Maling af Zdrev
Fra : Carsten H Steffensen

Dato : 27-03-07 23:55

Jeg skal have malet mit Alpha drev, og i den forbindelse har jeg tænkt på at
bruge Hammerite, er der nogle af jer der har prøvet det eller har erfaring
med om det kan bruges. På forhånd tak.
Carsten

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 28-03-07 16:39

"Carsten H Steffensen" <kitcar7@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at bruge Hammerite, er der nogle af jer der har prøvet det eller har
> erfaring med om det kan bruges. På forhånd tak.

"Hammerlak" falder af i flager, i samme grad som autolak og pulverlakering,
hvis for arbejdet ikke er godt nok.

Jeg har ikke arfaring med Hammerite i salt vand, men fra total renovering af
en bil. Rammen var blevet sandblæse og fået 2 tynde lag grunder, 1 tyndt lag
Hammerite og 1 tykkere lag Hammerite, det holder endnu og er rigtig pæn
efter 10 år. Men mit bagtøj sprang i luften efter kun 2 md. så jeg fik fat i
et andet og der sprang jeg lidt over forarbejdet (skulle jo ud og kører det
var jo sommer), jeg gav det kun en roterende stål-børste, affedtning og så
Hammerite på.. det holdte kun 2 år.

Problemet er så at dit drev er af aluminium og hvis det ikke er 100%
rengjort så vil det korroderer vidre. Så hvis du har muligheden og hvis det
er afmonteret, så lav det for guds-skyld rigtigt.
En hobby-sandblæser med punktmundstykke er guld værd.

Og husk at der er forskel på hvilken grunder man skal bruge til de
forskellige materialer og om de står rå eller er malet.

Når jeg en sjælden gang i mellem laver service på min faders ph.-motor og
den har fået slidskader på hælen, så sliber jeg et større område ned til
rent metal. Rengører området og giver den org. grunder og org. farve.

Mvh
Leon