Hvilken router følger med TDC-BB ?
Fra : Michael

Dato : 02-07-01 15:52

Hej,

Der følger jo ikke nogen router med, men man kan ved oprettelsen købe en
router til 1799,-.
Hvad er det for en ?
Jeg ved godt, at det har været oppe før, men ikke rigtigt blevet afklaret.
På deres website står der "Router D-704", men hvad er det ? Det siger ikke
rigtigt mig noget. Man kan naturligvis prøve at gætte sig frem til f.eks. en
D-Link DI-704...og ja, jeg har prøvet at spørge; svaret, tror jeg, blev læst
på deres website.

Sidder der en, som har "medkøbt" denne router, så vil jeg gerne høre hvad
det er for en fætter ?

På forhånd tak :)

Michael

Fra : Bo Simonsen

Dato : 02-07-01 17:39

Hej Michael

In article <9hq15s$mht$1@news.cybercity.dk>, "Michael"
<mit200@hotmail.com> wrote:

> Hej,
>
> Der følger jo ikke nogen router med, men man kan ved oprettelsen købe en
> router til 1799,-.
> Hvad er det for en ?

Hvis jeg var dig, så ville jeg meget gerne spare 1799 ,- kr. Istedet
ville jeg købe et ekstra netkort til min computer (jeg forudsætter du har
mere end en computer), og derefter hente noget NAT software, f.eks.
winrote som findes på winroute.com, som har en lite version, jeg mener er
gratis. Eller hvis du er interesseret i linux / har en linuxbox, er det
meget let at få den til at klare det, men det er jo en anden historie.

/Bo

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-07-01 18:22

"Bo Simonsen" <paltas@*nopam*geekworld.dk> wrote in message

> Hvis jeg var dig, så ville jeg meget gerne spare 1799 ,- kr. Istedet
> ville jeg købe et ekstra netkort til min computer (jeg forudsætter du har
> mere end en computer)

Det behøver ingen af delene...

Men deriomod en switch eller hub, what ever...

TDC bredbånd, har jo som standart 2 dynamiske IP adresser... Så der kan
altså kobles 2 computere på.. Man kan købe sig til ekstra IP adresser, op
til 6 ialt.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 02-07-01 18:40

Hej

In article <9hqaj7$har$1@news.inet.tele.dk>, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*remove*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>
> TDC bredbånd, har jo som standart 2 dynamiske IP adresser... Så der kan
> altså kobles 2 computere på.. Man kan købe sig til ekstra IP adresser,

Nu hvis manden har 3 computere, og ikke har lyst til at betale for en
ekstra ipadresse, er det også en løsning.

/Bo

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 02-07-01 19:03

> Nu hvis manden har 3 computere, og ikke har lyst til at betale for en
> ekstra ipadresse, er det også en løsning.

Eller hvis manden har bestilt fast ip. Eller hvis manden gerne vil have
noget hardware der virker som firewall. Der kan være mange grunde til at
"manden" gerne vil have en router.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Michael

Dato : 02-07-01 22:32

"Jimmy Nielsen" <jimmy-n@email.dk> wrote in message

> Eller hvis manden har bestilt fast ip. Eller hvis manden gerne vil have
> noget hardware der virker som firewall. Der kan være mange grunde til at
> "manden" gerne vil have en router.

Manden har endnu ikke bestilt, men du har ret

Michael

Fra : Bo Simonsen

Dato : 02-07-01 19:45

> [...]

> TDC bredbånd, har jo som standart 2 dynamiske IP adresser... Så der kan
> altså kobles 2 computere på.. Man kan købe sig til ekstra IP adresser,

Foresten som efterspurgte manden en router.

/Bo

Fra : Michael

Dato : 02-07-01 22:30

> [...]
> gratis. Eller hvis du er interesseret i linux / har en linuxbox, er det
> meget let at få den til at klare det, men det er jo en anden historie.

Det er en mulighed, det har du ret i. Men det er kun en umiddelbar
besparelse. Det vil indebære, at man enten har den kørende 24/7 (det ville
jeg) eller boot'er den hver gang man vil på nettet.
En PC forbruger jo nemt et par hundrede W, hvorimod en router, som f.eks.
D-Link DI-704 forbruger ca. 10 W. Den besparelse er hurtig væk så
Anyway, der er nu flere årsager til, at jeg ønsker en router i stedet.

Michael

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-07-01 01:23

In article <9hqoko$ue7$1@news.cybercity.dk>, "Michael"
<mit200@hotmail.com> wrote:

> [...]
> D-Link DI-704 forbruger ca. 10 W. Den besparelse er hurtig væk så
> Anyway, der er nu flere årsager til, at jeg ønsker en router i stedet.

Well det vil jeg ikke give dig helt ret i.. Jeg har en linuxbox der kører
pppoe til mit netexpress, den forbruger mellem 20-40 watt (målt med sådan
en harl-nyborg strømmåler), da der ikke er skærm til.

/Bo

Fra : Michael

Dato : 03-07-01 09:50

> [...]
> pppoe til mit netexpress, den forbruger mellem 20-40 watt (målt med sådan
> en harl-nyborg strømmåler), da der ikke er skærm til.

Ok, det er ikke så dårligt

Michael

Fra : AKB

Dato : 03-07-01 13:45

Jeg har nu en gammel ps/2 til at agere router på en isdn router. Der findes
mange linux router distributioner der kan være på en diskette og køre i 8 MB
RAM. Jeg vil mene at en sådan er lige så god som en router, og nok mere
fleksibel.
Jeg målte at min brugte ca. 30 W

Anders Bystrup
The Peoples Republic of Denmark

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-07-01 14:39

Hej!

In article <9hseqn$kqu$1@news.net.uni-c.dk>, "AKB" <redakula@yahoo.com>
wrote:

Jeg vil mene at en sådan er lige så god som en router,
> og nok mere fleksibel.

Enig - Da jeg fik Netexpress 2 fik jeg SpeedStream 2601 med som router;
dennes og min kemi passede ikke særligt godt sammen pga. flgende.

* Den kørte ikke snmp, som jeg ville bruge til mrtg (grafik afbilleding
af båndbredde forbrug)
* Man kan max forwarde 10 porte ind, eller forwarde alt trafikken til en
ip.
* Den filtrede noget ugående trafik bl.a. traceroute med udp pakker, som
linux brugte..

Det lyder sikkert som bagateller, men det var irreterende synes jeg. Så
jeg hentede noget pppoe software og lagde på gatewayen (og satte et
ekstra netkort i). Ding ding, det var noget af det letteste software jeg
nogensinde har lagt ind, og nu er alle mine "ønsker" opfyldt :)

/Bo

Fra : Stub

Dato : 02-07-01 21:08

"Michael" <mit200@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Der følger jo ikke nogen router med, men man kan ved oprettelsen købe en
> router til 1799,-.
> Hvad er det for en ?

Den router jeg har købt af teledanmark var en D-Link DI-704.

Den indeholder også en 4 ports HUB/swits

Venlig hilsen
Tom Stub

Fra : Michael

Dato : 02-07-01 22:35

"Stub" <stub@nospamXX.dk> wrote in message

> Den router jeg har købt af teledanmark var en D-Link DI-704.

Lækkert, det var det jeg håbede. Så er prisen faktisk også helt ok

Michael

Fra : BB

Dato : 03-07-01 19:27

Den har indbygget DHTP, Firewall, Virtual Server, DMZ, Administration via
browser, mm.
Jeg er meget glad for min. Kan anbefales til de penge. Hvis du ønsker
manualen i PDF, så mail mig.

VH
Brian

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 04-07-01 07:04

<cut>
> Den router jeg har købt af teledanmark var en D-Link DI-704.
>
> Den indeholder også en 4 ports HUB/swits

Hvordan fungerer denne router? Jeg er selv en tilfreds NE1 bruger og
overvejede at opgradere til NE2 lige indtil jeg læste en masse dårligt om
den medfølgende router - så derfor er jeg rimeligt interesseret i
fordele/ulemper/praktiske erfaringer med den til BB

/Steen

Fra : Stub

Dato : 07-07-01 18:33

"Steen Holm Pedersen" <shp@_works_at_dsias.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den medfølgende router - så derfor er jeg rimeligt interesseret i
> fordele/ulemper/praktiske erfaringer med den til BB

Jeg har ikke haft den så længe - og har derfor ikke den store erfaring !!
Jeg kan kun sige at ligenu er jeg godt tilfreds med den.

Men du kan læse mere om den på:
http://www.dlink.co.uk/long_desc.asp?id=276

Venlig hilsen
Stub