Overgang fra indhold til baggrund
Fra : Pernille Kristensen

Dato : 24-03-07 23:16

Hej
Jeg søger lidt hjælp til min nye hjemmeside.

Jeg har foreløbig lavet siden http://www.safkankedis.dk/ny/
men jeg synes det ser lidt underlig ud med den bratte overgang
fra indholdet til selve baggrundet. Er der nogen som har nogle
ide'er til at lave det pænere?

Jeg har nogenlunde styr på html, CSS og SSI, men laver stadig min
skabelon vha tabeller. (Tidligere brugte jeg Iframe på siden
www.safkankedis.dk og det vil jeg gerne lave om på nu)

Jeg tager gerne imod gode råd til at lave siden pænere.

På forhånd tak for hjælpen

Pernille

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-03-07 03:11

Pernille Kristensen skrev:

> Jeg har nogenlunde styr på html, CSS og SSI, men
> laver stadig min skabelon vha tabeller.

Hvorfor?

Når du har styr på css og ssi, og alligevel skal lave en
ny side, ville jeg tage skridtet fuldt ud, og skrotte
tabellerne - nu har du endelig chancen

Fortsætter du med samme skabelon, vil du fortsat have
den fastlåsthed der ligger i den, og det er sikkert også
et helvede at vedligeholde, medmindre du bruger de
muligheder der ligger i ssi?

> Tidligere brugte jeg Iframe på siden

Prøv noget helt nyt!

> Jeg tager gerne imod gode råd til at lave siden
> pænere.

Det pæne er en smagssag, skal det være pæn kode
eller et pænt design? Du kan få begge dele med den
rigtige løsning.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-03-07 11:19

Pernille Kristensen skrev:
> [...]
> www.safkankedis.dk og det vil jeg gerne lave om på nu)
>
> Jeg tager gerne imod gode råd til at lave siden pænere.

Hvis det er teksten i midten, du tænker på, kan du
jo give den celle lidt padding-left og padding-right.

Men jeg synes du skal følge Allans råd og lave
dit layout med CSS. Find eventuelt råd i
artiklen
http://webdesign101.dk/csslayout/favorit2005-3.php
især
http://webdesign101.dk/csslayout/ex/nichols_3.html

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Pernille Kristensen

Dato : 25-03-07 15:17

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> jo give den celle lidt padding-left og padding-right.
>
> Men jeg synes du skal følge Allans råd og lave
> dit layout med CSS. Find eventuelt råd i

Ok. I har nok begge ret. Jeg prøver noget nyt og forsøger mig frem med
at lave hele mit layout med CSS. Jeg kan jo altid få hjælp i
nyhedsgrupperne igen hvis ikke jeg kan finde rundt i det.

Tak fordi I svarede på mit indlæg