Psykopatiske ledere
Fra : Normaler Weize

Dato : 20-03-07 19:53

Hvorfor ikke gøre det lovpligtigt, at en leder eller lederaspirant skal
gennemgå og bestå en personlighedstest. Så kan vi måske endelig få udsluset
de mange psykopatiske ledere, som tyrannisere på de danske arbejdspladser!

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-03-07 20:00

"Normaler Weize" <cybercity@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udsluset
> de mange psykopatiske ledere, som tyrannisere på de danske arbejdspladser!
I praksis bliver utallige ledere udsat for én eller flere personlighedstest.
Både ved ansættelse og senere i deres karriere. Men eftwrsom er ikke
foreligger nogen konsensus om, hvordan den ideelle lederpersonlighed skal
være, kan det i ikk bruges til ret meget - i hvert fald ikke i den
forbindelse.

Jan

Fra : Normaler Weize

Dato : 20-03-07 20:25

> I praksis bliver utallige ledere udsat for én eller flere
> personlighedstest.
Ja, nogle ganske få. Så lovgiv på området, og mange danske arbejdere vil få
en meget bedre hverdag.

> Både ved ansættelse og senere i deres karriere.
Alt for få.

>Men eftwrsom er ikke foreligger nogen konsensus om, hvordan den ideelle
>lederpersonlighed skal være, kan det i ikk bruges til ret meget - i hvert
>fald ikke i den forbindelse.
Dette er direkte løgn. Jo, der ligger netop en konsensus på denne profil.
Jeg har selv været igennem testen, eller var det måske bare noget jeg drømte
:)

Fra : Bo Warming

Dato : 20-03-07 20:45

"Normaler Weize" <cybercity@mail.dk> wrote in message

> Ja, nogle ganske få. Så lovgiv på området, og mange danske arbejdere
> vil få en meget bedre hverdag.

Sludder - der er ingen lakmustest på om psykopat eller ikke.

Enhver leder, der ikke hurtigt forfremmer den ansatte, vil blive kaldt
psykopat af denne ansatte

Fra : Normaler Weize

Dato : 20-03-07 21:00

> Sludder - der er ingen lakmustest på om psykopat eller ikke.
Jeg forstår ikke helt din danske grammatik. Men jo, det er en smal sag, at
skille psykopaterne ud fra flokken. Det ved alle, lige på nær dig!

> Enhver leder, der ikke hurtigt forfremmer den ansatte, vil blive kaldt
> psykopat af denne ansatte.
Foruden grammatikken, så har du også meget andet at lære :)

Fra : Bo Warming

Dato : 20-03-07 21:09

> Jeg forstår ikke helt din danske grammatik. Men jo, det er en smal
> sag, at skille psykopaterne ud fra flokken. Det ved alle, lige på
> nær dig!

Psykiaterne ved det heller ikke så de har givet op og har afskaffet
begrebet "psykopat"
Bodega-fjolser mudderkaster med indholds-fattige udefinerede skældsord

En psykopat tror, at to plus to er fem, og er revnende ligeglad. En
neurotiker ved, at det er fire, og spekulerer over det dag og nat
Helge Steincke

> Foruden grammatikken, så har du også meget andet at lære :)

Prøv at lære mig hvordan en ekspert kan afgøre om du er mere
psykopatisk end mig eller omvendt.

En lakmus test afgør udfra en farveindikator om SUR eller BASISK
Visse sygdomme kan tilsvarende afgøres af lægelaboratorie.
Men ikke karakterafvigelser og personlighedsforstyrrelser. og måske
overchefen ønsker en kynisk hård negl, som skvatmikler vil hvæse
psykopat ad - hvad forstod du ikke og hvilken gramatisk regel er
overtrådt??
Der er ingen lov imod telegramstil og du forstod jo udmærket.

Fra : Normaler Weize

Dato : 20-03-07 21:12

Jeg går hjem nu ...

Fra : Peter eller Line

Dato : 20-03-07 22:09

Er to plus to ikke fem (inklusiv moms)?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-03-07 17:15

On Tue, 20 Mar 2007 19:53:24 +0100, Normaler Weize skrev:

> [...]
> de mange psykopatiske ledere, som tyrannisere på de danske arbejdspladser!

Det kunne jo være, nogen fik ideen, at også landets politiske
ledere skulle gennem samme test, hvilket må siges at være helt
rimeligt, hvis landets erhversledere skal.

Jeg tror ikke politikerne er interesseret i, at skulle
gennemgå en personlighedstest til offentlighedens benefice ...

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-07 17:33

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
>
> Jeg tror ikke politikerne er interesseret i, at skulle
> gennemgå en personlighedstest til offentlighedens benefice ...

Forklar hvordan du vil foretage en objektiv test om noget så
smagsdommer-bestemt som psykopati

Bjarne har ikke evnet at foreslå en objektiv test. Det er umuligt.

Fra : Normaler Weize

Dato : 21-03-07 19:59

Det er da ikke "smagsdommer-bestemt". Hvorfor læser du ikke bare noget af
alt det faglitteratur, som findes på området. Fx "Charmør og tyran" for bare
at nævne en.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-07 20:18

> Det er da ikke "smagsdommer-bestemt". Hvorfor læser du ikke bare
> noget af alt det faglitteratur, som findes på området. Fx "Charmør
> og tyran" for bare at nævne en.

At forfatteren til denne smagsdommer pop er psykiater , betyder ikke
at der kan stilles diagnoser objektivt som fx vedr sukkersyge.

Forklar hvilke spørgsmål der ikke kan fuppes med hvis en
samvittighedsløs, følelseskold, empatimanglende afstumpet type vil
have jobbet.

Fra : Normaler Weize

Dato : 21-03-07 20:42

> Forklar hvilke spørgsmål der ikke kan fuppes med hvis en samvittighedsløs,
> følelseskold, empatimanglende afstumpet type vil have jobbet.

Læs noget faglitteratur som dækker emnet. Her står der bla. også forklaret
hvordan der findes faldgruber som selv disse mennesker dumper i.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-07 22:29

> Læs noget faglitteratur som dækker emnet. Her står der bla. også
> forklaret hvordan der findes faldgruber som selv disse mennesker
> dumper i.

Når du ikke kan forklare hvordan test kan fange asociale psykopater,
så er det nok fordi du kun har forstået omtalte faglitteratur
halvhjertet

Husk at ondskab kommer af empati, der gør muligt at bedrage den person
man har gennemskuet.

Den der passer sig selv, er ofte mest social

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-03-07 20:50

On Wed, 21 Mar 2007 17:33:01 +0100, Bo Warming wrote:

> Forklar hvordan du vil foretage en objektiv test om noget så
> smagsdommer-bestemt som psykopati
>
> Bjarne har ikke evnet at foreslå en objektiv test. Det er umuligt.

Jeg kan heller ikke, men hvis du og Anders Fogh Rasmussen stillede op
til et præsidentvalg her i Danmark, så ville AFR for første gang få
min stemme.
(Dette er ikke smagsdommeri, men en trend)

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen