/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Lidt eksempler ang. 20% reglen ved klippek~
Fra : Thomas H.


Dato : 22-03-07 21:35


Kom lige til at tænke på hvor grotesk det er med den 20% klippekortsgrænse
de snakker om, da jeg i dag kørte ind på lufthavnens område, hvor der er 40
km/t, men hvor man aldrig rigtig opdager skiltene hvis man kommer fra Amager
landevej.

Lidt eksempler:

1. Man er en ellers lovlydig bilist, overser et skilt med 40 km/t og kører
derfor 50,0 km/t - grænsen er 48 km/t, KLIP!

2. En vej er lavet om fra 60 til 50 km/t pga. ....ja det gør man jo bare
mange steder - hele trafikken glider med 60 km/t da det er en søndag
formiddag - KLIP,KLIP,KLIP,KLIP,KLIP....

Sådan forsætter det deropaf :
60: Klip ved 72
70: Klip ved 84
Altså klip for simpelthen at have overset en 10 km/t nedsættelse, hvor folk
ikke får bremset helt ned hvor skiltet starter eller gasser for tidligt op.

3. En landevej i Jylland, hvor alle folk, selv politikerne er enige om at
reglerne nok burde laves om, så det ER muligt i kongeriget Danmark, at kunne
skilte højere end 80 på en landevej når nu forholdene tillader det, alle
kører mellem 90 og 100 - KLIP,KLIP,KLIP,KLIP,KLIP....

4. En motorvejsstrækning, lad mig eksempelvis nævne Amagermotorvejen, hvor
der pludselig uden mærkbar forskel står 90 km/t, motorvejen er halvtom så
man fortsætter trygt med 110,0 km/t - grænsen er 108, KLIP!

5. En helt lige og halvtom motorvej, hvor Vejdirektoratet vurderede at 130
km/t var passende, men hvor en magtsyg politimester skulle vise at han
bestemte, derfor blev der kun 110 km/t - Holbækmotorvejen efter Roskilde -
man følger trafikken med omkring 130 km/t, grænsen er 132, KLIP!

....og så er der hele sagen med mobilsnak. Der er endnu ikke bevist ét
eksempel på, at et alvorligt uheld er sket pga. mobilsnak, flere rapporter
vurderer endda at der ikke er forskel på håndholdt, håndfri og det er snakke
med folk på bagsædet.
Antallet af mobiltelefoner er steget fra 300.000 i 1999 til 3.000.000 i 2004
, antallet af dræbte og tilskadekomne er raslet ned i samme periode.
Alligevel er det lykkes at få bragt mobilsnak frem som et kæmpeproblem som
man bør tage folks kørekort for - HVORDAN ER DETTE MULIGT???

Klippekortsystemet blev indført for at tage toppen af "de grove
færdselsforseelser", hvordan kan nogen i fuldt alvor mene, at disse 8-km/t
overskridelser begået pga. simple småfejl kan komme ind under den kategori?


Tænk hvis politikerne gad at koncentrere sig om vigtige ting i stedet:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article283228.ece -
"Sygehusinfektioner dræber 3265 om året"



--
Thomas H. - www.thhe.dk






 
 
Lisbeth Jacobsen (22-03-2007)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 22-03-07 22:16

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4602e892$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Alligevel er det lykkes at få bragt mobilsnak frem som et kæmpeproblem som
> man bør tage folks kørekort for - HVORDAN ER DETTE MULIGT???

I går havde jeg den fornøjelse at køre bag en mand, der var mere optaget af
at tale i mobiltelefon end betjene sin bil. Jeg kan forsikre dig, at hans
mobilsnak var et kæmpeproblem i myldretrafikken!

Han kørte aaaaalt for langt og holdt et par gange stille og overså grønt.
Jeg har endnu ikke oplevet et uheld på grund af mobiltelefonsnak (ikke så
vidt jeg ved) men jeg har utallige gange prøvet, hvor pikkelirriterende det
er at køre bag et fjols, der ikke evner både at tale i telefon og køre bil.

Mvh. Lisbeth



Lisbeth Jacobsen (22-03-2007)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 22-03-07 22:17

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4602f21e$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Han kørte aaaaalt for langt

Nej.. alt for langsomt



Thomas von Hassel (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 23-03-07 08:35

Lisbeth Jacobsen <lisbeth_jacobsen_FJERN@hotmail.com> wrote:

> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4602e892$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> > Alligevel er det lykkes at få bragt mobilsnak frem som et kæmpeproblem som
> > man bør tage folks kørekort for - HVORDAN ER DETTE MULIGT???
>
> I går havde jeg den fornøjelse at køre bag en mand, der var mere optaget af
> at tale i mobiltelefon end betjene sin bil. Jeg kan forsikre dig, at hans
> mobilsnak var et kæmpeproblem i myldretrafikken!
>
> Han kørte aaaaalt for langt og holdt et par gange stille og overså grønt.
> Jeg har endnu ikke oplevet et uheld på grund af mobiltelefonsnak (ikke så
> vidt jeg ved) men jeg har utallige gange prøvet, hvor pikkelirriterende det
> er at køre bag et fjols, der ikke evner både at tale i telefon og køre bil.

eller hælde kaffe op, eller tænde en smøg, farve negle, læse kort etc.
etc.

/thomas



--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Lisbeth Jacobsen (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 23-03-07 08:39

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
news:1hvf0an.1wv5u7p1yqutmwN%thomas_lists@elements.dk...

> eller hælde kaffe op, eller tænde en smøg, farve negle, læse kort etc.
> etc.

Ja bestemt er der andet end mobilsnak, der kan distrahere en fører.

Mobilsnak er dog langt mere udbredt end de andre ting. Men det er sådan set
underordnet, om det er mere eller mindre udbredt end andre forstyrrelser,
for fakta er, at mange er vældigt ukoncentrerede, når de kører OG taler i
mobil på samme tid. Og at de derfor ofte er til voldsom gene (og til tider
fare) i trafikken.





Thomas H. (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 23-03-07 15:37


"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4602f21e$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> I går havde jeg den fornøjelse at køre bag en mand, der var mere optaget
> af at tale i mobiltelefon end betjene sin bil. Jeg kan forsikre dig, at
> hans mobilsnak var et kæmpeproblem i myldretrafikken!
>
> Han kørte aaaaalt for langt og holdt et par gange stille og overså grønt.
> Jeg har endnu ikke oplevet et uheld på grund af mobiltelefonsnak (ikke så
> vidt jeg ved) men jeg har utallige gange prøvet, hvor pikkelirriterende
> det er at køre bag et fjols, der ikke evner både at tale i telefon og køre
> bil.

Jeg kan fortælle at jeg for 1 måned siden kørte bag en ældre mand, der var
50% ovre i modsatte bane, og svingede op og ned i hastighed, årsag: Han sad
og snakkede i mobil med øresnegl! Det understøtter jo de undersøgelser der
er lavet om emnet, at det er samtalen der distraherer, men at forbyde alt
snak, også håndfrit, vil seriøst udgøre et problem for samtlige chauffører,
sælgere og andre folk der arbejder i bilerne, så det tør de nok ikke at lave
om på, derfor holder man sig bare for ørene når rapporterne kommer, og så
fortsætte med at arbejde imod et håndhold-forbud - for det er jo så let.



Lisbeth Jacobsen (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 23-03-07 18:41

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4603e62a$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Det understøtter jo de undersøgelser der er lavet om emnet, at det er
> samtalen der distraherer, men at forbyde alt snak, også håndfrit, vil
> seriøst udgøre et problem for samtlige chauffører, sælgere og andre folk
> der arbejder i bilerne, så det tør de nok ikke at lave om på, derfor
> holder man sig bare for ørene når rapporterne kommer, og så fortsætte med
> at arbejde imod et håndhold-forbud - for det er jo så let.

Jeg har ikke - i samme omfang - observeret de samme problemer hos folk, der
har en passager som hos folk, der sidder med en mobil klistret til øret.



Dahl (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Dahl


Dato : 23-03-07 19:40


"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:46041154$4$4167$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4603e62a$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> > Det understøtter jo de undersøgelser der er lavet om emnet, at det er
> > samtalen der distraherer, men at forbyde alt snak, også håndfrit, vil
> > seriøst udgøre et problem for samtlige chauffører, sælgere og andre folk
> > der arbejder i bilerne, så det tør de nok ikke at lave om på, derfor
> > holder man sig bare for ørene når rapporterne kommer, og så fortsætte
med
> > at arbejde imod et håndhold-forbud - for det er jo så let.
>
> Jeg har ikke - i samme omfang - observeret de samme problemer hos folk,
der
> har en passager som hos folk, der sidder med en mobil klistret til øret.
>
>
Det tror jeg er rigtigt. Det er sandsynligt at passagerne holder kæft når de
kan se chaufføren har brug for at være nærværende i trafikken, ligesom at de
kan gribe ind med et "pas på", hvis chauførens opmærksomhed fejler. Det kan
indlysende nok ikke lade sig gøre pr. telefon. (heller ikke i en håndfri).

Mvh RD



Lisbeth Jacobsen (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 23-03-07 19:44

"Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:46041f05$0$96514$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Det tror jeg er rigtigt. Det er sandsynligt at passagerne holder kæft når
> de
> kan se chaufføren har brug for at være nærværende i trafikken,

Det er ikke min erfaring... at det altid eller ofte er sådan. Tvært imod.




Bruno Christensen (24-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 24-03-07 19:53

On Fri, 23 Mar 2007 19:43:43 +0100, Lisbeth Jacobsen wrote:

> "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:46041f05$0$96514$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Det tror jeg er rigtigt. Det er sandsynligt at passagerne holder kæft når
>> de
>> kan se chaufføren har brug for at være nærværende i trafikken,
>
> Det er ikke min erfaring... at det altid eller ofte er sådan. Tvært imod.

Hvis du sad ved siden af mig og fyrede ovenstående af, så ville jeg
køre ind til siden, kigge dig dybt i øjnene, og spørge: Hvad siger du?

Eller rettere, hvad mener du med ovenstående?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


Dahl (25-03-2007)
Kommentar
Fra : Dahl


Dato : 25-03-07 12:24


"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse
news:1f0tkmbqabkpr.8wjg177nyhi0.dlg@40tude.net...
> On Fri, 23 Mar 2007 19:43:43 +0100, Lisbeth Jacobsen wrote:
>
> > "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk> skrev > >
> >> Det tror jeg er rigtigt. Det er sandsynligt at passagerne holder kæft
når
> >> de kan se chaufføren har brug for at være nærværende i trafikken,
> > Det er ikke min erfaring... at det altid eller ofte er sådan. Tvært
imod.

Ja! Der er naturligvis altid de egocentrerede der sætter stiften i
gramofonpladen, og så kører den ellers, men dem kan man bare ignorere og
lukke ørene for. De har i reglen ikke noget vigtigt at sige aligevel. De
gentager det meget gerne flere gange, hvis man lidt senere siger! Hvad var
det egentlig du sagde lige før.

Mvh RD



Lisbeth Jacobsen (25-03-2007)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 25-03-07 15:35

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse
news:1f0tkmbqabkpr.8wjg177nyhi0.dlg@40tude.net...

>>> Det tror jeg er rigtigt. Det er sandsynligt at passagerne holder kæft
>>> når
>>> de kan se chaufføren har brug for at være nærværende i trafikken,
>>> Det er ikke min erfaring... at det altid eller ofte er sådan. Tvært
>>> imod.
>
> Hvis du sad ved siden af mig og fyrede ovenstående af, så ville jeg
> køre ind til siden, kigge dig dybt i øjnene, og spørge: Hvad siger du?
> Eller rettere, hvad mener du med ovenstående?

Jeg mener det jeg skriver *S* At det er ikke min erfaring, at det er
sandsynligt, at passagerer holder kæft, når de kan se, at chaufføren har
brug for at være nærværende i trafikken.

Tilføjelse: Om de gør afhænger ikke mindst af, om de selv har kørekort.




Carsten Riis (22-03-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 22-03-07 23:02

Thomas H. skrev den 22-03-2007 21:35:

> Tænk hvis politikerne gad at koncentrere sig om vigtige ting i stedet:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article283228.ece -
> "Sygehusinfektioner dræber 3265 om året"
>

tja, de vil vel bare forhindre, at der kommer flere ind på sygehusene.

Prøv og tænk, hvis man ophævede færdselsloven, så ville

A: mængden af trafikdræbte og tilskadekommende stige
B: mængden af patienter, der dør eller bliver syge af sygehusinfektioner
vil også stige pga. den øgede mængde af tilskadekommende jf. punkt A.



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Dahl (22-03-2007)
Kommentar
Fra : Dahl


Dato : 22-03-07 23:17


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i
> Thomas H. skrev den 22-03-2007 21:35:
>
> > Tænk hvis politikerne gad at koncentrere sig om vigtige ting i stedet:
> > http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article283228.ece -
> > "Sygehusinfektioner dræber 3265 om året"
> >
> tja, de vil vel bare forhindre, at der kommer flere ind på sygehusene.

>
> Prøv og tænk, hvis man ophævede færdselsloven, så ville
>
> A: mængden af trafikdræbte og tilskadekommende stige
> B: mængden af patienter, der dør eller bliver syge af sygehusinfektioner
> vil også stige pga. den øgede mængde af tilskadekommende jf. punkt A.
> Carsten Riis

Ja! Der er nok at tage fat på. Det danske samfund kan sagtens bliv ikke bare
lidt, men meget meget bedre at leve i.

Mvh RD

.



Thomas H. (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 23-03-07 15:37


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4602fcee$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> tja, de vil vel bare forhindre, at der kommer flere ind på sygehusene.
>
>
> Prøv og tænk, hvis man ophævede færdselsloven, så ville
>
> A: mængden af trafikdræbte og tilskadekommende stige
> B: mængden af patienter, der dør eller bliver syge af sygehusinfektioner
> vil også stige pga. den øgede mængde af tilskadekommende jf. punkt A.

Hvem snakker om at ophæve færdselsloven? Jeg taler bare for at man stopper
flueknepperimentaliteten og koncentrerer sig om større ting end at holde øje
med om folk kører 40 eller 44 km/t.

Der er nok andet at tage fat på:

Dødsfald i 1998 i alt: 58.079

Fald med diverse årsager, f.eks
fra stol, trapper stiger osv.: 106

"Andre fald med døden til følge: 1.292

"fald fra samme niveau": 8

Selvmord : 763

Rygerelateret sygdomme 12.000





Dahl (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Dahl


Dato : 23-03-07 16:04


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev

> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> > tja, de vil vel bare forhindre, at der kommer flere ind på sygehusene.
> > Prøv og tænk, hvis man ophævede færdselsloven, så ville
> > A: mængden af trafikdræbte og tilskadekommende stige
> > B: mængden af patienter, der dør eller bliver syge af sygehusinfektioner
> > vil også stige pga. den øgede mængde af tilskadekommende jf. punkt A.
>
> Hvem snakker om at ophæve færdselsloven? Jeg taler bare for at man stopper
> flueknepperimentaliteten og koncentrerer sig om større ting end at holde
øje
> med om folk kører 40 eller 44 km/t.
>
> Der er nok andet at tage fat på:
>
> Dødsfald i 1998 i alt: 58.079
>
> Fald med diverse årsager, f.eks
> fra stol, trapper stiger osv.: 106
>
> "Andre fald med døden til følge: 1.292
>
> "fald fra samme niveau": 8
>
> Selvmord : 763
>
> Rygerelateret sygdomme 12.000
>
Der er bestemt nok at tage fat på, 40 eller 44 km/t. virker også latterligt,
for de er ikke meget når man sidder bag rattet, men vor herre har desværre
designet os som nogle elendige sårbare skrog, vi har det som æbler og pærer,
vi tåler ikke megt stød, så for den der bliver ramt kan det utvivlsomt
betyde forskellen på liv og død. - Udviklingen betyder forhåbentlig nogle
biler som er betydelig mere kollisionsvenlige for bløde traffikanter.

Mvh RD



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408604
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste