den rendyrkede galskab
Fra : @

Dato : 21-03-07 09:09

http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=4309756/

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 21-03-07 09:27

In news:mvp103h16jma5sjqkepe1td1damkv9ot14@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:
> http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=4309756/

Det er da kun godt, så ved læreren med det samme hvilke elever der bør
fjernes fra hjemmene.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 21-03-07 10:43

> [...]
> @ <1[at]invalid.net> typed:
>
> Det er da kun godt, så ved læreren med det samme hvilke elever der bør

Med hvilket formål?

/Henning.

Fra : @

Dato : 21-03-07 10:53

On Wed, 21 Mar 2007 10:43:17 +0100, "Henning Sørensen"
<hkksnews@privat.dk> wrote:

>"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Med hvilket formål?

at få dem væk fra et hjem hvor de helt åbenlyst psykisk mishandles i
en totalitær formørket religions navn

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 21-03-07 11:01

In news:720203l5l6t6k6fabgkt4embs73i1g8b5v@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> at få dem væk fra et hjem hvor de helt åbenlyst psykisk mishandles i
> en totalitær formørket religions navn

100% enig.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-03-07 11:01

In news:4600fe33$0$5117$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Henning Sørensen <hkksnews@privat.dk> typed:

> Med hvilket formål?

Forældrenes manglende lyst til integration, og deraf fastholdelse af
børnenes syn /integration i det danske samfund, og hvis man er SÅ skeptisk
overfor det land man er flygtet til, bør man ikke være her.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 21-03-07 11:36

> [...]
> børnenes syn /integration i det danske samfund, og hvis man er SÅ skeptisk
> overfor det land man er flygtet til, bør man ikke være her.

Og hvad med oplysning ?
Mener I virkelig at det er bedre at fjerne tusindvis af børn fra deres
forældre frem for oplysning ?

Desuden - hvad menes med integration?
Er det at kaste sine kulturer af sig - ændre sin levevis?

Hvis "mørkemændene", der ofte udgyder deres galde i denne gruppe er
repræsentativt for dansk kultur og dét, der skal integreres ind i, så forstå
jeg ærlig talt godt mistroen!

/Henning.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-03-07 11:43

In news:46010a9c$0$13363$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Henning Sørensen <hkksnews@privat.dk> typed:

> Og hvad med oplysning ?
> Mener I virkelig at det er bedre at fjerne tusindvis af børn fra deres
> forældre frem for oplysning ?

Forældrene har tydeligvis IKKE lyst til at blive oplyst om noget som helst.

> Desuden - hvad menes med integration?
> Er det at kaste sine kulturer af sig - ændre sin levevis?

Nej ikke nødvendigvis, men at modarbejde det land man er flygtet til falder
ikke i god jord her, vil de fortsætte med deres kultur, så må de flytte
hjem.

> Hvis "mørkemændene", der ofte udgyder deres galde i denne gruppe er
> repræsentativt for dansk kultur og dét, der skal integreres ind i, så
> forstå jeg ærlig talt godt mistroen!

Ja det gør du vel.

Fra : Egon Stich

Dato : 21-03-07 15:01

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en meddelelse news:46010a9c$0$13363$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>
> Hvis "mørkemændene", der ofte udgyder deres galde i denne gruppe er
> repræsentativt for dansk kultur og dét, der skal integreres ind i, så forstå

Naturligvis skal mennesker, der flytter til et fremmed land, stikke fingeren i jorden, og lugte, hvor de er.
Een af årsagerne til at skifte land, er vel, at man finder kulturen og forholdene i landet gode?
Der kan således ikke være tvivl om, at tilflyttere må justerer deres medbragte kultur efter lokal sædvane.

Når lokale hjemmefødninge kan finde på at mene noget andet, må det simpelthen skyldes en kulturløshed, der er drevet derud, hvor man tror, det ene kan være lige så godt, som det andet.
Det er helt enkelt det, der er galt med hos en ikke ringe del af de yngre generationer.

De har ingen kultur, og dermed intet at "forsvare", og holde af.
Men falder kritikløst på maven for enhver primitiv neanderthaler, der finder det for godt at slå sine teltpæle op her i landet.

At du kan finde på, at anvende ordet "mørkemænd" i denne sammenhæng, er jo et trist bevis netop på, at du ikke aner, i hvilken forbindelse ordet i generationer har været anvendt.
Nemlig om lokale primitive religiøse fundamentalister, også kendt som "Nørrejydske tranlamper", "Nørrejydske solformørkelser" og andet godt.

Så langt har man bragt det, i sin manglende formåen, at man nu ikke mere kan skelne mellem angreb på en middelalderlig politisk ideologi, der fører det falske navn af Religion, og på mennesker.
Alene i forsøget på at kvæle enhver modstand mod at underkaste sig et middelalderligt livssyn, som har camoufleret sig som en "kultur", der "skal tages hensyn til", vælger man konsekvent at misforstå ethvert tilløb til debat om sagen.

Vi har en dansk kultur.
Vi har en dansk måde, at gøre tingene på.

Det skal i kulturløse "paver udi egen indbildning" ikke få held til at ødelægge, i jeres ubegavethed og beklagelige tilstand, hvad dannelse angår.

MVH

Egon

Fra : Henning Sørensen

Dato : 21-03-07 16:44

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

[...]
--------------------------------

Ja - det er da også et problem, som tilflyttende ind imellem ytrer sig om:
den manglende danske kultur.
Måske skyldes det, at vi i virkeligheden for ikke så længe siden var et
sammenrend af tyske, svenske, norske samt mellem- og sydeuropæiske mennesker
og kulturer

Til gengæld - og sikkert derfor - er vi ganske gode til at begå os i
udlandet..

/Henning.

Fra : Egon Stich

Dato : 22-03-07 10:42

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en meddelelse news:460152b3$0$5013$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> og kulturer
>
> Til gengæld - og sikkert derfor - er vi ganske gode til at begå os i

Næ, det er såmænd helt enkelt fordi man ganske bevidst har undladt at bibringe skoleelever en opfattelse af dansk kultur.
Det blev jo meget fint og korrekt at gå ind for "multikulti", og derved opnåedes jo den generation af kulturradikale, der ikke har et ordentligt mentalt fundament som ståsted.
Det er deres hærgen, vi nu ser resultatet af.

Egon

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-03-07 10:48

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Næ, det er såmænd helt enkelt fordi man ganske bevidst har undladt at
> bibringe skoleelever en opfattelse af dansk kultur.

hvad er dansk kultur så ?

/thomas

-- Thomas Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : @

Dato : 22-03-07 11:35

On Thu, 22 Mar 2007 10:47:49 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>hvad er dansk kultur så ?

Kaj Munk: Dansk at være :

Nu kommer de og fritter,

hvad det er at være dansk.

Jeg tilstår, dette spørgsmål,

det gør mig næsten spansk.

Hvorfra skal jeg dog vide,

hvad det er at være dansk?

Jeg ved nok, det er noget

med sindigt jævne mænd,

som omløb har i pæren

og synes, slid er spænd

et folk, der hader uret,

men helst er alles ven.

Jeg ved jo, det er noget

med brede bøgetræer

og piger, der om sommeren

går næsten uden klæder,

men er som kvinder mer´ end

alle sydens pakker værd.

Så er det noget fortid

med landgang på en ø,

hvor andre sjældent kommer,

medmindre de vil dø.

Og endnu pløjes modigt

den svigefulde sø.

Og Andersen og Grundtvig

og Kierkegaard og Bohr.

Men helst af navne nævner jeg

min egen lille mor,

for hun har vist mig noget, der

er mere værd end stor.

Og ind i alles hjerter

går kongens morgenridt.

Og flaget det er prægtigt,

for det er rødt og hvidt.

Og sproget også prægtigt,

for det er nemlig mit.

Man vil I stadig fritte,

så si´r jeg ikke mer.

Hvad dansk er, ved jeg ikke,

og tilgiv mig, jeg ler

hvis virkelig jeg vidste det,

var jeg det ikke mer´.

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 22-03-07 14:47

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse news:lsm403hmq66cfl2eqm5hut6oadih9bganh@4ax.com...

> Kaj Munk: Dansk at være :

> [...]

For een gangs skyld et fornuftigt indlæg fra din hånd.
Den kan de multikultiakademiske åndløse paphoveder ikke give igen på.
Desværre nok mest, fordi de helt enkelt ikke aner, hvad K.M. egentlig skriver.
Det kræver jo en dansk kulturel baggrund og forståelse.

MVH

Egon

Fra : @

Dato : 22-03-07 15:41

On Thu, 22 Mar 2007 14:47:28 +0100, "Egon Stich"
> [...]

>Desværre nok mest, fordi de helt enkelt ikke aner, hvad K.M. egentlig skriver.

nogle af de historieløse ved vel ikke engang hvem Kaj Munk var

/Albert Camus/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-03-07 15:49

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> nogle af de historieløse ved vel ikke engang hvem Kaj Munk var

Kaj Munk roterer nok i hans grav fordi i misbruger ham til at fordre
jeres udanske adfærd ...

/thomas

Fra : wilstrup

Dato : 22-03-07 21:46

Thomas von Hassel wrote:

> Kaj Munk roterer nok i hans grav fordi i misbruger ham til at fordre
> jeres udanske adfærd ...

øeh, hvis grav? Du mener vel Kaj Munk roterer nok i SIN grav - ellers ville
det jo være en andens grav

Sorry - kunne ikke lade være.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-03-07 22:16

In news:4602eaf2$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Sorry - kunne ikke lade være.

Men ret dumt når du selv benytter "ord" som "lissom"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-03-07 06:00

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> øeh, hvis grav? Du mener vel Kaj Munk roterer nok i SIN grav - ellers ville
> det jo være en andens grav
>
> Sorry - kunne ikke lade være.

ahrem .. cut lige os 2.g invandrere lidt slack ;)

/thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 23-03-07 07:28

In news:1hvezbt.1h1mrbg1bccqo0N%thomas_lists@elements.dk,
Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> typed:

> ahrem .. cut lige os 2.g invandrere lidt slack ;)

Det forklarer en masse.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-03-07 08:36

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> In news:1hvezbt.1h1mrbg1bccqo0N%thomas_lists@elements.dk,
> Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> typed:

> Det forklarer en masse.

Det havde du ikke regnet ud endnu ?

/thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 23-03-07 09:14

In news:1hvf6jf.sfd4ej18dkbg5N%thomas_lists@elements.dk,
Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> typed:
> Det havde du ikke regnet ud endnu ?

Jeg regnede med det, men var ikke sikker, så det var rart at få forklaringen
på dine skyklapper og din konstante undskyldning /bortforklaring af
invandreres kriminalitet.

Fra : Egon Stich

Dato : 22-03-07 11:00

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse news:1hvdhxf.hjhe4oxpazp1N%thomas_lists@elements.dk...

> hvad er dansk kultur så ?
>

> /thomas
>

> -- Thomas Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Hvis du ikke ved det, kan jeg nok ikke forklare dig det.
Siger "indfødsretten" dig noget?

MVH

Egon

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-03-07 11:48

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Hvis du ikke ved det, kan jeg nok ikke forklare dig det.

Jeg spørger efter noget som ikke er influeret udefra på nogen som helst
måde og er 100% "dansk" ... jeg gætter på du får svært ved at finde ret
meget. Ligesom du ikke finder noget i andre kulturer som er 100%
hjemmeprodueret, alt er en smeltedigel ...

> Siger "indfødsretten" dig noget?

jep ..

Fra : Egon Stich

Dato : 22-03-07 14:52

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse news:1hvdkpl.mbri7p8xekw0N%thomas_lists@elements.dk...

> [...]
> meget. Ligesom du ikke finder noget i andre kulturer som er 100%
> hjemmeprodueret, alt er en smeltedigel ...

Og dog er det affald i form af uædle dele, der ligger på overfladen af det smeltede i diglen, skummet af.
Og tilbage er blevet den danske kultur.

I modsætning til det man kan kalde forfalsket legering, som de kulturradigale så åbenlyst hylder.
En form for falskmønteri.

Egon

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-03-07 15:46

> Og dog er det affald i form af uædle dele, der ligger på overfladen af det
> Og smeltede i diglen, skummet af. tilbage er blevet den danske kultur.

Hvilke er det ?

> I modsætning til det man kan kalde forfalsket legering, som de
> kulturradigale så åbenlyst hylder. En form for falskmønteri.

Du snakker sort ... komplet og totalt nonsense .. :)

Fra : Egon Stich

Dato : 23-03-07 10:51

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse news:1hvdvpk.uoaxxmkoidmoN%thomas_lists@elements.dk...

> Hvilke er det ?

> Du snakker sort ... komplet og totalt nonsense .. :)
>
> /thomas

Beklager, hvis du ikke kan følge med.

Egon

Fra : John

Dato : 22-03-07 11:03

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Desuden - hvad menes med integration?
> Er det at kaste sine kulturer af sig ..?

Næppe.

Jøderne, fx, er fint integreret i Danmark, og de har ikke kastet
deres kultur af sig.

John

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-07 09:51

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=4309756/

Dømmesyge mennesker gør andres småtosseri ABSOLUT

Men vi er alle tossede

Når man finder noget særlig GALT så er det ofte fordi man ikke kan se
sagen fra andre sider end sin egen, og man er tændt på at gøre sig til
overmenneske selv
og andre til undermennesker

Ofte ser den såkaldt gale tingene i et mere langt eller kort
tidsperpektiv END DU.

Det er en uskik at kun linke og ikke knytte en egen mening til med
egne ord - syns jeg.

At gå efter mand ej bold - er altid dumt - og er værst når man
angriber en meddebatør, men også at kalde ikketilstedeværende for gale
er sjældent respektindgydende eller debatgavnligt

Fra : Poul E Hansen

Dato : 21-03-07 14:39

On 21 Mar., 11:36, "Henning Sørensen" <hkksn...@privat.dk> wrote:

> Og hvad med oplysning ?

Nemlig - hvis de (sikkert et mindretal af dem) tror det er normalt at
komme svinefedt eller øl i brød er det oplysning de mangler. Men lad
dem (og os) endelig beholde en vis skepsis og stillen-spørgsmål. Selv
hvis man bestiller en kartoffelsuppe, kan man risikere, at der er små
baconstykker i.