Netværksovervågning
Fra : Andreas Hjordt

Dato : 03-01-01 13:33

Jeg har netop fået ADSL som køres over LAN(100Mbit). Jeg kunne godt tænke
mig at være istand til at se hvad min broder/far laver. Jeg er ligeglad med
hvad de laver på nettet men jeg vil kunne se når de connecter til min
computer og når de henter data fra internettet. Forslag?

Andreas Hjordt

Fra : N/A

Dato : 03-01-01 18:17

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 03-01-01 18:17

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> "Andreas Hjordt" <ahj@trition.dk> wrote in message
> med
>
> Øhm... Jeg synes du modsiger dig selv... Men for at svare på det jeg
gætter
> på at du spørger om: Hvordan ser jeg hvad andre laver på min computer.

Ja det gør jeg vel :) Jeg behøver ikke vide om min broder spiller cs eller
om min far kigger på porn. Bare om de henter data fra nettet.

> Hvad KAN de gøre? Hvis du bare tænker på at du har delt nogle filer, og
vil
> holde øje med det, så er der et program i windows der hedder noget i stil
> med "Netværksovervågning". Hvis der er andre muligheder for at pille ved
din
> computer må du sige hvad det er.

Noget med at se om en af dem kigger på mit c-drev. (LAN er den eneste adgang
til min computer)

> Du kan ogå gøre det på et "lavere niveau", og se på de pakker der kommer
ind
> og ud af dit netkort. Men det er et større arbejde at finde rundt i!

Umiddelbart ville jeg beskrive det program, jeg søger, som en "Port
monitor". Et program der kan fortælle mig om der er udgående data der går
ind på min fars computer. Om der er data der kommer ind udefra og ender på
min broders computer.

MvH
Andreas Hjordt