Skærme
Fijala 3554
utydelig tekst på skærm
Fra : gronyf

Dato : 25-03-07 21:02

Hej

Jeg har en dell 1800FP skærm hvor teksten i nogle programmer står utydelig
og i andre programmer står det fint nok, skærmen køre med en opløsning på
1280x1024, det har virket fint i lang tid, men efter at jeg har
ominstalleret XP er skærmen blevet mærkelig, jeg har både prøvet en anden
skærm og et andet grafikkort uden held, er der nogen som har prøvet det??

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-03-07 21:23

"gronyf" <no@no.no> skrev :

> [...]
>skærm og et andet grafikkort uden held, er der nogen som har prøvet det?

Har du samtidig opgraderet til IE 7?

Hvis ja, så Internetindstillinger => Avanceret => fjern flueben
ved »Brug altid Clear Type ...«.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : gronyf

Dato : 26-03-07 06:58

Hej igen

Ja jeg har IE7 installeret, det er værst ved microsoft produkter (Excell,
Word) ved brænder prg og photoshop er der ingen problemer.

Fra : wep

Dato : 30-03-07 09:08

Hej..
Du kan jo prøve dette som virkede for mig. Jeg var nemlig lige ved at
aflevere min nye Medion (ALDI) fladskærm igen. Det var dårlig og sløret
kvalitet.
Så jeg måtte jo krybe til korset og læse brugsanvisningen. - Ja, det gør jo
ondt.
Men det hjalp mig til at gøre følgende:

Højreklik på skrivebordet og vælg EGENSKABER
Klik på fanebladet INDSTILLINGER
Klik på AVANCERET
Klik på faneblade KORT
Klik på VIS ALLE TILSTANDE
Her vælger du den opløsning du ønsker (f.eks. 1280x1024), - MEN vælg denne
opløsning med den laveste frekvens f.eks. 60 Hz.

Herefter stod skærmbilledet krystalklart.

Det er kun en generel hjælp, da vi ikke har samme skærm, - men det er da
værd at prøve.