Dyremishandling
Fra : Jesper

Dato : 21-03-07 00:34

Endnu et fælt eksempel på hvad umælende, værgeløse væsener må lægge ryg
til. Under besøg lokkede vennen mandens hund ud på toilettet hvor den
skreg af smerte da vennen voldtog den. Manden turde ikke gribe ind over
for den større og stærkere kammerat.

http://ekstrabladet.dk/112/article282189.ece

--
Jesper

Fra : Poul Nielsen

Dato : 21-03-07 00:43

> [...]
> til. Under besøg lokkede vennen mandens hund ud på toilettet hvor den
> skreg af smerte da vennen voldtog den. Manden turde ikke gribe ind over

Her burde lovens strengeste straf komme til anvendelse.

Fra : ThomasB

Dato : 21-03-07 00:45

"Poul Nielsen" <mega@lan.com> skrev i en meddelelse

> Her burde lovens strengeste straf komme til anvendelse.

Hvilken lov tænker du på?

Fra : JBH

Dato : 21-03-07 02:41

> [...]
> til. Under besøg lokkede vennen mandens hund ud på toilettet hvor den
> skreg af smerte da vennen voldtog den. Manden turde ikke gribe ind over

Se her, så skal du se dyr som skriger af smerte

http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf

mvh
JBH

Fra : Peter Heide

Dato : 21-03-07 03:24

> Se her, så skal du se dyr som skriger af smerte
>
> http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf
>
> mvh
> JBH

Jeg kan kikke på hvad mennesker gør ved hinanden rimeligt koldt (i krig etc)
men når det er noget med dyr ,ville jeg være istand til at slå ihjel , hvis
jeg
havde muligheden.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-07 07:10

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> krig etc)
> men når det er noget med dyr ,ville jeg være istand til at slå ihjel

Nogle berlinere vil slå isbjørneungen i Zoo ihjel, fordi den forkæles
til liv uden sine racefæller, og det er "unaturligt"

Et USA Universitet vil dræbe malaria-myg ved at udsætte en ny art
konkurerende kunstig myg - der bliver nok også en smertefuld
holocaust,
når/hvis de klassiske stikmyg uddør og når de sidenhen fortrænges af
en naturlig art, som i det lange løb er bedre på hjemmebane i naturen.

Tintin rejste i tog med en gammeljomfru MED HANG TIL YNK, der ud af
vinduet, så en ræv jage et sødt bambi-hjortekid og hun trak i
nødbremsen for at få togpersonalet til at skride ind og
overenskomstforhandle mellem rovdyr og planteædere.

Dræb ynk-fanatikerne, hvis du vil;-(

Så kan de lære det. Men psykopatiske hårdhjertede chefer er
uudryddelige - ofte gavnlige.

Times Magazine 24 okt 2006 havde på forsiden en liter vand , en
håndfuld sukker og en teskefuld salt.
Det er hvad der skal til at frelse ulandsbabyer fra dehydrering pga
diarre, og den billige kur har været kendt i mange årtier, men ingen
ulandsregering vil oplyse de fattige om den, for så bliver der for
mange fattige.
Vore vacciner og rent drikkevand forsyninger har fået Afrika til at
overgå al tysk kz mht smerter og disharmoni, og Kinas etbarnspolitik
var genial , gavnlig Mao-psykopati. Japanerne bruger kondom, og
importerer ikke muslimer når befolkningstallet daler. Er de
psykopater - og lever derfor længe og uden voldskriminalitet og
tyverier?

Eller er jeg autist uden empati når jeg stiller spørgsmål ved
godhedsindustri?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-03-07 20:25

On Wed, 21 Mar 2007 07:10:12 +0100, Bo Warming wrote:

> [...]
> når/hvis de klassiske stikmyg uddør og når de sidenhen fortrænges af
> en naturlig art, som i det lange løb er bedre på hjemmebane i naturen.

Naturlig art?

Når den genmanipulerede art har udkonkurreret malariamyggen så får vi
for alvor problemer.

Det at mennesket indfører "nye" arter har meget sjældent været til
gode, det at indføre en genmanipuleret art kan være meget værre.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : ThomasB

Dato : 21-03-07 11:47

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> etc)
> men når det er noget med dyr ,ville jeg være istand til at slå ihjel ,

Så har du aldrig været på et slagteri?

Fra : N_B_DK

Dato : 21-03-07 12:24

In news:46010d3e$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
ThomasB <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> typed:

> Så har du aldrig været på et slagteri?

Så havde han da siddet inde for mord nu.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 14:00

> Så har du aldrig været på et slagteri?

Nu er der jo altså forskel på at mishandle et dyr for ren sadistisk
fornøjelses skyld, og så på at slå et dyr ihjel for at brødføde sin
familie...

jeg tror ikke der sidder særlig mange mennesker rundt omkring, og spiser
pølser alt imens de river deres jern af, pga. de sadistiske undertoner i at
æde et dødt dyr...

Dyremishandling - også i forbindelse med slagtning - må og skal være forbudt
ved lov. Hvis vi ikke kan behandle forsvarsløse væsener, der ligger så langt
under os i fødekæden, på menneskelig vis - hvordan skal vi så kunne forvente
at vi kan behandle hinanden ordentligt?

Fra : Peter Heide

Dato : 21-03-07 14:09

"Hans Christian Vang" <....> skrev i en meddelelse

> [...]
> ligger så langt under os i fødekæden, på menneskelig vis - hvordan skal vi
> så kunne forvente at vi kan behandle hinanden ordentligt?

100% enig i overstående.

Og de sidste 4 linier er grunden til at jeg ikke spiser kød.

Fra : @

Dato : 21-03-07 14:41

On Wed, 21 Mar 2007 14:08:49 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>"Hans Christian Vang" <....> skrev i en meddelelse

>100% enig i overstående.
>
>Og de sidste 4 linier er grunden til at jeg ikke spiser kød.

vil det sige at du spiser dyrenes mad i stedet

så dyrene dør af sult

du er da i sandhed en større dyremishandler end dem som spiser dyrene

/Albert Camus/

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 15:05

> vil det sige at du spiser dyrenes mad i stedet
>
> så dyrene dør af sult
>
> du er da i sandhed en større dyremishandler end dem som spiser dyrene

Helt ærlig - den dér kommentar er s'gu da noget stupid.

Fra : Peter Heide

Dato : 21-03-07 15:10

> vil det sige at du spiser dyrenes mad i stedet
>
> så dyrene dør af sult
>
> du er da i sandhed en større dyremishandler end dem som spiser dyrene

Nu kan jeg ikke huske om det er dig der skriver fra Langbortistan , men
ellers skulle du tage ind på Ground 69 og mod 20 kr få godt solidt måltid
veganermad ( hygiejnen ER iorden) Det smager faktisk godt .

Fra : @

Dato : 21-03-07 16:09

On Wed, 21 Mar 2007 15:10:26 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>Nu kan jeg ikke huske om det er dig der skriver fra Langbortistan , men
>ellers skulle du tage ind på Ground 69 og mod 20 kr få godt solidt måltid
>veganermad ( hygiejnen ER iorden) Det smager faktisk godt .

jeg spiser masser af sunde og nærende grønsager rodknolde
kornprodukter kål og frugt,
men det afholder mig altså ikke fra også at sætte pris på animalsk
protein

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 21-03-07 16:09

In news:46013cc6$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
Peter Heide <pheide@ofir.dk> typed:

> Det smager faktisk godt .

Det gør en god engelsk bøf dælme også, eller en helstegt pattegris /savle

Fra : @

Dato : 21-03-07 16:46

On Wed, 21 Mar 2007 16:09:13 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:46013cc6$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
>Peter Heide <pheide@ofir.dk> typed:

>Det gør en god engelsk bøf dælme også, eller en helstegt pattegris /savle

der er bare ikke så meget mad på en pattegris

de må gerne være lidt større

/Albert Camus/

Fra : wilstrup

Dato : 21-03-07 15:32

Peter Heide wrote:

> 100% enig i overstående.
>
> Og de sidste 4 linier er grunden til at jeg ikke spiser kød.

Altså du spiser ikke kød fordi du ikke vil behandle andre folk ordentligt
eller hvad?

Fra : Malene P

Dato : 21-03-07 19:58

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Altså du spiser ikke kød fordi du ikke vil behandle andre folk ordentligt
> eller hvad?

Så har vi den unødvendige stupide polemik igen.

Malene P

Fra : Malene P

Dato : 21-03-07 19:33

> "Hans Christian Vang" <....> skrev i en meddelelse

> 100% enig i overstående.
>
> Og de sidste 4 linier er grunden til at jeg ikke spiser kød.

Jeg spiser masser af kød -røde bøffer, flæskesteg, stegt kylling og af og
til fisk, der bestemt ikke bliver fanget på nogen human måde, hverken
kommercielt eller ved lystfiskeri. Men derfor kan man godt være enig i, at
dyr skal behandles ordentligt -både gennem livet og ved aflivning. Og det vi
ser her, er ihvertfald så afskyeligt, at de fleste normale danskere burde
tage afstand fra de samfund og kulturer, hvor den slags kan finde sted. Føj
for satan, siger jeg bare. Men det er jo nok bare endnu en fremmedfjendsk
udtalelse fra en dum racistblondine.

Malene P

Fra : Henning Sørensen

Dato : 21-03-07 19:54

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Føj
> for satan, siger jeg bare. Men det er jo nok bare endnu en fremmedfjendsk

Ikke fremmedfjendsk, i dette tilfælde bare svensk-fjendsk.
Men desuden er manden jo blevet politi anmeldt for dyremishandling, så måske
du slet ikke har noget at have den svensk-fjendskhed i - for det er åbenbart
heller ikke så populært hinsidan....

Nå - du finder nu nok nogle andre du kan nedgøre.

/Henning.

Fra : Malene P

Dato : 21-03-07 20:06

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke fremmedfjendsk, i dette tilfælde bare svensk-fjendsk.

Svenskfjendsk?

Malene P

Fra : Henning Sørensen

Dato : 21-03-07 20:20

> Svenskfjendsk?
>
> Malene P

Suk - var det dig selv der kom ind på noget med "blondine-dum"...

quote
Vennen skulle eftersigende have lokket hunden, som er af en stor
blandingsrace, ind på toilettet i vennens lejlighed i Norrköping, Sverige i
torsdags. Da vennen kiggede ind på toilettet, så han til sin skræk, at
manden forgreb sig seksuelt på kæledyret.
Ifølge politiet har den forurettede hundeejer fortalt, hvordan han hørte
hunden nærmest skrige af smerte. Men trods det åbenlyse dyrplageri turde den
18-årige hundeejer ikke at gribe ind af frygt for den fysisk noget større
kammerat, skriver aftonbladet.se.

Ifølge svensk lovgivning er det ikke forbudt at have sex med dyr, men
episoden er nu blevet meldt til politiet som dyrplageri.
unquote

Læs da lige hvad det er tråden går ud på...

/Henning.

Fra : Malene P

Dato : 21-03-07 21:14

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en meddelelse
> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Suk - var det dig selv der kom ind på noget med "blondine-dum"...

Men den undertråd, jeg svarede på, var vist JBH's link til, hvordan man
behandler dyr i andre kulturer? Undskyld, hvis jeg tager fejl. Ret lige
hvis DU citerer mig forkert.

Malene P

Fra : Henning Sørensen

Dato : 21-03-07 21:45

> [...]
> Men den undertråd, jeg svarede på, var vist JBH's link til, hvordan man
> behandler dyr i andre kulturer? Undskyld, hvis jeg tager fejl. Ret lige

Jeps - beklager dybt.
Det skyldes naturligvis at indlægget var et af de sædvanlige
se-lige-hvad-jeg-har-fundet-på-internettet-indlæg og iøvrigt med et link til
en side med aktivt / potentielt virusbefængt indhold (.swf). Og den slags
links trykker jeg meget sjældent på...

Så - jeg tager naturligvis mine ord i mig igen - host-hark...

Nu fik du mig så til at trykke på linket og det jeg så der lignede meget en
selvlavet "anti-pels"-video.

Jeg er ikke klar over, om pelsen er mere værd, når dyrene er levende under
pelsningen.
Ihvertfald er det ikke normal praksis blandt de folk, der pelser dyr for
egen overlevelse - hos inuitter eksempelvis.
Desuden er det påfaldende så klodsede "skuespilleren" er med sin kniv.
Da jeg var 12 år kunne jeg flå en kanin hurtigere uden at jeg var ved at
skære fingrene af mig selv.

/Henning.

Fra : Malene P

Dato : 22-03-07 06:42

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Nu fik du mig så til at trykke på linket og det jeg så der lignede meget
en
> selvlavet "anti-pels"-video.

Det ligner nu mere noget, der for et par år siden blev vist i TV omkring
import af hunde og katteskind fra Kina. Men vi har jo så travlt med at lefle
for kineserne i denne tid, så den slags ser man jo helt bort fra.

Malene P

Fra : Henning Sørensen

Dato : 22-03-07 09:29

> [...]
> lefle
> for kineserne i denne tid, så den slags ser man jo helt bort fra.

OK - har ikke set udsendelsen, det er muligt de er kinesere.
Om vi kan ændre 1 milliard menneskers kultur ved at nægte at købe noget
elektronik (computere, biler, fjernsyn, radioer osv osv) tvivler jeg nu
meget på. Men hvis du vælger at kalde det "leflen" så dig om det.

Men det får mig til at tænke på da en matros medbragte ombord en udstoppet
kat i Singapore - hvilket han narurligvis blev drillet for.
Katten røg på den blå hylde da den blev levende af mider og stanken begyndte
at brede sig...
Desuden på en markedsplads på Hainan Island hvor der blev solgt levende dyr
til slagtning.
Og hundehvalpe der krøb nervøst sammen i deres bur fordi der i buret ved
siden af var slanger.
De hunde der blev slagtet der, blev slået ihjel ligesom man slår kaniner
ihjel - med et kraftigt slag i nakken.
Nogle ville selv slagte hjemme, andre fik hunde, slanger og kaniner med sig
både med og uden skind.
Hunde smager iøvrigt nærmest som kanin, men er en anelse mere lyst.

/Henning.

Fra : Malene P

Dato : 24-03-07 02:33

> [...]

> elektronik (computere, biler, fjernsyn, radioer osv osv) tvivler jeg nu
> meget på. Men hvis du vælger at kalde det "leflen" så dig om det.

Med "leflen", mener jeg i denne sag bare, at man ser ganske bort fra
kinesernes mentalitet og holdning til dyr (og for den sags skyld også til
mennesker og miljø), når man skal handle og tjene penge.

Malene P

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 19:58

> [...]
> Føj
> for satan, siger jeg bare. Men det er jo nok bare endnu en fremmedfjendsk

Niks.

Fra : ThomasB

Dato : 21-03-07 20:41

> [...]
>
> Nu er der jo altså forskel på at mishandle et dyr for ren sadistisk
> fornøjelses skyld, og så på at slå et dyr ihjel for at brødføde sin

Der er mange der har dyr for sjov, og plager dem døgnet rundt. Hunde- og
kaninejere f.eks.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-03-07 17:09

On Wed, 21 Mar 2007 00:33:32 +0100, Jesper skrev:

> [...]
> til. Under besøg lokkede vennen mandens hund ud på toilettet hvor den
> skreg af smerte da vennen voldtog den. Manden turde ikke gribe ind over

Afliv dyret!

--
?The price good men pay for indifference to public affairs is
to be ruled by evil men.? - Platon

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-03-07 20:32

On Wed, 21 Mar 2007 17:09:06 +0100, Henrik Svendsen wrote:

> Afliv dyret!

Jeg forstår hvad du mener, og er enig!

Skal vi også aflive andre voldtægtsofre?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen