MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Programemne med tilføjelse OE6
Fra : Lone

Dato : 29-03-07 18:07

(X postet til både OE og windowgruppen da jeg ikke kan lure
hvor spørgsmålet hører mest hjemme:)

Overskriften (øverste blå linje) i min OE (XPSP2) er på min
administrator-konto blevet ændret til:

*mappenavn* - Outlook Express leveret af TDC

Der plejer bare at stå:
*mappenavn* - Outlook Express

I brugerkonti er overskriften_ ikke_ ændret!

Bruger godt nok tdc, men synes da egentlig jeg betaler rigeligt
- og er ikke interesseret i at se på deres 'reklame' hver gang jeg
åbner mailprogrammet. Og desuden er programmet jo leveret
af den sælger der solgte mig xp.....og det var _ikke_ tdc.

Nogen der har en idé om hvorfor det forekommer, og måske en
idé om hvodden jeg fjerner den tilføjelse?

--
vh Lone

Fra : John

Dato : 29-03-07 18:28

Lone formulerede:

> Nogen der har en idé om hvorfor det forekommer, og måske en
> idé om hvodden jeg fjerner den tilføjelse?

Åbn regedit og søg på:
Outlook Express leveret af TDC og slet
nøglen

Fra : Lone

Dato : 29-03-07 19:46

"John" <jl.transport@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Åbn regedit og søg på:
> Outlook Express leveret af TDC og slet
> nøglen

Tak for responsen!

Har fundet stedet i regedit, der er et ikon der hedder:
"ab" window title

Typen hedder:
REG_SZ

Og under 'data' står der så:
Outlook Express leveret af TDC.

Stien derhen er: HKEY CURRENT USER / Identities/ {tal og bogstaver}/
Software/ Microsoft/ Outlook express/ 5.0
Hvordan er den "titel" blevet kreeret mon? Det fatter jeg ikke en meter af!?

Og hvad mener du helt præcist med "nøglen"?

Hvis jeg sletter hele titlen, "Outlook Express leveret af TDC"
(højreklik på 'window title'...og delete titel)
- får jeg så den alm. programbetegnelse tilbage? ............eller
skal jeg nøjes med at _redigere_ titlen dér i regedit,
(altså højreklik på 'window title' og bare fjerne tilføjelsen 'leveret af TDC')).

Andre med xpsp2 der lige vil tjekke hvad de har stående af "window-title"
ved den sti i regedit?

--
vh Lone

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-03-07 21:44

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> TDC')).
>
> Andre med xpsp2 der lige vil tjekke hvad de har stående af "window-title"

Jeg har hverken en data værdi eller en window title på det anførte sted i
regedit.

Kurt

Fra : Lone

Dato : 29-03-07 21:59

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
[....]

> Jeg har hverken en data værdi eller en window title på det anførte sted i regedit.

Hmm....har du Home eller Pro? (ved ikke om det gør nogen forskel...)

Mon jeg helt kan slette den 'window title' ?
Øv - det er irriterende ikke at kunne lure hvordan den tilføjelse er kommet.'
Mon det kan være noget der er lusket 'ind af bagdøren' til et eller
andet........? (nej kan ikke lige regne ud hva det skulle gøre godt for -
men det er da sært) - Det plejer jo ikke stå der!

--
vh Lone

Fra : Bjarne Chr

Dato : 29-03-07 22:08

> [...]
> Software/ Microsoft/ Outlook express/ 5.0
> Hvordan er den "titel" blevet kreeret mon? Det fatter jeg ikke en meter
<klip>
> Andre med xpsp2 der lige vil tjekke hvad de har stående af "window-title"
> ved den sti i regedit?
> vh Lone
Stien HKEY CURRENT USER / Identities/ {tal og bogstaver}/ Software/
Microsoft/ Outlook express/ 5.0 har vi vist allesammen. Hos mig hedder det
"ab" (standard) REG_SZ (værdien ikke defineret) Har du brugt et TDC
hjælpeprogram eller CD til at sætte din mail op med? Du behøver ikke at rode
rundt i regedit. Oppe i højre hjørne af OE kan du skifte identitet klik på
Identiteter og vælg Administrer Identiteter / Egenskaber og skriv dit navn.
Bc

Fra : Lone

Dato : 29-03-07 22:31

"Bjarne Chr" <bjach@SLETpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 5.0 har vi vist allesammen. Hos mig hedder det "ab" (standard) REG_SZ (værdien ikke defineret)

Nå? Jamen den har jeg også - men der er 3 stks flere "ab"er udover (Standard)
- jeg har også en Save Attachment path, en Store Root, og så den der
Window Title............

> [...]
>Administrer Identiteter / Egenskaber og skriv dit navn.

Nej. Jeg forsøgte for nok ½ år siden at få noget nokia-grej installeret, men
droppede det og fjernede det igen. Har netop kørt Ccleaner der så fandt
noget i reg.basen der var rester fra det...............men det er da godt nok
sølle hvis TDC skulle klamre sig til mine programmer sådan i den 11te time
når de sidste rester fjernes fra reg.basen )

Jeg er ikke helt med på hvordan adm. af identiteter kan ændre på en
programoverskrift?

Hvis ikke andre har det i reg.basen, behøvs jeg det vel heller ikke..........

--
vh Lone

Fra : Bjarne Chr

Dato : 29-03-07 22:18

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
> "John" <jl.transport@mail.dk> skrev i en meddelelse

> vh Lone
Er det selve mappen (kuverten) der hedder Outlook Express leveret af TDC ?
Bc

Fra : Lone

Dato : 29-03-07 22:35

> Er det selve mappen (kuverten) der hedder Outlook Express leveret af TDC ?

Det er simpelthen den allerøverste linje i vinduet når programmet er åbnet.
(Hmmm...kører klassisk visning - så den øverste mørkeblå linje ;)

Markerer jeg fx. Indbakke, står der oppe i det blå felt:

Indbakke - Outlook Express leveret af TDC

--
vh Lone

Fra : J. E.

Dato : 29-03-07 22:40

> [...]
> (Hmmm...kører klassisk visning - så den øverste mørkeblå linje ;)
>
> Markerer jeg fx. Indbakke, står der oppe i det blå felt:

Jeg bruger i øvrigt det fantastiske program Wintools.net som ud over en masse gode
ting også kan ændre denne tekst til hvad du måtte ønske.

http://www.wintools.net/

Fra : Lone

Dato : 29-03-07 23:23

"J. E." <jn580@sol.dk> skrev i en meddelelse news:460c324a$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Jeg bruger i øvrigt det fantastiske program Wintools.net som ud over en masse gode
> ting også kan ændre denne tekst til hvad du måtte ønske.
>
> http://www.wintools.net/

Tak for tippet - det vil jeg da lige se lidt nærmere på.

--
vh Lone

Fra : Bjarne Chr

Dato : 29-03-07 22:54

> [...]
>
> Markerer jeg fx. Indbakke, står der oppe i det blå felt:
>
> Indbakke - Outlook Express leveret af TDC

Pas, Der står kun Indbakke her. Så ville jeg prøve nøglen i regedit (altså
højreklik på 'window title' og fjerne tilføjelsen 'leveret af TDC')).
Bc

Fra : Lone

Dato : 29-03-07 23:20

> Pas, Der står kun Indbakke her. Så ville jeg prøve nøglen i regedit
>(altså højreklik på 'window title' og fjerne tilføjelsen 'leveret af TDC')).

Det er filme mærkligt - går jeg over i en brugerkonto - i regedit,
har den kun "ab" (Standard) og "ab" Store Root, - men topfeltet
i OE siger "Indbakke - Outlook Express" (altså når indbakke er
markeret sæføli)

Hvad mon det der "ab" ikon står for?
Og hvorfor har OE en window title + en path til vedheftninger man
vil gemme på adm. kontoen, og ikke på brugerkonto..............

--
vh Lone

Fra : Bjarne Chr

Dato : 30-03-07 00:16

> [...]
> har den kun "ab" (Standard) og "ab" Store Root, - men topfeltet
> i OE siger "Indbakke - Outlook Express" (altså når indbakke er

Det er også de eneste "ab" jeg har, og jeg er eneste bruger.

> Hvad mon det der "ab" ikon står for?

Aner det ikke men der er mange af dem i reg

> Og hvorfor har OE en window title + en path til vedheftninger man
> vil gemme på adm. kontoen, og ikke på brugerkonto..............

Pas, Jeg var vist ikke i skole den dag
Bc

Fra : Lone

Dato : 30-03-07 17:33

> Pas, Jeg var vist ikke i skole den dag

) ....det var jeg heller ikk'.

Men nu har jeg redigeret overskriften i regedit, så må det
jo vise sig om der var 'mere' i det.

Tak til alle for de forskellige indspark!

--
vh Lone

Fra : J. E.

Dato : 29-03-07 21:53

> [...]
>
> Nogen der har en idé om hvorfor det forekommer, og måske en
> idé om hvodden jeg fjerner den tilføjelse?

Du har vel kørt en installations-cd fra TDC - så benytter de lige
chancen for at liste en reklame ind ...

Fra : Lone

Dato : 29-03-07 22:11

"J. E." <jn580@sol.dk> skrev i en meddelelse news:460c2727$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Du har vel kørt en installations-cd fra TDC - så benytter de lige
> chancen for at liste en reklame ind ...

Næh, det har jeg nu ikke.
Eneste særlige jeg lige har foretaget er at fjerne et par
activex-objekter i IE........... en gammel en vedr pestpatrol,og
et datacontrolprogram brugt for at få hjælp vedr. noget update.
De skulle jo ikke sårn liiige kunne gi den slags reklame

--
vh Lone