ADVARSEL TDC ONLINE MUSIK DOWNLOADE det st~
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-03-07 02:54

Puhh nå jeg har lige hentet 73 nr med ingen ringer ind John Mogensen - nå
først så tdc ikke så glad for fierfox så der blev forbindelsen enig med sig
selv om at nu var den færdig efter 80 mb - problemet var så bare at den var
ikke færdig.

Nå der skal mere til at slå en voksen mand ud af kurs ind der er gået 5
kvarter med at hente ingenting - så jeg satte ie igang og ned kom alle ca.
300 mb , nå det viser sig så til herrens pris det er WMA filer der stort set
ikke rigtigt passer sammen med min og de fleste dvd og mp3 afspiller mao det
er i sin udgivne form ubrugeligt.

men lykken skulle så være gjort hvis man afspiller dem i wmp - ok så gør jeg
det i håb om filerne dur - men det _ gør de altså bare ikke.

jeg prøver at konvatere dem med min normale wma til mp3 den går ikke - nå
man må på google og der er så en del programmer der kender problemet
og for den nette sum af 15 Dollars er der et program der kan lave de
ubrugelige lige wma filer til mp3 samtidigt med det lammer kopi sikringen.

Nå frem med kredit kortet igen og købe det program - 5 timer er gået og det
er 5 timer der ikke kommer igen.

er der nogen der kan sige mig hvorfor TDC altid skal lave lort i den ? så
laver de reklame for en ny forbindelse man tænker i et vagt øjeblik nå nu
sker der noget og hvad har det så en latterlig 512/256 forbindelse - det er
fint her i Thailand men i det moderne Danmark er det en joke.

et eller andet sted er det skide ireterene at når man gerne vil støtte
kunsten og være ærlig og betale for varen - hvad for man så problemer og
flere problemer.

og jeg mener hvis det havde været en ny bruger fra det grå guld der havde
hentet de der filer så havde de siddet med en stak ubrugelige filer.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-07 09:02

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> og jeg mener hvis det havde været en ny bruger fra det grå guld der havde
> hentet de der filer så havde de siddet med en stak ubrugelige filer.

Så køb dog CD'en. Det er bedre kvalitet og det er meget bedre karma. Jeg
bestiller f.eks. hos Amazon i UK til priser et godt stykke under danske
butikker ... hvis man samler lidt sammen så er fragten heller ikke noget
problem ..

/thomas
--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Holst

Dato : 26-03-07 10:05

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> bestiller f.eks. hos Amazon i UK til priser et godt stykke under danske
> butikker ... hvis man samler lidt sammen så er fragten heller ikke noget

Når spørgeren vil have John Mogensen, hjælper det ham næppe, at du
henviser til Amazon i UK.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-03-07 10:12

Holst skrev:

>Når spørgeren vil have John Mogensen, hjælper det ham næppe, at du
>henviser til Amazon i UK.

Det er da for dårligt hvis de ikke har John Mogensen hos amazon

http://rillen.dk

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-07 10:24

Holst <newsnov06@shelter.dk> wrote:

> Når spørgeren vil have John Mogensen, hjælper det ham næppe, at du
> henviser til Amazon i UK.

Nu var det mere en generel observation ...

/thomas

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-03-07 00:08

Thomas von Hassel wrote:

> Så køb dog CD'en.

Det gør jeg bestemt også normalt men nu sider jeg i NØ Thailand og jeg
skulle altså bruge de nr til en hungrene ven

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 26-03-07 09:50

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
> sikringen.
> Nå frem med kredit kortet igen og købe det program - 5 timer er gået

hvis du nu havde læst lidt om musik-butikker på nettet ville du vide at
ingen sælger mp3 filer da de ikke kan kopibeskyttes... du skal da ikke give
TDC skylden for at du ikke havde sat dig ordentligt ind i det inden du
begyndte at downloade...
filerne virker sikkert fint, men din mediaplayer (wma afspiller) skal have
en licens til at afspille filerne med...
hvad med om du havde spurgt på news først?

Jeg symaptiserer overhovedet ikke med TDC - men her beskylder du dem for
noget uretmæssigt som alle andre musik-netbutikker også gør - og jo af gode
grunde... derfor syns jeg du skal pakke din harme over TDC langt væk i den
her sag!

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-07 15:16

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en licens til at afspille filerne med...
> hvad med om du havde spurgt på news først?

Det er jo det nemmeste at give en anden skylden for sin egen uvidenhed..

MVH
Thomas H.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-03-07 00:15

Rasmus M. Jensen wrote:

> hvis du nu havde læst lidt om musik-butikker på nettet ville du vide
> at ingen sælger mp3 filer da de ikke kan kopibeskyttes...

masser i f.eks rusland :)

> du skal da
> ikke give TDC skylden

jow for det er ikke første gang TDC laver altid lort i den uanset hvad de
laver
derres internet er en joke derres telefoni er ikke til at betale sig fra

>for at du ikke havde sat dig ordentligt ind i
> det inden du begyndte at downloade...
> filerne virker sikkert fint, men din mediaplayer

ja det har man jo ikke meget glæde af på sin mobil telefon og dvd / mp3
afspiller.

>(wma afspiller) skal
> have en licens til at afspille filerne med...
> hvad med om du havde spurgt på news først?

Nahh nogen gange kald mig naiv så regner man med dem der sælger har sat sig
ind i forbrugerens behov
og der er altså ikke ret mange der har noget at bruge en WMA FIL til ...

> Jeg symaptiserer overhovedet ikke med TDC

nej fanden ta dem derres laterlige internet og hvad de ellers har.

>- men her beskylder du dem
> for noget uretmæssigt som alle andre musik-netbutikker også gør

Nej ikke ALLE - indrømmet det er ikke den store erfaring jeg har med at
hente filer på den her måde da jeg heller vil have cd en
men nu sider jeg uden for civilisasionens række vide på den anden side af
jorden og jeg ville så glæde min nabo men det her musik
og glad blev han da :)

>- og
> jo af gode grunde... derfor syns jeg du skal pakke din harme over TDC
> langt væk i den her sag!

Nahh de kunne godt skrive med store bogstaver HUSK FØR DU DOWNLOADER AT DET
PRODUKT VI SÆLGER IKKE RIGTIGT KAN BRUGES TIL NOGET !

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 27-03-07 01:33

Bo M. Mogensen wrote:

> masser i f.eks rusland :)

flot.... <ironi off>

> jow for det er ikke første gang TDC laver altid lort i den uanset
> hvad de laver
> derres internet er en joke derres telefoni er ikke til at betale sig
> fra
nej... du fatter åbenbart ingen ting... musikbranchen _kræver_ at filerne
kopibeskyttes - og derfor er udbyderne af net-musik nødt til at sælge
musikken i formater der understøtter DRM. Det kunne ligeså godt have været
et andet format en WMA....
I den her sag har TDC da ikke lavet lort i den... at du ikke læser hvad der
står på deres hjemmeside og bare klikker løs er da ikke TDC's skyld - ej
heller at du ikke engang har en afspiller til disse filer...

> ja det har man jo ikke meget glæde af på sin mobil telefon og dvd /
> mp3 afspiller.

jow... hvis man køber filerne i aac formatet som også understøtter
kopisikring og som kan afspilles - i hvert fald på nokia mobiler...
og i øvrigt er det vel ikke TDC's opgave at vide hvilke enheder du har og
derefter tilpasse indholdet efter det?

> Nahh nogen gange kald mig naiv så regner man med dem der sælger har
> sat sig ind i forbrugerens behov
> og der er altså ikke ret mange der har noget at bruge en WMA FIL til
det er så ligegodt den dummeste kommentar du er kommet med indtil nu...
du tror selvfølgelig TDC sælger dem i WMA formatet for at irritere dig og
alle andre musik-kunder??
det handler ikke om behov, men hvad pladeselskaberne tillader for at
butikkerne overhovedet _må_ sælge musikken til download.

> nej fanden ta dem derres laterlige internet og hvad de ellers har.

hvorfor købte du så ikke bare musikken et andet sted?? der findes masser af
musik-download forretninger på nettet...

> Nahh de kunne godt skrive med store bogstaver HUSK FØR DU DOWNLOADER AT
> DET PRODUKT VI SÆLGER IKKE RIGTIGT KAN BRUGES TIL NOGET !

LOL - du er vel med på at -herinde- er du rent til grin ik?

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-07 05:19

"Rasmus M. Jensen" skriver:

> LOL - du er vel med på at -herinde- er du rent til grin ik?

_Også_ herinde....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-03-07 07:33

Rasmus M. Jensen wrote:

> flot....

ja men der er masser - men hvis det lige er noget dansk musik man leder
efter så har de - det ikke !

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-03-07 14:08

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> ja men der er masser - men hvis det lige er noget dansk musik man leder
> efter så har de - det ikke !

Det bliver det jo ikke hverken lovligt eller bedre af ..

/thomas

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-03-07 19:37

Thomas von Hassel wrote:

> Det bliver det jo ikke hverken lovligt eller bedre af ..

Kvaliteten fejler ikke noget - hvad ordning de har i Rusland i mellem
kunstner og afregning er deres sag !
Det vigtigste er at man for et anvendeligt produkt í stedet for en eller
anden tåbelig WMA fil !

Fra : Dopedog

Dato : 27-03-07 14:01

> jow for det er ikke første gang TDC laver altid lort i den uanset hvad de
> laver
> derres internet er en joke

> nej fanden ta dem derres laterlige internet og hvad de ellers har.

Jeg har haft TDC Bredbånd i cirka 5 år. Det seneste års tid har det kun
været nede én gang (og det var i 4-5 timer). Så ovenstående barnagtige
sætninger kan jeg kun le af.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-03-07 10:25

Bo M. Mogensen skrev:

><snip>

Der er ingen grund til at råbe på den måde.

http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

FUT dk.admin.netikette

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-03-07 01:03

Ivan V. Klattrup wrote:

> Der er ingen grund til at råbe på den måde.

Get a life !

Fra : Jens

Dato : 27-03-07 02:08

Bo M. Mogensen wrote:

> Get a life !

Så bøø må godt, det er de andre der ikke må?

Fra : Morten Steen

Dato : 26-03-07 13:25

<SNIP>

Problemet med beskyttede WMA-filer, er ret nemt at omgås. Du brænder bare
numrene på en CD-RW (eller CD-R), med Windows Media Player, og bruger
derefter en gratis MP3-ripper, til at rippe dem fra CD -> MP3. Det tager
lidt ekstra tid, men er billigere end at købe et program til det... som med
95% sikkerhed heller ikke kan konvertere beskyttede WMA-filer alligevel.

Morten

Fra : -=JF=- priv

Dato : 26-03-07 15:38

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i meddelelsen

> Problemet med beskyttede WMA-filer, er ret nemt at omgås. Du brænder bare
> numrene på en CD-RW (eller CD-R), med Windows Media Player, og bruger
> derefter en gratis MP3-ripper, til at rippe dem fra CD -> MP3

Den må skrives bag øret!

Fra : Max

Dato : 26-03-07 16:02

Hej

> Den må skrives bag øret!

Kun en god ide hvis det er på en anden :)

--
Mvh Max

Fra : -=JF=- priv

Dato : 28-03-07 07:31

> Kun en god ide hvis det er på en anden :)

Ja Eller hvis man har ører på størrelse med serveringsfade

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-03-07 00:19

-=JF=- priv wrote:
> "Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i meddelelsen

> Den må skrives bag øret!

jamen der findes helt sikker gratisk programmer der kan klare sagen
det heder at lamme .... men jeg havde bare ikke lige tid til at finde det

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-03-07 00:17

Morten Steen wrote:
> [...]
> Det tager lidt ekstra tid, men er billigere end at købe et program
> til det... som med 95% sikkerhed heller ikke kan konvertere

det havde jeg faktisk ikke tænkt på -men jeg har nu godt nok kun set ripper
der kan tage waw filer

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-03-07 07:46

Morten Steen wrote:
> til det... som med 95% sikkerhed heller ikke kan konvertere
> beskyttede WMA-filer alligevel.

jo jo det kan det !!!!

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-07 15:23

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> set ikke rigtigt passer sammen med min og de fleste dvd og mp3 afspiller
> mao det er i sin udgivne form ubrugeligt.

Sikke en overraskelse.. Hvis du så dig lidt for, stod der også en * ud for
dine numre i indkøbskurven, og en forklaring længere nede, hvor du blev
gjort opmærksom på at dine numre er af typen WMA!

> men lykken skulle så være gjort hvis man afspiller dem i wmp - ok så gør
> jeg det i håb om filerne dur - men det _ gør de altså bare ikke.

Er det TDC's skyld?

> [...]
> og for den nette sum af 15 Dollars er der et program der kan lave de
> ubrugelige lige wma filer til mp3 samtidigt med det lammer kopi sikringen.

Nej, for hvis du havde haft held med det, var kopibeskyttelsen ikke så meget
værd.

> [...]
> sker der noget og hvad har det så en latterlig 512/256 forbindelse - det
> er fint her i Thailand men i det moderne Danmark er det en joke.

Kan du kort redegøre for hvor TDC har lavet lort i den?

> et eller andet sted er det skide ireterene at når man gerne vil støtte
> kunsten og være ærlig og betale for varen - hvad for man så problemer og
> flere problemer.

Man får da ikke problemer, hvis man følger de foreskrifter der er for
afspille WMA filer.. TDConline har iøvrigt en test fil du kan downloade, og
teste om dit system er gearet til at afspille WMA filer.. Smart ik' ?

> og jeg mener hvis det havde været en ny bruger fra det grå guld der havde
> hentet de der filer så havde de siddet med en stak ubrugelige filer.

Og så havde vedkommende givetvis ikke sat sig ind i tingene, før vedkommende
købte filerne..

Med Venlig Hilsen
Thomas H.
Der ikke køber musik via TDC Musik

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-03-07 00:26

Thomas H. wrote:
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Er det TDC's skyld?

yep tdc laver altid lort i den

> Nej, for hvis du havde haft held med det, var kopibeskyttelsen ikke
> så meget værd.

Nå ja ja være var det jo ikke det tager 15 minutter at hente programmet og
strak være at betale for det :)
også er filerne renset ... jeg skal nok finde ud af hvirdan man gør det uden
det koster noget og det poster jeg så i gruppen

> Kan du kort redegøre for hvor TDC har lavet lort i den?

Deres evige lorte produktor

> [...]
> afspille WMA filer.. TDConline har iøvrigt en test fil du kan
> downloade, og teste om dit system er gearet til at afspille WMA

jamen det skal jo ikke være en viden skab at bruge noget man køber det skal
bare virke også ikke mere dikke dar

> Og så havde vedkommende givetvis ikke sat sig ind i tingene, før
> vedkommende købte filerne..

jamen det skal heller ikke være nødvendigt - det skal bare virke , prøv at
tænk på alle dem der ikke er så godt inde i edb og internet
de er jo prisgivet og sider med et værdiløst produkt og det er sgu ikke
fair over for forbrugeren.

Det er jo ny tænkning at man sælger noget der for det meste ikke virker.

Fra : Jens

Dato : 27-03-07 02:13

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> ikke fair over for forbrugeren.
>
> Det er jo ny tænkning at man sælger noget der for det meste ikke

Det er jo ikke alle der er lige så snot dumme som dig.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-07 14:33

"Jens" <usnet1fjaernmig@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo ikke alle der er lige så snot dumme som dig.

he he, jeg nøjes med at tænke det.. :) men er iøvrigt ganske enig med dig.

MVH
Thomas H.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-03-07 07:45

Thomas H. wrote:
> [...]
> ud for dine numre i indkøbskurven, og en forklaring længere nede,
> hvor du blev gjort opmærksom på at dine numre er af typen WMA!

jamen de kunne godt gøre det lidt mere klart og tydeligt og når varen ikke
er almindelig standard + den under en del forhold ikke virker
så burde de være forpligtiget til at oplyse det før man begynder at købe WMA
er ikke standarden det er mp3

> Er det TDC's skyld?

ja de har da lavet dem.

> Nej, for hvis du havde haft held med det, var kopibeskyttelsen ikke
> så meget værd.

Nå ja men den har jeg da craket for længst - altså der findes ikke nogen
kopi sikirng som ikke kan crakes sådan er det bare !

> [...]
> afspille WMA filer.. TDConline har iøvrigt en test fil du kan
> downloade, og teste om dit system er gearet til at afspille WMA

ja men det er da nogen ireterene noget man skal side og rode på nettet for
at finde ud af om varen virker eller
ikke virker optimalt set så skal den jo bare virke.

> Og så havde vedkommende givetvis ikke sat sig ind i tingene, før
> vedkommende købte filerne..

nej hvorfor skulle de - gængs er hvis man køber noget så virker det -

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-07 17:09

"Bo M. Mogensen" skriver:

> jamen de kunne godt gøre det lidt mere klart og tydeligt

Er du blind ?

> og når varen ikke
> er almindelig standard + den under en del forhold ikke virker
> så burde de være forpligtiget til at oplyse det før man begynder at købe WMA
> er ikke standarden det er mp3

Nej, WMA er standarden ved online køb af musik.

> ja de har da lavet dem.

Nej de har ikke. Det er standard for salg af musik.

> Nå ja men den har jeg da craket for længst - altså der findes ikke nogen
> kopi sikirng som ikke kan crakes sådan er det bare !

Ja, nemlig ja....

> nej hvorfor skulle de - gængs er hvis man køber noget så virker det -

Det gør det også, hvis man bruger gænse systemer.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-03-07 20:00

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> "Bo M. Mogensen" skriver:

> Er du blind ?

> Nej, WMA er standarden ved online køb af musik.

> Nej de har ikke. Det er standard for salg af musik.

.... udover AAC som Apple bruger i iTunes.

/thomas

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-03-07 01:00

jeg har ikke gået dem alle igennem men her er noget info :
http://www.google.dk/search?hl=da&q=DRM+%2B+lame&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

her er noget der vist virker :
http://hymn-project.org/jhymndoc/

ok :
dem her de laver det meste grafisk ripper / lame grej gratis - men det er
ikke for hvide mennesker at begribe hvordan de gør :
sourceforge.net = http://lame.sourceforge.net.

men du skal være god for at finde ud af det og frem for alt have
toldmodighed

det er ikke nemt fordi de folk der laver sådan noget ikke ligefrem er
pædagogisk i deres forklaringer

men når man lige er inde i det så kan de komme igennem AL kopi sikring også
uden det koster noget
ofte er de ude med et lame/crack inden det kopi sikrede produkt er på gaden.

Nu er det jo ikke bare wma filer men f.eks så kommer der også en gang i
mellem en hd rekorder der ikke kan afspille amerikanske dvd er
og der kan man altså også altid finde noget der laver om på det osv.

Fra : Jens

Dato : 27-03-07 02:16

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
> i mellem en hd rekorder der ikke kan afspille amerikanske dvd er
> og der kan man altså også altid finde noget der laver om på det osv.

Du er jo snot dum bøø, at du så rekvalmer for warez gør det jo ikke bedre.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-07 05:17

"Bo M. Mogensen" skriver:

> er der nogen der kan sige mig hvorfor TDC altid skal lave lort i den ?

Det er da ikek TDC der laver lort i den. WMA med beskyttelse er da
gammelkendt teknik

> så
> laver de reklame for en ny forbindelse man tænker i et vagt øjeblik nå nu
> sker der noget og hvad har det så en latterlig 512/256 forbindelse

Hvilken relation har det til at du ikek har undersøgt markedet omkring
handel med onlinemusik ?

> et eller andet sted er det skide ireterene at når man gerne vil støtte
> kunsten og være ærlig og betale for varen - hvad for man så problemer og
> flere problemer.

Hvor har du været i de sidste 3 år, hvor onlinehandel af musik har været
diskuteret ?
Det er sku noget sent at vågne op nu.

> og jeg mener hvis det havde været en ny bruger fra det grå guld der havde
> hentet de der filer så havde de siddet med en stak ubrugelige filer.

Nej, så havde de læst brugsanvisningen og forstået at den musik du køber
online kun kan afspilles på din PC og/eller brændes ud på CD.

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-03-07 07:04

"Bo M. Mogensen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
>
> og jeg mener hvis det havde været en ny bruger fra det grå guld der
> havde hentet de der filer så havde de siddet med en stak ubrugelige

Hvad hedder det program som kan smadre den irriterende DRM-beskyttelse og
lave filerne til MP3 ? Jeg vil meget gerne have et link til programmet ?

Jeg er en af dem som er rigtig godt og grundig brand-irriteret over DRM idet
at jeg ønsker dels at brænde med Nero-player (den brænder som jeg hyppigst
bruger brænder en al for høj indspille-amplitude hvilket Nero ikke gør når
man har 'normalized' alle de filer man vil brænde) og dels ønsker (nogen
gange) at lave filerne til MP3. Jeg kan rippe beskyttede filer med et
program jeg har men det tager lang tid og giver en kvalitetssænkning.

Jeg har i øvrigt også dårlige erfaringer med TDC download som al for ofte
går ned så man må starte forfra (og derfor må bruge en eller flere af de
re-download man har til rådighed) og i øvrigt har en al for langsom upload
når man har en hurtig forbindelse og dermed kan downloade langt hurtigere
end TDC giver mulighed for.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-03-07 07:40

Kim Larsen wrote:
> "Bo M. Mogensen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Hvad hedder det program som kan smadre den irriterende DRM-
> beskyttelse og lave filerne til MP3 ?

Det heder WMAConvert

her er den :
http://www.soundtaxi.us/wmaconvert.html

den er såmænd ikke en gang så dyr også kan den lave en masse andre ting også
!

> Jeg har i øvrigt også dårlige erfaringer med TDC download som al for
> ofte går ned så man må starte forfra

samme her den hentede 33 % og var så enig med sig selv om den var færdig.

> [...]
> for langsom upload når man har en hurtig forbindelse og dermed kan
> downloade langt hurtigere end TDC giver mulighed for.

TDC stinker de er den ringste internet udbyder på markedet
altid de dyreste uanset hvad de så foretager sig

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-03-07 08:00

> Det heder WMAConvert
>
> her er den :
> http://www.soundtaxi.us/wmaconvert.html
>
> den er såmænd ikke en gang så dyr også kan den lave en masse andre
> ting også !

Tak for info, sådan én må jeg have fat i.

Helt enig.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-03-07 19:41

Kim Larsen wrote:

> Tak for info, sådan én må jeg have fat i.

jamen det såmænd bare at have den så kan du teste dig frem den laver dog kun
30 sekunder på ikke registrerede
program.

> Helt enig.

ja prøv en gang at dyrk derres binare usnet = landets dyreste og landets
langsomste
min forbindelse via Giga køre 160 gange hurtiger ind tdc s når det køre
bedst !

Fra : Dopedog

Dato : 28-03-07 15:08

> ja prøv en gang at dyrk derres binare usnet = landets dyreste og landets
> langsomste

Hvordan kan noget der er gratis være dyrt ?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 29-03-07 17:59

Dopedog wrote:

> Hvordan kan noget der er gratis være dyrt ?

Det er en del af dit abonoment - du køber en internet service der b.la
indbefatter news
og der er så enten en go eller dårlig løsning - tele2 f.eks har alle de
danske gruppe
of du kan minimum hente med 1mbs dvs 4xhurtiger ind tdc

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-07 08:02

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> de danske gruppe
> of du kan minimum hente med 1mbs dvs 4xhurtiger ind tdc

Du bruger jo slet ikke tdc's news service, så kan du jo ikke være anonym
bøø...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-07 15:11

> ja prøv en gang at dyrk derres binare usnet = landets dyreste og landets
> langsomste
> min forbindelse via Giga køre 160 gange hurtiger ind tdc s når det køre
> bedst !

i er OT ...

/thomas

FUT til dk.edb.internet.udbydere

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-03-07 09:49

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]

"det er ikke første gang TDC laver altid lort i den uanset hvad de laver"
"fanden ta dem derres laterlige internet og hvad de ellers har."

Når du nu har så stor (og tilsyneladende dårlig) erfaring med TDCs
produkter, hvordan kan det så være du overhovedet overvejede at købe
musik hos dem til at starte med?

Og endda åbenbart uden at sætte dig en smule ind i hvad det er du køber.
Ét klik fra
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./album/viewalbum.htm&albumid=2778044
gav disse oplysninger:
Format    WMA
Kvalitet    192 kbit/s
Beskyttelse    DRM

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-03-07 10:16

"Robert Eriksen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> [...]
> Når du nu har så stor (og tilsyneladende dårlig) erfaring med TDCs
> produkter, hvordan kan det så være du overhovedet overvejede at købe

Det er stadig for dårligt at deres server ofte går ned under downloads, det
hører mere til reglen end undtagelsen at det sker og det står der vist ikke
noget om i forretningsbetingelserne. Det er muligt at du synes vi ikke har
ret til at være utilfredse og har ret til at brokke os men det er jeg
personligt komplet ligeglad med, jeg brokker mig over TDC, både til TDC og
til nyhedsgruppen her, helt upåagtet hvad du end måtte synes om vores
brokkeri.

Sidst men ikke mindst er det vist ikke TDC men en del af plade-(CD-)branchen
som sætter krav om at musik til download skal være beskyttet med DRM. Jeg
synes som kunde at det er brandirriterende at jeg ikke kan købe et produkt
uden den irriterende detalje, bemærk at jeg faktisk har *KØBT* produktet,
derfor bakker jeg fuldt op om softwarefirmaer som laver software til at
nedbryde den forbandede DRM.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-07 17:16

Kim Larsen skriver:

> Sidst men ikke mindst er det vist ikke TDC men en del af plade-(CD-)branchen
> som sætter krav om at musik til download skal være beskyttet med DRM.

Ikke, hvis du spørger Bo.

> [...]
> uden den irriterende detalje, bemærk at jeg faktisk har *KØBT* produktet,
> derfor bakker jeg fuldt op om softwarefirmaer som laver software til at

Husk at du også har købt et produkt i en ringere kvalitet end CD.

Når du konverterer til Mp3 bliver det endnu ringere.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-03-07 20:04

Kim Larsen wrote:

HI Kim prøv lige at læse den her :
http://searchsecurity.techtarget.com/originalContent/0,289142,sid14_gci1155157,00.html

Sony brændte nallerne på det

men jeg kan stadigt ikke finde et gratis program der kan rense filerne jeg
begriber det ikke

jeg mener en eller anden porno side lagde digitale signatur på deres sider
dagen efter havde lammerne
lavet et program der kunne fjerne mærket

hvis der kommer nye kopi sikringer til film dvd er så for jeg besked på at
opdater min ripper dagen efter
( ok den kostede så også 50 $ )

men jeg synes nu har jeg kikket og kikket og jeg kan simpelthend ikke finde
noget sofwaere der er gratis til netop det problem
det sære er det vil sikkert simpelt at lave - men ok 15 $ det er well ok og
jeg er ret sikker på at så for man mulighed for at downloade opdateringer
gratis
hvis de piller ved DRM en ..........

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-03-07 20:36

> [...]

> jeg er ret sikker på at så for man mulighed for at downloade opdateringer

livet er simpelthen for kort til at kæmpe imod DRM på den måde ...

/thomas

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-03-07 07:55

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> livet er simpelthen for kort til at kæmpe imod DRM på den måde ...

Der er ikke den store kamp du henter et program der renser filen for DRM
retter de så lidt til i DRM en så henter du opdatering til programmet
det er ikke væsentligt anerledes ind at holde sit anti virus program
opdateret.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-07 07:58

> [...]

> Der er ikke den store kamp du henter et program der renser filen for DRM
> retter de så lidt til i DRM en så henter du opdatering til programmet

Det er da stadig alt for besværligt bare for at høre noget musik...

> det er ikke væsentligt anerledes ind at holde sit anti virus program
> opdateret.

Jeg har ikke noget antivirus program... :)

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 28-03-07 09:57

Thomas von Hassel wrote:

> Jeg har ikke noget antivirus program... :)

skam dig!!!! kan du så se at få AVG antivirus installeret... det er
gratis...
http://www.grisoft.com

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-07 10:05

Rasmus M. Jensen <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote:

> skam dig!!!! kan du så se at få AVG antivirus installeret... det er
> gratis...
> http://www.grisoft.com

tjo, det er jeg bange for ikke kan køre på min maskine ;)

/thomas

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 28-03-07 12:30

Thomas von Hassel wrote:

> tjo, det er jeg bange for ikke kan køre på min maskine ;)
>
> /thomas

linux? der er lavet en udgave mener jeg...

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-07 12:32

Rasmus M. Jensen <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote:

> linux? der er lavet en udgave mener jeg...

mac :)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-03-07 10:21

Rasmus M. Jensen skrev:

>kan du så se at få AVG antivirus installeret

Der er da grænser for hvilket pjat der skal være installeret på en pc,
antivira er en af den slags pjat.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 28-03-07 12:29

Ivan V. Klattrup wrote:

> Der er da grænser for hvilket pjat der skal være installeret på en pc,
> antivira er en af den slags pjat.

flot sagt... du er da dum at høre på...

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-03-07 14:38

Rasmus M. Jensen skrev:

>du er da dum at høre på...

Fanstastisk fik du lyd ud af skriften.

Antivira er unødvendigt, det er bare en proces der bruger unødvendige
ressourcer, men selvfølgelig folk der smider hjernen i skraldespanden når
de er ved en pc kan da godt have brug for det.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-03-07 10:47

"Thomas von Hassel" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Det er da stadig alt for besværligt bare for at høre noget musik...

> Jeg har ikke noget antivirus program... :)

Du er en meget meget modig fyr og det er alle som kender dig og modtager
filer fra dig også såfremt at de ikke har et særdeles godt antivirusprogram.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-07 11:05

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Du er en meget meget modig fyr og det er alle som kender dig og modtager
> filer fra dig også såfremt at de ikke har et særdeles godt antivirusprogram.

mjaeh .. det ved jeg nu ikke om jeg er. Jeg har naturligvis antivirus på
min virtuelle windows maskine ... men nu er vi da også godt og grundigt
OT :)

/thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-07 18:25

Kim Larsen skriver:

> Du er en meget meget modig fyr og det er alle som kender dig og modtager
> filer fra dig også såfremt at de ikke har et særdeles godt antivirusprogram.

Er det så slemt ?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 29-03-07 18:00

Thomas von Hassel wrote:

> Det er da stadig alt for besværligt bare for at høre noget musik...

Nå ja hvis du ikke lige frem interesser dig for musik så vil det nok være
over kill

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-03-07 09:57

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> Nå ja hvis du ikke lige frem interesser dig for musik så vil det nok være
> over kill

sikke noget sludder ...

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 04-04-07 18:23

> sikke noget sludder ...

hvad er noget sludder ?

..dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-07 05:04

"Bo M. Mogensen" skriver:

> jeg mener en eller anden porno side lagde digitale signatur på deres sider
> dagen efter havde lammerne
> lavet et program der kunne fjerne mærket

Der var der noget du har forstand på.....

Fra : Søren Nielsen

Dato : 28-03-07 21:10

Kim Larsen wrote:
> bemærk at jeg faktisk har *KØBT* produktet, derfor bakker
> jeg fuldt op om softwarefirmaer som laver software til at nedbryde
> den forbandede DRM.

Du har købt noget DRM-pis i en dårlig kvalitet. Hvorfor ikke købe hele
produktet på CD og få det hele med til en pris, der sagtens kan konkurerre
med TDC/andre udbydere af den slags?

Søren

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-03-07 00:15

"Søren Nielsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Du har købt noget DRM-pis i en dårlig kvalitet. Hvorfor ikke købe hele
> produktet på CD og få det hele med til en pris, der sagtens kan
> konkurerre med TDC/andre udbydere af den slags?

Man sparer jo ligesom nogle penge ved at købe online og derudover kan man
handle når man har lyst til det (downloade for eksempel kl. 2 om natten og
høre det 5 minutter efter) og ikke kun når butikkerne åbner. Det eneste
problem er det forbistrede DRM men det program til at nedbryde DRM køber jeg
så og så er det forhåbentlig slut med at DRM sætter begrænsninger for hvad
jeg kan med det produkt som jeg har købt og betalt.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-07 05:25

Kim Larsen skriver:

> [...]
> så og så er det forhåbentlig slut med at DRM sætter begrænsninger for hvad
> jeg kan med det produkt som jeg har købt og betalt.

Og det vidste du på forhånd. DRM er en del af onlinehandlen - altså har
du købt og acceperet en vare med begrænsninger.

Du køber altså et ringere produkt, end en CD, ikke kun
"kopieringsmæssigt", men også lydmæssigt.

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-03-07 07:56

"Klaus D. Mikkelsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
>
> Du køber altså et ringere produkt, end en CD, ikke kun
> "kopieringsmæssigt", men også lydmæssigt.

Alt det der er gamle nyheder som jeg har været klar over i flere år. Om jeg
vil vælge et produkt af den ene eller anden kvalitet kan du vel være
ligeglad med - det er *mit* valg - men nu har jeg som sagt fået et godt link
til et program som har til formål at nedbryde DRM og det er helt fint for
mig. At jeg så stadigvæk synes at DRM er noget svineri, ja den holdning og
det brokkeri tillader jeg mig altså den frækhed at give udtryk for helt
upåagtet hvad du end måtte synes om det.

I øvrigt er det ikke alt hvad man henter på TDC Musik som er i WMA-format
med DRM-beskyttelse, de har også nogle ting i MP3-format. Det er
pladeindustrien som dikterer TDC hvornår det skal være WMA med DRM. Men
TDC´s download lader meget tilbage at ønske hvad angår stabilitet og det er
*de* til gengæld ansvarlige for.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-07 16:18

Kim Larsen skriver:

> [...]
> det brokkeri tillader jeg mig altså den frækhed at give udtryk for helt
> upåagtet hvad du end måtte synes om det.

Hvis du ikke bryder dig om det, hvorfor støtter du det så ?

> I øvrigt er det ikke alt hvad man henter på TDC Musik som er i WMA-format
> med DRM-beskyttelse, de har også nogle ting i MP3-format. Det er
> pladeindustrien som dikterer TDC hvornår det skal være WMA med DRM.

Nej, det er TDC der har opfundet og udvilket det så de kan genere flest
muligt. Spørg selv Bo M. Mogensen.

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-07 08:05

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Nej, det er TDC der har opfundet og udvilket det så de kan genere
> flest muligt. Spørg selv Bo M. Mogensen.

LOL

Fra : Peter Juhl

Dato : 02-04-07 11:07

Næppe - det er dem her: http://www.247ms.com

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 29-03-07 18:03

Søren Nielsen wrote:

> Du har købt noget DRM-pis i en dårlig kvalitet. Hvorfor ikke købe hele
> produktet på CD og få det hele med til en pris, der sagtens kan
> konkurerre med TDC/andre udbydere af den slags?

det kan der være flere grunde til

1.) man som jeg sider på den anden side af jorden
2.) nogen gang skal man kun bruge 1 eller 2 nr fra en udgivelse.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-03-07 19:42

Robert Eriksen wrote:

> Når du nu har så stor (og tilsyneladende dårlig) erfaring med TDCs
> produkter, hvordan kan det så være du overhovedet overvejede at købe
> musik hos dem til at starte med?

Der skal være en første gang for al ting og det kunne da være efter nogen år
at det endeligt var lykkedes dem at lave noget som helst der virkede
men det havde de altså ikke !

Fra : Jens

Dato : 28-03-07 16:05

Bo M. Mogensen wrote:

> Der skal være en første gang for al ting og det kunne da være efter
> nogen år at det endeligt var lykkedes dem at lave noget som helst der
> virkede men det havde de altså ikke !

Så er jeg da ikke helt ved siden af når jeg mener du har pædofile tendenser
bøø.

Fra : Lars Holst

Dato : 03-04-07 20:48

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> said in

> [...]
>
> og jeg mener hvis det havde været en ny bruger fra det grå guld der
> havde hentet de der filer så havde de siddet med en stak ubrugelige

Ham har jeg da flere LP'er med og dem har der ikke været problemer med at
downloade.
Lyden fra dem er endda bedre end fra både MP3 og CD.
Tja. Man skal ikke droppe det gode gamle udstyr med det første bare fordi
andre formater bryster sig med at være mere brugervenlige.

--
Lars Holst

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 04-04-07 18:27

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> said in

> Ham har jeg da flere LP'er med og dem har der ikke været problemer med at
> downloade.

nej det har der well ikke :) ??

> Lyden fra dem er endda bedre end fra både MP3 og CD.

Æhh wma eller venyl ?

> Tja. Man skal ikke droppe det gode gamle udstyr med det første bare fordi
> andre formater bryster sig med at være mere brugervenlige.

bestemt ikke - jeg har selv 600 venyl som jeg ALDRIG SKILDER mig af med
jeg må indrømme glæde var nu større ved at købe en lp ind en cd hvorfor ved
jeg ikke de blev rissede og støvede og man kunne ikke kode yoko ono ud
men Lp er havde ligesom sjæl ...!