Amerikanske piger giftes med farmand
Fra : Notion

Dato : 26-03-07 13:33

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/03/26/105504.htm

Det ligner umiddelbart et bryllup.

Vil de Amerikanske mænd så skilles fra deres døtre, hvis pigerne laver
løftebrud?
og hvad med drengene, skal de også vente?

og hvem skal de indgå pagt med?

Er det en inspirere og til dels farlig drejning taget fra koranen som den
kristne tror begynder at tage til sig?

Kan man kalde det arrangerede ægteskaber i en eller anden grad?

Hvis faderen kigger pornografi, må Datteren så have sex før ægteskabet?

Eller er det en smart iværksætter ide og hurtige penge for stempel og
kontakt J

Fra : @

Dato : 26-03-07 13:39

On Mon, 26 Mar 2007 14:32:59 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/03/26/105504.htm
>
>Det ligner umiddelbart et bryllup.

men teksten fortæller noget andet

>Er det en inspirere og til dels farlig drejning taget fra koranen som den
>kristne tror begynder at tage til sig?

nej,
når rettroende muhamedanere har lov til at gifte sig med piger der er
8 år og 8 måneder gamle så er der tale om virkeligt ægteskab med alt
hvad det inkluderer

>Kan man kalde det arrangerede ægteskaber i en eller anden grad?

nej

>Eller er det en smart iværksætter ide og hurtige penge for stempel og
>kontakt

der tror jeg du rammer rigtigt
/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 26-03-07 18:45

Notion skrev:
> [...]
>
> Kan man kalde det arrangerede ægteskaber i en eller anden grad?
>
> Hvis faderen kigger pornografi, må Datteren så have sex før ægteskabet?

Disse religiøse fanatikere er lidt sære...

Jeg har aldrig forstået hvorfor man prædiker afholdenhed for
unge mennesker.
Og hvis faderen skal sværge troskab, så skal det vel være
over for hustruen?

Man kan også undre sig over at de ikke har det modsatte, altså
at mødre og sønner bliver "gift". Det skyldes måske at drenge
godt må have sex før de bliver gift og/eller at hustruer godt
må være utro?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : BigBother

Dato : 26-03-07 18:51

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig forstået hvorfor man prædiker afholdenhed for
> unge mennesker.

Vel bl.a. på grund af at der er noget der hedder seksuelt overførte
sygdomme.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-03-07 18:59

BigBother wrote:

> Vel bl.a. på grund af at der er noget der hedder seksuelt overførte
> sygdomme.

Og?
Der er noget der hedder præservativer.

--
Allan Riise

Fra : N_B_DK

Dato : 26-03-07 19:05

In news:460807f2$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
BigBother <no@no.no> typed:

> Vel bl.a. på grund af at der er noget der hedder seksuelt overførte
> sygdomme.

Og de overføres ikke hvis folk er gift ?

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Bertel Brander

Dato : 26-03-07 19:14

BigBother skrev:

> Vel bl.a. på grund af at der er noget der hedder seksuelt overførte
> sygdomme.

Kondomer yder, som andre har påpeget, en glimrende beskyttelse
mod seksuelt overførte sygdomme, men de religøse fanatikere der
prædiker afholdenhed er sært nok modstandere af brug af sådanne,
også her mangler der en objektiv begrundelse.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-07 19:37

> [...]
> prædiker afholdenhed er sært nok modstandere af brug af sådanne,
> også her mangler der en objektiv begrundelse.

Jep - der er så endnu en årsag til at religion er en ond ting. Den slår rent
faktisk masser af mennesker ihjel, fordi de ikke må bruge kondom - se bare
på det afrikanske kontinent...Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde.

Fra : Notion

Dato : 28-03-07 14:39

> [...]
> at mødre og sønner bliver "gift". Det skyldes måske at drenge
> godt må have sex før de bliver gift og/eller at hustruer godt

Hvis man indgår en pagt, så er der som regel skrevet nogle regler som skal
holdes, så hvis der ikke i denne pagt bliver beskrevet hvad en søn må og
hustruen må, så alt andet lige må det betyde at hustruen kan have affære,
men deres søn kan ikke have sex med sin kæreste, altså må han godt have det
med en Gift kvinde. Så hvis vi ser det samlet.

Gifte piger har udenom sex med ugifte drenge.

Religion gør livet sjovt, der er underholdning for alle pengene.

Fra : N_B_DK

Dato : 28-03-07 19:05

In news:460a7010$0$52124$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Notion <no@dont.give.me.a.mail.dk> typed:

> Religion gør livet sjovt, der er underholdning for alle pengene.

Gør det ? jeg ser det mere som en hæmsko.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 28-03-07 20:24

On Wed, 28 Mar 2007 20:04:50 +0200, N_B_DK wrote:

> In news:460a7010$0$52124$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> Notion <no@dont.give.me.a.mail.dk> typed:

> Gør det ? jeg ser det mere som en hæmsko.

Religion er andre menneskers "bonerthed", den bør ikke pålægge dig
begrænsninger.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 27-03-07 08:46

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis faderen kigger pornografi, må Datteren så have sex før ægteskabet?
>
> Eller er det en smart iværksætter ide og hurtige penge for stempel og

Jeg forstår ikke helt deres motiv og så alligevel.

Døtrene vil enten skjule deres privatliv endnu mere end de har gjort før og
vil ikke engang betro deres forældre med at de eventuelt har været udsat for
voldtægt eller også bliver de som Misse Møgde fra Matador, som bliver lidt
af en mundfuld for sin ægtemand, da han forsøger sig med en normal
ægteskablig aktivitet.

De skaber en tab-tab situation, som det hedder på moderne dansk.

Men de sidste dage har jeg gnavet på David L. Marcus's bog. "What it takes
to pull me through" http://www.davemarcus.com/ (Den følger en flok elever i
et privat fængsel forklædt som kostskole).

Faktum er at middelklassen I USA (og forhåbentlig kun derovre) efterhånden
er blevet så fraværende at de enkelte medlemmer ikke ved hvad der foregår
husstanden, så de er nød til at have en slags huslejekontrakt med deres
afkom.
http://teenswithproblems.com/home_contract.html#sample (Hvis du og jeg
byttede plads med deres afkom, så tvivler jeg faktisk på at de opdagede at
der var kommet ny lejer.)

Den moderne boligindretning understøtter denne adskillelse af
generationerne. Mange amerikanske hjem har separat indgang til ungerne (man
er begyndt at reklamere med det i Danmark) og det såkaldte samtalekøkken er
blot at sammenligne med den lokale pizzapusher idet at der stort set ikke er
nogen som tager ophold i det. De henter mad, hvorefter at de går hen og
spiser foran det TV, som er deres.

Samtidig kan man kritisere heldagsskolesystemet. For at optimere
skoleoplevelsen for den enkelte elev, så vedkommende ikke sløves af
kammeraterne, så vinder computer-styrede klasser frem. Børnene sidder ind
mod væggen med deres PC og med ryggen til hinanden istedet for den
traditionelle hestesko, som vi kender den i Danmark.

Nogle skoler tilbyder individualiseret undervisning, hvor at hver enkelt
elev læser bøger og besvarer spørgeskemaer om hvert kapitel, hvorefter at de
kan gå videre med næste kapitel, når deres test-score er over 80 %.

Set i lyset af at man som forælder slet ikke har styr på hvad ungerne laver,
så kan jeg godt forstå at de laver sådanne kontrakter. At det så ikke
hjælper, men tværdimod skader af ovenstående grunde, er en anden sag.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/SecretPrisonsforChildren.htm (hemmelige
fængsler for børn)
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-03-07 08:49

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er blevet så fraværende at de enkelte medlemmer ikke ved hvad der foregår
> husstanden, så de er nød til at have en slags huslejekontrakt med deres

Det har altid været sådan i mange familier, at man ikke har styr på hinanden
og hinandens gøremål, når man ikke er sammen. Herunder at man ikke har styr
på, hvad ungerne laver og at ingen voksne har styr på det.

Det er dog aftaget i takt med, at børn/unge overvåges - først af voksne i
vuggestue/børnehave. Så i skole/fritidshjem. Og derudover af forældrene.
Enten direkte eller via mobil. Og i et eller andet omfang er det fint, at vi
har fået mobiltelefonen til at kommunikere med hinanden. Men når det fører
til, at forældre konstant vil holdes underrettet om, hvor poderne er og hvem
de er sammen med, er det gået over gevind. Den mulighed havde mine forældre
heldigvis ikke. Vi aftalte, hvornår jeg skulle komme hjem - hvad jeg lavede
i tiden indtil jeg dukkede op derhjemme, havde mine forældre ingen anelse om
overhovedet. De havde ikke overhovedet "styr på", hvad jeg lavede, når jeg
ikke var hjemme. Jeg slap for, at voksne kunne/ville overvåge og have styr
på, hvad jeg foretog mig.

Og jeg forstår godt, hvis nutidens unge føler trang til at "gemme sig" og
skjule en del af deres liv for deres voksne overvågere.

> Den moderne boligindretning understøtter denne adskillelse af
> generationerne.

Og godt det samme, at vi frit kan vælge, om vi vil være sammen (i
samtalekøkkenet) eller være i fred på værelset eller andre steder.

> Mange amerikanske hjem har separat indgang til ungerne (man
> er begyndt at reklamere med det i Danmark)

Det var helt almindeligt tidligere - da man ikke havde nutidens udbredte
trang til at kontrollere og styre børn.

> [...]
> mod væggen med deres PC og med ryggen til hinanden istedet for den
> traditionelle hestesko, som vi kender den i Danmark.

Helt enig. Ungerne burde slippes fri for overvågning en langt større del af
deres fritid.

> Set i lyset af at man som forælder slet ikke har styr på hvad ungerne
> laver,
> så kan jeg godt forstå at de laver sådanne kontrakter.

SKAL man have styr på, hvad ungerne laver?
Hvorfor forstår du godt, at man laver sådanne kontrakter?

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 28-03-07 10:09

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:460a1dea$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> deres fritid.

> SKAL man have styr på, hvad ungerne laver?
> Hvorfor forstår du godt, at man laver sådanne kontrakter?

Vi lever en tid, hvor intolerancens er udbredt og hvor selv en
eksamensopgave, som er blevet udleveret af en skole, kan blive genstand for
en politiefterforskning, fordi at den indeholder "forbudte ord" og det er i
lyset af det faktum, at vi bør definere hvad frihed er for børnene.

Frihed for børn bør være at de kan få lov til at blive børn, indtil at de
selv måtte være modne til en voksentilværelse. Lad dem dog så slippe for
mobilen indtil at de er færdige med SFO-tiden. Men børn er børn og de er på
en eller anden måde deres forældres ansvar (Det er en hensigterklæring ikke
et egentlig krav i lovgivningen) indtil at de er 18. De er ikke voksne når
de er 10 år, 12 år eller 16 år. De er voksne, når de er 18 år.

Vi har alle brug for en at gå til, hvis vi støder på en konflikt i
dagligdagen. Børn bør have deres forældre at gå til. Forældrene kommer her
på deres sværeste opgave. De skal lytte og rådgive. Det første er rigtigt
svært for mange forældre. Sekundært så skal deres rådgivning tage højde for
at der er gået 20-30 år siden at de selv var i en lignende situation. Verden
er blevet en anden.

Men kæden falder af, hvis barnet ikke kan gå til sine forældre. Problemer
lagrer sig som sten i en rygsæk og disse sten skal lægges af hos en eller
anden, ellers bliver rygsækken ikke til at bære. (Sådan er det faktisk også
med voksne). Da vi alle er overlevere, så lærer børnene hurtigt at læsse af
hos en anden og den lokale pillesælger nede på parkeringspladsen er så god
til at lytte.

Jeg er selv forælder (5 og 8 år) og jeg lader mine børn have deres
privatliv. Jeg ved hvor at de geografisk befinder sig p.t. og så er det fint
med mig. Jeg lader dem klæde sig som de vil indenfor rimelighedens grænser,
men rådgiver dem selvfølgelig om at andre personer ikke har ressourcer til
at være tolerante og måske kan have noget imod en T-shirt fra "Langt fra Las
Vegas" og et uret hår, men i den sidste ende så har ungerne råderet over de
tøj, som vi putter i klædeskabet og vil de virke usorigneret, så er det
deres valg. Min datter har lært at tøj kan komme til at lugte, hvis det ikke
vaskes engang imellem uanset hvor renlig man ellers er og sørger nu for at
favorittøjet altid har en hædersplads i vasketøjskurven, så det kan komme
hurtigt tilbage i klædeskabet igen.

Indrømmet, jeg har små børn med små problemer. Ligenu er det formidlingen af
at Disneys fortolkning af verdensbilledet måske er en anelse for sukkersød
og konfliksky, som er vanskelig at formidle. Om nogle år er det måske
formidlingen af at de opstillinger som "Wired pussies, Men in Pain, Hogtied"
kan præstere ikke stemmer overens med det spirende kærlighedsliv, som
teenagere skal finde hovede og hale i. Det vil ikke blive nemt at forklare
at her er der ikke tale om en virkelighed, men om der så skal købes adgang
til behindkink.com, så hører det med til forældrerollen at forklare, at
verdenen består af en række opstillede skuespil, som man ikke skal tage for
givet. (Jeg bestyrer en firewall og der falder virkelig meget snask ned i
kurven.)

Hvad skal vi vide og hvad skal vi lade dem gøre af fejltagelser? I
forbindelse med Nørrebro urolighederne måtte en typisk repræsetant for
politikerfaget acceptere at få hængt sin unge ud på forsiden af et ugeblad.
Hun havde bedt sin unge om at holde sig væk og faktum er at hun ikke kan
gøre mere indenfor lovens rammer. Jeg vil ikke kræve en stramning af området
på trods af at vi nok kan blive enige om det at lade ungen være et sted,
hvor andre utilpassede kaster brosten efter folk, ikke er et praktisk sted
at lade ungen gøre sine fejltagelser. Men jeg synes at der må mangle noget
dialog imellem afkom og forælder. Han kunne være ramt af en sten fra en
meddemonstrant. En stresset politibetjent kunne forårsage slemme skader på
drengen. Jeg er meget modstander af vold og de børn, som blev en del af
konflikten derinde, må mangle undervisning i det politiske system og den
kynisme, samt selvtilstrækkelighed, som er nødvendig for at styre et land.

Huskontrakter nedfaldet på papir er en falliterklæring. Gensidige kontrakter
om at leve et puritansk liv er en falliterklæring. Hvis vi forældre skal
nedskrive en forpligtelse, som går ud over de normer, vi ellers har levet
vores liv efter, for at børnene skal leve et puritansk liv efter vores
hovede, så bør vi ikke blive forældre.

Vi bør kunne forme et værdigrundlag for vores børn ved vores tilstedeværelse
i deres liv, som de kan bruge som udgangspunkt for deres liv. Vi skal ikke
rode rundt på gulvet i en brandert foran ungerne, vi skal ikke efterlade en
fetish / bondage video-clip på den computer, de skal spille på og vi skal
holde døren lukket til soveværelset, når pisken og seletøjet kommer frem
(hvis det er folks lyst.).

Men verdenen er ikke perfekt. Mange forældre har indrettet deres liv efter
nogle ideal billeder og forfølger deres egne drømme istedet for at være
forældre, som er det mest krævende karrierevalg, nogen mennesker kan tage.
Det er så der at falliterklæringerne kommer ind i billedet.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-03-07 11:06

> [...]
> en politiefterforskning, fordi at den indeholder "forbudte ord" og det er
> lyset af det faktum, at vi bør definere hvad frihed er for børnene.

Hvordan vil du så - i lyset af det faktum - så definere, hvad frihed er for
børnene?

> [...]
> De er ikke
> voksne når de er 10 år, 12 år eller 16 år. De er voksne, når de er 18 år.

Ja. Men hvad betyder så det, i dine øjne, for den daglige overvågning med og
kontrol af børnene?

Jeg var også mine forældres ansvar. Men blev kun i ringe omfang overvåget og
kontrolleret.
Som forælder har jeg praktiseret det samme. Opdragelse baseret på aftaler.
Ikke overvågning og kontrol.

> Vi har alle brug for en at gå til, hvis vi støder på en konflikt i
> dagligdagen. Børn bør have deres forældre at gå til.

Det har de jo også - i princippet - hvis de bor hjemme og i øvrigt har et
godt forhold til hinnden.

> [...]
> tage højde for
> at der er gået 20-30 år siden at de selv var i en lignende situation.

Så meget anderledes er verden ikke blevet på 20-30 år.

> Men kæden falder af, hvis barnet ikke kan gå til sine forældre.

Det kan vi godt blive enige om.
Men det problem er ikke nyt.

> den lokale pillesælger nede på parkeringspladsen er så god
> til at lytte.

Det tror jeg sgu godt nok ikke, at pillesælgeren er god til - eller bruges
til *S*

> [...]
> række opstillede
> skuespil, som man ikke skal tage for givet. (Jeg bestyrer en firewall og

Jeg forstår ikke, hvad du mener med ovenstående - men forstår jeg dig ret
vil jeg sige, at jeg priser mig lykkelig for, at mine forældre IKKE havde
den mulighed nutidens forældre har for at kontrollere.

> på trods af at vi nok kan blive enige om det at lade ungen være et sted,
> hvor andre utilpassede kaster brosten efter folk, ikke er et praktisk sted
> at lade ungen gøre sine fejltagelser.

Det kan forældre ikke styre.

> Men jeg synes at der må mangle noget
> dialog imellem afkom og forælder.

Tjah. Måske. Jeg havde dagligt adgang til langt farligere steder og
oplevelser end en sjælden og enkeltstående demonstration på Nørrebro. Det
var næppe farligere end enhver nytårsaften er det.

> [...]
> nedskrive en forpligtelse, som går ud over de normer, vi ellers har levet
> vores liv efter, for at børnene skal leve et puritansk liv efter vores

Jeg kunne heller ikke selv drømme om at lave en skriftlig kontrakt.... Men
masser af voksne laver massevis af skriftlige kontrakter med hinanden om
deres parforhold. Og anbefales at gøre det.

> [...]
> holde døren lukket til soveværelset, når pisken og seletøjet kommer frem

helt enig

> Men verdenen er ikke perfekt.

Nej. Og heller ikke altid, som vi ønsker den skal være.
Nogle vælger anderledes, end vi selv gør - lever anderledes, end vi selv
vælger. Men det skal børnene jo også opleve og udsættes for.

Mvh. Lisbeth