne om det, men det hvide snit er da en start.

Fra : Dahl

Dato : 01-04-07 15:47

> [...]
de
> tilfælde standse tankerne om det, men det hvide snit er da en start.

Dem der driver helt unødvendig rovdrift på vores fælles goder og resurser,
skal bare have lov til at betale for deres lyster. - Jeg er ret overbevist
om at det kommer med eller uden min medvirken, bare vent, det er kun et
spørgsmål om tid. Jeg kan kun sige nyd det så længe det varer for det er
snart slut.

Mvh RD

Fra : Alucard

Dato : 01-04-07 16:31

On Sun, 1 Apr 2007 16:46:41 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk> wrote:

>de
>
>Dem der driver helt unødvendig rovdrift på vores fælles goder og resurser,
>skal bare have lov til at betale for deres lyster.

Og det skal selvfølgelig være DIG der bestemmer hvad der er
unødvendigt (dvs. det du ikke selv har lyst til).... )))

> - Jeg er ret overbevist
>om at det kommer med eller uden min medvirken, bare vent, det er kun et
>spørgsmål om tid. Jeg kan kun sige nyd det så længe det varer for det er
>snart slut.

Det kommer nok først når der er 2 mandage i ugen... ))

Fra : N_B_DK

Dato : 01-04-07 16:43

In news:460fc5b6$0$5790$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:

> Dem der driver helt unødvendig rovdrift på vores fælles goder og
> resurser, skal bare have lov til at betale for deres lyster. -

Folk har allerede betlat mere end nok når der skal betales 180% i reg
afgift, selv politikerne ved de bliver nød til at sænke den afgift.

>Jeg er ret overbevist om at det kommer med eller uden min medvirken, bare
> vent, det er kun et spørgsmål om tid. Jeg kan kun sige nyd det så
> længe det varer for det er snart slut.

Du bliver da nok klogere, selvom jeg tvivler.

Fra : Dahl

Dato : 02-04-07 00:49

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> ...

Hvem skal så redde verden? Når alle de snævertsynede bruger bare løs som en
flok grådige græshopper som efterlader ødeland, hvor de har været.

> Og det skal selvfølgelig være DIG der bestemmer hvad der er
> unødvendigt (dvs. det du ikke selv har lyst til).... )))

> Det kommer nok først når der er 2 mandage i ugen... ))

Det vil sikkert komme bag på dig, hvor hurtigt det kommer. - Når politikerne
nu er færdige med få styr på rygernes adfærd, så tager de fat på nogen af de
andre væsentlige samfundsskadelige adfærd. Det er vel ikke værre for jer end
det er for mig og alle andre. Vi bliver jo alle underlagt de samme regler.

Mvh RD

Fra : N_B_DK

Dato : 02-04-07 07:36

In news:461044f3$0$72889$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> [...]

> fat på nogen af de andre væsentlige samfundsskadelige adfærd. Det er
> vel ikke værre for jer end det er for mig og alle andre. Vi bliver jo

Sålænge minister biler er store benzinslugende biler, (som ikke bliver
fjernet), så tør de ikke putte flere afgifter og alt muligt andet sjovt på
bilerne, som kun vil ramme hr og fru jensen.

Fra : Lyrik

Dato : 01-04-07 19:41

Den 30.03.2007 kl. 22:14 skrev Alucard <alucard44@hotmail.com>:

> Hvorfor ikke gå tilbage til heste-trukne vogne....??? Så vil
> forureningen da virkelig gå ned.....
++++++
Skægt du siger det, for da bilerne kom frem glædede man sig over at
forureningen faldt drastisk. Landet sejlede i hestepis og lort i tonsvis
der væltede ud over miljøet hver dag.

Nu har vi motorkøretøjer der ikke afgiver kulilte. Da jeg var ung messede
miljøforkæmperne at kulilte ville kvæle alle mennesker.
Dengang var kultveilte en ufarlig luftart der er i atmosfæren og som vi
putter i sodavand og drikker af hjertens lyst.
Men da der kun var kuldioxyd/kultveilte tilbage i bilernes udstødning blev
den udnævnt til at være en "gasart!". Før skelnede man mellem "luftarter"
som var uskadelige og en del af luften -og "gasarter" som var farlige og
som man kunne blive forgiftet af.
Sim-sala-bim! så forsvandt de rare "luftarter" og blev til
"gasarter"-det negativt ladede ord-det giftige og kvælende.
Rødskrigerne havde med sædvanlig tæft for propaganda fundet en ny fjende
de kunne bekæmpe.-Gasarterne!

I dag ville man uden at nogen andre end jeg, blinkede, kunne kalde ilt for
en gasart. Vent bare til rødskrigerne får øje på at 4/5 af luften
indeholder "gasarten" "Kvælstof!" Det bliver den næste fjende:"Ark!
Kvæle-stof!-Jeg kvæles af kvæle-stof! Hvordan fjerner vi kvæle-stof fra
miljøet og redder mig og mine børn samt-jorden fra at blive kvalt!? Den
farlige gasart-kvæle-stof!"

Biler er så rene og uskyldige som noget. Næh kig lidt på træafbrænding som
er det mest forurenende man kan tænke sig. Vulkanudbrud og flyvemaskiner
samt rumfærger-de spytter udstødning ud. Og kulafbrænding! Kuliltekvæleren
er tilbage!

Og kig først og fremmest på vanrøgt af jorden og dens beplantning! Kig på
afrikanernes misrøgt af Afrika! Hvad blev der af Paradisets have? Der er
kun ét hav på jorden-det hele hænger sammen. Og der er kun én verden. Det
hele hænger sammen. Når negrene ødelægger Afrika så burde nogen hive dem i
ørene! I stedet fedter man for dem. Det er til at brække sig over!
De som ødelægger jorden og skaber evige ørkener burde jagtes igennem hele
verden af hele resten af menneskeheden. Uden at have et helle noget sted.
De burde på tvangsarbejde med at opbygge det de har revet ned. Ganske som
nazisterne skulle begrave koncentrationslejrenes ofre.
De som skaber ørkener er "destroyers" og burde behandles som
menneskehedens fjender!

Hilsen
Jens
--
Sendt med iso-8859-1.

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-03-07 09:34

"Dahl" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> [...]
> kørsel der foregår er et stort tilbageskridt. - Lad os få
> brændstoffet sat op i 30 kr. literen i et hug. Det vil fjerne alt

Og sådan en benzinpris virkelig sætte gang i grænsehandelen - altså til
vores nabolandes fordel.

Jeg er selv tilhænger af offentlig transport men hånden på hjertet - man
bruger ualmindelig meget tid på transport når man bruger det offentlige og
ens bevægelsesfrihed begrænses en del. Ikke mindst er den offentlige
transport svinedyr og her på vestegnen af København er hyppigheden i driften
ikke god nok. Jeg er ved at give op og køber så godt som sikkert bil lidt
senere på året. Det er ikke med stolthed at jeg gør det (det er i modstrid
med mine politiske holdninger) men i erkendelsen af at jeg dødtræt af det
offentlige transportsystem som vestegnen ind i mellem har været en plage af
massive driftsforstyrrelser.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak

Fra : Dahl

Dato : 30-03-07 11:25

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> offentlige transportsystem som vestegnen ind i mellem har været en plage

Det ville ikke gøre nogen forskel i grænsehandelen, hvis stigningen på
brændstof skete på EU plan.
Offentlig transport idag rummer store muligheder for forbedringer. Enig; men
det kommer især, hvis behovet presser på.
Jeg kan kun sige nyd din bil så læge det varer, så længe der er plads til at
køre nogenlunde uhindret omkring. Det er nok sidste chance for det bliver
ikke ved, hvis vognparken vokster fortsat.

Mvh RD

Fra : N_B_DK

Dato : 30-03-07 17:17

In news:460ce57b$0$72886$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:

> Det ville ikke gøre nogen forskel i grænsehandelen, hvis stigningen på
> brændstof skete på EU plan.

Det kommer det ALDRIG til.

> Offentlig transport idag rummer store muligheder for forbedringer.
> Enig; men det kommer især, hvis behovet presser på.

Sludder, bare se på togene, de vil efter planen først komme til at køre
fornuftigt om ca 6 år.

Fra : Egon Stich

Dato : 29-03-07 21:07

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse news:460c1174$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> Hånden på hjertet, uanset hvor stort eller hvor lille bilisternes andel af
> Co2 udslippet er, ville du så ikke mene det var for meget?

Jeg finder, "man" som vanligt er hysteriske, og ganske uden proportionssans.
I stedet for at kaste sig over flyvemaskiner og dampere, starter "man" som vanligt, med de små "syndere",.
Men endelig ikke genere kapitalen.

Egon

Fra : @

Dato : 28-03-07 19:21

wrote:

>Jo! Jeg benytter selv offentlige transportmidler

aha så er du blot en af egoisterne de meget "dygtigt" påpeger hvor
alle andre end lige dig selv skal rammes

hvor er det lige DU ønsker at gøre noget for miljøet som går ud over
dig selv?

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 28-03-07 19:35

In news:kecl0357ckfin0hncbh2k69v8ueu6s4k7v@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> hvor er det lige DU ønsker at gøre noget for miljøet som går ud over
> dig selv?

Ingen steder, andre kan jo bare tage det offenlige, så er det alle der
bidrager, at det så langt fra er alle der bare har den mulighed, det er lige
meget, og er foilk utilfredse, kan de jo bare flytte.

Fra : @

Dato : 28-03-07 19:17

On Wed, 28 Mar 2007 18:05:53 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

> [...]
>hinanden idag skal have deres røv flyttet over i offentlig transportmidler.

og du ved helt tydeligt ikke hvordan strukturen ser ud i de tyndt
befolkede dele af Danmark

befolkningstætheden gennemsnitlig 122 personer pr. kvadratkilometer

men dette gennemsnit skjuler store udsving

helt ned til 27 personer pr. kvadratkilometer

/Albert Camus/

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 28-03-07 18:27

Lyrik skrev:
> [...]
>
> Skal vi ikke presse politikerne til at indføre anstændighed i
> lovgivningen? De har det åbenbart ikke i dem selv. Men så burde de lære

Du ville ikke kunne køre på vejene hvis alle havde bil.

Fra : Bertel Brander

Dato : 28-03-07 19:46

Lyrik skrev:
> 20 års forældelsesfrist på gæld er hårrejsende umoralsk. 5 år var det
> før i tiden. Det fordrer jo at man gemmer alle kvitteringer i 20 år!

Så vidt jeg husker stammer 20 års forældelsesfristen fra "danske lov"
der blev vedtage i år 1683, så den er ikke ny.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-07 21:04

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Så vidt jeg husker stammer 20 års forældelsesfristen fra "danske lov"
> der blev vedtage i år 1683, så den er ikke ny.

Man 'vedtog' ikke love i 1683; noget sådant holdt man op med i 1660.
Næh, kongen /gav/ lovene - indtil 1849.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-07 21:04

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> 20 års forældelsesfrist på gæld er hårrejsende umoralsk. 5 år var det før
> i tiden. Det fordrer jo at man gemmer alle kvitteringer i 20 år!

20 års forældelsesfrist har været gældende siden Christian V underskrev
Danske Lov i 1683, og har sandsynligvis også været standard i de gamle
landskabslove, Skånske Lov, Sjællandske Lov, og hvad de ellers hed.

De 20 års forældelsesfrist kan i øvrigt ved påkrav forlænges i
yderligere 20 år, for så igen at forlænges - indtil den forgældede dør.

Tænk på Riskær ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Dahl

Dato : 28-03-07 21:19

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev

> De 20 års forældelsesfrist kan i øvrigt ved påkrav forlænges i
> yderligere 20 år, for så igen at forlænges - indtil den forgældede dør.
> Per Erik Rønne

Lad os antage at Lyrik havde en del penge tilgode, mon ikke han så pludselig
ville gå i modsatte grøft.

Mvh RD

Fra : Lyrik

Dato : 29-03-07 13:00

Den 28.03.2007 kl. 22:19 skrev Dahl <rasmus@dahl.mail.dk>:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev

> før

> Lad os antage at Lyrik havde en del penge tilgode, mon ikke han så
> [...]
++++++++++++++
Nej det ville jeg absolut ikke. jeg hylder dette princip fra Matt. 18;:

"v23 Derfor: Himmeriget ligner en konge, der ville gøre regnskab med sine
tjenere. v24 Da han begyndte på regnskaberne, blev en, der skyldte ti
tusind talenter, ført frem for ham. v25 Da han ikke havde noget at betale
med, befalede hans herre, at han og hans kone og børn og alt, hvad han
ejede, skulle sælges og gælden betales. v26 Men tjeneren kastede sig ned
for ham og bad: Hav tålmodighed med mig, så skal jeg betale dig det alt
sammen. v27 Så fik den tjeners herre medynk med ham og lod ham gå og
eftergav ham gælden. v28 Men da den tjener gik ud, traf han en af sine
medtjenere, som skyldte ham hundrede denarer. Og han greb ham i struben og
sagde: Betal, hvad du skylder! v29 Hans medtjener kastede sig ned for ham
og bad: Hav tålmodighed med mig, så skal jeg betale dig. v30 Det ville
han ikke, men gik hen og lod ham kaste i fængsel, indtil han fik betalt,
hvad han skyldte. v31 Da hans medtjenere nu så, hvad der var sket, blev
de meget bedrøvede og gik hen og forklarede deres herre alt, hvad der var
sket. v32 Da kaldte hans herre ham for sig og sagde: Du onde tjener, al
den gæld eftergav jeg dig, da du bad mig om det. v33 Burde du så ikke
også forbarme dig over din medtjener, ligesom jeg forbarmede mig over dig?
v34 Og hans herre blev vred og overlod ham til bødlerne, indtil han fik
betalt alt, hvad han skyldte. v35 Sådan vil også min himmelske fader gøre
med hver eneste af jer, der ikke af hjertet tilgiver sin broder.«

Gæld som ikke kan betales skal eftergives, så sandt som vi har meget vi
selv gerne vil have eftergivet.

Og der er ikke så meget at være i tvivl om for apostelen Paulus skriver
helt klart noget som vi er langt bagefter med i 1. Kor. 6:

"v7 Allerede det, at I overhovedet har retssager med hinanden, er et
nederlag for jer. Hvorfor finder I jer ikke hellere i uret? Hvorfor lider
I ikke hellere tab? v8 I stedet for begår I uret og påfører andre tab, og
det endda brødre!"

Ja vi skal vende os til at eftergive og lide tab, så sandt som vi derved
ville vinde fællesskab og samhørighed af langt større værdi! I stedet er
rethaveriskheden og griskheden kommet i herskersædet! Det er medborgere vi
piner og plager med peditesser og havesyge! I stedet burde vi vende os til
at vise dem kærlighed og medmenneskelighed.

Hilsen
jens

--
Sendt med iso-8859-1.

Fra : Dahl

Dato : 29-03-07 15:24

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.tpx8xnl6cof222@jens-erik-bechs-computer.local...

> [...]
> piner og plager med peditesser og havesyge! I stedet burde vi vende os til
> at vise dem kærlighed og medmenneskelighed.

Vor herre bevares Jens. Det er godt nok længe siden jeg har hørt sådan en
gang pladder humanisme. Folk som dig skal sq.... ikke have kredit. I skal
betale kontant.

Mvh RD

Fra : Lyrik

Dato : 29-03-07 13:18

Den 28.03.2007 kl. 22:04 skrev "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid>:

> [...]
>
> De 20 års forældelsesfrist kan i øvrigt ved påkrav forlænges i
> yderligere 20 år, for så igen at forlænges - indtil den forgældede dør.

++++++++++++++++
Jamen det er da på tide at få det ændret!
Hvordan kan nogen dansker der pludselig får en rykker der er 19,99 år
gammel nogensinde bevise at han ikke skylder pengene?
Han ryger til inkasso ud over at han bliver bonget for 20 års renter! Jeg
kan dårligt forestille mig at han vil kunne sove om natten.
Det eksempel der var på TV var hårrejsende. Et inkassofirma havde ligefrem
købt gamle Magasinregninger for at kunne lave plat på dem.
Det må da stoppes!
Folk der ikke betaler ryger i Ribers hvilket er en hård straf. efter 5 år
burde gælden eftergives hvis den ikke har kunnet inddrives. Ikke engang
fornyede rykkere burde kunne forlænge denne frist. 5 år er det tidsrum vi
er vandt til at gemme kvitteringer. Alt andet er hårrejsende "Shylock
krav".

Hilsen
Jens

--
Sendt med iso-8859-1.

Fra : Dahl

Dato : 29-03-07 15:32

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.tpx9snmacof222@jens-erik-bechs-computer.local...

> [...]
> fornyede rykkere burde kunne forlænge denne frist. 5 år er det tidsrum vi
> er vandt til at gemme kvitteringer. Alt andet er hårrejsende "Shylock

Hvis man forsøger at kradse penge ind som man ved er betalt for mange år
siden må henhøre under bedrageri. Der er garanteret folk som vil være istand
til at bevise glæden er betalt også selvom det er så mange år siden.

Mvh RD

Fra : @

Dato : 29-03-07 15:46

On Thu, 29 Mar 2007 16:31:43 +0200, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

>Hvis man forsøger at kradse penge ind som man ved er betalt for mange år
>siden må henhøre under bedrageri. Der er garanteret folk som vil være istand
>til at bevise glæden er betalt også selvom det er så mange år siden.

ja det kunne være sjovt med en bedragerisigtelse mod et "inkassofirma"
som mod bedre vidende forsøger at kradse en regning ind som er betalt

/Albert Camus/

Fra : Bruno Christensen

Dato : 29-03-07 17:56

On Thu, 29 Mar 2007 14:18:13 +0200, Lyrik wrote:

> Folk der ikke betaler ryger i Ribers hvilket er en hård straf.

Du skal vedgå eller være dømt til at have gæld før du kan optages i
"Ribers" (som det forøvrigt ikke hedder mere).

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 30-03-07 06:57

In news:17gtecew8b8a$.1hbo63zxqfiof$.dlg@40tude.net,
Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> typed:

> Du skal vedgå eller være dømt til at have gæld før du kan optages i
> "Ribers" (som det forøvrigt ikke hedder mere).

Ja officielt, jeg har næsten lige oplevet det modsatte, tiltrods for jeg
sagde jeg nægtede at betale til både kreditor OG inkasso firma, og blev
registreret alligevel (jeg er en af de kunder der havde en ret uheldig
oplevelse med cybercity, jeg er dog ikke en af dem der blev interviewet i
Basta.)