nyt navbar problem
Fra : tidemann

Dato : 29-03-07 15:51

http://www.mettemia.dk/index.shtml
i IE hopper den sidste knap ned og op på plads, og i FF mangler der noget af
de sidste 6 knapper, som om indholdet lapper over!

kan andre finde fejlen, jeg har stirret mig blind på det?

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 29-03-07 18:47

tidemann skrev:
> [...]
> noget af de sidste 6 knapper, som om indholdet lapper over!
>
> kan andre finde fejlen, jeg har stirret mig blind på det?

Hej

Det med at knappen hopper kunne jeg forestille mig er fordi du et eller
andet sted mangler at angive bredden
for menubaren - altså den samlede bredde for hele menuen.

Det med overlapning kan jeg ikke umiddelbart se, hvad det skyldes.

Mvh. Martin

Fra : tidemann

Dato : 29-03-07 19:20

Martin Ploug wrote:

> [...]
> for menubaren - altså den samlede bredde for hele menuen.
>
> Det med overlapning kan jeg ikke umiddelbart se, hvad det skyldes.

Jeg har bredde på navbaren, 996px;

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-03-07 21:33

tidemann skrev:

> i IE hopper den sidste knap ned og op på plads

Det gør den ikke i IE6.

> og i FF mangler der noget af de sidste 6 knapper,
> som om indholdet lapper over!

Ja. det er #indhold der dækker. Prøv at give den en
border:solid 1px red; - så kan du se hvad jeg mener.

Det er i øvrigt en dårlig ide at have position:absolute;
på #indhold, der sker noget med markering af tekst i
IE, noget der ikke sker hvis du lader den indgå i det
normale flow.

En anden ting er din negative margen, det er heller ikke
godt. Prøv at lave dit vindue 800px i bredden, så kan man
ikke scrolle hen til den første menuknap.

I øvrigt er siden alt for bred. Prøv også en Vis udskrift!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : tidemann

Dato : 30-03-07 00:22

Allan Vebel wrote:

> Det gør den ikke i IE6.

Det var IE6 jeg testede i og hos mig gjorde den, men knapperne var for
brede.

> Ja. det er #indhold der dækker. Prøv at give den en
> border:solid 1px red; - så kan du se hvad jeg mener.

Ja :)

> Det er i øvrigt en dårlig ide at have position:absolute;
> på #indhold, der sker noget med markering af tekst i
> IE, noget der ikke sker hvis du lader den indgå i det
> normale flow.

Jeg kan ikke se hvad der sker, men jeg har fjernet den negative margin, ved
ikke om det var derfor!

> En anden ting er din negative margen, det er heller ikke
> godt. Prøv at lave dit vindue 800px i bredden, så kan man
> ikke scrolle hen til den første menuknap.
>
> I øvrigt er siden alt for bred. Prøv også en Vis udskrift!

Beklager sidebredden, det _skal_ den være!
Jeg vil fikse det med et udskrift.css

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-03-07 02:17

tidemann skrev:

> jeg har fjernet den negative margin

Godt!

> Beklager sidebredden, det _skal_ den være!
> Jeg vil fikse det med et udskrift.css

Jamen, det er da synd for de brugere der ikke kan
andet end 800 x 600

Med hensyn til menuen, så er den ret vanskelig at
fange i Firefox, og så må du godt lave lidt hover på
den, der er ret dårlig kontrast.

Kalenderen har problemer med danske karakterer,
og så er der et par valideringsfejl du skal have kigget
på.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : tidemann

Dato : 31-03-07 22:30

Allan Vebel wrote:

> Godt!

> Jamen, det er da synd for de brugere der ikke kan
> andet end 800 x 600

Ja, dsværre! Jeg har forklaret det, og jeg startede også med at lave den i
800x600.
Men vedkommende har desværre selv en bred skærm, og kunne ikke li´ det.

> Med hensyn til menuen, så er den ret vanskelig at
> fange i Firefox, og så må du godt lave lidt hover på
> den, der er ret dårlig kontrast.

Ja det opdagede jeg i går, men jeg har været igang med en
bestillingsformular, så jeg har ikke haft tid til at kigge på det!
Jeg opdagede også at banneret pludselig ikke er i toppen mere (i FF), ved
ikke lige hvor jeg har pillet!

> Kalenderen har problemer med danske karakterer,
> og så er der et par valideringsfejl du skal have kigget
> på.

Ja, ser på det senere :)

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-03-07 23:13

tidemann skrev:

> jeg startede også med at lave den i 800x600.
> Men vedkommende har desværre selv en bred
> skærm, og kunne ikke li' det.

Jeg laver web til brugeren, ikke til kunden, selv om
det er kunden der betaler. Jeg gør sikkert mere ud
at at fortælle hvad brugeren vil have - og får jeg ikke
min vilje, så...

Du kunne også have lavet et skalerbart design, det
har Carsten Sørensen fået noget rigtig godt ud af på
http://csnet.dk - her hopper knapperne i den vandrette
menu blot ned på næste linje ved mindre bredde, og
man skal temmelig langt ned i bredde før der kommer
vandret scroll.

> Ja det opdagede jeg i går, men jeg har været i gang
> med en bestillingsformular, så jeg ...

Bare du har styr på det

--
Allan Vebel