MS Windows
briani 27239
opgradering?
Fra : sigurno

Dato : 27-03-07 19:45

På en pc hvor Win2000 er installeret, men der er ingen "nøgle" til, vil jeg
opgradere med en XP opgradering, kan jeg det, når jeg ikke har
"nøgletallene"? til Win 2000. Jeg mener at der spørges efter "nøglen" under
opgraderingen. Eller er jeg nødt til at formattere og lægge win 98 ind
først, den har jeg? Men så får jeg måske problemer med driverne, dem har jeg
dog på cd.

Mvh.

Sigurno

Fra : Henning

Dato : 27-03-07 21:02

On Tue, 27 Mar 2007 20:44:48 +0200, "sigurno"
<nospampavlova@cafeer.dk> wrote:

> [...]
>først, den har jeg? Men så får jeg måske problemer med driverne, dem har jeg

Du skal indtaste key til din XP, ikke W2K.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-03-07 22:12

> [...]

>først, den har jeg? Men så får jeg måske problemer med driverne, dem har jeg

Du skal ikke bruge nøglen til Windows 2000. Den nøgle du skal bruge er
den til XP.

XP'en vil på et tidspunkt spørge Windows 2000 CD'en. Her viser du den
hvor windows 2000 installationen ligger.

Hvis du vil formatere HD'en om (hvilket jeg ville hvis det var mig),
kan du blot fodre den med enten Windows 2000 eller 98 CD'en. Begge
burde virke.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : sigurno

Dato : 27-03-07 22:45

> [...]
>
> Hvis du vil formatere HD'en om (hvilket jeg ville hvis det var mig),
> kan du blot fodre den med enten Windows 2000 eller 98 CD'en. Begge

Jeg har ikke Win2000 cd'en.

Sigurno

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-03-07 11:49

On Tue, 27 Mar 2007 23:44:32 +0200, "sigurno"

>Jeg har ikke Win2000 cd'en.
>
>Sigurno

Så brug Windows 98 CD'en. Den kan XP også opdateres fra.

Fra : sigurno

Dato : 29-03-07 09:31

"Poul Erik Lindaa" <lindaa@mail.tele.cykeldk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 27 Mar 2007 23:44:32 +0200, "sigurno"
> <nospampavlova@cafeer.dk> wrote:

Men, kan jeg stadig risikere, at der kommer virus under opstart af XP,
hvordan gør jeg det?

Mvh.

Sigurno

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 29-03-07 10:32

On Thu, 29 Mar 2007 10:31:06 +0200, "sigurno" <pawlova@cafeer.dk>
wrote:

>"Poul Erik Lindaa" <lindaa@mail.tele.cykeldk> skrev i en meddelelse
>>
>Men, kan jeg stadig risikere, at der kommer virus under opstart af XP,
> [...]
Ved ikke at koble nettet til før du har installeret Windows og
antivirus er installeret.

Den skal ikke på nettet for at kontrollere om det er enn lovlig
windows du opgrtaderer fra.

Antivirus programmet downloader du først (husk også en driver til
netkortet - det er ikke alle netkort der kan køre på de drivere der
ligger på Windows CD'en). Hav også Service Pack 2, hvis den ikke er på
din CD.

Alt dette installerer du først, derefter kan du gå på nettet og hente
de opdateringer du kan og installerer dem. Først herefter aktiverer du
Windows og henter resten af opdateringerne.

Du installerer så programmer mod spyware (jeg bruger "Spybot" og
"Lavasoft Ad-Ware SE").

Nu lader du antivirus og spyware kører det hele igennem. Når det er
gjort, er du rimelig sikker.

Installer nu resten af det software du skal bruge. Gentag eventuelt
antivirus og spyware procedyren.

Fra : sigurno

Dato : 29-03-07 18:39

> Slet transportmidlet før eu
> __o
> Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: poulerik@lindaa.cykeleu
> ==== (¤)/ (¤) www.lindaa.eu

rigtig mange tak,klar tale

Mvh.

Sigurno

Fra : urlex

Dato : 27-03-07 23:06

On 28 Mar., 00:44, "sigurno" <nospampavl...@cafeer.dk> wrote:

> Jeg har ikke Win2000 cd'en.
>
> Sigurno

nøglerne også KEY kan du hente på nettet, de er så flinke i dk.warez
vh urlex

Fra : Jama

Dato : 28-03-07 10:38

nøglerne også KEY kan du hente på nettet, de er så flinke i dk.warez
vh urlex

Går derover, så får du en nøgle så XP kan install. m.alt.
Mvh.
Jama