Tysk dommer suspenderet efter udlægning af~
Fra : John

Dato : 21-03-07 15:11

Muhammedanerne smager deres egen medicin:

".. Koranen giver manden ret til at tugte sin hustru, og derfor
er hustruvold ikke nogen tilstrækkelig begrundelse til at opløse
et muslimsk ægteskab .."
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=4310664/

John

Fra : @

Dato : 21-03-07 16:11

On Wed, 21 Mar 2007 15:11:02 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>
>".. Koranen giver manden ret til at tugte sin hustru, og derfor
>er hustruvold ikke nogen tilstrækkelig begrundelse til at opløse

sådan sag viser jo tydeligt at muhamedanere ikke er egnede til at leve
i civilicerede samfund

/Albert Camus/

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 21-03-07 17:56

@ wrote:

> sådan sag viser jo tydeligt at muhamedanere ikke er egnede til at leve
> i civilicerede samfund

Det kan diskuteres, men sagen viser at der i hvertfald er éen tysk
dommer for hvem kulturradikalismen er kammet over i en grad så
vedkommende fuldkommen har mistet respekten for almindelige mennesker.

- cep

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-07 18:45

Claus E. Petersen <snurrberget@yahoo.com.removethis> wrote:

> Det kan diskuteres, men sagen viser at der i hvertfald er éen tysk
> dommer for hvem kulturradikalismen er kammet over i en grad så
> vedkommende fuldkommen har mistet respekten for almindelige mennesker.

Endda en kvindelig en af slagsen.

Men hun er jo nu altså også suspenderet fra sagen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Jensen

Dato : 21-03-07 17:50

Ved nogen om dommeren også er muslim? Siden fratagelsen begrundes med
inhabilitet.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 21-03-07 18:00

Morten Jensen wrote:
> "John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
>
> Ved nogen om dommeren også er muslim? Siden fratagelsen begrundes med
> inhabilitet.

Hvor ser du den begrundelse?
I artiklen der oprindeligt linkes til, står der blot at retten i
Frankfurt har godkendt klagen fra kvinden.

- cep

Fra : Rea721

Dato : 21-03-07 18:13

skrev i en meddelelse

> I artiklen der oprindeligt linkes til, står der blot at
> retten i Frankfurt har godkendt klagen fra kvinden.

....og tog dommeren af sagen.

Det er dog væsentligt.

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 21-03-07 18:27

Rea721 wrote:

> ...og tog dommeren af sagen.
>
> Det er dog væsentligt.

Jeg har ikke andre reference til sagen end artiklen der blev linket til,
så jeg tænkte at det måske fremgik af en anden artikel at dommeren var
erklæret inhabil.

- cep

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-07 19:11

> [...]

> Jeg har ikke andre reference til sagen end artiklen der blev linket til,
> så jeg tænkte at det måske fremgik af en anden artikel at dommeren var

Nu, hun er bare faldet efter tåbeparagraffen.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Jensen

Dato : 21-03-07 19:16

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com.removethis> skrev i en meddelelse

> Hvor ser du den begrundelse?

Undskyld. Så det i en anden JP-artikel.

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=4310886/

Kvinden anlagde sag mod dommeren med begrundelse i inhabilitet. Hun mente,
at dommeren ikke med den begrundelse kunne dømme objektivt.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 22-03-07 15:03

Morten Jensen wrote:

> Undskyld. Så det i en anden JP-artikel.
>
> http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=4310886/
>
> Kvinden anlagde sag mod dommeren med begrundelse i inhabilitet. Hun mente,
> at dommeren ikke med den begrundelse kunne dømme objektivt.

Takker for linket

- cep