include/footer problem
Fra : gc

Dato : 28-03-07 09:13

Er der nogen der kan se hvad der går galt med bundlinien her:
http://87.48.111.122/
Der er ingen problemer med startsiden og siderne uden data fra databasen.
men prøv at klikke på f.eks Plast Fittings i menuen til venstre.
bemærk at bundlinien pludselig bliver placeret foran den sidste vare.
Jeg har lagt php og css filen i en zip fil der kan hentes i topmenuen.

På forhånd tak
/Gert

Fra : Holst

Dato : 28-03-07 09:31

gc wrote:

> [...]
> bemærk at bundlinien pludselig bliver placeret foran den sidste vare.
> Jeg har lagt php og css filen i en zip fil der kan hentes i topmenuen.

I Firefox ser det rent ud sagt herrens ud. Hvis du starter med at rette
alle valideringsfejlene, så kommer det måske til at virke:

<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2F87.48.111.122%2Fprodukter.php%3Fkategori%3Dplastfittings>

Et godt råd, når man retter sådanne fejl. Ret den første fejl og validér
dernæst siden igen. Typisk kan en række efterfølgende fejl forsvinde
helt af sig selv, når man retter en forudgående fejl.

Fra : gc

Dato : 28-03-07 10:06

> I Firefox ser det rent ud sagt herrens ud. Hvis du starter med at rette
> alle valideringsfejlene, så kommer det måske til at virke:

> [...]
ok, tak.det prøver jeg lige.

Fra : Holst

Dato : 28-03-07 10:17

gc wrote:

> ok, tak.det prøver jeg lige.

Gør det! Det er ingen garanti for, at det løser dit problem. Men har du
en side, der validerer, så er der i hvert fald en større chance for det
- og der er også en større chance for, at det ser ens ud i forskellige
browsere.

Du skulle prøve at kigge på dine plastfittings i Firefox ... Uha!

Fra : gc

Dato : 28-03-07 10:31

> Du skulle prøve at kigge på dine plastfittings i Firefox ... Uha!

Ja, det ligner jo noget der er løgn.
Godt det kun er en testside
Jeg har godt nok stort set ingen besøgende fra firefox, men det skal
validere alligevel.

Fra : gc

Dato : 28-03-07 14:20

> I Firefox ser det rent ud sagt herrens ud. Hvis du starter med at rette
> alle valideringsfejlene, så kommer det måske til at virke:

Jep, så køre det, valideret og det hele. men kun i Explorer
Det ligner stadig lort i Firefox???

Men tak for hjælpen.

Fra : Holst

Dato : 28-03-07 15:31

gc wrote:

> Jep, så køre det, valideret og det hele. men kun i Explorer
> Det ligner stadig lort i Firefox???

Ja, det gør det. Men valideringen er det første gode skridt.

Der ser ud til, at Firefox og IE ikke håndterer <caption> helt på samme
måde.

Med

<caption align='left'>SLANGESAMLER</caption>

er det kun Firefox, der placerer caption til venstre for tabellen.

Hvorfor ikke bare en:

color="white">SLANGESAMLER</td></tr>

Eller noget i den stil. Diverse bgcolor, color og lignende bør jo nok i
en CSS, hvis det skal laves ordentligt. Jeg er ingen ekspert, men det er
mit indtryk, at <caption> ikke bruges voldsomt meget.

Fra : gc

Dato : 28-03-07 21:37

> [...]
> CSS, hvis det skal laves ordentligt. Jeg er ingen ekspert, men det er mit
> indtryk, at <caption> ikke bruges voldsomt meget.

Jeg tror du har ret, det kan nok fixes på den måde, der er vist også lidt
med menuen.
Det kikker jeg på løbende, jeg har stort set ingen besøgende med firefox,
men derfor skulle det gerne
virke der alligevel.
og ja, det hele skal nok i CSS.
jeg takker for hjælpen.