hvorfor ....??
Fra : Sn@bel

Dato : 03-01-01 16:05

Hej

Hvorfor kan jeg ikke pinge 127.0.0.1 på win2k ??

Anyone ???

Sn@bel

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 03-01-01 16:43

Hej!

> Hvorfor kan jeg ikke pinge 127.0.0.1 på win2k ??
>
> Anyone ???

Sikkert fordi TCP/IP stakken ikke er installeret rigtigt!

-Thomas

Fra : Sn@bel

Dato : 03-01-01 17:15

Hej Tomas

Kan du uddybe dette ??

Jeg kan fint komme på Internettet via router (Adsl)

Skal jeg afinstallere og geninstallere TCP/IP Protokollen ??

Sn@bel

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 03-01-01 17:36

Hej!

127.0.0.1 er et 'virtuelt' netkort - det eksisterer kun i i form af
software og fungerer som et loop back netkort - dvs alt der sendes til
dette interface sendes tilbage. Det kan bruges til at teste om tcp/ip er
korrekt konfigureret, da man kun kan pinge 127.0.0.1 hvis det virker.
(Det er ikke sikkert at man kan pinge 127.0.0.1 selvom tcp/ip fungerer -
der kan være kuk i router tabellen)

> Jeg kan fint komme på Internettet via router (Adsl)

Okay - så virker din TCP/IP stak Sikkert et problem med din routing
tabel. Prøv at geninstallere TCP/IP og se om ikke det hjælper.

> Skal jeg afinstallere og geninstallere TCP/IP Protokollen ??

Det er måske en god ide at forsøge sig med det.

-Thomas

Fra : Sn@bel

Dato : 03-01-01 18:03

Hej Thomas

Har geninstalleret TCP/IP stadigvæk det samme

Er det routeren der er problemet ??

Fra : Sn@bel

Dato : 04-01-01 16:42

Har fundet " fejlen"