Danske country-grupper/sangere
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-07-01 15:57

Hej

Er der nogen af jer som kender nogle danske country-grupper/sangere som
synger country på engelsk.
Det skal være den traditionelle form som spilles af Leif Kerstein and The
Winchesters. Ham som vi så i Temalørdag på Dr 2, lørdsag den 30. juni.
Gruppen spillede i Lynge Forsamlingshus hos country-klubben "Kaktus".
Ved nogen hvor man kan købe dansk country. Pladebutikkerne kender det
ikke.

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 26-07-01 17:51

Hej Åge.

Jeg er ikke særlig velbevandret i dansk country - eller country
generelt -, men ved dog, at Esther Brohus har haft stor succes de seneste
par år, og hun skulle så vidt vides synge på engelsk... håber du kan bruge
det til noget.

Ulrik

Fra : John Thomsen

Dato : 30-07-01 22:47

On Mon, 2 Jul 2001 16:56:50 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>Hej
>
>Er der nogen af jer som kender nogle danske country-grupper/sangere som
>synger country på engelsk.

Hvad skal du bruge det til, og hvor henne...?

Der findes en gruppe "Nashvilles" på Hvidovre-kanten, som spiller
rigtig godt (bedre end Kerstein) og på Lolland er der nogle Montanas.

Selv er jeg med i noget (Søborg/Herlev) hvor vi spiller akustisk - med
let forstærkning - guitarer, banjo og bas samt flerstemmig sang.

En fyr ved navn Kimm Juul havde en hjemmeside med flere henvisninger
til forskellige country-bands.

Venligst
John