Til Peter Bjørn Perlsø
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-03-07 09:04

Hej Peter,

Så kom det lovforslag som vi tidligere diskuterede og hvor du stillede tvivl
om at jeg talte sandt. for så vidt angår finasiering og pris.

her kan du se undervisningsministerens pressemeddelelse

http://www.uvm.dk/07/b.htm?menuid=6410

og her kan du se selv lovforslaget som det fremsættes (er endnu ikke formelt
fremsat)

http://www.uvm.dk/07/documents/07.pdf

Og med hensyn til om nogen lytter til mig, så kan du jo tænke over hvordan
jeg kan kende et sådant forslag 1½ måned FØR det bliver offentligt.

Du kan også spekulere over at § 7 og 11 er specielt godt set ud fra et
autismepektrum synspunkt, lige som du kan spekulere over hvorfor mennesker
med autisme er specifikt nævnt i bemærkningerne til lovforslaget. (det er en
kendt sag at undervisningsministeren netop IKKE ville have at denne gruppe
skulle være omfattet af loven, OG at DF støttede ham i det krav (da det gik
op for DF hvad det ville komme til at koste)

Til sidst kan du jo så også spekulere over hvordan jeg kan vide allerede nu
at det eneste der vil være uenighed om fra nu af og indtil vedtagelsen er
kvalitetsstandarder for uddannelsen. (SF og De radikale vil have indørt
nationale standarder, og mit mål vil være at det bliver MINIMUMS standarder)
Lad os se hvem der går af med den sejr. Nå ja så er der jo også lige det med
pengene som vi ikke helt har opgivet endnu.

Hvad angår prisen, så vil du af tallene kunne se hvordan regeringen har
beregnet prisen - TOTALT uden at skele til hvad noget sådant koster. Hvis du
kigger ifinasloven, vil du se der er afsat nogle satspuljemidler, og for at
det tal til at gå op så har man lige skrevet noget om n ogle besparelser på
6 millioner - ingen har kunnet få at vide hvor de kommer fra, men du får jo
tallene til at passe.

Men nu ligger forslaget der endelig langt om længe i en form som vi både kan
leve med og har haft indflydelse på, Så efter en lang søndag med møder i
København om uddannelses projekter i både Slagelse og København så endte det
alligevel med at blive en god dag

Jeg har nu siden november vidst at denne lov ville komme, og været SÅ sikker
på hvad den ville indeholde, at jeg allerede i sidst i Januar kunne medvirke
i et nyhedsindslag på TV2 hvor vi annoncerede at vi havde købt Skives
største hotel for at bruge det til at lave ungdomsuddannelse (50 nye
arbejdspladser skabt)

Mit projekt kan du læse mere om her www.ungdomsuddannelsen.dk og her kan du
se at det ikke bare er opspind når jeg siger at jeg har skabt noget
http://www.ungdomsuddannelsen.dk/hvem_er_vi.htm

SÅ mon ikke dine påstande er gjort lidt til skamme Peter??

Derimod glemte du at fortælle hvad DU har udrettet af positivt, og hvem der
lytter til dig - udover SIAD, Thorkild og skatteborgerforeningen

Peter