Arbejde med plexiglas
Fra : jan krogh

Dato : 27-03-07 23:05

--Gode tips ønskes:
Vinduerne i min båd er gamle og krakeleret , findes der forskellige
kvaliteter af plexiglas , og evt hvordan saver man bedst i dette
materiale , jeg regner med at bruge de gamle vinduer som skabelon ,
vinduerne er ca 2-3mm tykke
mvh
lappedykkeren

Fra : ThomasB

Dato : 28-03-07 00:51

"jan krogh (slet H7UE6)" <kroghenprivat@H7UE6hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:11750333990.986902892449468@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> kvaliteter af plexiglas , og evt hvordan saver man bedst i dette
> materiale , jeg regner med at bruge de gamle vinduer som skabelon ,

En stiksav med en fin klinge fingere fint, hvis du sørger for at skære
ovenpå et stykke krydsfiner.

Men jeg ville nu overveje rigtig glas (lamineret eller hærdet) - det er lidt
dyrere, men det holder sig pænt meget længere og så kan man tørre kondens
af.

Fra : Steffen Skov

Dato : 28-03-07 09:14

Hej
Du skal bruge lexan, det er mere holdbart en alm. plexiglas. Det kan saves
med stiksav.
Hilsen
Steffen

Fra : SørenH

Dato : 28-03-07 12:34

De flinke MAXI-sejlere har en artikel om ruder, materialer, montering,
fuger etc på:
http://maximalt.dk/Artikler/Ruder/Ruderne.htm
Mvh
Søren H.