Epoxy, gammel ?
Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 31-03-07 19:11

Skulle lige bruge lidt fra mine west bøtter, men pludselig var resinen ikke
klar men mælket og en anelse klumpet (som dog kan røres ud) ? Kan det være
et tegn på det er for gammelt. ? Eller er det frost ?

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-07 19:36

Hej Bjarke,

West System har en lille nyttig brugsvejlednig, som jeg læner mig tæt op
ad, når jeg skal lave noget med epoxy. På side 33 står der under pkt.
4.4 af "Det er bedst at opbevare WEST SYSTEM-materialer ved temperaturer
over 10 grader C. ... Opbevaring af epoxyresin i ekstrem kulde kan
forsårsage krystaldannelser, men dette ødelægger ikke resinen og
situationen kan godt afhjælpes. Opvarm vand i en beholder, som er stor
nok til epoxyresinbeholderen". ... Pas på overtryk ... der må ikke
komme vand i resinbeholderen ...rør indtil væske igen bliver klar og
krystallerne er smeltet ... Om det er det, der er sket for dig ved jeg
naturligvis ikke ... men du kan jo selv kigge ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i
en meddelelse news:460ea427$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 31-03-07 20:15

Ahh fint. tak. Jeg har lige lavet en testblanding. og efter blanding med
hærder rørte jeg kraftigt og det ser ud til det begynder at hærde. Keep you
posted ....

Bjarke

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 01-04-07 08:15

Alt OK her til morgen. Den er hærdet som den skal. - og halen på datterens
plastikabe (som var knækket) ser ud til at holde.

Bjarke

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> wrote in
message news:460eb342$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 18:58

Er der ikke noget om, at epoxy ikke "bider" på *blød* plastik?
Hvis jeg har blandet epoxy og hærder i en "marmeladespand" kan jeg få
det hele ud i ét stykke bagefter ...

--
Flemming Torp
med ømme arme og skuldre efter to dages afrensning og polering ...

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i
en meddelelse news:460f5c05$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Lars Kristensen

Dato : 02-04-07 08:24

Flemming Torp wrote:
> Er der ikke noget om, at epoxy ikke "bider" på *blød* plastik?
> Hvis jeg har blandet epoxy og hærder i en "marmeladespand" kan jeg få
> det hele ud i ét stykke bagefter ...

Det hæfter i hvert fald ikke ret godt på de bøtter jeg køber oxalsyre i.

- Lars

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 02-04-07 21:32

ER der nogen der ved om det bidder på elektrikkerrør ?? Jeg skal have lavet
nye føringsrør her i påsken...

Bjarke

Fra : Per Kaaber

Dato : 02-04-07 21:44

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:46116859$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> ER der nogen der ved om det bidder på elektrikkerrør ?? Jeg skal have
> lavet nye føringsrør her i påsken...
>
> Bjarke

Da der ikke er den store belastning, skal det nok holde lige så godt, som
når elektrikerrørene er fastgjort med polyester.

--

Hilsen

Per
Helmsman 35

Fra : Lars Kristensen

Dato : 03-04-07 15:55

Bjarke M. Christensen wrote:
> ER der nogen der ved om det bidder på elektrikkerrør ?? Jeg skal have lavet
> nye føringsrør her i påsken...

Jeg tror ikke du skal regne med det. Når man ser føringsrør lagt i
diverse både af elektrikerrør, er de typisk sat fast punktvis med et
stykke glasvæv hen over røret. Jeg tror jeg ville gøre det samme bare
for at være sikker på ikke at skulle i gang med klisteret igen.
Men det er jo relativt nemt at lave en lille test i aften i værkstedet:
Hvis du kan lime 2 små stykker rør sammen med en tilfredsstillende
styrke, vil det også holde i båden.

- Lars

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 06-04-07 21:41

Nu er det gjort og det holdt meget fint. Selv de steder, hvor epoxyen ikke
gik ned på siderne af røret, men kun var en lille klat mellem rør og loft.