Re: Arbetslösa skåningar kan tvingas flytt~
Fra : Roger Eriksson

Dato : 26-03-07 10:52

"Mikael O. Bonnier" <mikaelb@df.lth.se> skrev i en meddelelse news:eu14o3
$evc$1@news.lth.se...

> Ge oss i stället möjligheter att söka jobb i Danmark genom att
> bekosta sökanderesor till Danmark. Man får sökanderesor till
> Stockholm och Kiruna betalda som reglerna är nu inom Sverige, men
> däremot får man inte ersättning för sökanderesa till Danmark trots
> att det ligger mycket närmare Skåne.

Det är ju för f.n cykelavstånd mellan Skåne och Danmark, speciellt nu sedan
ni fått bron och slipper ta cykeln på ryggen under simturen

/RE

Fra : Mikael O. Bonnier

Dato : 26-03-07 15:18

Roger Eriksson skrev:
> [...]
>

> Det är ju för f.n cykelavstånd mellan Skåne och Danmark, speciellt nu sedan
> ni fått bron och slipper ta cykeln på ryggen under simturen

Man får inte cykla på bron. Lätt MC är det långsammast tillåtna fordonet
p.g.a. att det är motorväg (förövrigt kostar det en hel del att åka
över). Däremot kan man ta cykeln på tåget men det kostar en extra
biljett (eller möjligen halv). Jag som kör moped klass 1 p.g.a. brist på
MC-kort vet ej hur jag skall få över den. Kanske man kan fejka att det
är en lätt MC. Visserligen kan man kanske ta den på färjor, men det är
inget vettigt sätt att pendla. Det var synd att de inte byggde en cykel-
och mopedväg på bron -- men det var kanske i syfte att hindra
gratisresenärer och försvåra jobbsökande. Man behöver åka på många
anställningsintervjuer innan man får jobb, men däremot kanske inte så
ofta att det lönar sig med månadskort. De som är med i Trygghetsrådet
får sina resor över sundet betalda. Det gäller tyvärr ej mig.

Fra : Charlie R

Dato : 26-03-07 15:58

Mon, 26 Mar 2007 16:17:37 +0200, Mikael O. Bonnier ba:

> Det var synd att de inte byggde en cykel-
> och mopedväg på bron -- men det var kanske i syfte att hindra
> gratisresenärer och försvåra jobbsökande.

Alldeles säkert; den politiska ondskan känner inga gränser.

> Man behöver åka på många
> anställningsintervjuer innan man får jobb, men däremot kanske inte så
> ofta att det lönar sig med månadskort.

Det är kanske en fråga om timing. Finns det inga veckokort?

Charlie.
--
"His great aim was to escape from civilization, and, as soon as he had
money, he went to Southern California."

Fra : Mikael O. Bonnier

Dato : 26-03-07 19:15

Charlie R skrev:
> Mon, 26 Mar 2007 16:17:37 +0200, Mikael O. Bonnier ba:

> Alldeles säkert; den politiska ondskan känner inga gränser.

> Det är kanske en fråga om timing. Finns det inga veckokort?

Nej. Man kan hur som helst inte veta hur många anställningsintervjuer
man blir kallad till så det är svårt att avgöra om månadskort lönar sig.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-03-07 21:00

On Mon, 26 Mar 2007 20:14:35 +0200, Mikael O. Bonnier wrote:

> Nej. Man kan hur som helst inte veta hur många anställningsintervjuer
> man blir kallad till så det är svårt att avgöra om månadskort lönar sig.

Kunne I ikke holde Jeres "snak" i swnet, der er ingen grund til at I
også poster i dk.*

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 26-03-07 21:13

In article <1v5nexcqwzujc.1iagd1bx5gvnn.dlg@40tude.net>,
Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:

> Kunne I ikke holde Jeres "snak" i swnet, der er ingen grund til at I
> også poster i dk.*

Underbar kommentar efter att vi blivit fullstandigt overskoljda av
antiislamistisk propaganda fran Danmark i manader. Haller dock med i
princip, finns ingen anledning att korsposta.

Fra : Henrik Bengtsson

Dato : 26-03-07 21:59

"Mikael O. Bonnier" <mikaelb@df.lth.se> skrev i meddelandet

> Man får inte cykla på bron. Lätt MC är det långsammast tillåtna fordonet
> p.g.a. att det är motorväg (förövrigt kostar det en hel del att åka över).

Ja, 50 spänn för en tur och returbiljett med färjan är ju verkligen "en hel
del"...

> men det var kanske i syfte att hindra gratisresenärer och försvåra
> jobbsökande.

Jag tror de hade dig i åtanke när det beslutet togs. De tänkte nog att den
där jäveln Bonnier skall fan inte få möjligheten att ta sin moppe över till
Danmark utan vi hindrar honom att lämna landet så vi kan fortsätta ha vår
känga i nacken på honom.
--
Henrik Bengtsson
---

Fra : Henrik Bengtsson

Dato : 26-03-07 22:01

"Henrik Bengtsson" <henrik@swnet.nu> skrev i meddelandet

> Ja, 50 spänn för en tur och returbiljett med färjan är ju verkligen "en
> hel del"...

Och då får du också ta med dig moppen eller en cykel helt gratis.
--
Henrik Bengtsson
---

Fra : Mikael O. Bonnier

Dato : 27-03-07 19:27

Henrik Bengtsson skrev:
> "Henrik Bengtsson" <henrik@swnet.nu> skrev i meddelandet

> Och då får du också ta med dig moppen eller en cykel helt gratis.

Det finns ingen sådan färja mellan Malmö och Köpenhamn så vitt jag vet.
Tidigare fanns Turasund men den gick hur som helst bara under
sommarmånaderna.

Fra : Henrik Bengtsson

Dato : 27-03-07 20:06

> Det finns ingen sådan färja mellan Malmö och Köpenhamn så vitt jag vet.
> Tidigare fanns Turasund men den gick hur som helst bara under
> sommarmånaderna.

Spelar ingen roll, du får bara ta moppen till helsingborg.
--
Henrik Bengtsson
---