Rollovers
Fra : Charlotte

Dato : 29-03-07 09:00

Jeg har lavet en side hvor der er 3 billeder på forsiden, med
rollovers samt link til en anden side.
Mit problem er når man køre makøren over billedet hopper de. Jeg
har prøvet at genopbyggen siden på ny kun med de 3 billeder/link,
men der er ingen forskel. Det er som om det er en pixel der
hopper, har kontroleret mine billeder men de er nøjagtigens.

Hvad er det der går galt???

Link til siden: http://www.masterdoor.dk/index1.html

(I skal ikke lige tage jer af opsætningen, den er ikke helt
færdig endnu)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Ask

Dato : 29-03-07 09:52

Charlotte wrote:
> [...]
> men der er ingen forskel. Det er som om det er en pixel der
> hopper, har kontroleret mine billeder men de er nøjagtigens.

Jeg kan ikke se at de hopper, hverken i IE7 eller FF. Går ud fra at det
er de tre billeder nederst på siden.

Mvh
Jacob ask

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 29-03-07 13:49

Jacob Ask skrev:

> Jeg kan ikke se at de hopper, hverken i IE7 eller FF. Går ud fra at det
> er de tre billeder nederst på siden.

Heller ikke her, men det er på
http://www.masterdoor.dk/
der ikke hoppes - den anden fil
har du åbenbart fjernet, siden du spurgte?

Du har 13 valideringsfejl og en hulens masse
HTML-kode og JavaScript for ikke ret meget
indhold. Seriøse webdesignere er for længst
holdt op med at bruge tabeller til layout.
I Firefox flyder teksten ind over åbent hus
mærkaten.

I IE kan den alt for ringe tekststørrelse
i navigationsbjælken ikke øges med tekst-
størrelsesværktøjet.

For ringe håndværk til et ellers ret flot
visuelt design. IMHO.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Charlotte

Dato : 30-03-07 08:20

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> i navigationsbjælken ikke øges med tekst-
> størrelsesværktøjet.
>
> For ringe håndværk til et ellers ret flot

Tak for svarene.
Fandt selv fejen i eftermiddages, det var en css der lå og drillede.

Med hensyn til et ringe håndværk, så kan jeg kun give dig ret. jeg er ny
uddannet og har lært på skolen at man skulle bruge tabeller. Men under vejs i
produktions af denne side fandt jeg frem til layout grid i GoLive og nøj hvor
er det smart og super nemt, det vil jeg bruge frem over.

Jeg har lige et spørgsmål mere, du skriver: Du har 13 valideringsfejl - hvad
er det??? :O/

Charlotte

Fra : Jacob Ask

Dato : 30-03-07 08:53

Charlotte wrote:
> Jeg har lige et spørgsmål mere, du skriver: Du har 13 valideringsfejl - hvad
> er det??? :O/
>
> Charlotte

se http://validator.w3.org/check?uri=www.masterdoor.dk

mvh
Jacob Ask

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-04-07 22:40

Charlotte skrev:

> [...]
> produktions af denne side fandt jeg frem til layout grid i GoLive og nøj hvor
> er det smart og super nemt, det vil jeg bruge frem over.

Du må kunne få dine skolepenge tilbage.

> Jeg har lige et spørgsmål mere, du skriver: Du har 13 valideringsfejl - hvad
> er det??? :O/

Jacob har henvist til W3C's validator, som
man flittigt bør benytte i sit udviklingsarbejde.

En del af problemerne skyldes, at GoLive
tilsyneladende benytter nogle html-markører,
som Adobe har opfundet. Man må næsten gå ud fra at
der er en eller anden forkert indstilling i
programmet, at markører som csactiondict og
csactions, som ingen browser forstår en dyt af,
kommer med på en webside.

De der "tegn en webside" programmer kræver
faktisk nogen elementær forståelse af hvad
HTML og CSS er for noget.

!!! Reklame !!!

Må jeg anbefale mig med nedenstående bøger,
der evt. kan lånes på biblioteket...

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-04-07 23:57

Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> der er en eller anden forkert indstilling i
> programmet, at markører som csactiondict og
> csactions, som ingen browser forstår en dyt af,

Nej, det er ikke en forkert indstilling, sådan gør det
program bare, de ældre versioner i hvert fald - det er
for at programmet genkende sine egne indstillinger,
så der kan redigeres videre i Golive.

Har en side været læst ind i et andet program, der
har ændret i disse indstillinger, kan det ikke mere
læses ind i Golive - det er straffen for at bruge noget
andet

Jeg har i sin tid brugt virkelig mange timer på at rette
i Golive 4-kode, og har fået det til at validere og se
fornuftigt ud, men så snart det bliver læst ind i Golive
igen, er det totalt smadret.

De nyere versioner skulle dog kunne lave valid kode,
jeg har ikke haft lejlighed til at prøve.

Jeg kan huske engang jeg så et enormt Golive-script
til at lave rollover, det fyldte mere end 100 linjer med
browser-detektion og det hele. På samme tidspunkt
kunne man benytte en ganske almindelig a:hover til
formålet - det var dråben der fyldte mit bæger.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk