Nokia 6210 Infrarød til Windows ME ?
Fra : Graves

Dato : 02-07-01 14:31

Hejsa i gruppen

Jeg kan ikke få min mobilos til at kommunikere via min IBM 390X Bærbare's
IR-port under Windows ME.
- Under Win2000 fungerer det fint.
Nogen der har prøvet det samme, eller ved noget som jeg burde vide ?

Mvh
Graves

Fra : Bernhard Ege

Dato : 04-07-01 08:47

"Graves" <graves_dk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> IR-port under Windows ME.
> - Under Win2000 fungerer det fint.
> Nogen der har prøvet det samme, eller ved noget som jeg burde vide ?

Jeg har ikke prøvet winMe med en bærbar, men på min pc men en infrarød enhed
sat til min serielport. Jeg installerede de nødvendige ting i winMe blot for
at konstatere at det ikke virkede. Efter megen roden rundt kom jeg frem til
dette hack:

Installer winMe driverne til den infrarøde enhed.
Start Hyper Terminal og be den om at connecte direkte til den COM port som
din IR enhed er sat til. Jeg tror ikke valget af hastighed og protocol
betyder noget.

Din IR enhed burde virke nu.

Det er den eneste måde jeg kan få hul igennem til min IR enhed. Ret mystisk.

Jeg vil så sige at på bærbare plejer det at være noget nemmere. Slå IR til i
windows og så plejer der at være hul igennem.

mvh Bernhard

Fra : find clausen

Dato : 04-09-01 19:20

> Jeg vil så sige at på bærbare plejer det at være noget nemmere. Slå IR til i
> windows og så plejer der at være hul igennem.

Det NOKIA er simpelthen noget lort at få til at virke med IR på
notebook sku' jeg hilse og sige !!!!!!!!!!!!!

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-09-01 00:17

find clausen skrev:

>Det NOKIA er simpelthen noget lo** at få til at virke med IR på
>notebook sku' jeg hilse og sige !

Jeg har ingen problemer haft med min 6210er. Der var Windows 98 på min
bærbare da jeg startede, og den virker også ganske fint under Windows
XP.

>!!!!!!!!!!!!

Disse blev til overs.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: www.simlock.dk
Tilbud indtil 14. september: LÅS 2 OP, BETAL FOR 1!

Fra : find clausen

Dato : 05-09-01 03:28

On Wed, 05 Sep 2001 01:17:23 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

> Jeg har ingen problemer haft med min 6210er. Der var Windows 98 på min
> bærbare da jeg startede, og den virker også ganske fint under Windows
> XP.

Ok, men har du så evt. driveren til "Classic Mobile Phone"
som windows spørger efter hver gang jeg tilslutter fonen ?

Og gider du eller en anden maile den ?

PFT

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-09-01 10:28

find clausen skrev:

>Ok, men har du så evt. driveren til "Classic Mobile Phone"
>som windows spørger efter hver gang jeg tilslutter fonen ?

Min Windows spørger ikke, så det kan jeg nok ikke hjælpe med.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter Rongsted

Dato : 05-09-01 01:50

> [...]

>IR-port under Windows ME.
> - Under Win2000 fungerer det fint.
>Nogen der har prøvet det samme, eller ved noget som jeg burde vide ?

Jeg kender ikke IBM390X, men hvis IR enheden er en seriel enhed (SIR) skal du
først bruge irdasir.reg - den ligger på din Windows ME cd.

Peter