Asus P4P800-X BIOS opdatering og SATA2 dis~
Fra : Esben

Dato : 29-03-07 20:14

Jeg har et P4P800-X, hvor jeg gerne vil have opdateret BIOS. Det kører i
øjeblikket 1008 og der findes både 1009 og et par 1010 betaversioner. Når
jeg prøver at flashe med 1009 eller nyere melder programmet at BIOS er "too
old" og at bundkortet kan være inkompatibelt. Jeg kan sagtens flashe med
version 1008. Findes der forskellige versioner af dette bundkort, der gør at
de nye BIOS versioner ikke kan bruges på visse?

Grunden til at jeg vil opdatere er, at jeg gerne vil installere Windows på
en SATA2 disk (Seagate 7200.10), men det kan ikke fuldføres:
Vælger jeg Quick format, så stopper formatteringen ved 20%
Vælger jeg alm. format, så gennemføres formatteringen, men installationen
fryser under "Copying files"

BIOS og Windows installationen ser SATA2 disken korrekt mht størrelse og jeg
har prøvet alle kombinationer af Enhanced og Compatible mode i BIOS
indstillingerne.
Jeg har prøvet både med disken jumpet til SATA150 og 300, uden forskel.

Booter jeg Windows på en ældre SATA1 disk med SATA2 disken ved siden af, så
fryser Windows, når jeg forsøger at formattere SATA2 disken i Windows
diskmanagement.
Windows kan installeres på SATA1 diske, så der mangler ikke drivere til
controlleren.

Sætter jeg SATA2 disken i et Asus P4P800 (uden -X), så virker den uden
problemer.

--
Esben