To absurde tabuer mod unormalitet.MEGALOMA~
Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-07 08:42

To absurde tabuer mod unormalitet.MEGALOMANI HOS BW?

Da jeg havde skrevet følgende forlængelse af min af Ugeskrift for
Læger optagne Nobelprisværdige artikel, tænkte jeg at samfundet er
sygt at JP og TV2 våser som her påvist og at kritik som min afvises,
fordi folks overtro og autoritetstro skal stryges med hårene

To absurde tabuer mod unormalitet

TV2 oplyser idag at fanger i åbne fængsler er henvist til at tisse i
en flaske.

Jeg var i Sdr Omme i 1980 og husker godt at om aftenen sent låstes dit
luksuriøse enerum af indtil kl 7 næste morgen , hvor det enorme antal
fangevogtere, der holdes beskæftiget, rendte rundt med nøgleknepper og
låste op igen. I Vestre Fængsel havde man fundet på en anden
beskæftigelsesterapi for at få ansat overflødigt personale - hvergang
man skulle på toilettet ringede man efter en fangevogter, der kom og
fulgte en - og ventetiden var ikke lang som på plejehjem og hospitaler
hvor arrogante plejere ofte overhører de mange tilkald for at drikke
kaffe uforstyrret.

Selvfølgelig finder alle fanger (de er ofte indsat fordi de var
kreative) ud af selv at tisse i en kop, og hvis ikke den er stor nok,
så hældes over i en tom flaske - salget ef lyst øl er stort i
fængsler.

Men for en journalist på jagt efter en historie er dette forargeligt
og ydmygende.

For mig viser det at vi opdigter problemer ud af ingenting. Kommunen
får penge under bordet for at købe dyre franske engangs-bleer i
millionvis pr dag til plejehjem, og undskylder sin spildagtighed og
brugeruevenlighed med at altenativer er ydmygende. Selvfølgelig er det
mere ydmygende, at gruppepres fra behandler tvinger staklerne til at
have pis og lort mast op af kroppen i timevis, blot for at
personaleforbrugende rutiner kan opretholdes. Man påstår, at det er
mere værdigt end at tisse i en kop eller glas. Strandvænge-skandalen
om udskældte åndsvage er del at et SYSTEM af disrespekt for indsatte
afvigere og flosklernes kamouflage af disse skandaler er ikke klaret
ved at fyre en leder - som Fogh lagde op til i sin system-apologi.

Analogt læser jeg i JP 25.3 at mange stuehuse på landet har et lille
kælderrum under køkkenet, som brugtes til madvarer før køleskabet var
opfundet, og ofte sker indsivning af grundvand så der står en sø.

JP påstår, at denne sø suger varme fra rummet, og at det enten bør
drænes , så man får en fin vinkælder eller man skal dræne OG afvikle
og både kommunen og håndværkere med stor professionalitet skal tages
med på råd, førend der vælges mellem de mange alternative praktiske
løsning-muligheder.

Selvfølgelig er det løgn, at varmetab fra vandet årligt er større end
prisen på en håndværker-time. Man kan udfylde rummet med flamingoskum
(der isolerer mod kulden fra vandet) og/eller andet affald, hvis man
ikke kan lide tanken om en mystisk sø inde i huset.

Kommuner er et mafiøst netværk i samarbejde med de penge&job begærlige
håndværker-mafiaer, og dette er en klar sammensværgelse - som JP
støtter - om at spilde resourcer på overflødig foretagsomhed.

Det førstnævnte tabupjat om at tisse i forhåndenværende
engangs-emballager har rod i overtro og smagsdommeri om ulækkerhed, og
engang skulle alle presses til at erstatte latrin med træk og slip og
idag er det mødres pottetræning, der skal guddommeliggøres ved at "WC
er et must". Der lyves om "hygiejne"(nysprog beregnet til
systematiseret sund=ren begrebsforflygtigelse), men
udskyldningstoiletter har ikke forebygget eet tilfælde af kolera.

"The flush toilet is the basis of Western civilization." skrev Alan
Coult

Fra : Martin

Dato : 27-03-07 13:40

On 27 Mar., 09:42, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
>
> Analogt læser jeg i JP 25.3 at mange stuehuse på landet har et lille
> kælderrum under køkkenet, som brugtes til madvarer før køleskabet var

Det kaldes et bryggers og er ideelt til opbevaring af visse madvarer.
Tidligere allemandseje, - idag mest brugt af avancerede og økonomiske
husholdninger.

> Det førstnævnte tabupjat om at tisse i forhåndenværende
> engangs-emballager

Det 2. tabu, er det den gemene udsættelse af din Nobelpris?

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 27-03-07 16:27

On 27 Mar 2007 05:40:20 -0700, "Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Det kaldes et bryggers

nej det kaldes da rigtignok en klæder

et bryggers er oftest i samme plan eller blot et enkelt trin ned fra
køkkenet

og efter at man de allerfleste steder holdt op med selv at lave øl
blev bryggerset omdannet til vaskerum, da ildsted med stor vandkedel
jo allerede forefandtes

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-07 18:01

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> [...]
>
> og efter at man de allerfleste steder holdt op med selv at lave øl
> blev bryggerset omdannet til vaskerum, da ildsted med stor vandkedel

I det sommerhus, min far byggede til min farmor i 1938 hed det en
KRYBEKÆLDER, og indgangen var en lem i gulvet i entreen ved siden af
køkkenet.

Jeg tror det er sjældent at grundvand står så højt

Fra : N_B_DK

Dato : 28-03-07 14:00

In news:1174999220.077484.265050@n59g2000hsh.googlegroups.com,
Martin <mlarsen@post7.tele.dk> typed:

> Det kaldes et bryggers og er ideelt til opbevaring af visse madvarer.
> Tidligere allemandseje, - idag mest brugt af avancerede og økonomiske
> husholdninger.

Et bryggers har ALDRIG været en kælder under køkkenet, det kan højst blive
et madkammer, et bryggers har bla. en håndvask, og hvad skulle man med en
håndvask i en kælderrum under køkkenet ??

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Martin

Dato : 27-03-07 19:21

On 27 Mar., 17:27, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

> nej det kaldes da rigtignok en klæder

Hvis det drejer sig om et køligt rum til opbevaring af madvarer havde
man i ældre tid foruden spisekammer et fadebur. Dette ord er vist gået
af mode, og det som jeg fornemmer kommer nærmest er bryggers (som
oprindeligt som ordet siger, var til ølbrygning).

Idenyt:
Bryggerset er et næsten uundværligt rum i huset. Det er her vi får
plads til vinterstøvlerne, sportsudstyret, rengøringsartiklerne og
konservesdåserne, men det er også den oplagte base for vaskemaskinen,
tørresnoren, snavsetøjskurven, fryseren og vasken til alt det grove
arbejde

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 27-03-07 19:35

On 27 Mar 2007 11:21:25 -0700, "Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Hvis det drejer sig om et køligt rum til opbevaring af madvarer havde
>man i ældre tid foruden spisekammer et fadebur.

jeps, med det befandt sig sgu ikke UNDER køkkenet

der var kælderen

/Albert Camus/

Fra : Bruno Christensen

Dato : 28-03-07 19:46

On 27 Mar 2007 11:21:25 -0700, Martin wrote:

> Hvis det drejer sig om et køligt rum til opbevaring af madvarer havde
> man i ældre tid foruden spisekammer et fadebur.

Et fadebur var et rum til at opbevare "fade og lignende ting" i, det
var ikke beregnet til opbevaring af mad. Dog kunne røgede skinker,
spegepølser (Langtidsholdbare ting) få plads i fadeburet. Fadeburet lå
i forbindelse med køkkenet og havde derfor samme temperatur,

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Martin

Dato : 29-03-07 12:03

On 28 Mar., 20:46, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:

> [...]
> spegepølser (Langtidsholdbare ting) få plads i fadeburet. Fadeburet lå
> i forbindelse med køkkenet og havde derfor samme temperatur,

Måske skulle du overveje om du kunne justere din vrøvletærskel!

Ordbog:
1) rum (forhen en særlig bygning (jf. I. Bur 1), nu: et kammer ell.
aflukke), hvori fødevarer, husgeraad olgn. opbevares; forraadskammer;
spisekammer (se Sal.2 VII.666. TroelsL.II.108); ogs. i modsætn. til
Spisekammer om et rum til porcelæn, urtekramvarer, syltetøj olgn. de
ældre Konger i Europa forsynede deres Fadebuure med Korn- og Kiød -
Vahre. Schytte. IR.V.92. et Aflukke, et Slags Fadbuur til Brød, Øl,
Smør og andre Victualier.

Mvh
Martin

Fra : Bruno Christensen

Dato : 29-03-07 18:19

On 29 Mar 2007 04:02:53 -0700, Martin wrote:

> [...]
> ældre Konger i Europa forsynede deres Fadebuure med Korn- og Kiød -
> Vahre. Schytte. IR.V.92. et Aflukke, et Slags Fadbuur til Brød, Øl,

"Husgeraad, porcelæn, urtekramvarer, syltetøj olgn"

Prøv at se på hvad ordet består af fade bur et rum hvor der var
husgeråd (køkkenting) og andre ting som skulle bruges i køkkenet som
_ikke_ behøvede afkøling for at opbevares, såsom "løg, kartofler og
andre urter" samt syltede/henkogte varer.

Personligt foretrækker jeg koldt smør og øl, men smag er forskellig.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen