Anbefaling: Steffen Jensens Blog
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-03-07 08:53

Hvis der er nogen der er interesseret i en lidt mere nuancerede
synpunkter og oberservationer fra mellemøsten, og det håber jeg da der
er, så læs Steffen jensens blog engang imellem:

<http://blog.tv2.dk/steffen.jensentv2/>

Spændende læsning ...

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : @

Dato : 20-03-07 09:26

On Tue, 20 Mar 2007 08:52:50 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

> [...]
>synpunkter og oberservationer fra mellemøsten, og det håber jeg da der
>er, så læs Steffen jensens blog engang imellem:

ja det må man sige

<<<<<
http://blog.tv2.dk/steffen.jensentv2/
Når man rejser i den arabiske verden, støder man hele tiden på folk,
som enten benægter at Holocaust nogensinde fandt sted. Eller som vil
påstå, at det hele i virkeligheden var meget mindre, end zionisternes
propaganda har haft held til at foregøjle os allesammen.

At den slags kan være udbredt iblandt fattige, uuddannede arabere, kan
man måske på en eller anden måde forstå. Men sandheden er, at
Holocaust-benægtelse også og måske især er udbredt iblandt utroligt
mange intellektuelle, højtuddannede og indflydelsesrige arabere.

Anti-semitisk propaganda som Zion’s Viises Protokoller og Adolf
Hitler’s Mein Kampf bliver stadigvæk udgivet og genoptrykt rundt om i
den arabiske verden og kan findes på hylderne i selv ganske
respekterede boghandlere.
<<<<<

/Albert Camus/

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-03-07 09:56

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> ja det må man sige

Rart at læse en uhysterisk beskrivelse! Tak til Steffen Jensen, og
lad os håbe han tager sig tid og mod til at fortsætte.
Mvh
Erling

Fra : @

Dato : 20-03-07 09:27

von Hassel) wrote:

> [...]
>synpunkter og oberservationer fra mellemøsten, og det håber jeg da der
>er, så læs Steffen jensens blog engang imellem:

ja

og her får BBC lige en trynetørrer for deres "politiske korrekthed"

<<<<<<
http://blog.tv2.dk/steffen.jensentv2/entry69314.html
På een og samme dag eksploderede der to bomber. En i Netanya i Israel
og en anden i London.

I Netanya sprængte en palæstinensisk selvmordsbomber sig selv i luften
foran en felaffel-bar i midten af byen, og dræbte tre uskyldige civile
og sårede omkring et dusin andre.

I London var bomben gemt i en bil udenfor BBC Television Center. En
IRA-udbrydergruppe ringede og ADVAREDE myndighederne. Derfor blev
området evakueret, og britisk politis bombehold bragte bomben til en
kontrolleret sprængning. BBC filmede eksplosionen på afstand. INGEN
kom noget til.

I aftenens BBC World-nyheder blev palæstinenseren, der bombede
felaffelbaren i Netanya og dræbte tre, betegnet som en palæstinensisk
aktivist og handlingen som en bombeaktion og en væbnet aktion.

Bomben i London hvor der forinden var blevet advaret, og ingen var
kommet til skade blev beskreevet som en terroraktion og de ansvarlige
som terrorister. Betegnelsen terror og terrorisme blev brugt hele ni
gange i BBC-indslaget.

For det første viser eksemplet, at en firkantet, ubøjelig regel om
brugen af betegnelsen terror, i realiteten ikke virker, når det kommer
til stykket.

I særdeleshed IKKE hvis bomben eksploderer for TÆT på en selv.

Og for det andet giver brugen af de blødere betegnelser aktivist og
væbnet aktion, om den anden bombeaktion, hvor tre uskyldige mennesker
blev dræbt, fornemmelsen af en delvis legitimering af handlingen. Som
om den på en eller anden måde kan forsvares. Især når de to
betegnelser terrorist og aktivist bliver brugt i to forskellige
indslag i samme nyhedsudsendelse.
<<<<<<
/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 20-03-07 09:30

von Hassel) wrote:

> [...]
>synpunkter og oberservationer fra mellemøsten, og det håber jeg da der
>er, så læs Steffen jensens blog engang imellem:

som jo tydeligt viser at den er helt galt med det vi betragter som
helt basale frihed- og menneskerettigheder i disse af muhamedanisme
formørkede diktaturstater

<<<<<
http://blog.tv2.dk/steffen.jensentv2/entry69432.html
Der er meget, arabiske diktatorer ikke kan lide.

Fri, åben, kritisk debat og diskussion er en af dem.

I Egypten er den 22-årige blogger Abdel Kareem Nabil lige blevet idømt
FIRE ÅRS FÆNGSEL, for efter rettens mening at have fornærmet Islam og
præsident Hosni Mubarak på sin blog.

Abdel Kareem Nabil, som på sin blog kaldte sig Kareem Amer, blev
sammen med flere andre bloggere arresteret i slutningen af sidste år,
fordi de på deres blogs har krævet et mere åbent og demokratisk
Egypten.

Når Abdel Kareem Nabil endte med at blive den eneste, der blev stillet
for retten og dømt, var det givetvis fordi han gik længere end de
fleste andre, og også kritiserede den meget konservative og
reaktionære fortolkning af Islam, som det religiøse establishment
kommer med i Egypten.

Nabil fik tre års fængsel for forhånelse af Islam og yderligere et års
fængsel for sine angreb på præsident Mubarak.

<<<<
Sidste gang jeg var i Saudiarabien, sad der stadigvæk pligtopfyldende
embedsmænd i censuren, som med en fed, sort tusch minutiøst overmalede
bare kvindeskuldre og kavalergange på alle vovede annoncer i tusindvis
af eksemplarer af dameblade som BURDA med strikkeopskrifter og
lignende, INDEN de kom ud på kioskernes hylder. Hvis der ligefrem var
reklamer for Victorias Secret eller andet erotisk lingerie blev hele
siden revet ud af bladene. Sådanne ting var ligegodt FOR farlige at få
ud.
<<<<<<
/Albert Camus/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-03-07 09:49

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> som jo tydeligt viser at den er helt galt med det vi betragter som
> helt basale frihed- og menneskerettigheder i disse af muhamedanisme
> formørkede diktaturstater

Grunden til at jeg poster et link til netop Steffen Jensen er jo at han
i modsætning til jer bringer et billede af hvordan tingene er, fra begge
sider af "hegnet". Det er klart du snipper de ting ud hvor han taler til
_jeres_ mærkesag. Men hvad med at klippe fra hans histroie om det
palistinensiske holocaust museum ?

/thomas

Fra : Hr. Jensen

Dato : 20-03-07 09:56

On Tue, 20 Mar 2007 09:48:39 +0100 thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) sent the following smoke signals:

>Det er klart du snipper de ting ud hvor han taler til _jeres_ mærkesag.
>Men hvad med at klippe fra hans histroie om det palistinensiske
> holocaust museum ?

Passer dét da bedre i _dit_ kram?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-03-07 10:02

Hr. Jensen <aage.er@musikalsk.invalid> wrote:

> On Tue, 20 Mar 2007 09:48:39 +0100 thomas_lists@elements.dk (Thomas von
> Hassel) sent the following smoke signals:

> Passer dét da bedre i _dit_ kram?

nix, hverken eller ... det heder Nuanceret dækning af begivenhederne ...

/thomas

Fra : @

Dato : 20-03-07 10:57

On Tue, 20 Mar 2007 09:56:27 +0100, Hr. Jensen
<aage.er@musikalsk.invalid> wrote:

>On Tue, 20 Mar 2007 09:48:39 +0100 thomas_lists@elements.dk (Thomas von
>Hassel) sent the following smoke signals:

>Passer dét da bedre i _dit_ kram?

jeg tror IKKE initiativtageren til museet skal regne med at kunne leve
af museets entreindtægter,

han har da heldigvis en advokatpraksis at leve af

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 20-03-07 10:56

von Hassel) wrote:

> [...]
>sider af "hegnet". Det er klart du snipper de ting ud hvor han taler til
>_jeres_ mærkesag. Men hvad med at klippe fra hans histroie om det

det som netop ikke er særlig velbesøgt af muhamedanerne?

/Albert Camus/

Fra : Martin

Dato : 20-03-07 12:52

On 20 Mar., 09:48, thomas_li...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> sider af "hegnet". Det er klart du snipper de ting ud hvor han taler til
> _jeres_ mærkesag. Men hvad med at klippe fra hans histroie om det

Åh ja, den "usnippede" sandhed om den MODERATE Fatah leder Mahmoud
Abbas er at han har skrevet en bog som nedspiller holocaust.

"A highly intellectual man, Mahmoud Abbas studied law in Egypt before
doing a doctorate in Moscow. He is the author of several books.

But some Jewish groups have criticised both his doctorate and the
resulting book, The Other Side: the Secret Relationship Between Nazism
and Zionism, as works of Holocaust denial."

Altså von Hassel: dette er det MODERATE syn! (det er IKKE et
akronym ;)

Mvh
Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-03-07 12:54

Martin <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
> and Zionism, as works of Holocaust denial."
>
> Altså von Hassel: dette er det MODERATE syn! (det er IKKE et

hvad helvede har Abbas at gøre med Steffen Jensens blog ?

/thomas

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-03-07 13:42

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> hvad helvede har Abbas at gøre med Steffen Jensens blog ?
>
> /thomas

Altså, von Hassel: Sådan er det snart hele tiden i denne gruppe: Så
snart én eller anden indsparker et fornuftigt indlæg, som nu f.eks. dit,
så er der straks en flok nutniks der trækker det hele ind i deres
sædvanlige hadmønster og lader den oprindelige tanke bagude i tågerne.
Jeg er snart ved atter en gang at slette dk.politik fra min liste. Men i
hvert fald tak for at du gjorde mig opmærksom på Steffen Jensens blog.
Venlig hilsen
Erling

Fra : @

Dato : 20-03-07 13:56

On Tue, 20 Mar 2007 13:42:08 +0100, spameh-dh@mail.dknospam (Erling
Hansen) wrote:

>Altså, von Hassel: Sådan er det snart hele tiden i denne gruppe: Så
>snart én eller anden indsparker et fornuftigt indlæg, som nu f.eks. dit,

det er da helt fint at TvH gør opmærksom på Steffen Jensens blog,

men finheden går ligesom fløjten når der så brokkes over at der
citeres fra den SJ skriver på sin blog

hvorfor er der nogen som bare slår over på autopilot hver gang
muhamedanismen og dens tilhængeres dårligdomme beskrives?

er det aldrig faldet jer ind at der må være en grund til at
folkestrømmene går fra de muhamedanske områder og ikke dertil?

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 20-03-07 14:06

In news:s2mvv21fhbcvqrg8qjmtkhr5f93t6d1r61@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> er det aldrig faldet jer ind at der må være en grund til at
> folkestrømmene går fra de muhamedanske områder og ikke dertil?

Jeg fatter ikke de folk der er SÅ VILDE med dem ikke skynder sig at flytte
derned, jeg bliver her i landet (ihvertfald indtil videre)

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Martin

Dato : 20-03-07 13:40

On 20 Mar., 12:54, thomas_li...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> hvad helvede har Abbas at gøre med Steffen Jensens blog ?

Handler det ikke om muhammedanernes syn på holocaust?

Mvh
Martin

Fra : Martin

Dato : 20-03-07 13:49

On 20 Mar., 13:42, spameh...@mail.dknospam (Erling Hansen) wrote:

> Altså, von Hassel: Sådan er det snart hele tiden i denne gruppe: Så
> snart én eller anden indsparker et fornuftigt indlæg, som nu f.eks. dit,
> så er der straks en flok nutniks

Ja, det er trættende med de fjolser der holder sig for øjne og ører,
og ikke har andet end mudder og/eller røvslik

Fra : Joakim

Dato : 20-03-07 19:08

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der
> er, så læs Steffen jensens blog engang imellem:

Steffen Jensen er en fremragende MØ-korrespondent, også selvom han er
lige lovlig "rød i kanten" efter min smag. Kan varmt anbefales.

Helt enig.