Nye tiltag i Københavns kommunes ungdomskl~
Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 20-03-07 20:31

Fra : @

Dato : 20-03-07 20:37

On 20 Mar 2007 12:31:13 -0700, Niels_Bruun@yahoo.dk wrote:

>http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6444032.html

<<<<<
Bilal Abdul Hadi blev bortført på Hans Knudsens Plads på Østerbro i
København.

En flok indvandrerdrenge spang ud af minibussen og tvang ham ind i
den. Herefter kørte de med den kommunalt ansatte klubmedarbejder som
chauffør til en legeplads på Nørrebro.

Her blev Bilal Abdul Hadi slået så brutalt i hovedet med en hammer at
han fik brud på kæben. Han blev også sparket og slået over det meste
af kroppen.

Ifølge Bilal Abdul Hadi havde gruppen givet ham en såkaldt dummebøde,
som han nægtede at betale.

"De har været ude på at slå mig ihjel, tror jeg," siger Bilal Abdul
Hadi.

Den varetægtsfængslede klubmedarbejders forsvarer mener ikke, at sagen
er nær så dramatisk, som politiet fremstiller den.

"De får den til at lyde som en gangsteraktion," siger Bjørn Elmquist.
<<<<<<<<

trusler pengeafpresning kidnapning og grov vold!!!!!

for mig at se er det lige netop gangstermetoder

men vanen tro mener Elmquist vel at det i virkeligheden er forbryderne
der er ofre

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 20-03-07 21:15

@ wrote:

> trusler pengeafpresning kidnapning og grov vold!!!!!
>
> for mig at se er det lige netop gangstermetoder
>

> men vanen tro mener Elmquist vel at det i virkeligheden er forbryderne
> der er ofre

Ja - han var alvorligt ude i hampen der. Naturligvis skal forsvarsadvokater
holde med deres klienter, men alligevel...

Fra : @

Dato : 20-03-07 22:24

On Tue, 20 Mar 2007 21:15:04 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Ja - han var alvorligt ude i hampen der.

ikke kun der, Bjørn Elmquist har været ude i hampen i mange år

> Naturligvis skal forsvarsadvokater
>holde med deres klienter, men alligevel...

holde med!!!

nej de skal give dem det bedste forsvar der er mulighed for

/Albert Camus/

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-07 23:21

> nej de skal give dem det bedste forsvar der er mulighed for

Præcis.

Fra : Konrad

Dato : 21-03-07 00:30

Hans Christian Vang wrote:

> Præcis.

Hvem er dog i tvivl om det?

Fra : N_B_DK

Dato : 21-03-07 09:23

In news:46006e5d$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

Dig selv news:460040c7$0$90271$14726298@news.sunsite.dk

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Rea721

Dato : 21-03-07 17:57

> Dig selv news:460040c7$0$90271$14726298@news.sunsite.dk

Ups...*klask*

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Konrad

Dato : 21-03-07 19:28

Rea721 wrote:
> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ups...*klask*

Pjat. At @ vel vidende min intention føler trang til lidt flueknepperi er
ikke mit problem. .

Fra : Rea721

Dato : 21-03-07 20:05

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Pjat. At @ vel vidende min intention føler trang til lidt
> flueknepperi er ikke mit problem.

Det er sgu da ikke pjat. Du kan da ikke på den ene side sige at de skal ha
det bedst mulige forsvar, og kalde det en selvfølge...og så samtidigt ha
forbehold i et andet forsvar _fordi_ det nu engang passer i dit kram.

Fra : Konrad

Dato : 21-03-07 21:20

Rea721 wrote:
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er sgu da ikke pjat.

Jo det er.

>Du kan da ikke på den ene side sige at de
> skal ha det bedst mulige forsvar, og kalde det en selvfølge...og så
> samtidigt ha forbehold i et andet forsvar _fordi_ det nu engang
> passer i dit kram.

Det passer ikke i mit kram. Min udtalelse var en forenkling. Og forenklingen
griber @ så, så han kan fremstille mig som en idiot.

Fra : Rea721

Dato : 21-03-07 21:43

> Det passer ikke i mit kram. Min udtalelse var en
> forenkling. Og forenklingen griber @ så, så han kan
> fremstille mig som en idiot.

Og ??

Fra : Konrad

Dato : 21-03-07 21:54

Rea721 wrote:
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og ??

Tsk tsk.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-03-07 22:30

In news:46019377$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Det passer ikke i mit kram. Min udtalelse var en forenkling. Og
> forenklingen griber @ så, så han kan fremstille mig som en idiot.

Nej det klarede du helt fint selv, men da du ikke selv kunne se det, gav jeg
dig jo (venlig som jeg er) linket.

Fra : Konrad

Dato : 21-03-07 22:35

N_B_DK wrote:
> In news:46019377$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Nej det klarede du helt fint selv, men da du ikke selv kunne se det,
> gav jeg dig jo (venlig som jeg er) linket.

Der findes altså indtil videre hele 3 paphoveder der ikke evner at læse
indenad. Jeg venter spændt på fortsættelsen.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-03-07 23:23

In news:4601a51d$0$90262$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Der findes altså indtil videre hele 3 paphoveder der ikke evner at
> læse indenad. Jeg venter spændt på fortsættelsen.

Sjovt som det folks manglende evne til at læse, når du skriver så direkte
som du gør *G*

Fra : @

Dato : 21-03-07 23:45

On Wed, 21 Mar 2007 22:35:26 +0100, "Konrad"

hvad bruger du de to andre til?

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 21-03-07 23:29

On Wed, 21 Mar 2007 21:20:09 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Det passer ikke i mit kram. Min udtalelse var en forenkling. Og forenklingen
>griber @ så, så han kan fremstille mig som en idiot.

det er slet ikke nødvendigt

/Albert Camus/

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 21-03-07 23:51

> hvad bruger du de to andre til?

He

Fra : Konrad

Dato : 22-03-07 00:12

Niels_Bruun@yahoo.dk wrote:

> He

4, er vi oppe på. Det er jo snart en hel koloni. Det næste bliver vel at i
påkalder jer borgerrettigheder.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-03-07 08:40

In news:4601bba2$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> 4, er vi oppe på. Det er jo snart en hel koloni. Det næste bliver vel
> at i påkalder jer borgerrettigheder.

Så fordi du skriver noget sludder, så er andre paphoveder ? *G*

Fra : Joakim

Dato : 21-03-07 11:25

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja - han var alvorligt ude i hampen der. Naturligvis skal
> forsvarsadvokater
> holde med deres klienter, men alligevel...

Haha... mere af den slags tak.

Fra : Malene P

Dato : 20-03-07 20:36

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6444032.html
>
> Venlig hilsen Niels Bruun.

Ja, man glædes over de mange ny tiltag, der kommer for at ansætte fremmede i
det offentlige.

Malene P

Fra : wilstrup

Dato : 20-03-07 23:47

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> <Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, man glædes over de mange ny tiltag, der kommer for at ansætte fremmede
> det offentlige.

Du glemte helt at du i din hidsighed igen fremførte det med at sænke den
kriminelle lavalder - du har stadigvæk ikke svaret på nytten af dette og det
sættes i relief af at de pågældende overfaldsmænd alle var over 15 år.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-07 06:48

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
> sættes i relief af at de pågældende overfaldsmænd alle var over 15 år.

Chaufføren endda over 21 ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-03-07 20:39

On Wed, 21 Mar 2007 06:48:10 +0100, Per Rønne wrote:

> Chaufføren endda over 21 ...

Der er jo ingen grund til at fængsle sådanne unge (de lærer jo blot af
det), fratag dem det statsborgerskab og udvis dem
--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Malene P

Dato : 21-03-07 19:37

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> sættes i relief af at de pågældende overfaldsmænd alle var over 15 år.

Det kunne måske tænkes, at de pågældende er nået så vidt, fordi de har fået
lov at starte allerede i 11-12 års alderen?

Malene P

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 21-03-07 00:47

On 20 Mar., 23:46, "wilstrup" <n...@invalid.com> wrote:

> [...]
> sættes i relief af at de pågældende overfaldsmænd alle var over 15 år.

Det er en tom retorisk gestus, at nedsætte den kriminelle lavalder.
Og det vil alene give flere omkostninger.
Eller gøre det vanskeligere for nogen, at kunne rehabilitere sig. Den
eneste forskel, der vil kunne foretages, er at nogen får en plettet
straffeattest, inden de er 15.

Vi kan ikke og vi skal ikke fængsle børn eller unge. Vi kan ikke,
fordi vi er bundet op på konventioner. Og vi skal ikke, fordi vi gerne
vil have et selvbillede som civiliserede?

Det vil være irrationelt at fængsle og være straf alene for
tilfredsstillelsens skyld.
Vi øger kun problemerne ved at koncentrere dem. Og marginalisere dem.
Men sund samfundsøkonomi og civiliseret adfærd, at undgå en
eskalering. Alene fordi vi er hævntørstige.

Vi skal have skovlen under deher ting på et langt tidligere tidspunkt.
De skal pilles ud på et langt tidligere tidspunkt.

Når mor går derhjemme. Passer hun også børnene. Allerede der sker den
første afgørende marginalisering.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-07 02:30

<Niels_Bruun@yahoo.dk> wrote in message
> "Malene P" <malenek...@hotmail.com> skrev i en
> meddelelsenews:460037d2$0$13968

BW: Disse attraktive, overbetalte, sikre job bør landets egne sønner
have forret til

[...]

BW: Politisk debat bør præges af et helhedssyn,
Størst Mulig Lykke For Flest Mulig Danskere.
Hvis vi på usenet lægger op til at gå efter bolden og ikke manden,
mindsker vi tendens til at spilde resourcer på hævntørst og anden
personfnidder.

Fra : Rea721

Dato : 21-03-07 17:56

> Det er en tom retorisk gestus, at nedsætte den kriminelle
> lavalder.

Det er nødvendigt.

> Og det vil alene give flere omkostninger.

Det vil det nok på den økonomiske side for samfundet.

> Eller gøre det vanskeligere for nogen, at kunne
> rehabilitere sig.

Dèt er _ikke_ et ordentligt argument for _ikke_ at nedsætte den kriminelle
lavalder.

>Den eneste forskel, der vil kunne foretages, er at nogen får
> en plettet straffeattest, inden de er 15.

Det er _ikke_ korrekt.
Der er rigtig mange kriminelle forhold der ikke vil ske _fordi_
aldersgrænsen blev nedsat. Her tænker jeg bla på voldelige overfald,
taskerøverier, biltyverier osv osv. Det vil være en besparelse for den
enkelte.

Dine holdninger vil jeg være enig i hvis vi levede i det "perfekte" samfund,
men det gør vi nu engang ikke.

Når unge på 14,13,12 eller laverer, har 10,15, og op til 80 kriminelle
forhold på bagen, og praler over for "samfundet" med "I kan ikke straffe
mig" og jeg stopper først når jeg blir 15....så er det rigeligt bevis på at
alderen skal ned...ikke af lyst men af nød.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-03-07 20:36

On Wed, 21 Mar 2007 17:56:19 +0100, Rea721 wrote:

> [...]
> mig" og jeg stopper først når jeg blir 15....så er det rigeligt bevis på at
> alderen skal ned...ikke af lyst men af nød.

Der er stadig den sanktion der hedder tvangsfjernelse, som nok burde
bruges oftere.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 21-03-07 13:24

On 21 Mar., 02:29, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:

> [...]
> Hvis vi på usenet lægger op til at gå efter bolden og ikke manden,
> mindsker vi tendens til at spilde resourcer på hævntørst og anden

He. Det er en sjælden ære, at blive irettesat af, hvad der i aviserne
beskrives som Danmarks mest ekstreme mand

Kender du Depeche mode?
http://www.youtube.com/watch?v=XoIURrUgQWo&mode=related&search=Depeche%20Mode

Bo Warming. Du har ret - helt og aldeles.

Venlig hilsen Niels Bruun.