Frikendelse i Frankrig : ikke overskrift i~
Fra : Jens

Dato : 23-03-07 06:21

Vdr. den Franske domstols frikendelse af det satiriske ugeblad Charlie Hebdo
i sagen om Muhammed-tegningerne.

Danske Politiken har åbenbart ikke ønsket en overskrift på Politiken.dk om
dette.
Ses ikke på forsiden. Umiddelbart heller ikke under Udland. Kun som en
lillebitte overskrift dernede kl. 1346.
YNK.................

Jens.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-03-07 08:23

"Jens" <JeBe@jubii.dk> wrote in message
> [...]
> Ses ikke på forsiden. Umiddelbart heller ikke under Udland. Kun som
> en lillebitte overskrift dernede kl. 1346.

”Tegningerne kan virke chokerende, hvis de tages ud af deres
sammenhæng, men som i Danmark har domstolen placeret dem i deres rette
sammenhæng og i den verdensomspændende debat om islam.”

- udtalte den en franske forsvarsadvokat der netop har fejet
muslimerne af banen vedr Muhamedprofettegninger i fransk avis.

DF følger klogt op med, at efter denne epokegørende franske afgørelse
må al muslimsk censur-klynk ophøre, og jeg tillader mig, for at pleje
en kæphest, der ikke kun er min:
- at fremhæve at SAMMENHÆNGEN var et vigtigt aspekt i dommen,

Og når folk fordømmer min særling-ekshibitionisme, så glemmer de netop
_sammenhæng_.

Jeg forsvarer ikke pædofili, men retten til at være anderledes. Jeg er
ikke naziapologet fordi jeg kan lide nazisme.

Jeg roder ikke i haven (eller tager afslappet på kropslugt), fordi jeg
foragter naboers livsstil, men fordi dovenskab er teknologiens
fundament, og det kan ikke understreges nok,

at udenforståendes kritik er uinteressant, hvis de ikke er ramt af
vold, tyveri eller bedrag fra den kritiserede.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 23-03-07 08:58

"Jens" skrev i en meddelelse

> [...]
> dette.
> Ses ikke på forsiden. Umiddelbart heller ikke under Udland. Kun som en

Det er sgu da heller ikke en nyhed der flytter noget som helst. Den er på
niveau med oplysningen om, at den altid pistobevæbnede Mogens Camre skal
være far i en alder af 70 år.

- Jensby