Større skriftlig opgave om netværk
Fra : Simon D. Hansen

Dato : 03-01-01 06:34

Hej gruppe

Fra fredag uge 5 til fredag uge 6, skal jeg skrive større skriftlig
opgave (SSO) om netværk. Der er tale om en opgave på 3. år på HH.

Jeg har i forvejen selv IDG's bog/hæfte om netværk, som jeg mener dækker
de forskellige begreber osv. ret godt. Jeg skal ind omkring protokoller
og opbygning af netværk og lidt i de dur. Er der nogle bøger i kan
anbefale jeg får fat i og får læst, inden opgaveugen begynder.

Jeg regner med at de spørgsmål jeg vil ha, vil kunne løses her på
gruppen. Dog vil jeg høre om der var en venlig sjæl jeg kunne maile til
i nødens stund, hvor det måske vil være hurtigere end at poste her.

Det var alt for nu, på forhånd tak for hjælpen.
--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

UIN : 6961994

Fra : Jesper Jakobsen

Dato : 03-01-01 12:02

> [...]
> gruppen. Dog vil jeg høre om der var en venlig sjæl jeg kunne maile til
> i nødens stund, hvor det måske vil være hurtigere end at poste her.

Hej Simon

IDG har også udgivet "TCP/IP Bogen" Den må være ret aktuel når du skal
skrive om protokoller.

Den er på dansk, let forstålig, jeg har selv haft stor glæde af den.

Når du er fra Århus kan den købes i studie boghandlen på strøget.

Mvh Jesper

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-01-01 13:00

"Simon D. Hansen" <Sputte@mail.dk> writes:

> Jeg skal ind omkring protokoller
> og opbygning af netværk og lidt i de dur. Er der nogle bøger i kan
> anbefale jeg får fat i og får læst, inden opgaveugen begynder.

Jeg kan anbefale:

TCP/IP Network Administration, 2nd Ed (ISBN: 1565923227)
Den er mest rettet mod brug er Unix/Linux, men rigtig god,
hvis du spørger mig.

Jeg har også hørt meget godt om:
Computer Networks, 3rd Ed (ISBN: 0133942481), jeg har læst
et par andre bøger af Andrew S. Tanenbaum, og synes generelt
ret godt om dem.

--
Jacob
With enough free beer, free speech should come naturally.